Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuvasti höpöttävän lapsen vanhemmat

Vierailija
04.05.2014 |

Kuunteletteko lastanne vai annatteko höpinän valua toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos? Mä kadehdin niitä jotka osaa sulkea lapsen/ lasten jatkuvan äänen pois mielestään ja samalla keskittyä lukemiseen tai telkkariohjelmaan. Mä en osaa. 

Ja nyt ei tartte tulla sievistelemään, että kyllä minä aina leikin ja juttelen 24/7 lapseni kanssa, ettei tulisi mieleenkään ignoorata juttuja. Jos teillä sattuu olemaan mun lapseni kaltainen 4-6 -vuotias moottoriturpa tai useampia, tiedätte mistä puhun :)

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 19:32"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 19:23"]

8 ja 10 eivät selvästikään tiedä mistä on kyse... ;)

[/quote]

Minäkään en tiedä. Selvennätkö siis.

[/quote]

ymmärrät sitten kun kohtaat höpöttävän lapsen. Kyseessä on ominaisuus, ei käytösongelma. Kuten luonnokiharat hiukset tai hyvä motoriikka, niitä ei voi kytkeä pois päältä. 

[/quote]

Onhan lapsessa oltava joku vika jos ei osaa hetkeäkään olla hiljaa. Onko adhd:kin nykyään ominaisuus, ei ongelma?

[/quote]

Vaan kun ei ole! Toiset lapset käsittelee asioita ulkoisesti ja toiset sisäisesti. Mutta kuten sanottu, ymmärrät jos sulla joskus on lapsi jolla ko. Ominaisuus on.

[/quote]mikäli adhd niin tulee selville päiväkodissa tai viimeistään eskarissa kun siellä vierailee keltot ja eltot.

Vierailija
62/87 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 19:37"]

Jos naapurin koira räksyttää 24/7 niin onko sekin vain koiran ominaisuus, ei ongelma?

[/quote]

Sinusta puhuminen ja koiran räksyttäminen on sama asia?

[/quote]

Samanlaista ärsyttävää melusaastetta nuo kumpikin ovat esimerkiksi naapureille.

[/quote]

:D Naapurit taitavat itse olla mykkiä eivätkä puhu koskaan, jos se puhuminen on kerran melusaastetta. Enkä ymmärrä miten puhe voi naapureita häiritä, aika ohuet seinät täytyy olla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 23:16"]

Olen oppinut sulkemaan korvani vaikka ajottaisesti lapsen (pian 8v.) höpötys käy hermoille niin paljon että tekisi mieli tiuskaista että "turpa kiinni". On aina ollut kauhea höpöttäjä ja juttua tulee ja tulee aina vain. Onneksi sentään koulussa osaa olla hiljaa.

Niin ja jos lapsi ei puhu niin sitten on pakko pitää muuta ääntä (esim. pelatessa). 

[/quote]onko tutkittu josko olisi ADHD?

Vierailija
64/87 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalossa takapihalla kiljuva muksu voi olla todellinen riesa naapureille.

Vierailija
65/87 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:15"]

[/quote]

Taidat olla väärässä ketjussa. Tässä ei ollut kyse mistään kiljumisesta tai huutamisesta.

Vierailija
66/87 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pahin papupata tämä alle 2-vuotias kuopus. Sanonko hänellekin, että ole nyt välillä hiljaa...Tämä siis teille, jotka sanoivat että lapselle ei ole opetettu tapoja/kasvatettu kunnolla, jos on liian puhelias. Just!!

Vierailija
67/87 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tässähän ei nyt puhuttu mistään lapsen metelöimisestä. Ja rivitalossa asuvat ovat itse asumismuotonsa valinneet.

Vierailija
68/87 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:19"]

[/quote]

Tässähän ei nyt puhuttu mistään lapsen metelöimisestä. Ja rivitalossa asuvat ovat itse asumismuotonsa valinneet.

[/quote]

Hyvä. Eli voin jättää räksyttävän koirani työpäivän ajaksi takapihalle... Kiitos! :)

Vierailija
69/87 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Metelöinti on muutakin kuin järjetöntä kiljumista. Myös turhanpäiväinen pölötys voi olla häiritsevää. Ei kukaan tykkäisi töissäkään jos avokonttorissa kaikki puhelisivat itsekseen 8h päivässä. 

Vierailija
70/87 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:20"]

[/quote]

[/quote]

Hyvä. Eli voin jättää räksyttävän koirani työpäivän ajaksi takapihalle... Kiitos! :)

[/quote]

No minua ei pätkääkään kiinnosta missä koirasi päivät on :D

Vierailija
71/87 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:22"]

[/quote]

[/quote]

Metelöinti on muutakin kuin järjetöntä kiljumista. Myös turhanpäiväinen pölötys voi olla häiritsevää. Ei kukaan tykkäisi töissäkään jos avokonttorissa kaikki puhelisivat itsekseen 8h päivässä. 

[/quote]

No kukaan lapsi tuskin pölisee takapihalla 8h putkeen. Tavallinen puhe ei sitä paitsi sisälle kuulu, ikkunat vaan kiinni.

Vierailija
72/87 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulemma lapsena höpötin kaikki ajatukset suusta ulos, siis selostin leikkejäni yms. Nykyään olen mielestäni hyväköytöksinen, sosiaalisissa tilanteissa pärjäävä, mutta ennemmin kuitenkin hiukan ujo kuin mikään ekstrovertti ihminen. Minulla on kyllä järkyttävän kova ääni, ja kyllä juttua riittää useinkin, mutta small talkata en osaa. En ole koskaan ollut mikään riehujatyyppi, enkä mitenkään epäkohtelias, vaan enemmänkin sellainen pikkuvanha, ja nykyäänkin tulen itseäni selvästi vanhempien ihmisten kanssa hyvin toimeen (olen 20v)

Vierailija
73/87 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No kukaan lapsi tuskin pölisee takapihalla 8h putkeen. Tavallinen puhe ei sitä paitsi sisälle kuulu, ikkunat vaan kiinni.

[/quote]Jos haluan nauttiaitse kesäpäivistä omalla takapihallani niin ikkunoiden sulkeminen ei kyllä auta mitään. :D

Vierailija
74/87 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaraati on nyt ilmoittanut että leikki-ikäisillä jatkuvasti pulputtavilla ajatusten tonavilla on ongelma. Oisko teillä vielä tarjota ratkaisua siihen miten ongelma hoidetaan? Miten sen jatkuvan pulinan saa taukoamaan? Jos vielä keksitte sellaisen keinon joka ei heräta palstalla yleistä paheksuntaa niin nostan hattua. :)

Vierailija
75/87 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa lohduttavaa. kuusivuotiaani höpöttää välillä jatkuvasti enkä pysy perässä.

Tänään yritin keskustella ja kysellä, mutta jaksoin vain pienen ajan. Lapsi oli liikuttavan kiitollinen kun jaksoin hetken kuunnella.

Minulla ajatukset alkaa vaellella ja vaikea keskittyä kiinnostumaan eri horviöiden ominaisuuksista ynnä muusta lasta kiinnostavasta.

Vierailija
76/87 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on puheliaisuus ihan sukuvika. Isäni on kova puhumaan ja 6-vuotias poikani on tullut kovasti kaikessa muussakin häneen, niin tässäkin. Lisäksi oma äitini sanoi aina minusta, että kun olin pieni niin "puhetta tuli kuin kammesta vääntäen" ja olin jo 6kk iässä jokellellut kuulemma tauotta :) 

Lisäksi 5:sta serkustani poika joka on eniten tullut minun perheeseeni on samanlainen papupata... :) 

Olen ollut poikani kanssa teatterissa (musikaali) ja hän oli hiljaa kuten pitääkin. Samoin muissa vastaavissa paikoissa osaa olla hiljaa. Kun joku kauhisteli, ettei tuollaisen lapsen kanssa voi mennä teatteriin. Jostain syystä poika ihan luonnostaan tajusi, että siellä ei kukaan muukaan puhunut ;)

Vierailija
77/87 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2- ja 4-vuotiaat puheliaat lapset, vaikka miehen kanssa molemmat ollaan introverttejä. Välillä jatkuva hölötys on todella rasittavaa, joskus saatan paeta vessaan ja laittaa oven lukkoon että saa olla edes hetken rauhassa. Enimmän osan aikaa tykkään kumminkin jutella lasten kanssa. Kasvatuksesta tämä ei ole kiinni, ja osaavat olla hiljaa konserteissa (ainakin siis isompi) ja muissa vastaavissa hiljaisuutta vaativissa tilanteissa. Niitä tärkeitä asioita vaan tuntuu olevan niin paljon, ettei koko päivä meinaa riittää niistä kertomiseen ;)

Vierailija
78/87 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:30"]

Minä kuulemma lapsena höpötin kaikki ajatukset suusta ulos, siis selostin leikkejäni yms. Nykyään olen mielestäni hyväköytöksinen, sosiaalisissa tilanteissa pärjäävä, mutta ennemmin kuitenkin hiukan ujo kuin mikään ekstrovertti ihminen. Minulla on kyllä järkyttävän kova ääni, ja kyllä juttua riittää useinkin, mutta small talkata en osaa. En ole koskaan ollut mikään riehujatyyppi, enkä mitenkään epäkohtelias, vaan enemmänkin sellainen pikkuvanha, ja nykyäänkin tulen itseäni selvästi vanhempien ihmisten kanssa hyvin toimeen (olen 20v)

[/quote]

Tää on muuten jännä, minulla sama :) Voisi olla melkein omasta kynästäni. Papupataominaisuuden lisäksi meidän suvussa oikeastaan kaikilla on aika kantava ääni :)

71

Vierailija
79/87 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kaameaa tuollainen mölinä. Kymmen miniuyin jälkeen on jo valmis huutamaan turpa kiinni Onneksi ei tarvitse kotonaan kuunnella sellaista.

Vierailija
80/87 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia juuruja teidän höpöttäjät sitten juttelee? Meillä poika, 6- vuotias, on luonut tällä hetkellä  vihannesmaailman hahmoineen, jonka kuulumisia minun olisi sitten päivittän jaksettava kuunnella. Oikeastaan mitään reaalimaailman asioita hän ei juttele, tai ne ovat ihan pieni osa.

Päähenkilöitä jutuissa ovat tomaatit, porkkanat ja veitset (ne ovat pahiksia) ja sitten satunnaisemmat hahmot.

Ja tapahtumia ovat kaikenlaiset näille sattuvat asiat. Riidat, ryöstöt, ammatit ja mm. tomaatin rahasäiliöön (Roope-sedästä) murtautuminen, rahasäiliön hajoaminen, uuden rahasäiliön suunnittelu ja rakentaminen (minun tulee seurata tästä piirroksia), erilaiset autot, joilla hahmot ajavat, niiden rekisterikilvet jne jne jne. Eikä ne jutut kauheasti (ainakaan minun mielestäni) päivästä toiseen muutu. Aina on samat proseduurit. Kunnes ehkä kuukausien päästä on jotain uutta mietittävää.

Ulkoistan kuuntelun miehelleni, joka on kotona lasten kanssa. Itse en jaksa kuunnella kun lapsi näitä asioita seikkaperäisesti selostaa... Olen kauhea äiti. Paras mihin yllän on hetkellinen kuuntelu.