Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK valintakoe kevät 2021

Vierailija
14.12.2020 |

Hei !

Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?

Kommentit (2485)

Vierailija
581/2485 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa odottaa tuonne 9.7 asti. Koe tuntui menevän ihan hyvin, mutta silti jännittää

Vierailija
582/2485 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellään muulla jännää se että sitten jos se paikka aukeaakin niin edessä muutto toiselle paikkakunnalle? Siinä pitäis sitte kk sisään saada asunnot ja kaikki samalla kun tuhat muuta ihmistä tekee samaa.

Ei mulla muuten yhtään haittaa tää vajaa kk odottelu, mutta oishan se kiva tietää aikasemmin.

Hain opiskelemaan vain pääkaupunkiseudulle siellä asuvana. Perheellisenä en rupea muuttorumbaa opintojen perässä. Metrolla pääsee eikä muuttotarvetta. Koe oli helpohko. Lukio ja amis taustalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/2485 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta nyt löysin tämän ketjun,mulla olisi huomenna valintakoe ja jännittää. Miten se menee käytännössä siellä paikan päällä? Näyttää sen qr-koodin jollekin ja tietokone kytketään sverkkovirtaan ja kirjaudutaan erilliseen verkkoon tekemään koetta? Olen hakemassa oamkiin sairaanhoitajaksi, onko enää käytössä haastattelua? Koko ajan olen luullut että mulla on joku haastattelu mutta nyt en löydä netistä mistään että sellaista olisi, onko joku jo ollut valintakokeessa ja oliko siellä haastattelu?

Jännittää niin että pää hajoaa, toivottavasti en unohda konetta huomenna kotiin :(

Vierailija
584/2485 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta nyt löysin tämän ketjun,mulla olisi huomenna valintakoe ja jännittää. Miten se menee käytännössä siellä paikan päällä? Näyttää sen qr-koodin jollekin ja tietokone kytketään sverkkovirtaan ja kirjaudutaan erilliseen verkkoon tekemään koetta? Olen hakemassa oamkiin sairaanhoitajaksi, onko enää käytössä haastattelua? Koko ajan olen luullut että mulla on joku haastattelu mutta nyt en löydä netistä mistään että sellaista olisi, onko joku jo ollut valintakokeessa ja oliko siellä haastattelu?

Jännittää niin että pää hajoaa, toivottavasti en unohda konetta huomenna kotiin :(

Joo just tolleen. QR-koodilla sisään ja kone tulille ja teet kokeen.

Ei ole haastattelua missään vaiheessa.

Vierailija
585/2485 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän rauhoitella itseäni sillä, että hakemiini sosionomiopintoihin ei ole kokeessa ollut ihan mahdottomia pisterajoja. Koulusta riippuen 36-48 pistettä, pois lukien tietenkin tunneäly joka luulisi olevan mulla vahva osio. Varmaan todistusvalinnan pisteiden kanssa myös nämä tulee ikävä kyllä nousemaan :(

Minne kaupunkiin tuollaiset pisteet sosionomiksi? Hain metropoliaan ja laureaan sosionomiksi, pisteet alkaen 59,1p ->

Vierailija
586/2485 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja muista voimassaoleva henkilöllisyystodistus. Ite otin varman päälle ja otin passin.

Oma koneeni ei löytänyt tarjottua verkkoa aluksi. Piti kytkeä wifi pois ja takas päälle, niin sitten löytyi...

Vierailija
587/2485 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän rauhoitella itseäni sillä, että hakemiini sosionomiopintoihin ei ole kokeessa ollut ihan mahdottomia pisterajoja. Koulusta riippuen 36-48 pistettä, pois lukien tietenkin tunneäly joka luulisi olevan mulla vahva osio. Varmaan todistusvalinnan pisteiden kanssa myös nämä tulee ikävä kyllä nousemaan :(

Minne kaupunkiin tuollaiset pisteet sosionomiksi? Hain metropoliaan ja laureaan sosionomiksi, pisteet alkaen 59,1p ->

Miten ne alimmat pisteet voi muka tietää etukäteen, kun vielä valinnat pahasti kesken. Eikös sinne nyt kuitenkin oteta esim. 20 parasta, jos nr. 20 on pisteet vaikka tasan neljäkymmentä, niin raja silloin on 40p

Vierailija
588/2485 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellään muulla jännää se että sitten jos se paikka aukeaakin niin edessä muutto toiselle paikkakunnalle? Siinä pitäis sitte kk sisään saada asunnot ja kaikki samalla kun tuhat muuta ihmistä tekee samaa.

Ei mulla muuten yhtään haittaa tää vajaa kk odottelu, mutta oishan se kiva tietää aikasemmin.

No, sitten ne samat tuhat muuta tekis sitä samaa silloin aikaisemmin.

Vierailija
589/2485 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne alimmat pisteet voi muka tietää etukäteen, kun vielä valinnat pahasti kesken. Eikös sinne nyt kuitenkin oteta esim. 20 parasta, jos nr. 20 on pisteet vaikka tasan neljäkymmentä, niin raja silloin on 40p

Ei niitä millään voi tietää. Jotkut vaan tykkää leikkiä ennustajaa esim. viimevuotisten pisteiden perusteella.

Vierailija
590/2485 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipusesta löytyy ihan selaamalla vanhat pisteet. Kyllä ne jotain kertoo

Vierailija
591/2485 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vipusesta löytyy ihan selaamalla vanhat pisteet. Kyllä ne jotain kertoo

Tänä vuonna sote aloilla lisäksi tunneäly, ettei se vipunen kyllä tässä auta.

Vierailija
592/2485 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin kun moni sanoi enkkua vaikeaksi, ihan perussanastoa. En ymmärtänyt miksi sitä oli kuumoteltu, mutta toki itse 27 vuotiaana vähän parempi voi olla se 'elämänkokemuskin' kuin 18-vuotiaalla joka amiksen jälkeen vaikka hakisi ekaa kertaa. Itsellä toki työssä käytetään englantia myös joka sitten lujittanut osaamista vuosien varrella.

Matikan tehtävät olivat jo niin helppoja että tuntui vitsiltä. Ehkä joku kompa ja helposti siihen olisi voinut kaatua että juuri ylianalysoi.

Vierailija
593/2485 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa odottaa tuonne 9.7 asti. Koe tuntui menevän ihan hyvin, mutta silti jännittää

Onneksi ne tulokset tulevat jo aika varmasti tuota ennen.

Vierailija
594/2485 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulujen sivulta (pdf) sekä soittamalla niille

Vierailija
595/2485 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin kun moni sanoi enkkua vaikeaksi, ihan perussanastoa. En ymmärtänyt miksi sitä oli kuumoteltu, mutta toki itse 27 vuotiaana vähän parempi voi olla se 'elämänkokemuskin' kuin 18-vuotiaalla joka amiksen jälkeen vaikka hakisi ekaa kertaa. Itsellä toki työssä käytetään englantia myös joka sitten lujittanut osaamista vuosien varrella.

Matikan tehtävät olivat jo niin helppoja että tuntui vitsiltä. Ehkä joku kompa ja helposti siihen olisi voinut kaatua että juuri ylianalysoi.

Yksi matikan tehtävistä ei tule antamaan pisteitä. Maksimipisteet 20. Tehtäviä 9.

2,5p x 9 = 22,5p.

22,5p- 2,5p = 20p

Vierailija
596/2485 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasatilanteessa katsovat onko tehnyt myös ne pisteitä antamattomat extratehtävät

Vierailija
597/2485 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako tehtävää päätöksentekotaidoissa oli?

Vierailija
598/2485 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista mutta helppoja oli

Vierailija
599/2485 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista mutta helppoja oli

En sanoisi että oli helppoja. Aika loppui kesken.

Vierailija
600/2485 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne viime vuoden pisteet muuten on sitten kertynyt?

Niihinhän on ihan turha verrata ku koe oli kaksosanen, mut kiinnostais tietää mistä ne pisteet on koostunut jos munki hakemalle linjalle alimmat pisteet oli 45.