Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK valintakoe kevät 2021

Vierailija
14.12.2020 |

Hei !

Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?

Kommentit (2485)

Vierailija
1721/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne ei vaan voi laittaa niitä pisteitä julki vaikka opiskelijavalinta olisikin kesken? Ja mitä ne muutenkaan sitä panttaa? Tietokoneella on kaikkien valintakokeeseen osallistuneiden pisteet ja sieltä vaan kattoo ketkä oli parhaimmat ja niille paikka kouluun... Ei pitäisi olla näin vaikeaa että viikkotolkulla pitää miettiä.

Vierailija
1722/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

74,7p riitti diakiin 20.varasijaan. En päässyt yhteenkään kuudesta hakukohteestani 😔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1723/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä älyttömän korkeat pisterajat... Itse olen jo luopunut toivosta Ouluun pääsyn suhteen. Tuloksia siis en ole vielä saanut. Tiedättekö sen tunteen kun odotat ja odotat vain niitä tuloksia, että pääsisit suunnittelemaan syksyä. Että joko töihin tai kouluun. Tuntuu että aika on ihan pysähtynyt ja vaikea keskittyä muuhun

Vierailija
1724/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne ei vaan voi laittaa niitä pisteitä julki vaikka opiskelijavalinta olisikin kesken? Ja mitä ne muutenkaan sitä panttaa? Tietokoneella on kaikkien valintakokeeseen osallistuneiden pisteet ja sieltä vaan kattoo ketkä oli parhaimmat ja niille paikka kouluun... Ei pitäisi olla näin vaikeaa että viikkotolkulla pitää miettiä.

Jos ne haluaa ärsyttää hakijoita niin siksi?

Vierailija
1725/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisraunio kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metropolia sh paivatoteutus alin pistemaara 41

Sain paikan! Ekana vaihtoehtona kätilö johon 78. varasijalla..

Tämä paikka kannattaa ottaa. Teet ensimmäisen vuoden opinnot hyvillä arvosanoilla läpi ja haet sitten talon sisällä siirtoa kätilöksi.

Onko mahdollista saada sisäistä siirtoa? Olen kuullut että on tosi vaikeaa- muttei kai mahdotonta? Itse haaveilen terkkapaikasta ja sain nyt sh opintoihin oven auki :)

Ainakin Lapin amkissa oli luokkakavereilla heleppoa ku heinänteko siirtohaku sh->th. En tiedä onko kuinka koulukohtaista tämä sitten 🤷‍♀️

Hei kivaa kuulla :)! Minulla on kauhea pohdinta päällä ottaako paikkaa vastaan kun nyt osa tulosten tultua ja yhden paikan saatuani olen kuitenkin hieman pettynyt ettei se ole terkka mitä havittelin. Mutta onneksi on vaihtoehtoja sitten kun on tutkinto-opiskelija :)

Vierailija
1726/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä älyttömän korkeat pisterajat... Itse olen jo luopunut toivosta Ouluun pääsyn suhteen. Tuloksia siis en ole vielä saanut. Tiedättekö sen tunteen kun odotat ja odotat vain niitä tuloksia, että pääsisit suunnittelemaan syksyä. Että joko töihin tai kouluun. Tuntuu että aika on ihan pysähtynyt ja vaikea keskittyä muuhun

Aivan samat fiilikset täällä. Haluais vaan tiedon onko se vaihtoehto pois suljettu ja pääsis jatkaa elämäänsä.

Vierailija
1727/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metropolia sh paivatoteutus alin pistemaara 41

Sain paikan! Ekana vaihtoehtona kätilö johon 78. varasijalla..

Kuulemma 71 hujakoilla oikeat pistemäärät ensikertalaisille, näin fb et joku oli soittanu ja kysynyt kun ei ollut itse päässyt 60 pisteellä ku varasijoille...bugi vissiinkin

Vierailija
1728/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heittämällä Samkiin sosionomiksi. Noin 83 pistettä. Koe meni paljon paremmin kuin luulin. Seamk myös tullut näemmä

Onnea! :)

Vierailija
1729/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kajaani sosionomi monimuoto valintakoepisteraja 75.21

Diak/Pieksämäki sosionomi monimuoto valintakoepisteraja 71.61

Vierailija
1730/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heittämällä Samkiin sosionomiksi. Noin 83 pistettä. Koe meni paljon paremmin kuin luulin. Seamk myös tullut näemmä

Onnea! :)

Ovatko päiväopintoja? Mitkä pisterajat?

