Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK valintakoe kevät 2021

Vierailija
14.12.2020 |

Hei !

Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?

Kommentit (2485)

Vierailija
961/2485 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolipa keskustelu kuin seinään. Noh tuskin tässä paljon juteltavaa on nyt ennen kuin tulokset tulevat.

Onkos moni hakenut ensihoitajaksi täältä? Ja minne? Millaisia pisteitä kuvittelette saavanne?

Itse ympäri Suomea ja kuvittelisin että 80 pisteen paremmalla puolella mennääm vähintään.

Täällä myös ensihoitajaksi hakeva! Ei-ensikertalainen alanvaihtaja. Samkkiin varasijalla 21. aikaisemmilla amk arvosanoilla (alunperin varasijalla 23. wuhuu :D)

Kovat on pisterajat ensihoitajille, pääsykokeesta en osaa sanoa yhtään miten meni. Jänniä aikoja.

Jos ei opiskelupaikkaa irtoa, niin kannattaa mennä avoimeen. Savoniassa oli nyt se aiempien kk-opintojen kiintiö. 30 op edestä jos keräät vitosia noista avoimen opinnoista, niin sulla on maksimipisteet. Opintojen ei tarvitse liittyä hakemaasi alaan millään tapaa, niin voit helposti kikkailla sinulle vahvojen aineiden/aiheiden kanssa niin saat helposti vitosia. 

Itse hain ihan vitsillä ilman mitään aikeita ottaa kyseistä opiskelupaikkaa vastaan. Oli vaan jotenkin hauska hakea alalle jonne on normaalisti todella hankala päästä, mutta itse tiesin jo hakiessa, että opiskelupaikka olisi 99% varmuudella minun. Pääsin sittemmin ylempään kohteeseen, johon oikeasti halusin. 

Paitsi että joku kertoi jääneensä varasijoille täysillä pisteillä, koska tässäkin hakutavassa suositaan näköjään ensikertalaisia.

Vierailija
962/2485 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolipa keskustelu kuin seinään. Noh tuskin tässä paljon juteltavaa on nyt ennen kuin tulokset tulevat.

Onkos moni hakenut ensihoitajaksi täältä? Ja minne? Millaisia pisteitä kuvittelette saavanne?

Itse ympäri Suomea ja kuvittelisin että 80 pisteen paremmalla puolella mennääm vähintään.

Täällä myös ensihoitajaksi hakeva! Ei-ensikertalainen alanvaihtaja. Samkkiin varasijalla 21. aikaisemmilla amk arvosanoilla (alunperin varasijalla 23. wuhuu :D)

Kovat on pisterajat ensihoitajille, pääsykokeesta en osaa sanoa yhtään miten meni. Jänniä aikoja.

Jos ei opiskelupaikkaa irtoa, niin kannattaa mennä avoimeen. Savoniassa oli nyt se aiempien kk-opintojen kiintiö. 30 op edestä jos keräät vitosia noista avoimen opinnoista, niin sulla on maksimipisteet. Opintojen ei tarvitse liittyä hakemaasi alaan millään tapaa, niin voit helposti kikkailla sinulle vahvojen aineiden/aiheiden kanssa niin saat helposti vitosia. 

Itse hain ihan vitsillä ilman mitään aikeita ottaa kyseistä opiskelupaikkaa vastaan. Oli vaan jotenkin hauska hakea alalle jonne on normaalisti todella hankala päästä, mutta itse tiesin jo hakiessa, että opiskelupaikka olisi 99% varmuudella minun. Pääsin sittemmin ylempään kohteeseen, johon oikeasti halusin. 

Paitsi että joku kertoi jääneensä varasijoille täysillä pisteillä, koska tässäkin hakutavassa suositaan näköjään ensikertalaisia.

Joo huomasin kanssa sen 1. varasijalle jääneen viestin. Se vissiin sitten otti mun paikan, kun itse sain sen toisen opiskelupaikan. 

Se on totta, että ensikertalaisia suositaan tossakin väylässä, mutta jos ensikertalaisena (itse siis en ollut) haet täysillä pisteillä, niin melkein voin laittaa pääni pantiksi, että paikka irtoaa. Ihan kokeilemisen arvoin väylä siis, jos sattuu ilman opiskelupaikkaa jäämään.

Tai toki riskinä on sekin, ettei tuota väylää enää ole ensi vuonna :D eihän näitä ikinä tiedä. Tuntuu joka vuosi jokin asia muuttuvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/2485 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en tarkottnau sitä päiväpalkkajuttua. Tarkotin just sitä perus yhtälöä ja mukava kuulla että vastasit samoin :D meni vähän viime tinkaan osa matikkaosuuden tehtävistä ja toi jäi yhtenä mietittyttämään.

Vierailija
964/2485 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kfkfkfkf kirjoitti:

Niin ja ne muut varaukset ei edes tainneet vastata siihen kysymykseen, miksi pitää lähteä kävelemään, kuten joku jo aiemmin sanoi. Oonko ainoo kuka vielä täällä näitä jaksaa miettiä xD muistaako kukaan 2.6 matikan osiossa mitä vastasi yhtälöön. Vastasiko kukaan sen, että mikään vastauksista ei ole oikein?

Vastasin saman bussi tehtävässä ja matikasta vastasin ei mikään vaihtoehdoista kun kysyttiin kuinka monta kertaa 0,2 menee 300.

Eiku judt näin tää menikin! Ei mikään 60. Se tais olla vastaus johonkin toiseen 😂 mut sama sama!!

Vierailija
965/2485 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kajaanin tulokset tuli viime perjantaina. Sh linjalle pääsin sisään 😊 Tsemppiä muille!

Vierailija
966/2485 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeva kirjoitti:

Kajaanin tulokset tuli viime perjantaina. Sh linjalle pääsin sisään 😊 Tsemppiä muille!

Minäkin pääsin :)

Vierailija
967/2485 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulokset todennäköisesti tämän kuun viimeisenä viikkona tiedossa jos aiemmin ekan koeosan hyväksytyt olleet kuun vikana viikkona 2. vaiheen kokeessa jatkokarsinnoissa

Vierailija
968/2485 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeva kirjoitti:

Millaset pisteet riittäny kajaanin sh linjalle?

Vierailija
969/2485 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhuuksien turhuus! Pääsin sisään ensimmäiseen vaihtoehtoon erikoiskokeella, kävin valintakokeessa turhaan 🥵 200€ valmennuskurssi Kankkulan kaivoon.

Vierailija
970/2485 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhuuksien turhuus! Pääsin sisään ensimmäiseen vaihtoehtoon erikoiskokeella, kävin valintakokeessa turhaan 🥵 200€ valmennuskurssi Kankkulan kaivoon.

Öö onnittelut opiskelupaikasta? 🙄🎉

Vierailija
971/2485 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai matikassa oli yksi tehtävä josta ei ollut mitään käryä, eli se jossa oli erilaisia viivoja ja sitten kysymys että mitä viivaa tarkoittaa tämä yhtälö, en muista sellaisia kouluajoilta vaikka aikoinaan matikassa ihan hyvin pärjäsin, mutta en ole lukiota käynyt.

Siinä tehtävässä oli kyse viivan yhtälöstä, sitä käydään nykyisin läpi kahdeksannen luokan keväällä.

Esimerkiksi yhtälö y= 1x-2 kertoo viimeinen numero -2 (vakiotermi) sen kohdan jossa viiva leikkaa y akselin ja 1 (kulmakerroin) joka ilmaisee, kuinka monta yksikköä y muuttuu, kun x kasvaa yhdellä.

Vierailija
972/2485 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muita Lapin AMK Tieto- ja viestintätekniikan insinöörin verkkototeutukseen hakeneita? :)

Vierailija
973/2485 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen, jos on suorittanut aiemmin kokonaisen amk-tutkinnon, voiko senkin perusteella päästä sisään? Vai pitääkö niiden opintojen olla jotain tutkinnon ulkopuolisia yksittäisiä kursseja, avoimen kursseja vai mitä?

Vierailija
974/2485 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen, jos on suorittanut aiemmin kokonaisen amk-tutkinnon, voiko senkin perusteella päästä sisään? Vai pitääkö niiden opintojen olla jotain tutkinnon ulkopuolisia yksittäisiä kursseja, avoimen kursseja vai mitä?

Kyllä voi olla kokonainen tutkinto. Itselläni oli amk-tutkinto loppusuoralla hakuaikana ja tarpeeksi vitosia maksimipisteisiin, niin voidaan periaatteessa sanoa, että olisin päässyt savoniaan ensihoitajaksi 0-panoksella. 

Läpikäyty kokonainen tutkinto, kesken jätetty tutkinto tai avoimen kurssit siis käy kaikki.

Vierailija
975/2485 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Kajaanista on jo nyt tulokset tulleet? Onko muitakin jo

Vierailija
976/2485 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Kajaanista on jo nyt tulokset tulleet? Onko muitakin jo

Käsittääkseni erillinen koe ollut

Vierailija
977/2485 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletään jänniä aikoja! Ei malttaisi millään odottaa tuloksia! 😩 Hain sairaanhoitajaksi toista kertaa. Viime syksynä en päässyt, koska englannin osio hylättiin (alle 0,5p). Muuten olisi pisteet riittäneet ensimmäiseen hakutoiveeseen. Nyt jännitän että kuinka sen enkun kanssa tänä vuonna käy...

Vierailija
978/2485 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinalaura kirjoitti:

Eletään jänniä aikoja! Ei malttaisi millään odottaa tuloksia! 😩 Hain sairaanhoitajaksi toista kertaa. Viime syksynä en päässyt, koska englannin osio hylättiin (alle 0,5p). Muuten olisi pisteet riittäneet ensimmäiseen hakutoiveeseen. Nyt jännitän että kuinka sen enkun kanssa tänä vuonna käy...

Jos koe hylätään niin lukeeko siinä että hylätty ja mikä osio on hylätty?

Vierailija
979/2485 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintopolussa näkyy teksti: "Et saanut opiskelupaikkaa. Valintakokeen osio hylätty, alle 0,5p"

AMK:sta jonne hakenut (tai käynyt pääsykokeissa) voi sitten kysyä ne osioiden tarkemmat pisteet, niin saa selville mikä osioista on hylätty.

Vierailija
980/2485 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin hain kajaaniin, mutta mulla pääsykoe tulokset ei oo vielä tullu. Vähän jännittää kun oon todistusvalinnassa 2. varasijalla.