Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK valintakoe kevät 2021

Vierailija
14.12.2020 |

Hei !

Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?

Kommentit (2485)

Vierailija
261/2485 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikertalaisuuskiintiö pois kirjoitti:

Itkettää, kun on tää ensikertalaiskiintiö ja haluaisin kätilöksi... 90% valituista hakijoista on ensikertalaisia opiskelijoita ja menetin ensikertalaisuuteni vastaanottaessani paikan väärälle alalle. Minulla ei ole edes korkeakoulututkintoa vielä ja tuntuu että rangaistaan väärästä valinnasta ja siksi en tule pääsemään opiskelemaan ever vaikka saisin todella hyvät pisteet valintakokeesta.... onko muita, joilla samanlainen kurja tilanne?

Oletko minä? Ihan kuin olisin itse tämän kirjoittanut. :(

Vierailija
262/2485 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensikertalaisuuskiintiö pois kirjoitti:

Itkettää, kun on tää ensikertalaiskiintiö ja haluaisin kätilöksi... 90% valituista hakijoista on ensikertalaisia opiskelijoita ja menetin ensikertalaisuuteni vastaanottaessani paikan väärälle alalle. Minulla ei ole edes korkeakoulututkintoa vielä ja tuntuu että rangaistaan väärästä valinnasta ja siksi en tule pääsemään opiskelemaan ever vaikka saisin todella hyvät pisteet valintakokeesta.... onko muita, joilla samanlainen kurja tilanne?

Oletko minä? Ihan kuin olisin itse tämän kirjoittanut. :(

Jos olet sairaanhoitaja koulutuksen käynyt voit täydentävänä hakea kätilöopintoihin. Tyyliin puolitoista vuotta kesto ja monimuotona. Ei tarvitse hakea neljän vuoden opintoihin vaan tuo puolitoista vuotta täydennys edellyttää pohjakoulutusta sosiaali-ja terveysalan amk-puolelta eikä ensikertalaiskiintiö asia huolena

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/2485 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt loppu ne ensikertalaiskitinät! Kaverini vastaanotti paikan kemian opinnoista yliopistoon. Pääsi pari vuotta myöhemmin silti lääkikseen

Vierailija
264/2485 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt loppu ne ensikertalaiskitinät! Kaverini vastaanotti paikan kemian opinnoista yliopistoon. Pääsi pari vuotta myöhemmin silti lääkikseen

Tunneälytaidot ei selvästi ole sinun vahvuutesi.

Vierailija
265/2485 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö tänään joku valintakokeessa? Miten meni? Omasta mielestä oli tosi vaikea ja aika loppus ihan kesken. Matikka oli ainoa missä aika riitti.

Vierailija
266/2485 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävikö tänään joku valintakokeessa? Miten meni? Omasta mielestä oli tosi vaikea ja aika loppus ihan kesken. Matikka oli ainoa missä aika riitti.

Minä. Oli ihan hirveen vaikee:/ osasitko englannin osiota? Tai mahdollisesti c-kohtaan oikeaa vastausriviä.

Vierailija
267/2485 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin! Äikkä oli mun mielestä tosi vaikea, se mitä en ennalta osannut edes stressata. Siinä loppui aika kesken ja luulen etten saa edes vaadittavia minimipisteitä. Mitäs mieltä muut olitte äikästä?

268/2485 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AMK-KOKEEN MESSUKESKUKSESSA TEHNEET!

Kysymys etenkin teille, muille myös kokeen tehneille. En kysele kokeen tehtäviä mutta voisitteko kertoa seuraavia asioita:

-onko pistorasioita kaikkien läppäreille?

- saako sieltä kyniä ja suttupaperia esim. matikkaosion tehtäviä varten?

-onko kaikki tehtävät koneella klikattavia monivalintoja?

-oliko tehtävien välissä millaisia taukoja?

-saiko eväitä ja juomia tuoda?

-minne tavarat piti laittaa kokeen ajaksi? (puhelin, reppu, takki yms)

-kauanko koko kokeeseen suurin piirtein meni aikaa? (järjestelen lapsille hoitajaa kokeen ajaksi)

-oliko vessamahdollisuus kesken tehtäväosion ja oliko vessat lähellä koepistettä?

-muuta huomioitavaa ennen koetta?

Huomioisin ensi kerralla että koe voidaan aloittaa pari kolme tuntia myöhässä...

Vierailija
269/2485 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ensikertalaiskiintiö ole aika tuore juttu? Ehkä sitä ei ollut käytössä vielä, kun kaverisi haki toiseen kouluun.

Minustakin se on typerä ja epäreilu käytäntö.

Vierailija
270/2485 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, valintakoe takana ja pää on ihan tyhjä.

En osaa vielä edes sanoa miten meni, ihan hyvin kai :D

Hain tekniikan alalle, joten tein myös matemaattis-luonnontieteellisen osion.

Looginen päättely tuntui jostain syystä tosi vaikealta, tehtäviä oli paljon ja aika loppui kesken.

Matikkaa on tullut kerrattua tosi paljon, joten se tuntui ehkä helpoimmalle.

Nyt on vaan ihan totaalisen poikki. Jännitin koetta tosi paljon ja nyt se on ohi. :D

Vierailija
271/2485 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä oli nyt eka kerta amk pääsykokeissa, hain teolliseen muotoiluun. Kauhee monta päivää kestävä väsymys iski kokeiden jälkeen, en oo ikänä varmaa ressannu mitään noin paljoa ja pitkään! Oli sellane kaikkensa antanut olo XD

Vierailija
272/2485 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, valintakoe takana ja pää on ihan tyhjä.

En osaa vielä edes sanoa miten meni, ihan hyvin kai :D

Hain tekniikan alalle, joten tein myös matemaattis-luonnontieteellisen osion.

Looginen päättely tuntui jostain syystä tosi vaikealta, tehtäviä oli paljon ja aika loppui kesken.

Matikkaa on tullut kerrattua tosi paljon, joten se tuntui ehkä helpoimmalle.

Nyt on vaan ihan totaalisen poikki. Jännitin koetta tosi paljon ja nyt se on ohi. :D

Annettiinko fysiikan tehtävissä kaavoja valmiina vai pitikö ite muistaa? Mulla koe perjantaina aamulla ja vielä viimeset pänttäykset tulilla :D Alkaa pikkuhiljaa jännittää.

273/2485 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään.enkkua en osannu yhtään,muuten oli aika helppo. Onko koe hylätty automaattisesti jos enkusta ei saa yhtää pistettä?

Vierailija
274/2485 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä39349 kirjoitti:

Kävin tänään.enkkua en osannu yhtään,muuten oli aika helppo. Onko koe hylätty automaattisesti jos enkusta ei saa yhtää pistettä?

Kyllä, jokaisessa osiossa on määritelty minimipistemäärä, joka täytyy ylittää. Onneksi ne ei sentään kovin vaikeita ole (0,5-4) osiosta riippuen

Vierailija
275/2485 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä39349 kirjoitti:

Vaaditaan vähintään 0,5p enkun läpäisyyn, mujten koko pääsykokeesi hylätty

Vääristä miinuspisteitä

Vierailija
276/2485 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamupäivän kokeessa, enkö tajua mitä itelle kävi päätöksentekotaidoissa, aika vaan loppu kesken.

Yleismatikka oli helpoin ja aikaa jäi yli.

No tietenki etiikka ja tunneäly helpoimmat, hain siis sosiaali- ja terveysalalle.

Äidinkieltä en muista ku tein ekana ja olin niin keskittyny, kai se hyvin meni. Englantiin en ihan kaikkiin ehtiny vastata.

Kaiken kaikkiaan koe oli tarpeeks haastava :D

Ja matikka siksi helppo, kun siihen pystyi parhaiten valmistautua, ja minähän sitten valmistauduin kaiken muunkin puolesta.

En varmaan pääse niihin kaikkein halutuimpiin kohteisiin ainakaan. Syksyllä uudestaan!

Vierailija
277/2485 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haette AMK:iin ettekä yliopistoon? Kiinnostaa oikeasti, kun mietin omia suunnitelmia.

Vierailija
278/2485 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haette AMK:iin ettekä yliopistoon? Kiinnostaa oikeasti, kun mietin omia suunnitelmia.

Yliopistossa ihan eri aloja kuin AMKs.

Vierailija
279/2485 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistossa ihan eri aloja kuin AMKs.

Eihän ole! Kai täällä nyt joku hakee tradenomiks, sosionomiks, sairaanhoitajaks..? Samat alat, mutta paskempaa duunia huonommalla palkalla. Eikö?

Vierailija
280/2485 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistossa ei ole sitä alaa mihin haluan.

En hae kouluun statuksen takia, vaan sen työn takia mitä haluan tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi