Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykyajan nuoret voivat niin huonosti?

Vierailija
04.05.2014 |

On itsetuhoisuutta, masennusta, paniikkihäiriötä, syömishäiriötä jne. mutta miksi? Ei kai kaikkea voi laittaa median syyksi, vai voiko? Onko nuoret (ja muutkin ihmiset) aikaisemmin voinut näin huonosti?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska heille tolkutetaan jatkuvasti, että he voivat huonosti ja että he tarvitsevat apua.

Vierailija
2/32 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhteistä arvomaailmaa.

Pudotus aikuisen todellisuuteen kodin piiristä on liian kova.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se sieltä kasvatuksesta sinkoa?

Vierailija
4/32 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on vanhempien sukupolvien syytä, ei ne nykyiset nuoret ole luoneet tällaista materialistista paskamaailmaa.

Vierailija
5/32 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on liian helppoa niin on helpompi turhautua, tylsistyä ja valittaa - ei mistään. Ei ollu ennen lapsilla tälläistä kun peltotöissä oltiin ja kouluun käveltiin monia kilometrejä, leikittiin ulkona ja syötiin silloin kun ruoka-aika oli ja jos oli ruokaa.

Elämän prioriteetit olivat järjestyksessä ja ihmisillä maalaisjärki päässä.

Vierailija
6/32 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 13:11"]

Kaikki on liian helppoa niin on helpompi turhautua, tylsistyä ja valittaa - ei mistään. Ei ollu ennen lapsilla tälläistä kun peltotöissä oltiin ja kouluun käveltiin monia kilometrejä, leikittiin ulkona ja syötiin silloin kun ruoka-aika oli ja jos oli ruokaa.

Elämän prioriteetit olivat järjestyksessä ja ihmisillä maalaisjärki päässä.

[/quote]Entä ne monet kaupunkilaismamsellit, joiden ei tarvinnut tehdä sitä vähääkään mitä nykyään, kun palvelusväki hoiti kaiken.

Vierailija
7/32 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys ja kilpailu.

Vierailija
8/32 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset pyörittelee silmiään, vaikka kaikki lähtee heistä itsestään! Lapset ja nuoret heijastavat tasan tarkkaan sitä takaisin, mitä aikuisten maailma on. Paljon näkee tätä, että vanhemmat nauravat ja ihmettelevät ja pyörittelevät päätään kun lapset tekevät jotain päätöntä tai typerää. He eivät mitenkään tajua, että se on ihan heidän OMA vastuu ojentaa ja kasvattaa lapsia. Ihan kuin joku taho jostain ulkopuolelta tulisi ja hoitaisi homman, joka kuuluu meille jokaiselle aikuiselle. Nämä ap:n tyyppiset päivittelijät ovat itse usein juurin niitä, jotka vähiten puuttuvat lasten/ nuorten elämään ja pyrkii tukemaan ja olemaan hyvä esimerkki nuorille yhteisöllisyydestä, välittämisestä jne.

Vierailija
9/32 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some, curling-vanhemmuus.

-ope-

Vierailija
10/32 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykyajan viisi- ja kuusikymppiset ja sitä vanhemmatkin voivat niin huonosti? On alkoholismia, on masennusta, on yksinäisyyttä, on sairauksia ja lääkkeiden väärinkäyttöä.

Vierailija
11/32 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuisen nyt yleistät, kyllä valtaosa Suomen nuorisosta voi oikein hyvin.

Vierailija
13/32 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että monilla nuorilla on huono kyky sietää yhtään vastoinkäymisiä elämässä. Heti ollaan luovuttamassa kokonaan.

Vanha sanonta että vanhempien tehtävä on aiheuttaa pettymyksiä lapsille taitaa pitää paikkansa. Sitä ei vaan kaikki ole ymmärtäneet ja päinvastoin haluavat suojella lapsia kaikelta epämiellyttävältä.

Vierailija
14/32 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioista puhutaan jolloin ne tulee suuren yleisön tietoon. On myös paljon nuoria jotka voi hyvin, itse asiassa suurin osa nuorista voi hyvin. Ja huonostivoivat nuoret voivat tervehtyä, jos saavat apua ja tukea.

Vierailija
15/32 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä eikä mua oikeastaan kiinnosta. Neljän vuoden masennuksen ja syömishöiriökamppailun jälkeen tuntuu turhalta yrittää sanoa, että tulee paha olo kun näkee laihoiksi photoshopattuja malleja ja kuulee koulussa että olisi pystynyt parempaan kun arvosanat on keskiarvoisesti 9½ luokkaa. Meiltä vaaditaan paljon mutta ei laiteta rajoja, ongelmat kasaantuvat pienemmälle joukolle. Ystäväni viiltelee ja hänellä on vähintään joka viikko uusia arpia mutta kukaan ei sano hänelle mitään. Toinen ei syö ja se laitetaan nuoruuden ulkonäkökriiseilyn piikkiin, vaikka samaa on jatkunut jo pari vuotta. Kolmas saattaa jäädä viikoksi kotiin vain nukkumaan, koska mikään ei kiinnosta eikä jaksa yrittää. Who cares? Ihan sama, en mä tiedä, odotan vain nuoruuden loppumista. Tiedän vain muutaman, joka pitää nuoruudesta, useimmat haluaisivat olla jo arkeen turtuneita aikuisia.

Vierailija
16/32 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 13:13"]

Aikuiset pyörittelee silmiään, vaikka kaikki lähtee heistä itsestään! Lapset ja nuoret heijastavat tasan tarkkaan sitä takaisin, mitä aikuisten maailma on. Paljon näkee tätä, että vanhemmat nauravat ja ihmettelevät ja pyörittelevät päätään kun lapset tekevät jotain päätöntä tai typerää. He eivät mitenkään tajua, että se on ihan heidän OMA vastuu ojentaa ja kasvattaa lapsia. Ihan kuin joku taho jostain ulkopuolelta tulisi ja hoitaisi homman, joka kuuluu meille jokaiselle aikuiselle. Nämä ap:n tyyppiset päivittelijät ovat itse usein juurin niitä, jotka vähiten puuttuvat lasten/ nuorten elämään ja pyrkii tukemaan ja olemaan hyvä esimerkki nuorille yhteisöllisyydestä, välittämisestä jne.

[/quote]

En minä mitään päivittele? :--D Kysyin ja ihmettelen, kun nuori itsekkin olen.

Vierailija
17/32 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen huonostivoiva nuori ei välttämättä ole perheen kipeintyyppi.

Vierailija
18/32 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatuksen tai uskon että enempi sen puutteen vuoksi.

Asioita pitää lapsille selittää ja opettaa mutta onko kaikilla siihen aikaa?

Täällä palstoilla olen lukiessani huomannut että lapsia pidetään pieninä kauan ja lapsia hyysätään ja laitetaan vuosikausia (eikä siinä mitään pahaa ole) mutta annas kun lapsi menee kouluun: sen odotetaan osaavan tehdä kaikki silmänräpäyksessä heti itse. Eilen kun äiti laittoi vielä välipalan pöytään ja sitoi ruokalapun lapselle niin nyt se kaikki loppuu.

Enkä tarkoita ettei lapsi voisi olla itsenäinen vaan siirtymävaihe ja opetus puuttuu.

Lapselle sanotaan: siivoa ja laita -eikä se ole edes opetellut vanhemman kanssa sitä.

Lapset on yksin kotona, ei ole mummoja tai muita katsomassa perään. Kun minä olin lapsi niin teineilläkin oli kotiintuloajat ja hoitaja kotona; nykyään ne lapset "osaa" itse. Naapurinkin toimintaa seuraan sydän syrjällä! Tuntuu että lapsilla on päätäntävalta kotona ja koulussakin vittuillaan jos joku tulee koputtamaan luokanovelle, me lapsena noustiin ylös pultetista.

Kouluissa on karkkiautomaatteja, ruokaa ei syödä. Kouluun ei mennä syötynä (sielähän se karkkikone odottaa) ja koulun jälkeen lapset vaan räkii ilman toimintaa.

Lapset ei harrasta mitään. Mutta valvoo omissa huoneissaan, katsoo telkkaa ja pelaa koneilla. Aamulla kouluun väsyneenä ja taas sama rumba jatkuu.

Minusta tuo on lapsen hylkäämistä. Niille hommataan pelikoneita ja vanhemmat on mukana kilpailemassa mitä kaikkea lapselle voisi ostaa ja sillä maksetaan sitä omatunnontuskaa kun ei olla läsnä.

Kukaan ei opeta lapsia, eikä sanota ettet sinä nyt saa 600 euron puhelinta vaikka tahdotkin eikä nyt maata enää puolenpäivän aikaan vaan ollaan hereellä! Meidän lapsien sääntöjä ei naapurit määrää -ihan se ja sama mitä MUUUUUUUUUUUT tekee.
Teillä varmaan nukutaan.. :D

Vierailija
19/32 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa isompi osa nuorista kuin koskaan voi oikein hyvin.

Sitten on suhteessa pieni joukko näitä syrjäytyneitä. Itse ajattelen sen johtuvan pitkälti siitä.ettänykyään ei juurikaan ole sellaisis työpaikkoja, joilla pärjäisi ilman mitään koulutusta, ei ole hanslankarin hommia, jotta näille levottomille koulunsakeskeyttäneillekin löytyisi töitä.

Vierailija
20/32 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAISTAKAA