Help! Onko kukaan olut RUK:n tanssiaisissa?!
Moi! Olen menossa ekaa kertaa elämässäni RUK:n tanssiaisiin tänä kesänä eli 5.7.2014. Olen kyllä jo 24 v (poikaystävä meni vasta opintojen jälkeen inttiin), joten olen vähän (aika paljonkin) vanhempi kuin muut tanssijat... Haluasin kovasti kuulla kokemuksia! Arveluttaa mm. seuraavat asiat:
- Ruusurynnäkkö on vissiin jo aamulla, mutta monen aikaan? Ajattelin mennä omalla kyydillä Haminaan, koska se bussi lähtee niin aikaisin ja kiertää puolet Etelä-Suomea, eikä huvita raahata pukupussia ym. linja-autossa. Eli siis monelta kannattaisi olla Haminassa?
- Mitä silloin päivällä tehdään ruusurynnäkön jälkeen?
- Miten hoiditte kampauksen? Menittekö jo illalla vai superaikaisin aamulla?
- Riittikö kaikille hotellihuoneita?
- Oliko meininki rento vai jäykkä?
- Oliko kaikki muut jotain 17 v daameja ja onko supernoloa mennä tän ikäsenä sinne?
- Muita vinkkejä...?
Kiitos etukäteen kaikille vastauksista, arvostan todella :)
Kommentit (29)
Kiitos kaikille (asiallisesti) vastanneille! :) minulle tämä on tosi tärkeä juttu, poikaystäväni on niin innoissaan RUK:sta ja siksi haluan itsekin panostaa näihin tanssiaisiin - en siksi, että fanittaisin 40-luvun Saksaa. Kampaaja pitää varmaan olla jo kuudelta aamulla, hui! Onneksi iltapuvuissa löytyy valinnanvaraa kun on sen verran monet ylioppilaskunnan vuosijuhlat takana. Ei tarvitse ainakaan sitä ostaa.
Olen vaan jotenkin aikataulu-neuroottinen ja koska ohjelmaa vaikuttaa olevan aika paljon, niin se vähän mietityttää... Mutta jos vaan virran mukana menen, niin eiköhän se siitä :)
Pitääkö muuten ruusurynnäkössäkin olla se iltapuku?!
ap
"Pitääkö muuten ruusurynnäkössäkin olla se iltapuku?!"
No ei pidä kun se on siinä pihalla.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fa/Main_building_of_the_reserve_officers_school.jpg
t. kakkonen.
Tässä siulle yks vanha blogilinkki, jossa kivasti kuvia itse aiheesta ;
http://gettingcloudy.blogspot.fi/2013/07/ruk-kurssijuhla-my-day-as-princess.html?m=1
t.5
ps.älä vaan hommaa hotellia Lappeenrannasta, Kotka on paljon fiksumpi paikka matkojen suhteen. Sinne pääsee sentäs bussilla vielä puolenyön aikaankin.
Kannattaa varmasti ottaa selvää virallisista aikatauluista ja järjestelyistä, ennen kuin varailet mitään itse. Oma (upseerioppilaan) kokemukseni oli, että kaikki on kyllä hotellihuoneita ja kuljetuksia myöten mietitty valmiiksi, joten "virran mukana" meneminen on monta kertaa helpompi vaihtoehto myös Haminaan saapumisen kannalta. Ja etenkin RUK:ssa on keskivertoa enemmän hieman vanhempia varusmiehiä, joten mistään teinipippaloista ei todellakaan ole kyse. Varmasti upeat juhlat tulossa, älä jännitä liikaa!
Katsele YouTubesta videoita? Sieltä löytyy ainakin ruusurynnäköistä videoita niin näet vähän millaista siellä on. :)
Täältä yks tulossa Pohjois-pohjanmaalta päin! Mekkona on vanhojen tanssimekko ilman sitä aluvannetta :) Kaveri vissiin tekee jonkulaisen kampauksen jos ehtii ja meikit laitan itse!
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 12:24"]
Tässä siulle yks vanha blogilinkki, jossa kivasti kuvia itse aiheesta ;
http://gettingcloudy.blogspot.fi/2013/07/ruk-kurssijuhla-my-day-as-princess.html?m=1
t.5
ps.älä vaan hommaa hotellia Lappeenrannasta, Kotka on paljon fiksumpi paikka matkojen suhteen. Sinne pääsee sentäs bussilla vielä puolenyön aikaankin.
[/quote]
Tämähän olikin tosi hyvä linkki, kiitti! Meillä on kuulemma hoteli (ehkä) Kotkasta, se taitaa olla parempi vaihtoehto kuin Lappeenranta? Ei tietty yhtä hyvä kuin Hamina.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 12:24"]
Kannattaa varmasti ottaa selvää virallisista aikatauluista ja järjestelyistä, ennen kuin varailet mitään itse. Oma (upseerioppilaan) kokemukseni oli, että kaikki on kyllä hotellihuoneita ja kuljetuksia myöten mietitty valmiiksi, joten "virran mukana" meneminen on monta kertaa helpompi vaihtoehto myös Haminaan saapumisen kannalta. Ja etenkin RUK:ssa on keskivertoa enemmän hieman vanhempia varusmiehiä, joten mistään teinipippaloista ei todellakaan ole kyse. Varmasti upeat juhlat tulossa, älä jännitä liikaa!
[/quote]
Kiitos vinkeistä. En ajatellut varata mitään itsevielä ennen kuin virallinen ohjelma ym. selviää. Hätätapauksessa voin majoittua yhden sukulaisen luona. Isoveljeni vie minut autolla Haminaan ja saan kätevästi kaiken tarvittavan mukaan, mutta takaisin ajattelin tulla bussilla. Veljeni on itse käynyt RUK:n, joten ei tarvitse sitten Haminassa arpoa että missä se koko varuskunta sijaitsee tms.
Halusin mennä omalla kyydillä Haminaan siksi, että saan järjestettyä kampaajan ym. paremmin. Näköjään sinne päärakennukselle pääsee johonkin lähelle autolla, kun siellä on sitä yleisöäkin aika paljon... Parkkeeraus voi olla eri juttu, mutta voihan veljeni vain tiputtaa minut sinne :)
ap
Kaveri oli siellä toisen kaverin deittinä ja oli 20v. Voi siellä olla näitä 15-17 vuotiata ehkä jonkun verran mutta et varmasti ole liian vanha :)
Menet vaan pää pystyssä ja kannat itsesi arvokkuudella.
T. Yks joka olisi sinne halunnut mutta mies ei käynyt RUKkia