Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK valintakoe kevät 2021

Vierailija
14.12.2020 |

Hei !

Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?

Kommentit (2485)

Vierailija
781/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko kellään sitä (muistaakseni) päättelytehtävää, missä oli kukkakaupan järjestämiä kursseja ja sidontakurssin osallistujamäärää kysyttiin?

Joo oli!

Ymmärsinköhän mä sen ihan väärin vai oliko se niin yksinkertanen, että siitä toisesta taulukosta selvis suoraan se määrä? :x

Molempia taulukoita tarvittiin.

No hitto :D Osaatko yhtään selittää miten se ratkes? Se oli viimenen tehtävä mitä tein ja aivot ei oikein enää siinä vaiheessa suostuneet yhteistyöhön. Ja se tehtävä jäi tietty kummittelemaan

Ekasta taulukosta kirjasit ylös kaikkien sille kysytylle kurssille ilmoittautuneiden ID:t (numerosarjat), ja toisesta taulukosta tarkistit ketkä näistä oli myös oikeasti siellä kurssilla, ja sitten sait selville osallistuneiden määrän

Eli tarvittiin oikeastaan vaan toisen taulukon tietoja? Eikö siinä kysytty pelkästään osallistuneiden määrää, ei ilmoittautuneiden/osallistuneiden suhdetta tms?

Toisesta taulukosta näit ketkä kyseiselle kurssille ovat ilmoittautuneet. Listassa oli myös sellaisia kursseja jonka tietoja et tarvinnut. Eli, molempia tarvittiin.

Korjasin seppelekurssilaisten määrää kolme kertaa kun luin ensin taulukon kursseista huolimattomasti. Lopuksi löysin seppelekurssilaisia neljältä eri kurssiriviltä. Seppelekurssi oli yksinään, seppeleensidonta ja hääkimppu, "jokin mitä en muista" ja seppele, sekä "kaikki kolme kurssia".

Mä jäin just tätä miettimään, et pitikö ottaa ne ihmiset myös noista seppele + hääkimppu vai pelkästään seppekekurssille osallistuneet. Kun tossa missä oli molemmat, niin ei saanut selville paljon oli kumpaakin.

Mä ymmärtäisin, että ne joissa oli ilmoittautunut kahdelle kurssille piti laskea myös, koska tarkoitti, että on molemmille kursseille ilmoittautunut. Toi oli musta just se kompa, että huomaatko sen myös.

Tuntui vaan hassulta laskea niitä mukaan, kun ei tarkkaa määrää saanut, niin miten voi tietää lopullisen määrän? Miten muut tämän päätteli?

Yhteenlaskulla. 8

Vierailija
782/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin ite sen C bussin koska eka lähti aikasemmin mihin se ois kerenny, tokassa oli vaihtoja ja se ei halunnu mennä semmosella, pyörällä ois menny suihkun kaa liikaa, ja se ruuhka pilas sen autolla menemisen. C bussilla meni kans se 38min.

Olikohan ensikertalaisille yksi vaihtoehto tässä vähemmän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako joku mikä oli oikea yhtälö matikassa siihen tuntipalkan laskemiseen? Itse taisin vastata sen 6x 22x=1560€ tai jotain sinnepäin.

Vierailija
784/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla pääs kiertotietä.

Vierailija
785/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako joku mikä oli oikea yhtälö matikassa siihen tuntipalkan laskemiseen? Itse taisin vastata sen 6x 22x=1560€ tai jotain sinnepäin.

Se oli vaikein laskutehtävä

Vierailija
786/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autolla pääs kiertotietä.

Hitain

Vierailija
787/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla, kunhan kerkesi. Mikä olikaan kysymys tehtävässä? Muistan kun ihmettelin sitä että onko tässä kompa, kun saman tien tajusin että auto eikä juuri tarvinnut kattoa aikatauluja.

Vierailija
788/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehtäviä päätöksentekotaidoissa ja matematiikassa oli?

Vierailija
789/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko kellään sitä (muistaakseni) päättelytehtävää, missä oli kukkakaupan järjestämiä kursseja ja sidontakurssin osallistujamäärää kysyttiin?

Joo oli!

Ymmärsinköhän mä sen ihan väärin vai oliko se niin yksinkertanen, että siitä toisesta taulukosta selvis suoraan se määrä? :x

Molempia taulukoita tarvittiin.

No hitto :D Osaatko yhtään selittää miten se ratkes? Se oli viimenen tehtävä mitä tein ja aivot ei oikein enää siinä vaiheessa suostuneet yhteistyöhön. Ja se tehtävä jäi tietty kummittelemaan

Ekasta taulukosta kirjasit ylös kaikkien sille kysytylle kurssille ilmoittautuneiden ID:t (numerosarjat), ja toisesta taulukosta tarkistit ketkä näistä oli myös oikeasti siellä kurssilla, ja sitten sait selville osallistuneiden määrän

Eli tarvittiin oikeastaan vaan toisen taulukon tietoja? Eikö siinä kysytty pelkästään osallistuneiden määrää, ei ilmoittautuneiden/osallistuneiden suhdetta tms?

Toisesta taulukosta näit ketkä kyseiselle kurssille ovat ilmoittautuneet. Listassa oli myös sellaisia kursseja jonka tietoja et tarvinnut. Eli, molempia tarvittiin.

Korjasin seppelekurssilaisten määrää kolme kertaa kun luin ensin taulukon kursseista huolimattomasti. Lopuksi löysin seppelekurssilaisia neljältä eri kurssiriviltä. Seppelekurssi oli yksinään, seppeleensidonta ja hääkimppu, "jokin mitä en muista" ja seppele, sekä "kaikki kolme kurssia".

Mä jäin just tätä miettimään, et pitikö ottaa ne ihmiset myös noista seppele + hääkimppu vai pelkästään seppekekurssille osallistuneet. Kun tossa missä oli molemmat, niin ei saanut selville paljon oli kumpaakin.

Mä ymmärtäisin, että ne joissa oli ilmoittautunut kahdelle kurssille piti laskea myös, koska tarkoitti, että on molemmille kursseille ilmoittautunut. Toi oli musta just se kompa, että huomaatko sen myös.

Tuntui vaan hassulta laskea niitä mukaan, kun ei tarkkaa määrää saanut, niin miten voi tietää lopullisen määrän? Miten muut tämän päätteli?

Yhteenlaskulla. 8

Vastasin 2.. :'D Hups...

Vierailija
790/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista mikä oikea vastaus oli, mutta muistan että lasku oli super simppeli. Sinne vaan oli laitettu paljon ylimääräisiä tietoja joita vastauksen laskemiseen ei tarvinnut.

Vierailija
791/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteenlaskulla. 8

Vastasin 2.. :'D Hups...

Et ollut ainoa

Vierailija
792/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli ärsyttävä. Osasin laskea tuntipalkan omalla tavallani, mutta en saanut keksittyä mikä se annetuista kaavoista ois ollu.

Vierailija
793/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistelen että siinä matikassa olisi kysytty päiväpalkkaa eikä tuntipalkka.a.

Vierailija
794/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista mikä oikea vastaus oli, mutta muistan että lasku oli super simppeli. Sinne vaan oli laitettu paljon ylimääräisiä tietoja joita vastauksen laskemiseen ei tarvinnut.

Muistaakseni siinä omassa tehtävässä piti laskea paljonko on tienannut päivässä, jos kuukaudessa on saanu palkkaa 1560e ja tehny 22 työpäivää.

Vastasin että päivätienestin saa laskettua yhtälöllä= 1560/22 ja ajattelin tuntipalkan ja sen jonkun toisen tiedon olevan vain hämäämässä siellä.

Vierailija
795/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muistelen että siinä matikassa olisi kysytty päiväpalkkaa eikä tuntipalkka.a.

Minullakin kysyttiin päiväpalkka. Toisilla muutettu sitä tehtävää.

Vierailija
796/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vastasin bussitehtävään ”bussissa ei ole tunkkia” tai jotain sinne päin. Ajattelin että ilman tunkkia bussia ei srangastakaan saa vaihdettua.

Mulla ei muistaakseni ollut mitään tunkki vaihtoehtoa?

Tällä tavalla noita kysymyksiä ja vastauksia juuri sekoitetaan. 

Tietokone muodostaa kysymyksiä valtavasta määrästä vaihtoehtoja. 

Vierailija
797/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussi teht oli muitoiltu mulla niin että mikä _tukee_ sitä yhden matkustajan päätelmää eli ”pitää lähteä kävelemään”

Mun vastauksista ainoo joka tuki tota oli että ei oo mitää millä korjata bussia —-> mitä tässä ny muuta sitte tekemään ku lähtee kävelemään.

Vaihtoehtoja mulla oli jotain et polku on kuoppaisa —> ei tue päätelmää, koska vaikee kävellä

Kyydissä vanhuksia tai lapsia —> ei tue päätelmää

Jne.

Miten joku on ees kuvitellut että noista vaihtoehdoista joku muu vois olla oikein?

Vierailija
798/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi bussitehtävä kyllä jäi ihmetyttään, mä en saanut siihen mitään selkeää logiikkaa. Tuntuu, että se saattoi olla ylimääräinen tehtävä? Ei siinä ollut selkeää oikeaa vastausta minusta ainakaan.

Mä mietin jo kokeen aikana, mahtoiko se olla yksi testitehtävistä. Ei niistä vastausvaihtoehdoista oikein mikään tuntunut loogiselta - etenkään, kun vertasi muihin tehtäviin, jotka taas tuntuivat jopa naurettavan helpoilta.

Vierailija
799/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla se bussitehtävä oli muotoiltu niin että mikä väite tukee sitä että heidän olisi lähdettävä kävelemään. En muista kunnolla vastausvaihtoehtoja.

1. Kaupunkiin on vain 10min matka(ja ne oli maaseudulla..)

2. Yöllä maalla liikkuu villieläimiä.

3. Kyydissä ollut mekaanikko sanoi ettei (tyyliin) rengasta voi korjata.

4. Kyydissä on vanhuksia ja lapsia.

Aivan tosi hämy tehtävä

Mulla oli tämä sama. Eikä tässä mielestäni ole mitään hämyä. Näistä väitteistä tuo 1. on ainoa joka tukee kävelemään lähtemistä? Vai olenko idiootti?

Olet. 3. vaihtoehto on oikein.

Vierailija
800/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään muista aihealuetta siihen enkun C osioon, missä piti laittaa lauseet järjestykseen. Muistaako joku muu? Häiritsee kauheesti, ku lyö aivan tyhjää nyt :D

Kokeen jälkeen muistin äikän osion lausetehtävän ja etsin sen tekstin netistä, jotta pystyin tarkistamaan menikö oikein. Tää enkun lauseosio on vaan nyt hävinny aivan täysin mielestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi