Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuvasti höpöttävän lapsen vanhemmat

Vierailija
04.05.2014 |

Kuunteletteko lastanne vai annatteko höpinän valua toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos? Mä kadehdin niitä jotka osaa sulkea lapsen/ lasten jatkuvan äänen pois mielestään ja samalla keskittyä lukemiseen tai telkkariohjelmaan. Mä en osaa. 

Ja nyt ei tartte tulla sievistelemään, että kyllä minä aina leikin ja juttelen 24/7 lapseni kanssa, ettei tulisi mieleenkään ignoorata juttuja. Jos teillä sattuu olemaan mun lapseni kaltainen 4-6 -vuotias moottoriturpa tai useampia, tiedätte mistä puhun :)

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 20:13"]

Itse olen moottoriturpani vuoksi luopunut ajatuksesta että yrittäisi opiskella ainakaan vielä pariin vuoteen. Itse olen ollut lapsena omissa oloissani viihtyvä helppo lapsi joten olen ehkä vielä aavistuksen enemmän hukassa tuon lapseni kanssa. Sen jälkeen kun lapsi oppi puhumaan meni vuosia kunnes lopulta kerran sain lapsen ollessa jo 5 soitettua yhden tärkeän puhelun ja lapsi oli sen ajan hiljaa. Hyvä etten itkenyt onnesta, hehkutin asiaa suunnilleen kaupan kassallekin. Ainoa hetki jolloin lapsi on hiljaa on silloin kun hän katsoo lasten ohjelmia, eli jotain ääntä kuuluu kuitenkin. Lisäksi minusta ei saa lähteä pihaustakaan tai se moottoriturpa aukeaa ja lapsi alkaa selittämään ohjelman hahmoja. 

Se ajatuksen juoksu lapsella on vielä niin outoa etten pysy kärryillä, välillä tulee ihan hauskoja juttuja mutta suurimman osan ajasta ajatus hyppii niin paljon että sitä on rasittavaa kuunnella pidemmän aikaa. Toisaalta helppo lapsi, ei tarvitse viihdyttää kun ihan itsestään viihtyy vaikka puoli tuntia leikkimällä omilla käsillään ja jaloillaan perhettä, kädet ovat lapsia ja jalat vanhemmat.

Sekin vielä kun itseeni vertaan, lapsena leikkiessäni en koskaan puhunut ääneen vaan lelujen vuorovaikutus tapahtui ajatuksissani. Oma lapsi osaa olla hiljaa leikkiessään noin 6 sek ja sitten se suu taas aukeaa. Sitten jos on hiljaista yli 10 sek on lapsi nukahtanut.

22:lle, miksi hiljainen lapsi on surullinen näky? Minä olin sellainen ja minä olin se johon aikuiset luottivat vastuuta ja antoivat hyvät eväät pärjäämään aikuisuuden kovissa paineissa. Silloin kun hiljainen aukaisee sen suunsa lopulta on yleensä hyvä kuunnella, sieltä tulee täyttä asiaa joka on todella pitkälle mietittyä. Töissä on jopa välillä huvittavaa kun moottoriturpatyökaverini hölöttävät ongelmasta x mutta kukaan ei pääse siitä hölötyksestään kohti ratkaisua, sitten minä tai joku muu hiljaisemmista sanoo itsestään selvyyden ja moottoriturvat ovat ihan ihmeissään miten joku noin nopeaan keksi ratkaisun. Sitten on porukkaa paljon meidän hiljaisten ja mottooriturpien välissä jotka osaavat olla hiljaa ja kuunnella sekä myös puhua vaikka ei nyt niin kovin ihmeellistä asiaa olekaan. Sanoisin että he kuitenkin ovat niitä jotka parhaiten kestävät kovia paineita, meillä mykillä alkaa napsumaan jatkuvassa hölötyksessä ja moottoriturvilla napsuu jos joutuu olemaan hiljaa pitkiä aikoja. Mutta kyllä me kaikki paikkamme löydetään =)

Meni vähän ohi aiheen jo minulla, vaikka olen "mykkä" niin kirjoittamalla tulee sitten vähän liikaakin tekstiä =p

[/quote]

Ihana kirjoitus! Päiväni pelastaja, kun repesin jo tuossa kohdassa ekan kerran "minusta ei saa lähteä pihaustakaan, tai lapsia alkaa selitää ohjelman hahmoja." Been there... :D

Vierailija
82/87 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

75 Ihanaa, että kerroit. Oma  6-vuotias on keksinyt jonkun mielikuvitusmaailman jossaja vesikoira  ja jättikoira seikkailevat. Tarinaan liittyy hirviöitä joilla on erinlaisia happo ja sädeaseita. Näitä vatsaan urhooliset koirat ja ötökät taistelevat.

Näistä saan kuulla juttua jatkuvasti. Teidän vihannekset kuullostivat yhtä hauskoilta :D

Ja tosiaan elokuvissa ja yleisissä tilaisuuksissa lpasi osaa käyttäytyä hyivn eikä pälpätä. Jotkut ymmärsivät minusta tämän ketjun väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 20:39"]

Minulla on valikoiva kuulo, yleistä höpinää supersankareista, tv-ohjelman tapahtumista en kuule, mutta kuulen kuitenkin: Saako ottaa karkkia?, Oho! (sattui joku vahinko), Äiti tule auttamaan! ym. olennaiset asiat siis seuloutuvat ja huomaan ne.

[/quote]

Kun pääsiskin mutinoilla. Mutta meillä keskustelun odotetaan olevan interaktiivista. Totta kai äitiäkin kiinnostaa millainen tomaatin uusi auto on? Eli sata kertaa päivässä: hei äiti, arvaa... bla bla bla?

Olen kyllä maininnut pojalle, että hän puhuu aika paljon ja ettei äitiä aina kiinnosta. 

Vierailija
84/87 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 22:27"]

75 Ihanaa, että kerroit. Oma  6-vuotias on keksinyt jonkun mielikuvitusmaailman jossaja vesikoira  ja jättikoira seikkailevat. Tarinaan liittyy hirviöitä joilla on erinlaisia happo ja sädeaseita. Näitä vatsaan urhooliset koirat ja ötökät taistelevat.

Näistä saan kuulla juttua jatkuvasti. Teidän vihannekset kuullostivat yhtä hauskoilta :D

Ja tosiaan elokuvissa ja yleisissä tilaisuuksissa lpasi osaa käyttäytyä hyivn eikä pälpätä. Jotkut ymmärsivät minusta tämän ketjun väärin.

[/quote]

Joo noin kirjoitettuina ne vaikuttavat oikeastaan vain söpöiltä. Ja ovatkin sitä, en voi sanoa, ettei :) Mutta arght vaan kun haluaisit olla vähän omassa rauhassa ja joku vaan suoltaa ihan tosissaan (niin tosissaan kuin lapset ovat) koko ajan juttuja pikkukaupunkielämää elävistä  tomaateista!

75

Vierailija
85/87 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 22:27"]

[/quote]

Joo noin kirjoitettuina ne vaikuttavat oikeastaan vain söpöiltä. Ja ovatkin sitä, en voi sanoa, ettei :) Mutta arght vaan kun haluaisit olla vähän omassa rauhassa ja joku vaan suoltaa ihan tosissaan (niin tosissaan kuin lapset ovat) koko ajan juttuja pikkukaupunkielämää elävistä  tomaateista!

75

[/quote]

Heh :D Meillä lapsella on muutama vakio mielikuvitusmaailma, joista vähän kausittain kertoo. Yksi liittyy hänen työpaikkaansa ja työkavereihin (työkavereilla on nimet ja elämäntarinat, tekevät aina kaikkia omituisia juttuja ja joskus "kyläilevät" meillä), toiseen liittyy rosvoja ja viimeinen on jonkinlainen star wars -maailma, jossa jatkuvasti soditaan ja ammuskellaan. Varsinkin viimeiseen liittyviä juttuja en jaksaisi kuunnella ollenkaan, koska olen itse niin pasifisti. Mutta hei, ehkä meidän lapsista tulee vielä kirjailijoita tai muuta vastaavaa tuon mielikuvituksen ansiosta :)

Vierailija
86/87 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidä antaa nikopettereiden terrorisoida kotona. Lue jotain että lapsesi oppii kuuntelemaan, se on tärkeä taito koulussa ja ylipäätään elämässä. Liikuntaa lapselle, mielekästä tekemistä.

Vierailija
87/87 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen täytyy osata myös kuunnella eikä koko ajan suu käy. ei koulussa saa höpötellä omiaan tunnilla. Pitää osata olla myös hijaa. Sitten ne nikopetteritjanikat häiriköi tunnilla ja muiden opetus kärsii.