AMK valintakoe kevät 2021
Hei !
Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?
Kommentit (2485)
Vierailija kirjoitti:
Muilla tietoa onko 36. varasijalta kukaan päässyt korkeakouluun?
Se riippuu ihan paikasta. Joissain paikoissa varasijat liikkuu tosi paljonkin, joissain suosituimmissa ei piiruakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
73.4p riitti 31. ja 102.varasijoille 🙈 tuskin riittää laureaankaan🥺
Mihin alaan hait?
Toimintaterapia ja optometristi
Vierailija kirjoitti:
Metropolia sh paivatoteutus alin pistemaara 41
Sain paikan! Ekana vaihtoehtona kätilö johon 78. varasijalla..
Tämä paikka kannattaa ottaa. Teet ensimmäisen vuoden opinnot hyvillä arvosanoilla läpi ja haet sitten talon sisällä siirtoa kätilöksi.
Onko Laurealla ollut aiemmin korkeemmat pisterajat kun Metropolialla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
73.4p riitti 31. ja 102.varasijoille 🙈 tuskin riittää laureaankaan🥺
Mihin alaan hait?
Toimintaterapia ja optometristi
Toimintaterapeutti todi haluttu ala
Vierailija kirjoitti:
Onko Laurealla ollut aiemmin korkeemmat pisterajat kun Metropolialla?
Verkko-opinnoissa korkeampi ollut ainakin
Vierailija kirjoitti:
Jonotan Metropolian bioanalytiikkaan sijalla 15 ei-ensinertalaisena, en usko että varasijat liikkuu niin paljoa.
Alimmat hyväksytyt pisteet 79,75 (omat pisteet hieman enemmän, mutta se ei-ensikertalaisuus).
Hei mä killun kanssa samassa löysässä hirressä mutta 10 pykälää paremmalla paikalla. Mielenkiintoista nähdä kuinka monta meitä ei-ensikertalaisia on tuon pisterajan yläpuolella.
Missä Jamkin tulokset viipyy? Kärsivällisyys meinaa loppua.
Tulispa Laurea vielä tänään, en kestä tätä jännitystä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muilla tietoa onko 36. varasijalta kukaan päässyt korkeakouluun?
Se riippuu ihan paikasta. Joissain paikoissa varasijat liikkuu tosi paljonkin, joissain suosituimmissa ei piiruakaan.
Metropolia terveydenhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Laurea ei tänään julkaise mutta diak lupaillut
Tulispa jo Labin tulokset. Hain sosionomiksi. Mä en varmaan saanut sitä enkkua ees läpi....
Mitä tietoja tarvitaan pääsykokeen pisteitä kysyttäessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät Laurean osalta?😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään tietoa milloin hamk mahdollisesti julkaisee?
Hei näkyykö jostain kevään kunkin koulun ja alan hakijamäärät? Kiinnostaa esim. kun olen sosionomiksi 72.varasijalla että oliko montakin sataa tai yli tuhat hakijaa samaan kohteeseen?
Joko metropoliaan on tullut tuloksia? Itse en sinne hakenut mutta kiinnostais etenkin ensihoito minkälaiset pisterajat ollut valintakokeessa.
Oulu se jaksaa odotuttaa, mun ensimmäinen hakutoive ja rajat on varmasti ensihoidossa korkeat vaikka sinne otetaan sisään peräti 40. Mutta ei se mieltä lämmitä näin ei ensikertalaiselle ihan hirveästi 🥲
Turussa alimmat pisterajat tippunu aikaisemmasta 85,7->84,91 👀 ensihoito edelleen siis kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tietoja tarvitaan pääsykokeen pisteitä kysyttäessä?
Nimi riittää
Viime viikolla vielä näkyi todistusvalinta, mutta sitten sekin hävisi ja nyt ei oo mitään. Paitsi se mihin minut hyväksyttiin, joka on Hamk, mutta Hamkin alemman kohteen kaikki tiedot hävisi.