"Uusiutunut" Kodin Kuvalehti on ikävä
Muita, joiden mielestä KK on lasketellut pitkään alamäkeä? Mielestäni se alkoi selkeästi silloin, kun pitkäaikainen päätoimittaja, joka muitaakseni lähti Olivia-lehteen, jäi pois. Pitkästä aikaa ostin pääsiäisen irtonumeron ja ärsyynnyin sekä Ville Niinistön omakehusta että kommenttipalstan mummojen kirjoittelusta, miten omia lapsia ei hoideta lapsenlapsia ei hoideta, koska "me ollaan jo omat hoidettu". KK on samanlaista itsekeskeistä jauhantaa kuin ET ja Oma aika.
Kommentit (120)
Kaikkien pitää nyt sitten sisustaa lohkeilevalla valkoisella maalilla, pinota päällekkäin oranssinkirjavia kippoja ja kappoja muka huolettoman näköisesti ja kokeilla keittiössä sellerisuklaasmootiehieta ennen kuin heittäytyvät divaanille ihan pörröisen shaalin alle. Ai niin, sohvapöydällä on myös huolettomasti aseteltuja sisustuslehtiä.
Muistelen, että tuo nykyinen päätoimittaja Minna McGill (tms) oli vuosia sitten joko Kaksplussan tai Vauvan päätoimittaja.
Itse tilasin KK:n nyt tänä syksynä vuosien tauon jälkeen ja olen ollut pettynyt lehden tasoon. Lukemista on kovin vähän. Onneksi tilaus loppuu kohta.
Onko joku lukenut Kotivinkkiä viime aikoina? Olisko parempi lehti kuin KK?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 12:22"]
Mulle on tullut KK jo yli 30 vuotta ja olen aina pitänyt siitä. Kirjoitukset on ihmisläheisiä - taviksista eikä vain designkodeista ja menestyjistä.
Mutta se mikä tässä uusimmassa versiossa ärsyttää on ne kymmenet mainossivut, niiden takia en osta esim Annaa enkä Me Naiset lehteä vaan nyt KK on lähtenyt samoille linjoille - hirveästi mainossilppua joka sivulla ja itse tarinat on vaikea edes löytää!!
Muuten värit, kuvat, reseptit yms on edelleen ihania!
[/quote]
No kun henkilöhaastattelut on nykyään ihan samasta sakista kuin kaikissa muissakin medioissa. Julkipuhkijulkuista tai blogia värkkäävistä wannabe-julkuista.
Vuosikymmenien kestoystävyyteni Kodin Kuvalehden kanssa siis päättyi. Tuommoista silppua en lue, enkä missään tapauksessa maksa lukemisesta.
Eivät reagoi. Mutta lukevat kyllä vauva-palstaa hysteerisesti: etsivät "kivoja" blogisteja, joita voivat sitten kirjoittaa lehteensä.
Jos eivät löydä tällä tavoin "taviksia", turvautuvat niihin naamoihin, joista olemme saaneet lukea kaiken kaiken kaiken kaiken jo vuonna kynä ja kumi.
Vielä vähän aikaa sitten luin valehtelematta 95% KK:n jutuista, oikein odotin torstaita kun lehti tulisi ja saisin illalla lasten mentyä nukkumaan uppoutua lehden pariin. Nyt ei nappaa enää.... En edes oikein osaa sanoa mikä mättää mutta jutun taso on heppoista, ei mielenkiintoisia henkilöhaastatteluja jne :/ selailen lehden läpi ja ehkä pari juttua luen sekä reseptit. Mietin aina että luen lehden paremmin sitten vähän myöhemmin ja yleensä en, sinne se menee lehtikeräykseen lähes lukemattomana :( pitänee perua tilaus,eipä ole mitään järkeä maksaa tyhjästä.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 16:26"]
Minä taas lopetin yli 20-vuotisen Anna-lehden tilaukseni, koska siellä vain mielisteltiin turhia julkkiksia. Helena "Hjalliksen ex" Karihtalan kritiikitön kehuskelu syksyllä 2012 oli se viimeinen pisara.
Muutaman kerran minulle on soiteltu Annasta perään, mutta olen aina ystävällisesti mutta tiukasti todennut, että en enää tilaa mitään lehtiä. Vain yksi on vängännyt kysymyksen miksi, mutta siihenkin totesin levollisesti samalla lauseella, että en tilaa enää mitään lehtiä. Toivottavasti on mennyt tiedoksi muuallekin.
[/quote]
Ei ole mennyt tiedoksi, ikävä kyllä. :( Nimittäin perjantaina minulle soitettiin taas Annasta. Tällä kertaa kysymyksessä oli lehtimyyjä, jolla oli tavallista kailottavampi ääni, ja niinpä jouduinkin pitämään puhelinta viidentoista sentin päässä korvastani. Kun alkuun pääsi, niin minuutin verran huusi korvaani edes hengittämättä välillä (puhelun kesto 1.18 minuuttia, tarkistin heti sen jälkeen). Sieltä tuli kaikki liirunlaarumit: kuinka olen nyt onnekas ja saan lehtiä melkein ilmaiseksi neljä kuukautta tai jotain, koruja yli sadan euron arvosta (eikä ole sellaista kuraa, mitä Thaimaasta ostetaan). Kyllä, kuulin tämän kaiken oikein selvästi, vaikka luuri olikin viidentoista sentin päässä korvastani.
Kun nainen ensimmäistä kertaa hengitti ja vaikeni aavistukseksi aikaa, minä olin jo niin kiukkuinen, että kysymykseen "laitanko tulemaan" vastasin "no, et laita, kiitos vaan" ja lopetin puhelun painamalla kännyn kiinni.
Iltapäivällä rauhoituttuani aloin miettiä, miten minun olisi pitänyt vastata (eikös kaikki puhelut nauhoiteta työnantajan kuultavaksi?). Minun olisi ensinnäkin pitänyt muistuttaa myyjää siitä, että asiakasta ei kailoteta kuuroksi. Toiseksi minun olisi pitänyt sanoa, että Thaimaan lomat eivät kuulu minun elämääni muutenkaan, joten en sieltä kurakorujakaan osta. Kolmanneksi olisi pitänyt sanoa, että opettele hengittämään välillä, jotta asiakas saa vällin sanottua, että en kiitos tilaa, koska en enää tilaa lehtiä kotiin. Kun olisin pystynyt olemaan kohtelias, olisi meille kummallekin jäänyt parempi mieli. Mutta ei sitä aina jaksa nenäänsä pitemmälle ajatella, kun kiukustuu ihan kauheasti.
Mä sain oikein "henkilökohtaisen" kirjeen Annan päätoimittajalta ja anelun jatkaa tilausta. Turhaa markkinointia sekin, en tilaa enää ainuttakaan suomalaista naistenlehteä.
Heh, laskekaapas huviksenne uusimman numeron kannen fontit!
Tyyliä kerrakseen, ja vähän enemmänkin. Pilkuilla ja palloilla ja pinkillä.
Suomalaiset naistenlehdet ovat huonoja. Ulkomaalaisista olen lukenut lähinnä Marie-Clairea, mutta paljon kiinnostavampia sisältöjä on erilaisissa tiedelehdissä. En ymmärrä miksi naisten oletetaan olevan kiinnostuneita kaikesta pikkunätistä ja -näppärästä, ikään kuin olisimme jollain 5-vuotiaan tasolla ikuisesti. Ennemmin luen vaikka autolehtiä, vaikken autoa omistakaan.
Hei 102, miksi tilasit lehden etkä tarkistanut, millainen sen sisältö on?
Meidän kaupungin sivukirjaston lehtitilauksia pienennettiiin, Asiakaskyselyssä lähdon sai Kotiliesi (se ei "liiku" juuri lainkaan) sekä Gloria, (sama syy. )
Anna oli mennyt jo ennen. Kodin Kuvalehti tulee kirjastoon - mutt kuinks kauan.
Olivia- yms.lehdistä kirjstossa on vain ilmaiset näytekappaleet.
Eeva ja Apu tulevat yhä, myös Marie Claire ja ruotsalaiset kivat naistenlehdet.
Voi herttinen, nyt KK:n uusitunut kansipolitiikka on *kakku*. Leivonnaista leipomuksen perään, en erota, mikä on toukokuun lehti ja mikä kesäkuun. Aina on jokin lättynen kannessa.
Nimimerkki Lehden puoliksi äidin kanssa tilannut (mutta juuri perunut)
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 18:37"]Eeva-lehti on ainoa oikea naisten lehti nykyään. Hyvä ! Toivottavasti jatkaa samalla hyväksi havaitulla linjalla tulevaisuudessakin.
[/quote]
Samaa mieltä. Te jotka pidätte mummomaisena, niin ostakaa, niin yllätytytte.
Tasokas lehti ja hyvät henkilöhaastattelut.
Aion lopettaa Me Naiset (turhat ja samat julkkiset, jonniin joutavat blogistit)ja tilata Eevan.
KK on ollut ainoa lehti, jota olen enää muutamaan vuoteen lukenut. Olen tykännyt sen henkilöjutuista, joissa on ei-julkkiksia, sekä sopivasta yhdistelmästä ruokaa, sisustusta, vähän muotia ja kauneuttakin, "tavalliselle" ihmiselle suunnattuna. Tää nykyinen Tiimari-mainostyyli ei tosiaan hyvältä vaikuta, mutta parempaakaan lehteä en löydä.
Onko Suomessa enää yhtään vanhan KK:n tyylistä lehteä? Anna ja Me Naiset liian tyhjänpäiväistä hömppää, ei yhtään oikeasti luettavaa juttua, Eevakin siinä rajoilla. Pelkkä muoti ei kiinnosta, ei myöskään pelkkä ruoka tai sisustus, Kotiliesi on mielestäni kuiva. Iiriksestä tykkäsin, mutta sekin lopahti alkuunsa. Seuraavaksi varmaan testattava Oma Aika, olisikohan se tällaiselle henkisesti mummolle (44 v.) sopiva?
En enää tilaa KK:tä lehden huonon tason takia, mutta myös siksi, että lehden puhelinmyyjät eivät ymmärrä sanaa ei. Ihan siis periaatepäätös.
Eipä vaikuta olevan enää mitään yleislehteä tämmöiselle väliinputoajalle, joka ei ole enää ihan nuori muttei vielä muori... Olen viime ajat lukenut enemmän harrasteosaston lehtiä, Meidän Mökkiä, Terassia, Maalla-lehteä, Glorian Antiikkia.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 18:01"]
Kun noin innokkaasti olet lapsiasi työntämässä vanhemmillesi, niin kai vastavuoroisesti yhtä innokkaasti otat sitten vanhempasi luoksesi asumaan, kun he eivät itse pysty enää yksin asumaan? Vai aiotko ostopalveluna hoitaa vanhempasi, silmä silmästä ja niin edelleen?
"Me arvattiin kyllä" - oletteko kenties Italian, Venäjän vaiko Albanian mafiaa? :D :D
[/quote]
Hyvin on yllä oleva opit sisäistänyt... os silloin tällöin tapaa lasten perhettä ja vaikka omasta halustaan viihdyttää virkeitä lapsenlapsia muutaman aamutunnin sillä aikaa kun vanhemmat nukkuu pois univelkaa, se tarkoittaa ilman muuta sitä, että vastaavasti vanhukset pitää ottaa syytingille omaan kotiin. Etkö ihan totta ymmärrä, että sukupolvet voivat auttaa toisiaan osana sopuisaa yhteiselämää? Esimerkiksi me autamme appivanhempia tietokone- ja puhelinasioissa, veneen ja auton huoltotöissä jne. ja he ovat joskus hoitaneet meidän koiria ja takavuosina, hui kauheeta, joskus jopa meidän lapsia, kun ollaan miehen kanssa ollut työmatkalla...
En osta enkä tilaa ET:tä enkä Omaa aikaa, niin vanhaksi ja omahyväiseksi kalkkikseksi en toivottavasti ikänä tulekaan että sortuisin siihen!
Luin lehtiä ollessani kylässä ja kädessäni oli Kodin kuvalehti tyyliin marraskuulta 2014. Siinä oli joku parisivuinen leipomisvinkkijuttu. Satuin löytämään saman lehden tismalleen vuotta aiemman numeron ja siinäkin oli ihan sama juttu!! Eri kuvilla vain. Hienosti kierrätetään juttuja, eihän kukaan muista mitä vuotta aiemmin on kirjoitettu niin voidaan lyödä täysin sama homma uuteen lehteen.