Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK valintakoe kevät 2021

Vierailija
14.12.2020 |

Hei !

Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?

Kommentit (2485)

Vierailija
901/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan tehneensä päätöksentekotaidoissa tehtävää, missä oli eri työntekijöitä eri palkoilla ja työkokemuksilla ja sitten jotain jotain... Olin keskiviikkona iltapäivän kokeessa ja se oli päätöksentekotaitojen ensimmäinen kysymys. Pitkä sepitys jotain ja skrollasin heti seuraavaan ja tein muut tehtävät ensin. Kerkesin lukemaan tehtävästä osan kunnes aika loppui ja se tehtävä jäi minulla tekemättä. Mielenkiinnosta haluaisin tietää minkä tyylinen tehtävä oli kyseessä ja mitä siinä haettiin?

Mulla oli kys. tehtävä! Eli siinä oltiin kuuden (muistaakseni) työntekijän voimin tekemässä jotain työtehtävää. Työntekijät olivat ''eri tasoisia'' eli osa taitavampia kuin toiset, osalla korkeampi palkka ja osa hitaampia työssään. Työtehtävässä oli muistaakseni viisi osa-aluetta, osa meni ajallisesti ''päällekkäin''. Tehtävässä piti valita mikä työntekijä tekee minkäkin työtehtävän, jotta se olisi kaikin puolin kannattavaa: sama työntekijä ei saanut samaan aikaan tehdä useampaa kuin yhtä työtehtävää eikä taas kaikkia annettuja kuutta työntekijöitä tarvinnut käyttää.

Hankala selittää, toivottavasti tuosta ymmärsi jotain.

Ja työtehtävät olivat esim. eri pituisia ja vaativat erilaisia taitoja työntekijöiltä.

Kuulostaa siltä et oon tehnyt ihan oikeen ratkaisun ku oon skrollannu heti sen ohi. Vai oliko aikaavievä tehtävä? 😅

Olin itse jostain syystä varautunut kahdeksaan tehtävään. 🥲Ilmeisesti edellisinä vuosina on ollut kahdeksan tehtävää päätöksentekotaidoissa, koska molemmilla valmennuskurseilla oli harjoituspääsykokeissa kahdeksan tehtävää. 🤔

Se ei ehkä vaikeimmasta päästä ollut, mutta tosiaan todella aikaavievä! Päätöksenteko-osiossahan on periaatteessa aikaa 3 min/tehtävä ja mulla toi vei muistaakseni 8 min. Moni tossa varmaan kompastui juurikin siihen, että jäi jumittamaan kys. tehtävään.

Tai siis en tulkinnut sen olevan vaikeimmasta päästä, mutta mistä mä tiedän menikö se oikein :'D

Vierailija
902/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko päätöksentekotaidoissa sai miinuspisteitä väärästä vastauksesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin siihen kysymykseen sen kokemattoman mutta kalliin tekijän koska se oli luonteeltaan sellainen tehtävä joka ei hidastanut muita mutta lyhyempi kuin se toinen "erillistehtävä".

Vierailija
904/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että toi työpaikka teht olis haamu :D Ainaki vaikutti hyvin sellaselta joka vois olla.... toi tai sitte se toine missä naisen piti päästä töihin jollain kulkuneuvolla ja piti päätellä minkä ottaa.

Vierailija
905/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sen työpaikkatehtävän ja olettaisin, että piti laittaa kokeneet työntekijät niihin projekteihin, jotka piti saada valmiiksi ennen kuin seuraava alkaa ja pidempiin pätkiin edullisempi jne. logiikalla :) Ei vienyt paljoa aikaa, kun piirsin itselleni paperille saman taulukon ja kokeilin siihen, miten olisi järkevin. Sain kans vastaukseksi yhden niistä naisista, mutta en enää muista sen tarkemmin ja voivat toki kysyä eri asiaa, tein kokeen jo 31.5. iltapäivällä.

Jätin ainakin kaksi tehtävää vastaamatta kyseisessä osiossa miinuspisteiden pelossa..

Vierailija
906/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humakista tuli nyt info sijoituksesta opintopolkuun.

Vierailija
907/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan tehneensä päätöksentekotaidoissa tehtävää, missä oli eri työntekijöitä eri palkoilla ja työkokemuksilla ja sitten jotain jotain... Olin keskiviikkona iltapäivän kokeessa ja se oli päätöksentekotaitojen ensimmäinen kysymys. Pitkä sepitys jotain ja skrollasin heti seuraavaan ja tein muut tehtävät ensin. Kerkesin lukemaan tehtävästä osan kunnes aika loppui ja se tehtävä jäi minulla tekemättä. Mielenkiinnosta haluaisin tietää minkä tyylinen tehtävä oli kyseessä ja mitä siinä haettiin?

Skippasin suosiolla ja tein rauhassa muut tehtävät ensiks. Kerkesin sit viel palaamaan siihen tehtävään ja luin sitä monta kertaa muttei se auennu ollenkaan. Eli jätin vastaamatta ja oon aika varma et se oli se testikysymys, ku monella on ollu sama.

Vierailija
908/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä info

Vierailija
909/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä info

Lisätietolaatikko. Ei se tarkoita vielä mitään, se ilmestyy jossain vaiheessa ennen tuloksia. Sen ilmestymisestä ei voi päätellä tulosten tulemista.

Kannattaa muistaa, että ensi viikolla tulee toisen asteen tulokset. Siihen sekaan ei tule korkeakoulujen tuloksia.

Vierailija
910/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samkilta on tullut ensikertalaispisteet (tradenomi, verkko-opinnot) Valitettavasti en kuulu tuohonkastiin, joten vielä joutuu odottelemaan 😅

Vierailija
911/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoituksesta. Itse varasijalla Humakiin top 20. Ei siis AMK pääsykoe, vaan Humakin (AMK) valintakokeella sisään jos on päästäkseen.

Vierailija
912/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakija kirjoitti:

Sijoituksesta. Itse varasijalla Humakiin top 20. Ei siis AMK pääsykoe, vaan Humakin (AMK) valintakokeella sisään jos on päästäkseen.

Kulttuurituottaja vai tulkki?

Vierailija
913/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurituottaja

Vierailija
914/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, tänään vissiin tullu tulokset LABbiin (palvelumuotoilu) ja heittämällä sisään, wuhuu!

Tuonne oli siis oma kokeensa. 

Vierailija
915/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skippasin suosiolla ja tein rauhassa muut tehtävät ensiks. Kerkesin sit viel palaamaan siihen tehtävään ja luin sitä monta kertaa muttei se auennu ollenkaan. Eli jätin vastaamatta ja oon aika varma et se oli se testikysymys, ku monella on ollu sama.

Tää oli mulla kans semmonen, minkä aattelin skipata mutta sitte ei luonto antanu periksi. Mutta vei ehdottomasti eniten aikaa ja lopputuloksesta en kyllä oo yhtään varma. 

Vierailija
916/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakija kirjoitti:

Kulttuurituottaja vai tulkki?

Vai yhteisöpedagogi

Vierailija
917/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallentuvatko vastaukset, jos unohti kirjautua ulos järjestelmästä kokeen jälkeen?

Vierailija
918/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, tänään vissiin tullu tulokset LABbiin (palvelumuotoilu) ja heittämällä sisään, wuhuu!

Milloin teit kokeen? Kuuluiko näihin se ennakkotehtävä?

Joka tapauksessa paljon onnea paikasta!

Vierailija
919/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin teit kokeen? Kuuluiko näihin se ennakkotehtävä?

Joka tapauksessa paljon onnea paikasta!

Koepäivät oli 27 ja 28.5, eli aika nopsaan tuli tulokset! :D Ennakkotehtävät oli kanssa: motivaatiokirje, noutoravintola-aiheinen sarjakuva ja perspektiivinäkymäpiirros kotikaupungin torista.

Ja kiitos, tsemppiä kanssa itsellesi jos olet jonnekin hakenut :)

Vierailija
920/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tallentuvatko vastaukset, jos unohti kirjautua ulos järjestelmästä kokeen jälkeen?

Joo. Se ottaa sen kokeen sulkeutumishetken tilanteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi