Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Help! Onko kukaan olut RUK:n tanssiaisissa?!

Vierailija
04.05.2014 |

Moi! Olen menossa ekaa kertaa elämässäni RUK:n tanssiaisiin tänä kesänä eli 5.7.2014. Olen kyllä jo 24 v (poikaystävä meni vasta opintojen jälkeen inttiin), joten olen vähän (aika paljonkin) vanhempi kuin muut tanssijat... Haluasin kovasti kuulla kokemuksia! Arveluttaa mm. seuraavat asiat:

- Ruusurynnäkkö on vissiin jo aamulla, mutta monen aikaan? Ajattelin mennä omalla kyydillä Haminaan, koska se bussi lähtee niin aikaisin ja kiertää puolet Etelä-Suomea, eikä huvita raahata pukupussia ym. linja-autossa. Eli siis monelta kannattaisi olla Haminassa?

- Mitä silloin päivällä tehdään ruusurynnäkön jälkeen?

- Miten hoiditte kampauksen? Menittekö jo illalla vai superaikaisin aamulla?

- Riittikö kaikille hotellihuoneita?

- Oliko meininki rento vai jäykkä?

- Oliko kaikki muut jotain 17 v daameja ja onko supernoloa mennä tän ikäsenä sinne?

- Muita vinkkejä...?

Kiitos etukäteen kaikille vastauksista, arvostan todella :)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 12:24"]

Tässä siulle yks vanha blogilinkki, jossa kivasti kuvia itse aiheesta ;

http://gettingcloudy.blogspot.fi/2013/07/ruk-kurssijuhla-my-day-as-princess.html?m=1

t.5

ps.älä vaan hommaa hotellia Lappeenrannasta, Kotka on paljon fiksumpi paikka matkojen suhteen. Sinne pääsee sentäs bussilla vielä puolenyön aikaankin.

[/quote]

Tämähän olikin tosi hyvä linkki, kiitti! Meillä on kuulemma hoteli (ehkä) Kotkasta, se taitaa olla parempi vaihtoehto kuin Lappeenranta? Ei tietty yhtä hyvä kuin Hamina.

[/quote]

Joo, ehdottomasti koska Lappeenrantaan tulee kilometrejä 90 ja Kotkaan vain 25. Ja Kotkassa on sitte useampi baari kävelymatkan päässä toisistaan, jos jatkoille mielii. Haminan yöelämä rajottuu Seurahuoneeseen/sen alakerran Kompassiin ja pubi tyyliseen JackUp:iin, jonka Googlen engelsmanni työntekijät on vallanneet. Täällä oli aiemmin Rytmikattikin, mutta meni konkurssiin viimevuonna.

Jos lähet bussilla pois, niin suosittelen kattomaan mm.Savonlinjan , Expresbussin ja ihan Matkahuollon suorilta sivuilta nettitarjoukset. Mitä ite oon reissannu, niin hyvässä lykyssä Tampereelle saattaa päästä 7e, Kotkaan 2e ja Hesaan 11e. Lähin juna-asema on Kotkassa.

Aika kiva kun pääset tanssiaisiin, ihan tässä itekkin innostuu uusiks aiheesta :) t.5

Vierailija
2/29 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 14:43"]

Joo, ehdottomasti koska Lappeenrantaan tulee kilometrejä 90 ja Kotkaan vain 25. Ja Kotkassa on sitte useampi baari kävelymatkan päässä toisistaan, jos jatkoille mielii. Haminan yöelämä rajottuu Seurahuoneeseen/sen alakerran Kompassiin ja pubi tyyliseen JackUp:iin, jonka Googlen engelsmanni työntekijät on vallanneet. Täällä oli aiemmin Rytmikattikin, mutta meni konkurssiin viimevuonna.

Jos lähet bussilla pois, niin suosittelen kattomaan mm.Savonlinjan , Expresbussin ja ihan Matkahuollon suorilta sivuilta nettitarjoukset. Mitä ite oon reissannu, niin hyvässä lykyssä Tampereelle saattaa päästä 7e, Kotkaan 2e ja Hesaan 11e. Lähin juna-asema on Kotkassa.

