Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK valintakoe kevät 2021

Vierailija
14.12.2020 |

Hei !

Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?

Kommentit (2485)

Vierailija
921/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää hirveetä odottaa tuloksia.. Samaan aikaan tiedostan tai olen aika varma, että hylky tulee joko englannin tai päätöksentekotaitojen takia. :( ääh...

Vierailija
922/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jos tulee hylky, niin se tulee matematiikasta. Itsekin odotan innolla tuloksia, mutta täällä luki, etteivät tule vielä ensi viikollakaan, kun on 2. asteen yhteishaku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko pisteet opintopolkun ensin vai samaan aikaan kun tieto saiko opiskelupaikan.

Vierailija
924/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli toi työntekijät ja janoilla ne tehtävät ja aluks mietin et huhhuh. Mut sit siin oli et tehtävä 1 piti olla ennen tehtävää 2 tehtynä jne ja katoin uudestaan sitä taulukkoa siinä ja huomasin et ykskään niist työtehtävist ei ollu toistensa päällä 😳 sit vaa valitsin sen kokeneimman ja keskipalkatun vai mikä se oli koska se yks henkilö voi tehdä ne kaikki kerta ne ei ollu toistensa päällä. Tai sit mulla meni aivan pielee se tehtävä 😅 3.6. Olin tekemässä koetta.

Vierailija
925/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko pisteet opintopolkun ensin vai samaan aikaan kun tieto saiko opiskelupaikan.

Samaan aikaan.

Vierailija
926/2485 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehsa kirjoitti:

Mullakin oli toi työntekijät ja janoilla ne tehtävät ja aluks mietin et huhhuh. Mut sit siin oli et tehtävä 1 piti olla ennen tehtävää 2 tehtynä jne ja katoin uudestaan sitä taulukkoa siinä ja huomasin et ykskään niist työtehtävist ei ollu toistensa päällä 😳 sit vaa valitsin sen kokeneimman ja keskipalkatun vai mikä se oli koska se yks henkilö voi tehdä ne kaikki kerta ne ei ollu toistensa päällä. Tai sit mulla meni aivan pielee se tehtävä 😅 3.6. Olin tekemässä koetta.

Hyvä huomio. En enää muista, miten itse vastasin, mut oliko siinä, että kokeneet työntekijät suorittaa ne siinä ajassa, mikä on annettu vai olisko ollut, että suurin piirtein samassa ajassa. Eli että ei ne kokeneetkaan välttämättä ”kerkiä” tekee niitä annetussa ajassa. Siten ehkä päättelin, että pitäis olla eri henkilöt.

Mut tuo sun vastaus kuulostaa kyl fiksulta 😆

Vierailija
927/2485 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehsa kirjoitti:

Hyvä huomio. En enää muista, miten itse vastasin, mut oliko siinä, että kokeneet työntekijät suorittaa ne siinä ajassa, mikä on annettu vai olisko ollut, että suurin piirtein samassa ajassa. Eli että ei ne kokeneetkaan välttämättä ”kerkiä” tekee niitä annetussa ajassa. Siten ehkä päättelin, että pitäis olla eri henkilöt.

No mä vähä ajattelin et kompakysymyksiä on niin katotaan miten meni 😂 sama homma taos olla siinä seppeleensidonta kysymyksessä. Eli mainittiin ilmoittautuneet ja osallistuneet ja piti laskea kuinka monta osallistui. Eka laskin että kuinka moni ilmottautuneista osallistui kunnes tajusin että kysyttiinkin että kuinka moni osallistui eikä kuinka moni ilmottautuneista osallistui eli se ilmottautumistaulukko oli turha. Jos nyt oikein muistan 😅

Vierailija
928/2485 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehsa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehsa kirjoitti:

No mä vähä ajattelin et kompakysymyksiä on niin katotaan miten meni 😂 sama homma taos olla siinä seppeleensidonta kysymyksessä. Eli mainittiin ilmoittautuneet ja osallistuneet ja piti laskea kuinka monta osallistui. Eka laskin että kuinka moni ilmottautuneista osallistui kunnes tajusin että kysyttiinkin että kuinka moni osallistui eikä kuinka moni ilmottautuneista osallistui eli se ilmottautumistaulukko oli turha. Jos nyt oikein muistan 😅

Ai oliko siitäki tommonen versio? Toivottavasti luin sitte ite oikein ku nimenomaa rupesin siitä toisesta taulukosta sitte yliviivaamaan niitä numeroita mitä siellä mainittiin niin pysty laskee sen lopullisen määrän :I

Vierailija
929/2485 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehsa kirjoitti:

Nainen oli pätevin ja halvin sekä teki pisimmän pätkän putkeen

Vierailija
930/2485 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni vähiten aikaa just siinä kysymyksessä jossa oli erilaisia työntekijöitä ja se taulukko jossa oli aikajanat koska tehdään mitä. Minä laitoin suoraan sen tyypin joka oli kokematon ja kallein palkka ja sen tehtävä ei liittynyt mitenkään muiden tehtäviin eli sen voi tehdä joku muu periaatteessa koska vaan, eikä ollut kovin pitkä aika tehtävän suorittamiseen eli joku muu ehtii kyllä.

En tiedä sitten menikö ihan väärin, muissa tehtävissä piti miettiä pidempään, juuri ja juuri ehdin tehdä kaikki. En jättänyt mitään vastaamatta, meni syteen tai saveen.

Vai matikassa oli yksi tehtävä josta ei ollut mitään käryä, eli se jossa oli erilaisia viivoja ja sitten kysymys että mitä viivaa tarkoittaa tämä yhtälö, en muista sellaisia kouluajoilta vaikka aikoinaan matikassa ihan hyvin pärjäsin, mutta en ole lukiota käynyt.

Vierailija
931/2485 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan tehneensä päätöksentekotaidoissa tehtävää, missä oli eri työntekijöitä eri palkoilla ja työkokemuksilla ja sitten jotain jotain... Olin keskiviikkona iltapäivän kokeessa ja se oli päätöksentekotaitojen ensimmäinen kysymys. Pitkä sepitys jotain ja skrollasin heti seuraavaan ja tein muut tehtävät ensin. Kerkesin lukemaan tehtävästä osan kunnes aika loppui ja se tehtävä jäi minulla tekemättä. Mielenkiinnosta haluaisin tietää minkä tyylinen tehtävä oli kyseessä ja mitä siinä haettiin?

mulla oli. Vastasin siihen sen naisen joka oli keskiverto kokemukseltaan ja kustannuksiltaan. En todellakaan tiedä onko toi oikea vastaus.

Minä vastasin d: Emilia. Edullinen kustannuksiltaan.

Vierailija
932/2485 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehsa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehsa kirjoitti:

Ai oliko siitäki tommonen versio? Toivottavasti luin sitte ite oikein ku nimenomaa rupesin siitä toisesta taulukosta sitte yliviivaamaan niitä numeroita mitä siellä mainittiin niin pysty laskee sen lopullisen määrän :I

No mä tein myös, miten sä. Voi olla et onkii oikei, kun tehtäviä oli eri tavoilla :)

Vierailija
933/2485 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni vähiten aikaa just siinä kysymyksessä jossa oli erilaisia työntekijöitä ja se taulukko jossa oli aikajanat koska tehdään mitä. Minä laitoin suoraan sen tyypin joka oli kokematon ja kallein palkka ja sen tehtävä ei liittynyt mitenkään muiden tehtäviin eli sen voi tehdä joku muu periaatteessa koska vaan, eikä ollut kovin pitkä aika tehtävän suorittamiseen eli joku muu ehtii kyllä.

En tiedä sitten menikö ihan väärin, muissa tehtävissä piti miettiä pidempään, juuri ja juuri ehdin tehdä kaikki. En jättänyt mitään vastaamatta, meni syteen tai saveen.

Vai matikassa oli yksi tehtävä josta ei ollut mitään käryä, eli se jossa oli erilaisia viivoja ja sitten kysymys että mitä viivaa tarkoittaa tämä yhtälö, en muista sellaisia kouluajoilta vaikka aikoinaan matikassa ihan hyvin pärjäsin, mutta en ole lukiota käynyt.

Laitoin myös kokemattoman ja kalliin siihen yksittäiseen hommaan :)

Vierailija
934/2485 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos en ollut pääsykokeessa liikkuuko tuo todistusvalinnan varasija vielä?

No joo. Sun pääsykoehan ei vaikuta sun sijoitukseesi todistusjonossa mitenkään.

Oma pääsykoe ei tietenkään vaikuta, mutta tulosten julkaisu muuttaa jonotustilannetta kyllä siten, että ensin jonossa olevat voivat päästä valintakokeella ylempiin hakutoiveisiinsa.

Vierailija
935/2485 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolipa keskustelu kuin seinään. Noh tuskin tässä paljon juteltavaa on nyt ennen kuin tulokset tulevat.

Onkos moni hakenut ensihoitajaksi täältä? Ja minne? Millaisia pisteitä kuvittelette saavanne?

Itse ympäri Suomea ja kuvittelisin että 80 pisteen paremmalla puolella mennääm vähintään.

Vierailija
936/2485 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolipa keskustelu kuin seinään. Noh tuskin tässä paljon juteltavaa on nyt ennen kuin tulokset tulevat.

Onkos moni hakenut ensihoitajaksi täältä? Ja minne? Millaisia pisteitä kuvittelette saavanne?

Itse ympäri Suomea ja kuvittelisin että 80 pisteen paremmalla puolella mennääm vähintään.

Täällä yksi ensihoitajaksi hakenut! Pisteistä ei oo mitään hajua, englannista voi tulla jopa hylky. :(

Vierailija
937/2485 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita Oamk Bioanalyytikoksi pyrkiviä?

Vierailija
938/2485 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muita Oamk Bioanalyytikoksi pyrkiviä?

On vaan saa nähdä miten meni, enkun takia voi tulla hylsy :'(

Vierailija
939/2485 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasteknikoksi hakevia täällä? Pisteraja veikkauksia? Luulen et lähelle 80 vaaditaan. 🤔

Vierailija
940/2485 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan tuloksia malttamattomana. Englannista hylkyä peläten. Muuten varmasti ihan ok pisteet tulossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän