AMK valintakoe kevät 2021
Hei !
Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?
Kommentit (2485)
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. Hain Laureaa tradenomiksi ja sitten Metropoliian inssiksi. Nyt oli tullut Metropolian inssin pisteet ja siinä pisteet VAIN 36,5, alin hyväksytty oli 57 jotain.
Voisko olla nyt niin, että tuossa inssin kokeessa ei ole laskettu sitä matematiikan osiota ollenkaan tuohon pistemäärään vaan pelkästään se matemaattis-luonnontieteellinen osio. Joka oli siis hylätty koska en osannut niihin vastata. Että onkohan mulla enää mitään toivoa ettei sitä pelkkää matikan osiota olisi laskettu tuohon 36,5 pisteeseen lainkaan? Koska mun mielestä koe ei nyt kyllä ihan niin huonosti voinut mennä...
Eli tuo 36,5p sisältäisi äidinkielen (max10) päätöksenteko (max20) enkku (max10) ja nolla pistettä matemaattis-luonnontieteellisestä. Eli mulla olisi vielä mahdollisuus saada matikasta se max20 tuon 36,5 päälle.
Kyllä toi 36,5p on sun kokonaispisteesi kaikista osioista jotka kuului inssille. Jos et olisi päässyt jotain osiota läpi, eli saanut vähimmäispisteitä esim. Matemaattis-luonnontieteellinen niin kokeesi olisi automaattisesti hylätty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. Hain Laureaa tradenomiksi ja sitten Metropoliian inssiksi. Nyt oli tullut Metropolian inssin pisteet ja siinä pisteet VAIN 36,5, alin hyväksytty oli 57 jotain.
Voisko olla nyt niin, että tuossa inssin kokeessa ei ole laskettu sitä matematiikan osiota ollenkaan tuohon pistemäärään vaan pelkästään se matemaattis-luonnontieteellinen osio. Joka oli siis hylätty koska en osannut niihin vastata. Että onkohan mulla enää mitään toivoa ettei sitä pelkkää matikan osiota olisi laskettu tuohon 36,5 pisteeseen lainkaan? Koska mun mielestä koe ei nyt kyllä ihan niin huonosti voinut mennä...
Eli tuo 36,5p sisältäisi äidinkielen (max10) päätöksenteko (max20) enkku (max10) ja nolla pistettä matemaattis-luonnontieteellisestä. Eli mulla olisi vielä mahdollisuus saada matikasta se max20 tuon 36,5 päälle.
Suora lainaus ammattikorkeakouluun.fi -sivustolta: ''Jotta on mahdollisuus tulla valituksi, sinun tulee saada hyväksytysti suoritettua kaikki osiot.''
Eli kun mä sössin sen matemaattis-luonnontieteellisen osion koko haku on pialla? Myös niille aloille mihin se ei sisälly?
Mutta onko toi kaikki ko. koulutukseen vaaditut osiot? Esim. jos epäonnistuu osiossa A, niin voi varmaan edelleen päästä koulutukseen, johon sitä ei vaadita? Vai?
Vierailija kirjoitti:
73.4p riitti 31. ja 102.varasijoille 🙈 tuskin riittää laureaankaan🥺
Mihin alaan hait?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa laittaa Metropoliaan spostia ja kysyä henkilökohtaiset pisteet. Aina ei mene niin kuin itse olisi ajatellut kaikki osiot.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko toi kaikki ko. koulutukseen vaaditut osiot? Esim. jos epäonnistuu osiossa A, niin voi varmaan edelleen päästä koulutukseen, johon sitä ei vaadita? Vai?
Kyllä.
Itku lähellä metropolian tuloksista. Ajattelin pisterajojen olevan 76 hujakoilla ja arvioin pahasti alakanttiin
Metropolia optometristi alimmat pisteet 79,05. Aika korkeat siis sielläkin! Varasijoilla odottelen. Ensimmäisestä hakukohteesta (Laurea) ei vielä tuloksia tullut.
Sain 85 pistettä mutta ei-enskana jäin nuolemaan näppejäni. Olen silti positiivisesti yllättynyt, koska menin vain kokeilemaan ilman mitään valmistautumista. Ehkä ensi kerralla onnistaa.
Tradenomiksi ei vaadita tuota hylättyä matemaattis-luonnontieteellistä osiota. Oletin siis, ettei sen hylkäys vaikuta kuin siihen inssi-hakuun?
Metropoliaan sosionomiksi päivälinjalle varasijalla 3. Pisteeni oli 80.05. Alin hyväksytty tällä hetkellä 82.48. Olen ei-ensikertalainen. Vieläkö on toivoa?
Onko Hamkin tuloksia tullut kenellekään?
Metropolia sh paivatoteutus alin pistemaara 41
Sain paikan! Ekana vaihtoehtona kätilö johon 78. varasijalla..
Jonotan Metropolian bioanalytiikkaan sijalla 15 ei-ensinertalaisena, en usko että varasijat liikkuu niin paljoa.
Alimmat hyväksytyt pisteet 79,75 (omat pisteet hieman enemmän, mutta se ei-ensikertalaisuus).
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä metropolian sh vain 41p 😶 hain kolmeen sotealaan metropoliaan eikä niihin 75p riittänyt
Vierailija kirjoitti:
Tein tutkimusta tradenomi liiketalous päivätoteutuksesta, tässä tämän ketjun ja Jodelin perusteella eri paikkakuntien alimmat pisterajat. Kaikki ei ole tarkkoja ja nämähän on vain kommenttien perusteella, mutta täydentelen heti kun nään uusia alimpia pisterajoja.
Vamk 37
Turun amk 42
Lapin amk 40,68
Tamk 47,6
Haaga-Helia 44,45
Vähän saanut päivitystä pisteisiin, laittakaa lisää tradepisteitä!
Vamk 37.25
Turun amk 44,30
Lapin amk 40,68
Tamk 47,6
Haaga-Helia 44,45
Xamk 35,58
Vierailija kirjoitti:
Onnea opiskelupaikasta! Alin pistemäärä 41/80 vai 41/100?
Toi ensikertalaisuus on ...........
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain paikan! Ekana vaihtoehtona kätilö johon 78. varasijalla..Siis mitä metropolian sh vain 41p 😶 hain kolmeen sotealaan metropoliaan eikä niihin 75p riittänyt
Oon itekki yllattyny.. En aatellu et 73.4 pisteet riittais mihinkaan
Suora lainaus ammattikorkeakouluun.fi -sivustolta: ''Jotta on mahdollisuus tulla valituksi, sinun tulee saada hyväksytysti suoritettua kaikki osiot.''