Aika kiva kun pääset tanssiaisiin, ihan tässä itekkin innostuu uusiks aiheesta :) t.5

[/quote]

Tosi hyviä vinkkejä, mukava kuulla näitä :) sinne tanssiaisiin voi ottaa sellasen paketin joka sisältää bussikujetukset kotipaikkakunnalta Haminaan, niin ajattelin tulla kuiteski poispäin sieltä tällä daami-bussilla. Mut menomatka siis omalla kyydillä.
Oon jo tosi innoissani juhlista! Tän vähän vanhemman ikäluokkani takia en vaan oikein saa omista kavereistani "vertaistukea", joten tosi kiva että täällä av:lla ollaan näin positiivisesti suhtauduttu ja annettu kaikkia hyviä neuvoja :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, ihan tulee nuoruus ja ensirakkaus mieleen..! Olin siellä 18-vuotiaana, en kylläkään muista edes missä hotellissa oltiin. Ihan kiva reissu, mutta ehkei ne puitteet olleet niin hienot että sinne olis kannattanut iltapuvussa ja pitkissä satiinihanskoissa mennä.

Tottakai kannattaa mennä, eikai sitä niin tosissaan kannata ottaa ja onhan sitä vähintään kiva seurata teinien menoa!

Vierailija
4/29 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, ihan tulee nuoruus ja ensirakkaus mieleen..! Olin siellä 18-vuotiaana, en kylläkään muista edes missä hotellissa oltiin. Ihan kiva reissu, mutta ehkei ne puitteet olleet niin hienot että sinne olis kannattanut iltapuvussa ja pitkissä satiinihanskoissa mennä.

Tottakai kannattaa mennä, eikai sitä niin tosissaan kannata ottaa ja onhan sitä vähintään kiva seurata teinien menoa!

Vierailija
5/29 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Mä olen ollut kaksi kertaa rukin tanssiaisissa, talvella ja kesällä. Kesällä juhlat oli selvästi rennommat, joten en stressaisi esim kampauksesta niin paljoa. Olin muistaakseni talvella 2004 ja toisen kerran varmaan kesällä 2006.

Suosittelen ehdottomasti daamikuljetusta,vaikka se lähteekin tosi aikaisin aamulla. Oli tosi kivaa tutustua muihin tyttöihin ja bussissa sai heti "omia" kavereita. Matkalla pysähdyttiin aamupalalle.

Ruusurynnäkkö oli heti bussikuljetuksen jälkeen. Tämän jälkeen siirryttiin hotelleille järjestetyillä kuljetuksilla, itse ei koko aikana muutenkaan tarvinnut hankkia kuljetuksia, vaan bussit oli järjestäjien puolesta. Muutenkaan omaa rahaa ei tarvinnut vaan juttuun ilmeisesti kuului että mies tarjosi kaiken. Tosin eipä se mekkokaan ilmainen ollut.

Hotellilla oli hyvin aikaa valmistautua juhlaan. Kaikki eivät välttämättä saa heti huonetta jos ne eivät ole valmiita. Yleensähän hotellissa huoneen saa vasta klo 14 jälkeen. Meille oli kuitenkin varattu hotellin saunaosasto valmistautumiseen, oli tosi kivaa. Itse laittaisin esim bussimatkalle kiharruspompulat päähän, ottaisin ne pois ennen sapymista perille ja kasaisin pukeutumisen yhteydessä kampaukseksi pinneillä.

Seuraavana päivänä oli järjestetty ruokailu armeijan ruokasalissa, mukava kokemus sekin vaikka ruoka ei kuulemma ollut ihan autenttista :-) Myös vapaa-aikaa kaupungin katselemiseen oli seuravana päivänä.

Kysy sun poikakaverilta avec sohloa kun se julkaistaan, siinä on ohjeita! Saattaa löytyä myös netistä joku viime vuosien versio!

Vierailija
6/29 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Mä olen ollut kaksi kertaa rukin tanssiaisissa, talvella ja kesällä. Kesällä juhlat oli selvästi rennommat, joten en stressaisi esim kampauksesta niin paljoa. Olin muistaakseni talvella 2004 ja toisen kerran varmaan kesällä 2006.

Suosittelen ehdottomasti daamikuljetusta,vaikka se lähteekin tosi aikaisin aamulla. Oli tosi kivaa tutustua muihin tyttöihin ja bussissa sai heti "omia" kavereita. Matkalla pysähdyttiin aamupalalle.

Ruusurynnäkkö oli heti bussikuljetuksen jälkeen. Tämän jälkeen siirryttiin hotelleille järjestetyillä kuljetuksilla, itse ei koko aikana muutenkaan tarvinnut hankkia kuljetuksia, vaan bussit oli järjestäjien puolesta. Muutenkaan omaa rahaa ei tarvinnut vaan juttuun ilmeisesti kuului että mies tarjosi kaiken. Tosin eipä se mekkokaan ilmainen ollut.

Hotellilla oli hyvin aikaa valmistautua juhlaan. Kaikki eivät välttämättä saa heti huonetta jos ne eivät ole valmiita. Yleensähän hotellissa huoneen saa vasta klo 14 jälkeen. Meille oli kuitenkin varattu hotellin saunaosasto valmistautumiseen, oli tosi kivaa. Itse laittaisin esim bussimatkalle kiharruspompulat päähän, ottaisin ne pois ennen sapymista perille ja kasaisin pukeutumisen yhteydessä kampaukseksi pinneillä.

Seuraavana päivänä oli järjestetty ruokailu armeijan ruokasalissa, mukava kokemus sekin vaikka ruoka ei kuulemma ollut ihan autenttista :-) Myös vapaa-aikaa kaupungin katselemiseen oli seuravana päivänä.

Kysy sun poikakaverilta avec sohloa kun se julkaistaan, siinä on ohjeita! Saattaa löytyä myös netistä joku viime vuosien versio!

Vierailija
7/29 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 jatkaa, että kävin kampaajalla jo edellisiltana, mutta eihän se ollut kiva nukkua kampauksen ja pinnien kera. Nyt jos olisin menossa niin kyhäisin varmaan itse jonkun nutturan. 

Vierailija
8/29 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 16:10"]

19 jatkaa, että kävin kampaajalla jo edellisiltana, mutta eihän se ollut kiva nukkua kampauksen ja pinnien kera. Nyt jos olisin menossa niin kyhäisin varmaan itse jonkun nutturan. 

[/quote]

Tosi hyvä tietää! Voi olla että perun kampaajan kokonaan, joudun nyt anyway aikaistamaan sitä koska siellä Haminassa pitää tosiaan olla noin aikaisin ja ajoonkin menee paljon aikaa...

Mua vähän ujostuttaa se bussikuljetus sen seurankin takia, luulen et tuntisin itseni aika ulkopuoliseksi 5 vuotta nuorempien seurassa :/ voi olla että oon liian neuroottinen tän asian kanssa, pitää varmaan vaan rentoutua :)

ap

Vierailija
9/29 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 16:04"]

[/quote]

Tää onkin tosi hyvä, löysin vanhan version netistä! Paljon hyviä vinkkejä. Mietin just aikatauluja, hätätapauksessa varmaan sit perun kampaajan jos ei millään ehdi. Ainakin tammikuussa on pitäny olla jo 9:30 paikan päällä jos on omalla autolla tullut, joudun siis lähtemään seitsemän aikoihin ajamaan. Tuttu kampaaja kyl varmaan suostuu tekemään kampauksen jo kuudelta :) haluaisin kyllä kovasti sen kampauksen, olen tosi onneton väkertämään itse mitään hiuksistani ja ainakin se kampaajan tekemä kestäisi paremmin.

Mutta eiköhän hyvällä suunnittelulla ja iloisella mielellä tule hieno päivä! :)

ap

Vierailija
10/29 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon kanssa menossa sinne ja nyt jo kauhee stressi hiuksista ja meikistä ja siitä että riittääkö aika :D mut eiköhän siitä tuu tosi upee päivä! Ite oon aatellu mennä sillä järjestetyllä kyydillä ja laittaa hiukset ite joko aamulla tai paikanpäällä, muuten ei aika riitä eikä eikä oo iha halpojakaa ne kampaukset...

Vierailija
11/29 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan te stressaatte puvuista ja meikeistä ja hiuksista, miettikää niitä varusmiesnaisia jotka joutuu olemaan SA-varustus päällä ja korviksiakin joutuu miettimään uskaltaako laittaa - meikistä puhumattakaan! Että nauttikaa te vaan kun pääsette prinssessailee, itsekin olis mielellään ollut nättinä ;)

Vierailija
12/29 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 19:47"]

Itse oon kanssa menossa sinne ja nyt jo kauhee stressi hiuksista ja meikistä ja siitä että riittääkö aika :D mut eiköhän siitä tuu tosi upee päivä! Ite oon aatellu mennä sillä järjestetyllä kyydillä ja laittaa hiukset ite joko aamulla tai paikanpäällä, muuten ei aika riitä eikä eikä oo iha halpojakaa ne kampaukset...

[/quote]

Ai, sepä kiva että löyty muita tulijoita :) juu eihän ne kovin halpoja ole... Mut musta on ihanaa aina ennen vuosijuhlia tms. iltapukukekkereita istua kampaajan tuolissa laitettavana, se nostaa juhlafiilistä! Mut tosiaan, voi olla että joudun aikataulujen takia perumaan kampaajan. äh, nyt rupesin epäröimään että pitäiskö itekin tulla sillä bussilla...

Hauska kuulla et joku muukin stressaa jo nyt :D tsemppiä valmisteluihin!!! Tulee varmasit upea päivä!

ap

Vierailija
13/29 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 19:53"]

Turhaan te stressaatte puvuista ja meikeistä ja hiuksista, miettikää niitä varusmiesnaisia jotka joutuu olemaan SA-varustus päällä ja korviksiakin joutuu miettimään uskaltaako laittaa - meikistä puhumattakaan! Että nauttikaa te vaan kun pääsette prinssessailee, itsekin olis mielellään ollut nättinä ;)

[/quote]

TOTTA! Hyvä pointti ;)

ap

Vierailija
14/29 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin RUK:n tanssiaisissa joskus 20 vuotta sitten. Menimme deittini autolla ja olimme yötä hotellissa Haminan keskustassa. Kävin kampaajalla kotipaikkakunnalla ennen lähtöä. Tilanne oli sikäli eri, koska deittini oli jo itse RUK:sta valmistunut ja toimi jonkin sortin kouluttajana tms. tälle seuraavalle vuosikurssille. Eli emme osallistuneet ruusurynnäkköön tai muuhun viralliseen ohjelmaan. Lähinnä herätimme vanhoissa kapiaisissa paheennusta upseerikerholla tanssien ja juhlien. Oi nuoruus!

Vierailija
15/29 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin olen tulossa puolitutun aveckina! Stressi puvusta ja kampauksista ja meikistä ja oikeastaan kaikesta on järkyttävä..:D

Vierailija
16/29 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin RUKin 90-luvulla enkä kurssijuhlasta paljon muista. Päivällä siellä on ohjelmaa ja eri yksiköt esittelevät toimintaansa. Aika vapaamuotoista touhua ja kiertelyä yksiköissä. Sotku auki tietty myös.

Kaupunkiin ja paikallisiin "nähtävyyksiin" on aikaa päivällä myös tutustua. Illalla maneesissa ohjelmaa ja tanssit. Puheita. Kunhan olet paikalla ennen ruusurynnäkköä niin ehdit hyvin.

Siitä päivästä on videokasetti jossain kaapissa ja sellaisia tehdään varmaan vieläkin. Ei tietty videona nykyään. Et tietenkään ole liian vanha.

Vierailija
17/29 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sotilastanssiaiset ole enemmän 40-luvun Saksan fanittajille.

Vierailija
18/29 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat tän asian kuulostamaan jotenkin "supernololta"...

Vierailija
19/29 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro, vaikka itse asun Haminassa niin tää RUK:n tanssiaisjuttu on ollu aina vähän sivuseikka sen jälkeen, kun en sinne itse päässyt silloisen poikakaverin kanssa silloin 17v ollessani.

Majoituksesta;

Spa Hotel Hamina mainosti ainakin tässä viikko sitten huoneita 60€ yö. Muita vaihtoehtoja on Haminan Seurahuone ja Hamina Camping Pitkäthiekat..täällä on mökkejä, keskustaan on matkaa vähän päälle 4km, mut sit joutuu miettiin et taksiin menee se pari kymppiä rahaa, vaik majotushinta ois halpa ja että ite huolehdittava aamupala.

Millon nää tanssit on? :)

Vierailija
20/29 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, olihan se päivämäärä siellä mainittukkin :) t.5