AMK valintakoe kevät 2021
Hei !
Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?
Kommentit (2485)
Vierailija kirjoitti:
Eli vääntäkää ryhmälle rautalangasta:
Kun viimeistään 9.7. kaikki tulokset ovat tulleet, voi vihdoin ottaa alemman hakutoiveen vastaan ylemmän vielä ollessa varasijalla?
Joo, mutta et heti sinä päivänä. Yhteishaun päättämiseen ja varasijojen virallistamiseen (nythän ne eivät vielä ole oikeita, kun iso osa tuloksista on tulematta) menee pari päivää. Sen jälkeen tulee tuloskirje ja paikat pääsee ottamaan vastaan.
Seamikiin laskeneet valintapisteet omien pisteiden alle, mutta niin vaan varasijoilla keikutaan toiskertalaisena. Ensikertalaiset kiilaavat edelle, näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Seamikiin laskeneet valintapisteet omien pisteiden alle, mutta niin vaan varasijoilla keikutaan toiskertalaisena. Ensikertalaiset kiilaavat edelle, näillä mennään.
Mikä ala? Mitkä ovat alimmat hyväksytyt pisteet? Monimuoto vai päiväopetus?
Samk vieläkin odotuttaa tradenomi verkko-opintojen tulosten kanssa 😔 turhauttavaa. No kohtahan se on jo 9.pv
Jeeee, yliopiston paikka varmistui, nyt vapautui saamani sosionomin paikka seuraavalle :)
Olen varasijalla 48. tradenomiksi, voiko olla mahdollista enää päästä?
Vierailija kirjoitti:
En usko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko
Miksi tässä alapeukkuja?
Vieläkö tässä jaksaa elätellä toiveita varasijalta sisäänpääsyyn. Sija 9 ja Diak sosionomi/kirkon nuorisotyö. Muissa varasijat aivan liian kaukana, eli kaikki on kiinni tässä paikassa. Toki tiedän, ettei kukaan tähän osaa vastata varmaksi, mutta kannustavia kommentteja olisi lohdullista kuulla.
Eikös nämä varasijat ala kunnolla liikkumaan vasta sitten 9.7 eteenpäin, kun kaikki tulokset tulleet, ja silloin vasta pystyy vastaanottamaan paikan esim. kakkos vaihtoehdosta, jos on ylemmäs varasijalla?
Minä sain varasijalta paikan yhteiskuntatieteisiin, mutta en tiedä otanko paikkaa vastaan, kun aloin miettimään onko työllistyminen miten hyvää.. :/
Vierailija kirjoitti:
Minä sain varasijalta paikan yhteiskuntatieteisiin, mutta en tiedä otanko paikkaa vastaan, kun aloin miettimään onko työllistyminen miten hyvää.. :/
Käytännössähän hyvä työllistyminen on vain sote-aloilla. Jos ne eivät kiinnosta tai lääkäriksi ei ole rahkeita, yhteiskuntatieteet on hyvä valinta. Ota sosiaalityötä sivuaineeksi, voit vaihtaa sinne, jos töitä ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössähän hyvä työllistyminen on vain sote-aloilla. Jos ne eivät kiinnosta tai lääkäriksi ei ole rahkeita, yhteiskuntatieteet on hyvä valinta. Ota sosiaalityötä sivuaineeksi, voit vaihtaa sinne, jos töitä ei löydy.
Terveydenhoitaja kiinnostaisi, mutta sairaanhoitaja ei. Ja siinä koulutuksessa kun on 3 ensimmäistä vuotta pelkkää sairaanhoitajaksi opiskelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhoitaja kiinnostaisi, mutta sairaanhoitaja ei. Ja siinä koulutuksessa kun on 3 ensimmäistä vuotta pelkkää sairaanhoitajaksi opiskelua.
Samaa asiaa alku. Ellei ymmärrä sairaan ihmisen hoitoa, ei osaa hoitaa terveyttä. Sairaanhoitajan opiskeluissa paljon terveyden edistämisen opintoja.
Laureaan haussa estenomi (varasija 33) ja tradenomin paikka (varasija 8). Onkohan mitään tsäänssiä? Estenomi taitaa olla aika suosittu ala ainakin.
KuhanMietin kirjoitti:
Laureaan haussa estenomi (varasija 33) ja tradenomin paikka (varasija 8). Onkohan mitään tsäänssiä? Estenomi taitaa olla aika suosittu ala ainakin.
Estenomiin ei mitään mahdollisuuksia, ainoa koulutus koko alalle.
Tradenomiksi pääset, kunhan kauppakorkean tulokset tulevat.
Vierailija kirjoitti:
KuhanMietin kirjoitti:
Estenomiin ei mitään mahdollisuuksia, ainoa koulutus koko alalle.
Tradenomiksi pääset, kunhan kauppakorkean tulokset tulevat.
Samaa mietin. No itseasiassa traden opinnot kiinnostaiskin enemmän. Nyt oli jono nytkähtänyt vähän alas kaikissa omissa jonopaikoissa. Kyllä se varmaan täatä, kunhan tosiaan noi yliopistojen tulokset tulee.
Samkin sosionomi - monimuotoon oli ensikertalaisten pisteraja vähän yli 80, ja ei-ensikertalaisten vähän yli 85. Aloituspaikkoja siis yht. 20, ja 729 hakijaa :-)
Lapsi sai just tiedon, että pääsi opiskelemaan hallintotieteitä yliopistoon. Vapautui useampi AMK-paikka. Jee!
Eli vääntäkää ryhmälle rautalangasta:
Kun viimeistään 9.7. kaikki tulokset ovat tulleet, voi vihdoin ottaa alemman hakutoiveen vastaan ylemmän vielä ollessa varasijalla?