Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK valintakoe kevät 2021

Vierailija
14.12.2020 |

Hei !

Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?

Kommentit (2485)

Vierailija
821/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siihen sähköpotkulauta tehtävään liittyi jotenkin viihtyvyys/katukuva et on sekaista jos niitä parkkipaikkoja ei oo tarpeeksi. Niin vastasin muistaakseni sen alimman vaihtoehdon et viihtyvyyden parantamiseksi. Hankala muotoilla tätä sen järkevämmin

Vierailija
822/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko teillä sitä saaristo/veneily tehtävää missä oli päätetty rajoittaa nopeutta tai mitä lie. Miten se menikään ja mitä vastaisitte?

Vastasin että venenopeuksien rajoittaminen estäisi meluhaittaa (tms). 

Tuota tehtävää ei minulla ollut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla siihen sähköpotkulauta tehtävään liittyi jotenkin viihtyvyys/katukuva et on sekaista jos niitä parkkipaikkoja ei oo tarpeeksi. Niin vastasin muistaakseni sen alimman vaihtoehdon et viihtyvyyden parantamiseksi. Hankala muotoilla tätä sen järkevämmin

Väärin. Tehtävänannossa oli turvallisuus-sana ja sen mukaan olisi valinta ollut turvallisuusperuste

Vierailija
824/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään muista aihealuetta siihen enkun C osioon, missä piti laittaa lauseet järjestykseen. Muistaako joku muu? Häiritsee kauheesti, ku lyö aivan tyhjää nyt :D

Kokeen jälkeen muistin äikän osion lausetehtävän ja etsin sen tekstin netistä, jotta pystyin tarkistamaan menikö oikein. Tää enkun lauseosio on vaan nyt hävinny aivan täysin mielestä.

Voitko linkata sen äidinkielen lausetehtävän tekstin?

Ainaki täältä löytyy tekstistä samat lauseet:

https://kopiraittila.fi/tekijanoikeustietoa/mita-tekijanoikeussuoja-tar…

Noni äikkä ainakin läpi kun osasin laittaa nää lauseet oikein xdd huhhuh sitä oonki saanu stressailla.

Vierailija
825/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi bussitehtävä kyllä jäi ihmetyttään, mä en saanut siihen mitään selkeää logiikkaa. Tuntuu, että se saattoi olla ylimääräinen tehtävä? Ei siinä ollut selkeää oikeaa vastausta minusta ainakaan.

Mä mietin jo kokeen aikana, mahtoiko se olla yksi testitehtävistä. Ei niistä vastausvaihtoehdoista oikein mikään tuntunut loogiselta - etenkään, kun vertasi muihin tehtäviin, jotka taas tuntuivat jopa naurettavan helpoilta.

Mun mielestä etiikassa oli todella hämärä kysymys liittyen kuntoutukseen. Mun mielestä mikään vaihtoehdoista ei ollut eettinen (henkilö ei halua puhua kuntoutuksesta, kuntoutus on parityötä, kunta järjestää kuntoutusta ja joku muu vaihtoehto viä). Kun haluamisella ei ollut eettistä näkökulmaa - ainakin valmennuskurssien mukaan. 

Vierailija
826/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään muista aihealuetta siihen enkun C osioon, missä piti laittaa lauseet järjestykseen. Muistaako joku muu? Häiritsee kauheesti, ku lyö aivan tyhjää nyt :D

Kokeen jälkeen muistin äikän osion lausetehtävän ja etsin sen tekstin netistä, jotta pystyin tarkistamaan menikö oikein. Tää enkun lauseosio on vaan nyt hävinny aivan täysin mielestä.

Voitko linkata sen äidinkielen lausetehtävän tekstin?

Ainaki täältä löytyy tekstistä samat lauseet:

https://kopiraittila.fi/tekijanoikeustietoa/mita-tekijanoikeussuoja-tar…

Noni äikkä ainakin läpi kun osasin laittaa nää lauseet oikein xdd huhhuh sitä oonki saanu stressailla.

Minulla ei ollut tätä tekstiä

Vierailija
827/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi bussitehtävä kyllä jäi ihmetyttään, mä en saanut siihen mitään selkeää logiikkaa. Tuntuu, että se saattoi olla ylimääräinen tehtävä? Ei siinä ollut selkeää oikeaa vastausta minusta ainakaan.

Mä mietin jo kokeen aikana, mahtoiko se olla yksi testitehtävistä. Ei niistä vastausvaihtoehdoista oikein mikään tuntunut loogiselta - etenkään, kun vertasi muihin tehtäviin, jotka taas tuntuivat jopa naurettavan helpoilta.

Mun mielestä etiikassa oli todella hämärä kysymys liittyen kuntoutukseen. Mun mielestä mikään vaihtoehdoista ei ollut eettinen (henkilö ei halua puhua kuntoutuksesta, kuntoutus on parityötä, kunta järjestää kuntoutusta ja joku muu vaihtoehto viä). Kun haluamisella ei ollut eettistä näkökulmaa - ainakin valmennuskurssien mukaan. 

Jos se oli se salaaminen niin kyseinen vaihtoehto oikea

Vierailija
828/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://link.springer.com/article/10.1007/s13162-018-0131-1  

^ Metafora teksti

Omasta mielestä oli helppolukuinen ja aika perus artikkeli, mut oon kuullu että yleinen käsitys on että oli hankala. Mitä mieltä täällä ollaan?

Vierailija
829/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatto ollakkin joo. Eli siitä sitten miinukset, taisin laittaa parityöskentelyn... ARGH. Nyt kun miettii, tottakai se salailu on selkee vaihtoehto. 

Vierailija
830/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Metafora teksti

Omasta mielestä oli helppolukuinen ja aika perus artikkeli, mut oon kuullu että yleinen käsitys on että oli hankala. Mitä mieltä täällä ollaan?

Tekstin ymmärsi kokonaisuudessaan, mutta kun tartuttiin tiettyihin vaikeisiin sanoihin, meni mulla ainakin moni kysymys penkin alle. Enpä tiedä missä maailmassa tarvitaan vieraasta kielestä tietää kokonaisuuden sijaan joka ikinen sana ja sen synonyymit. Musta todella epärelevanttia pääsykokeisiin. 

Vierailija
831/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Metafora teksti

Musta hyvin hankala teksti, englantini ei muutenkaan ollut paras mahdollinen. Moni parempi englannin taitaja piti sitä hankalana. Luulin matikan ollevan vaikein mulle, mutta oli sittenkin englanti

Vierailija
832/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö täällä kukaan onko lähihoitajakoulutusta pääkaupunkiseudulla iltaopintoina? Itsellä alle vuosi opintoja ja hain jo nyt korkeakouluun. Jos paikka ei aukea niin opiskelen lähäripuolen päiväopinnoissa ja aloitan amk-koulutuksen polkuopintoina. Jos tulen korkeakouluun (päiväopinnot) valituksi, otan opiskelupaikan vastaan mutta päällekkäisyyden takia pitäisi iltapuolelle lähäriopinnot saada

katsopas www.opintopolku.fi 

Vierailija
833/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Tehtävänannossa oli turvallisuus-sana ja sen mukaan olisi valinta ollut turvallisuusperuste

Ei ollut mulla mitään turvallisuusasiaa.

Uskokaa jo, että vaikka tehtävässä mainitaan sähköpotkulauta, niiin muut yksityiskohdat voi olla ihan kokonaan erilaisia eri hakijoilla. 

Vierailija
834/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eettinen näkökulma on ainakin tuossa "kunta järjestää kuntoutusta". Tällöin kunta toimii eettisesti oikein.

Vierailija
835/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eettinen näkökulma on ainakin tuossa "kunta järjestää kuntoutusta". Tällöin kunta toimii eettisesti oikein.

Jos siellä oli vielä joku salailuun liittyvä vaihtoehto, niin se kuulostaa jo alkujaankin enemmän oikealta vaihtoehdolta. Mutta tän alkuperäinen kirjoittaja mainitsi vain "joku muu vaihtoehto viä".

Vierailija
836/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siellä oli vielä joku salailuun liittyvä vaihtoehto, niin se kuulostaa jo alkujaankin enemmän oikealta vaihtoehdolta. Mutta tän alkuperäinen kirjoittaja mainitsi vain "joku muu vaihtoehto viä".

En sitä neljättä vaihtoehtoa muista, saattoi olla juurikin tuo "henkilö haluaa salata kuntoutuksen". En tajua miten on eettistä, järjestääkö kunta vai ei. 

Vierailija
837/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Metafora teksti

Esim. mä ymmärrän kyllä ton tekstin ihan hyvin, mutta musta ne kysymykset on tosi vaikeita aina noissa tehtävissä. Kun ei kysytä sellasta, minkä sais _ihan suoraan_ luettua tekstistä, niin menee yli hilseen.

Vierailija
838/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ Metafora teksti

Esim. mä ymmärrän kyllä ton tekstin ihan hyvin, mutta musta ne kysymykset on tosi vaikeita aina noissa tehtävissä. Kun ei kysytä sellasta, minkä sais _ihan suoraan_ luettua tekstistä, niin menee yli hilseen.

Ideanahan onkin testata luetun ymmärtämistä, niin opetuskielessä kuin englannissa.

Vierailija
839/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko kellään muulla tämmöinen se sähköpotkulauta tehtävä ja mitä vastasitte jos oli juuri tämä?

Vierailija
840/2485 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä vastaus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi