Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK valintakoe kevät 2021

Vierailija
14.12.2020 |

Hei !

Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?

Kommentit (2485)

Vierailija
2321/2485 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi sai just tiedon, että pääsi opiskelemaan hallintotieteitä yliopistoon. Vapautui useampi AMK-paikka. Jee!

Yksi vain, ei voi olla enempään sisällä.

Vierailija
2322/2485 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla mahdollista päästä tradenomiksi 40. varasijalta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2323/2485 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, jos koulutukseen on paljon paikkoja, olet ensikertalainen ja kauppakorkean paikkoja ei ole vielä jaettu.

Vierailija
2324/2485 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Realistisesti ajatellen ei.

Vierailija
2325/2485 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, jos koulutukseen on paljon paikkoja, olet ensikertalainen ja kauppakorkean paikkoja ei ole vielä jaettu.

Joo tietääkseni ei ole kauppikseen vielä tuloksia. Kyseessä vähän pienempi paikkakunta (ei etelä-suomi) ja ensikertalainen olen. 31 pääsee tuollq valintakokeella sisään.

Vierailija
2326/2485 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aallon tulokset tulleet jo? Teknillisen puolen varsinkin kiinnostaa

Vierailija
2327/2485 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta vapautuu yksi tradenomin paikka Xamkiin. Hain ensisijaisesti fyssariksi, mutta olen 5. varasijalla ei-ensikertalaisena. Haen uudestaan, jos ei nyt tärppää.

Vierailija
2328/2485 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli vääntäkää ryhmälle rautalangasta:

Kun viimeistään 9.7. kaikki tulokset ovat tulleet, voi vihdoin ottaa alemman hakutoiveen vastaan ylemmän vielä ollessa varasijalla?

Eli ens viikolla pitäs sitten alkaa muuttumaan varasijat?

Vierailija
2329/2485 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samkin sosionomi - monimuotoon oli ensikertalaisten pisteraja vähän yli 80, ja ei-ensikertalaisten vähän yli 85. Aloituspaikkoja siis yht. 20, ja 729 hakijaa :-)

Milloin nää tulokset tuli?

Samkin huittisten tradenomi verkko-opintojen tuloksia ei vieläkään näy ei-ensikertalaisilla. Alkaa jo kypsyttää

Vierailija
2330/2485 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos kukaan saanut amk valintakoe tuloksia?

Vierailija
2331/2485 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis rymiseekö nämä varasijat enemmänki 9.7 jälkee? Laskenu vaan pari sijaa amm-todistusjono siitä ku tuli todistusvalinnat.... nyt neljäntenä kuopioo bioanalyytikko ja vissii syksyllä uuestaa.. Vipunen näyttää että vaan 12 ottanu paikan vastaa, vielä mahkuja??

Vierailija
2332/2485 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te pääsette Vipuseen näkemään moniko ottanu paikan vastaan? Minä en pääse mihinkään siellä katsomaan mitään. 😩

Vierailija
2333/2485 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te pääsette Vipuseen näkemään moniko ottanu paikan vastaan? Minä en pääse mihinkään siellä katsomaan mitään. 😩

Se on vissii taas kaatunu.

Vierailija
2334/2485 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MKK kirjoitti:

Siis rymiseekö nämä varasijat enemmänki 9.7 jälkee? Laskenu vaan pari sijaa amm-todistusjono siitä ku tuli todistusvalinnat.... nyt neljäntenä kuopioo bioanalyytikko ja vissii syksyllä uuestaa.. Vipunen näyttää että vaan 12 ottanu paikan vastaa, vielä mahkuja??

Mitä isommalla varasijalla olet sitä enemmän rymisevät, kun siitä välistä ihmiset hyväksyy muita hakukohteita.

Vierailija
2335/2485 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 1. hakupaikassani olen varasijalla 8 ja 5. olen varasijalla 4. molemmat ovat LAB:in linjoja mutta vipusen mukaan ei ole vielä otettu yhtään paikkaa vastaan. Voi olla että rytisee nuo sijat vielä, toivottavasti.

Vierailija
2336/2485 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun valintakoepistemäärä 70.

Join jonnekin 100. varasijalle:)) ja 10 pistettä vajaaksi, joka siis on ilmeisesti paljon!

Mutta mistä näen osiokohtaiset pistemäärät? Että näkisin, mikä meni huonosti ja vähiten huonoiten.

Vierailija
2337/2485 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sieltä vipusesta näkee et moniko on ottanu jo paikan vastaan?

Vierailija
2338/2485 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sieltä vipusesta näkee et moniko on ottanu jo paikan vastaan?

https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/H…

Vierailija
2339/2485 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykokeet olivat perseestä. En ole koskaan ollut noin huonosi järjestetyissä kokeissa. Jatkuvat kuulutukset, satoja ihmisiä Messukeskuksessa ja mikki päällä, josta kuului ilmeisesti valvojien pölinä. Koe oli vaikea. Mölyn vuoksi keskittymiseni herpaantui täysin ja pisteet jäivät 16.,7 ja vähimmäispisteet hyväksytyksi tulemiseen ovat 38,2.

Vierailija
2340/2485 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsä kirjoitti:

Pääsykokeet olivat perseestä. En ole koskaan ollut noin huonosi järjestetyissä kokeissa. Jatkuvat kuulutukset, satoja ihmisiä Messukeskuksessa ja mikki päällä, josta kuului ilmeisesti valvojien pölinä. Koe oli vaikea. Mölyn vuoksi keskittymiseni herpaantui täysin ja pisteet jäivät 16.,7 ja vähimmäispisteet hyväksytyksi tulemiseen ovat 38,2.

Kuulostaa siltä, että hyötyisit ihan tietoisesti harjoittelemalla pääsykokeissa olemista. Se on täysin mielenhallintaa kuinka reagoi ulkopuolisiin ärsykkeisiin ja yllättäviin "päin peetä" meneviin tilanteisiin.

Eli käytännössä se, joka pystyy toipumaan tilanteista (esim. olet väärässä paikassa, sinun pitäisi olla toisaalla), niin menestyy koetilanteesta voittajana.

Lisäksi olen huomannut, että usein ihmisillä on vastaustekniikka pahasti metsässä. Aloitetaan hankalimmasta tehtävästä, tehdään tehtävät, jotka eivät ole vahvuusalueella yms. Tämän huomaamiseen ja harjoittamiseen tarvii yleensä kaverin, joka menestyy koetilanteista ja osaa auttaa sekä tsempata.

Heikko tietyillä vahvuuksilla oleva tyyppi, joka pystyy käsittelemään stressaavat tilanteet ja omaa hyvän vastaustekniikan saa opiskelupaikan ennemmin kuin todella fiksu, koetilanteissa lukkoon menevä.

Eli ensi kerralle vastaustekniikka ja pääkoppa kuntoon, niin opiskelupaikka aukeaa. Ja niillä viime hetken tsempeillä muilta ihmisiltä on oikeasti suuri merkitys.