Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK valintakoe kevät 2021

Vierailija
14.12.2020 |

Hei !

Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?

Kommentit (2485)

Vierailija
881/2485 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin niin kun siinä bussi tehtävässä mainittiin että bussi on muuten ehjä mutta rengas puhki että ilmastointi toimii joten siksi se kuumuus ulkona ei heti haittaa. Lapset ja vanhukset kävelemässä kuumuudessa niin ei hyvä juttu.

Toisaalta taas autoa ei saa pitää tyhjäkäynnillä pidempiä jaksoja, niin silloinhan se ilmastointikaan ei toimi. 

Vierailija
882/2485 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin niin kun siinä bussi tehtävässä mainittiin että bussi on muuten ehjä mutta rengas puhki että ilmastointi toimii joten siksi se kuumuus ulkona ei heti haittaa. Lapset ja vanhukset kävelemässä kuumuudessa niin ei hyvä juttu.

Toisaalta taas autoa ei saa pitää tyhjäkäynnillä pidempiä jaksoja, niin silloinhan se ilmastointikaan ei toimi. 

Niin, vaikeaa tietää mikä on oikea vastaus kun kaikki asiat voi ajatella eri kantilta. Olis kyllä mielenkiintoista saada tietää tämän tehtävän oikea vastaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/2485 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta siinä alkutekstissä ei mainittu mitään niistä vastausvaihtoehdoista vaan ne olivat täysin erillisiä lauseita joista valita jokin sopiva vastaus. Eli olikohan kuitenkaan ulkona kuuma tai esimerkiksi villieläimiä öisin?

En todella tiedä mikä voisi olla oikea vastaus.

Vierailija
884/2485 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan olla entistä varmempi, että se bussitehtävä oli haamukysymys, eihän siinä ole kenenkään mielestä ollut mitään tolkkua. :D

Vierailija
885/2485 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on oikea vastaus englannin c- osion tehtävään? Mikä lause oli eka?

Vierailija
886/2485 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan olla entistä varmempi, että se bussitehtävä oli haamukysymys, eihän siinä ole kenenkään mielestä ollut mitään tolkkua. :D

Mun mielestä ainoo tolkku oli lähtee kävelemään jos kerran bussi on rikki ja rengasta ei oo. En muista omasta tekstistäni kuumuutta, saatto siellä semmonenki olla mainittu.. :D Kauhee kun alkaa nyt epäilemään kaikkea!

Vierailija
887/2485 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussi tehtävää ollut aikaisemmin kuulemma joten tuskin on haamu.

Pointtina siinä on ollut vaan vastata vaihtoehto joka myötäilee sutä lausetta minkä joku siinä on sanonut. Kaiken tehtävän ulkopuolisen voi unohtaa, kun kysymys on nimenomaa vaan siitä mitä vaihtoehtoja sulle annetaan.

Oikeita vastauksia tehtävästä riippuen on mun käsityksen mukaan ollu

-ei tunkkia tai vararengasta

-kylä lähellä

-bensa loppu

Muihin en oo törmänny

Vierailija
888/2485 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ainoo tolkku oli lähtee kävelemään jos kerran bussi on rikki ja rengasta ei oo. En muista omasta tekstistäni kuumuutta, saatto siellä semmonenki olla mainittu.. :D Kauhee kun alkaa nyt epäilemään kaikkea!

Ei kannata epäillä, tässä on vaan se että niitä kysymyksiä ja vastausvaihtoehtoja muunnellaan ihan randomilla. Onhan toi kerrottu täälläkin jo monta kertaa.

Vierailija
889/2485 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siis kokeiden oikeita vastauksia julkaista missään vaiheessa?

Vierailija
890/2485 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Vierailija
891/2485 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Todella typerää, ettei niitä julkaista. Mielivaltaisestihan silloin päätetään, mikä vastaus on ollut esim. tunneälyssä tai etiikassa oikein. Ei niin laiskaa kokeenlaatijaa voi olla, ettei voisi uusia kysymyksiä seuraaville vuosille keksiä - vanhatkin ovat sinänsä kierrätettyjä.

Vierailija
892/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan enkun c tehtävän lauseiden oikeeta järjestystä?

Onko kellään linkata sitä ilmastonmuutostekstiä, en oo löytäny.

Vierailija
893/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan enkun c tehtävän lauseiden oikeeta järjestystä?

Onko kellään linkata sitä ilmastonmuutostekstiä, en oo löytäny.

Ei kyllä mitään muistikuvaa valitettavasti.. Oli niin vaikea se englannin osio muutenkin :/

Vierailija
894/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan tehneensä päätöksentekotaidoissa tehtävää, missä oli eri työntekijöitä eri palkoilla ja työkokemuksilla ja sitten jotain jotain... Olin keskiviikkona iltapäivän kokeessa ja se oli päätöksentekotaitojen ensimmäinen kysymys. Pitkä sepitys jotain ja skrollasin heti seuraavaan ja tein muut tehtävät ensin. Kerkesin lukemaan tehtävästä osan kunnes aika loppui ja se tehtävä jäi minulla tekemättä. Mielenkiinnosta haluaisin tietää minkä tyylinen tehtävä oli kyseessä ja mitä siinä haettiin?

Vierailija
895/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan tehneensä päätöksentekotaidoissa tehtävää, missä oli eri työntekijöitä eri palkoilla ja työkokemuksilla ja sitten jotain jotain... Olin keskiviikkona iltapäivän kokeessa ja se oli päätöksentekotaitojen ensimmäinen kysymys. Pitkä sepitys jotain ja skrollasin heti seuraavaan ja tein muut tehtävät ensin. Kerkesin lukemaan tehtävästä osan kunnes aika loppui ja se tehtävä jäi minulla tekemättä. Mielenkiinnosta haluaisin tietää minkä tyylinen tehtävä oli kyseessä ja mitä siinä haettiin?

mulla oli. Vastasin siihen sen naisen joka oli keskiverto kokemukseltaan ja kustannuksiltaan. En todellakaan tiedä onko toi oikea vastaus.

Vierailija
896/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kys. tehtävä! Eli siinä oltiin kuuden (muistaakseni) työntekijän voimin tekemässä jotain työtehtävää. Työntekijät olivat ''eri tasoisia'' eli osa taitavampia kuin toiset, osalla korkeampi palkka ja osa hitaampia työssään. Työtehtävässä oli muistaakseni viisi osa-aluetta, osa meni ajallisesti ''päällekkäin''. Tehtävässä piti valita mikä työntekijä tekee minkäkin työtehtävän, jotta se olisi kaikin puolin kannattavaa: sama työntekijä ei saanut samaan aikaan tehdä useampaa kuin yhtä työtehtävää eikä taas kaikkia annettuja kuutta työntekijöitä tarvinnut käyttää.

Hankala selittää, toivottavasti tuosta ymmärsi jotain.

Vierailija
897/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kys. tehtävä! Eli siinä oltiin kuuden (muistaakseni) työntekijän voimin tekemässä jotain työtehtävää. Työntekijät olivat ''eri tasoisia'' eli osa taitavampia kuin toiset, osalla korkeampi palkka ja osa hitaampia työssään. Työtehtävässä oli muistaakseni viisi osa-aluetta, osa meni ajallisesti ''päällekkäin''. Tehtävässä piti valita mikä työntekijä tekee minkäkin työtehtävän, jotta se olisi kaikin puolin kannattavaa: sama työntekijä ei saanut samaan aikaan tehdä useampaa kuin yhtä työtehtävää eikä taas kaikkia annettuja kuutta työntekijöitä tarvinnut käyttää.

Ja työtehtävät olivat esim. eri pituisia ja vaativat erilaisia taitoja työntekijöiltä.

Vierailija
898/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja työtehtävät olivat esim. eri pituisia ja vaativat erilaisia taitoja työntekijöiltä.

Kuulostaa siltä et oon tehnyt ihan oikeen ratkaisun ku oon skrollannu heti sen ohi. Vai oliko aikaavievä tehtävä? 😅

Olin itse jostain syystä varautunut kahdeksaan tehtävään. 🥲Ilmeisesti edellisinä vuosina on ollut kahdeksan tehtävää päätöksentekotaidoissa, koska molemmilla valmennuskurseilla oli harjoituspääsykokeissa kahdeksan tehtävää. 🤔

Vierailija
899/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä et oon tehnyt ihan oikeen ratkaisun ku oon skrollannu heti sen ohi. Vai oliko aikaavievä tehtävä? 😅

Olin itse jostain syystä varautunut kahdeksaan tehtävään. 🥲Ilmeisesti edellisinä vuosina on ollut kahdeksan tehtävää päätöksentekotaidoissa, koska molemmilla valmennuskurseilla oli harjoituspääsykokeissa kahdeksan tehtävää. 🤔

Se ei ehkä vaikeimmasta päästä ollut, mutta tosiaan todella aikaavievä! Päätöksenteko-osiossahan on periaatteessa aikaa 3 min/tehtävä ja mulla toi vei muistaakseni 8 min. Moni tossa varmaan kompastui juurikin siihen, että jäi jumittamaan kys. tehtävään.

Vierailija
900/2485 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli! Olin keskiviikon aamun kokeessa. Ja skrollasin heti ohi, koska olisi vienyt niin paljon aikaa. :D Eli jäi tekemättä täälläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi