Mitä teette jos sanotte kerjäläiselle että ei ole käteistä ja se vetäisee korttimaksulaitteen taskusta?
Joudutko antamaan rahaa, keksitkö jonkin jolla pääsee pois vai juoksetko vaan karkuun?
Kommentit (54)
Feissareista enemmän riesaa on kuin kerjäläisistä. Kerjäläisiin törmää pari kertaa päivässä, mutta feissarit häiritsevät parikymmentä kertaa päivässä.
"etkä sä näköjään oo kerjäläinen" ja naurua
Kerran steissillä tuli spuge pyytämään rahaa. Kun sanoin ettei ole käteistä se ehdotti että mennään automaatilla. Minä nauroin ja nousin sporaan. Ehkä se ymmärsi vastauksen luonteen.
Sanon aina ettei ole rahaa, siinä ei kortinlukija auta jos ei ole rahaa tililläkään. Käteistä nyt vuosiin ole muutenkaan ollut.
Miksi tuhlaisin energiaani juoksuun?
Kävelen vaan paikalta pois.
En puhu koskaan kerjäläisille, vaan ohitan ne huomioimatta mitenkään. Sellaista tilannetta siis ei voi tulla.
Että löytyykö bitcoinlompakkoa koska vain bitcoineja mukana.
Toteaisin kerjäläiselle, että myy nyt ensi hätään tuo laite niin saat rahaa. Ja lähtisin menemään.
Totean ettei oo rahaa ja kävelen pois. En selittele tahi jää paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan se olisi maksaa...
Miksi? Mitään ei ole pakko tehdä vaikka joku keksisi pyytää. "Ei" on kokonainen lause, lisäselvityksiä ei tarvitse antaa.
Minua ottaa pahasti pannuun, että ostoskeskusten sisälle on päästetty kaiken maailman häiriköitä pysäyttelemään ihmisiä ja häiritsemään kulkijoita. Jos esimerkiksi käyn ruokamarketissa hakemassa jotain syötävää, niin kaupasta poistuessani törmään esimerkiksi lehtitilauksen myyjään, puhelinliittymien myyjään, sähkösopimusten myyjään tai ties mihin kauppiaaseen.
Ihmisten pitää antaa liikkua rauhassa. Se tarkoittaa, ettei mennä pysäyttelemään ja kyselemään, että osta tuo ja tilaa tämä ja tarvitsetko tällaista. Ei perkele passaa sellainen Suomessa. Noilta häiriköiltä pitäisi ehdottomasti kieltää pääsy ostoskeskuksiin.
Jos tarvitsen sanomalehden tai nettiliittymän tai sähkösopimuksen, niin lähestyn kyllä itse myyjiä sitten.
Kerron että kortti oli vain tekosyy koska en halua antaa kerjäläisille mitään.
En sano heille muutenkaan yhtään mitään vaan kävelen normaalisti jatkaen matkaani.
Jatkan ettei ole tililläkään ylimääräistä rahaa. Ei siis käteistä eikä ylimääräistä muutenkaan.