Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK valintakoe kevät 2021

Vierailija
14.12.2020 |

Hei !

Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?

Kommentit (2485)

Vierailija
1241/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä39468 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä39468 kirjoitti:

Onko sh ja eh pääsykokeen maksimipistemäärä 100 vai 90?

100

Pääseeköhän nyt keväällä sisään mihinkään eh koulutukseen pisteillä 75,35?😅

Savoniaan oli 83 pisteraja ensihoitajaksi. Eikä se ole edes se suosituin.

Se on laskenut tuosta 83 -> 81,5 hujakoille. Mitä vaan voi vielä käydä kun kaikki tulokset ei ole tulleet 😬✌🏻

Vierailija
1242/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HAMK, Jamk, Laurea ja Lab nyt odotuttaa. Jännittää niin piristi. Kunpa tulis tänään😅

Siis pirusti 🤣 ei piristi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtikö sulla pois todistusvalinnan pisteet ja varasija? Samalla ku se valintakoepalkki tuli näkyviin?

En ollut mukana todistusvalinnassa, siinä näkyi vain et mitkä ois ollut alimmat hyväksytyt ammattikoulu ja yo-tokarilla. Eli ne näkyi edelleen

Vierailija
1244/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghhjb kirjoitti:

Mä kun luulin, että valintakoe meni ihan hyvin, totuus: 30/60. Miten voi näin väärin arvioida. En oo enskertalainen ja lukio meni vasemmalla kädellä nii yo-todistuksesta ei niin apuja ole niin ois kokeessa pitäny loistaa. Haaga-Heliaan, Metropoliaan ja Laureaan hain. Avoimen väylä on nyt mielessä.

Mulla sama. Luulin et meni hyvin. Mulla 39/60. Odotin et ois 45 tienoilla. Siel oli varmaan jotain kompakysymyksiä. Kun mennyt nyt väärin sellaisia joista olin varma.

Mä myös ei-ensikertalainen ja yo-todistus sen verran vanha että reaalia ei saanut mukaan joten alhaiset pisteet. Todistusvalinnalla oon parhaassa varasijalla 26 nyt. Valintakokeesta vain yhdestä tullut tulos ja siinä varasijalla 151. Ei hyvältä näytä. Masentavaa.

Vierailija
1245/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä ensihoitajaksi unelmoiville. Jos ei suoraan onnaa hakekaa sairaanhoitajaksi. Valmistuttua voitte hakea sh-papereilla täydennysopintoihin valmistuen ensihoitajaksi, kätilöksi tai terveydenhoitajaksi. Lisäopinnot 1v- 1 1/2v monimuotona

Vierailija
1246/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtikö sulla pois todistusvalinnan pisteet ja varasija? Samalla ku se valintakoepalkki tuli näkyviin?

En ollut mukana todistusvalinnassa, siinä näkyi vain et mitkä ois ollut alimmat hyväksytyt ammattikoulu ja yo-tokarilla. Eli ne näkyi edelleen

Vierailija
1247/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Mulla oli kadonnut kaikista paitsi ylimmästä, lukee vaan että valinta kesken. Varmaan joku lagi vaan

Vierailija
1248/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko nuo alimmat hyväksytyt pisterajat vielä muuttua? Valintakokeiden pisterajat siis.

Vierailija
1249/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli yhteen kohteeseen valintakoepalkki, tänään tullut kolmeen ja kahesta vielä puuttuu. Kamalaa tämä odotus! Enkä usko et pääsen yo-todistusvalinnan varasijoilta, liian alhaset pisteet kun en oo kirjottanu matikkaa.

Vierailija
1250/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen tuli yhteen kohteeseen valintakoepalkki, tänään tullut kolmeen ja kahesta vielä puuttuu. Kamalaa tämä odotus! Enkä usko et pääsen yo-todistusvalinnan varasijoilta, liian alhaset pisteet kun en oo kirjottanu matikkaa.

Täällä sama että matikka puuttuu yo-todistuksesta. Papereillani pääsee pääasiassa suoraan sairaanhoitajaksi, jalkaterapeutiksi, apuvälineteknikoksi, insinööriksi tai lastentarhanopettajaksi

Vierailija
1251/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mulla on fiilis että tuloksia saa odotella viikonlopun yli (laurea, lab, Lapin amk ja samk)😅

Vierailija
1252/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama että matikka puuttuu yo-todistuksesta. Papereillani pääsee pääasiassa suoraan sairaanhoitajaksi, jalkaterapeutiksi, apuvälineteknikoksi, insinööriksi tai lastentarhanopettajaksi

Se on muuten varhaiskasvatuksen opettaja, ei lastentarhanopettaja. 2020-luvulla lapsia ei enää tarhata, vain minkkejä :D

Vierailija
1253/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon oli turkuun sh pisteraja?

75,89.

Vierailija
1254/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko nuo alimmat hyväksytyt pisterajat vielä muuttua? Valintakokeiden pisterajat siis.

Tottakai. Sitä mukaan kun ihmiset peruvat tai ottavat vastaan paikkoja.

Vierailija
1255/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ne vielä muuttu. Sitä mukaan, kun porukkaa jättää ottamatta paikkaa, niin pisteraja tippuu...

Vierailija
1256/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaga-heliasta tuli tulokset myyntityö tradenomi. Tällä hetkellä 110. varasija :D ja pisteitä oli se 34

Vierailija
1257/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Sitä mukaan kun ihmiset peruvat tai ottavat vastaan paikkoja.

Ja siksikin nuo pisterajat näyttävät nyt vielä nousseen viimevuodesta enemmänkin, mutta kun huomioidaan uusi tunnetaitojen osuus ja se, että valinnt on vielä kesken, ei noissa kovin dramaattista nousua ole. Mutta sitten puolestaan korona-aika on selvästi lisännyt ihmisten kiinnostusta verkko-opintoihin, joissa jo hakijamäärissä on moninkertaista kasvua, on varmasti pisterajat hyökänneet taivaisiin.

Itse olen ainakin murtunut tuosta, kun ei-ensikertalaisena haen paikkaa verkko-opinnoista ja viimevuoden Vipusen perusteella piti olla läpihuutojuttu, nyt hakijamäärät tyyliin viisinkertaistuneet ja ei-ensikertalaisille paikkoja vain kolme, joten eipä taida olla jakoa.

Vierailija
1258/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon oli turkuun sh pisteraja?

75,89.

Laskeekohan tuosta, aika kovat pisteet.

Vierailija
1259/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinalaura kirjoitti:

Mulle tullut tulokset Turun AMK:sta, Salon campukselle sh varasija 103 😁 pisteet 38.82..... Saas nähdä pääseekö noilla mihinkään kouluun sisään.. Aika huonosti meni. Muut ei vielä näy (Laurea, Hamk)

mulla ei näy turku amk salo sh mitään ... Toki mulla verkkopainotteinen

Vierailija
1260/2485 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö muuten paikkansa, että Lapin AMK avoimen väylälle ilmoittautuminen oli ja meni? Eli jos ei valintakokeissa lykästä, on turha haaveilla avoimestakaan.