AMK valintakoe kevät 2021
Hei !
Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?
Kommentit (2485)
Mä kun luulin, että valintakoe meni ihan hyvin, totuus: 30/60. Miten voi näin väärin arvioida. En oo enskertalainen ja lukio meni vasemmalla kädellä nii yo-todistuksesta ei niin apuja ole niin ois kokeessa pitäny loistaa. Haaga-Heliaan, Metropoliaan ja Laureaan hain. Avoimen väylä on nyt mielessä.
Ghhjb kirjoitti:
Mä kun luulin, että valintakoe meni ihan hyvin, totuus: 30/60. Miten voi näin väärin arvioida. En oo enskertalainen ja lukio meni vasemmalla kädellä nii yo-todistuksesta ei niin apuja ole niin ois kokeessa pitäny loistaa. Haaga-Heliaan, Metropoliaan ja Laureaan hain. Avoimen väylä on nyt mielessä.
Käyttäjä39468 kirjoitti:
Ghhjb kirjoitti:
Vastasitko kohtiin joita et osannut arvaamalla vaiko laittamalla ”en vastaa” tms mikä se vaihtoehto nyt onkaan.
Nyt diakilla, metropolialla ja laurealla näkyy "opiskelijavalinta kesken"-palkit lukuunottamatta laurean monimuoto-opintoja. Pistin kaikki kuusi hakukohdetta näihin kolmeen korkeakouluun :)
Lukee vain valinta kesken. Oulu, Tornio ja Kajaani tradenomi
Tampere eh linjan valintakoetulokset tuli, alimmat hyväksytyt pisteet 85,9
Tamk tulokset tulleet minulle.
Käyttäjä39468 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä39468 kirjoitti:
Onko sh ja eh pääsykokeen maksimipistemäärä 100 vai 90?
100
Pääseeköhän nyt keväällä sisään mihinkään eh koulutukseen pisteillä 75,35?😅
Savoniaan oli 83 pisteraja ensihoitajaksi. Eikä se ole edes se suosituin.
Käyttäjä39468 kirjoitti:
Käyttäjä39468 kirjoitti:
Ghhjb kirjoitti:
Vastasitko kohtiin joita et osannut arvaamalla vaiko laittamalla ”en vastaa” tms mikä se vaihtoehto nyt onkaan.
Joihikin laitoi, mutta niiden suhteen mihin vastasin koin kyllä olevani ainakin melko varma enkä lähtenyt villisti veikkaamaan. Muutama jäi tosiaan tekemättä kun takerruin muihin, kuten pinta-ala tehtävä, jonka olisin osannut, mutta aika loppui ja piti laittaa ”en vastaa” ja nämä harmittaa. Jotenkin sitä tietää, että pitäs kattoo kaikki läpi ensin ja vastata helpoimpiin, mutta kun ne tehtävänannot on senverran pitkiä et sitä sit jää miettimään heti niitä. Saako oman kokeen osioiden pisteet jostain hakijapalvelusta spostilla pyytämällä? Nopealla etsimisellä en löytäny, mut joku täällä puhu sellasta.
Käyttäjä39468 kirjoitti:
Onko joku ensihoitajaksi hakenut saanut jo pisteitään selville?
Kokeesta 87 pistettä, pisteraja Savoniaan 83 pistettä. Muualle sitten luultavasti lähemmäs 90.
Tamk liiketalous tullut, raja 47,6
Seamkiin tullut. Sairaanhoitaja. 63,8 tällä hetkellä alin pistetaja. Viime syksynä oli 36.82. Paljon on noussut, vaikka tunneälystä maksimit on 20p. Viime vuonna jäin parin pisteen päähän. Saas nähä paljonko jää tänä vuonna vajaaksi.
Mulle tullut tulokset Turun AMK:sta, Salon campukselle sh varasija 103 😁 pisteet 38.82..... Saas nähdä pääseekö noilla mihinkään kouluun sisään.. Aika huonosti meni. Muut ei vielä näy (Laurea, Hamk)
Koe oli tänä vuonna erityisen helppo muutamia satunnaisia vaikeampia tehtäviä mukaanlukematta niin tietenkin pistarajat nousevat huimasti.
TKU SH 75,89. Viime vuonna oli 50.
Hei mulle ilmesty se valintakoe palkki todistusvalinta palkkien alle. Tarkottaako tää et tulokset tulee pian? Pisteitä ei näkyny, luki vain et opiskelija valinta kesken. Oamkiin oon hakenu
Lähtikö sulla pois todistusvalinnan pisteet ja varasija? Samalla ku se valintakoepalkki tuli näkyviin?
Paljon oli turkuun sh pisteraja?
HAMK, Jamk, Laurea ja Lab nyt odotuttaa. Jännittää niin piristi. Kunpa tulis tänään😅
Mutta, jos olen toistaiseksi lomautettuna nykyisestä työstäni, niin tietyin ehdoin voin saada liiton päivärahaa, niin kauan kun päiviä on, eli mun tapauksessa 359. Sitä en tiedä, jos liiton päivät loppuu, niin voinko sen jälkeen hakea aikuisopiskelu tukea rahstosta, eli siirtyä päivärahasta opintorahastoon?