Vierailija
1731/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintopolussa oli joku hetkellinen katkos ja ajattelin, että nyt päivittyy uusia kohteita, mutta ei...

Vierailija
1732/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kukaan ollu yhteydessä Jamkiin et millon tulee?

Vierailija
1733/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laureaan hakenut sosionomiksi 2778 samalle linjalle 😶

Vierailija
1734/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LABin tulokset tuli!! Pääsin sosionomiksi! Pisteet 83.jotain, jes!!:D

Vierailija
1735/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh, pääsisin kokeella viimeiseen hakukohteeseeni, mutta en tiedä mitä tehdä paikan suhteen! Olen muuten hakenut vain yliopistoihin ja valehtelematta AMK tuntuu epäonnistumiselta. Voisitteko luoda muhun vähän toivoa, miten saisin ajatukseni käännettyä niin, että amiskin on ihan ok ja voi johtaa muuhunkin kuin sote-alan palkkakuoppaan ja olemattomaan urakehitykseen?

Puhut ilmeisesti ammattikorkeakoulusta. Älä huoli, voit hakea yliopistoon maisteriohjelmaan jos mieluisan sieltä löydät. Hoida nyt opistosi hyvin ja siitä sitten eteenpäin. Meillä on amkkilaisia maisteriohjelmissa aika usein.

Et ole mitenkään epäonnistunut, tsemppiä  

/yliopistomies

Kiitos vastauksestasi. Harmi, että ainakin jotkut täällä tulkitsivat kommenttini väärin (joku tulistui ihan niin, että poistatti ihan asiallisen kommentin?? ok). Haluaisin siis ihan oikeasti jo elämässä eteenpäin, enkä millään tavoin nauti tilanteesta. Sekä omasta puolestani että muiden hyvien hakijoiden näkökulmasta en pidä kuitenkaan reiluna ja hyvänä sitä, että otan vastaan sellainen paikan, jota lähtökohtaisesti en haluaisi ottaa vastaan. Hakijoissa on varmasti paljon sellaisia, jotka hyötyisivät ko. tutkinnosta enemmän ja pysyisivät pidempään alalla ihan tyytyväisinä, olisivat pidemmän päälle siis parempi yhteiskunnallinen sijoitus kuin minä. Kuitenkin, täytyyhän tässä elämässä jotain tehdä, jos ei mieli sossuttaa koko loppuelämää. Minulle _henkilökohtaisesti ja omakohtaisesti_ (ihan sama mitä muut valitsee!) AMK on yliopistokoulutusta vähempiarvoinen vaihtoehto, enkä ole ainoa, tästä vaan ei saa missään keskustella - ei edes ananyymina AV:lla :D

Vierailija
1736/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain sosionomikoulutukseen Ylivieskaan monimuotona, 38 aloituspaikkaa ja 600 hakijaa, joten en pidätä hengitystä odottaessani pääsenkö opiskelemaan... elämäni ensimmäinen valintakoe johon menin täysin valmistautumatta, keski-ikäisenä... enkä ole edes ylioppilas.

Mutta mielenkiintoista nähdä paljonko sain pisteitä. Veikkaan että ehkä enintään 70.

Vierailija
1737/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kajaani sosionomi monimuoto valintakoepisteraja 75.21

Diak/Pieksämäki sosionomi monimuoto valintakoepisteraja 71.61

Pisteeni olisivat riittäneet kaikkiin diakin linjoihin paitsi juuri siihen mihin hain 😶

Vierailija
1738/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LABin tulokset tuli!! Pääsin sosionomiksi! Pisteet 83.jotain, jes!!:D

Sun vai raja?

Vierailija
1739/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

69,5 / 80 pistettä insinöörikokeesta ja pääsin sisään Lapin AMK ei ensikertalaisena, jeee!

Vierailija
1740/2485 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin, että jos todistusvalinnan osuus hakijoista on täynnä niin sen kohdalle tulee viivat tai jotain muuta vastaavaa mistä näkee ettei kannata enää paikasta haaveilla varasijalta?