"Uusiutunut" Kodin Kuvalehti on ikävä
Muita, joiden mielestä KK on lasketellut pitkään alamäkeä? Mielestäni se alkoi selkeästi silloin, kun pitkäaikainen päätoimittaja, joka muitaakseni lähti Olivia-lehteen, jäi pois. Pitkästä aikaa ostin pääsiäisen irtonumeron ja ärsyynnyin sekä Ville Niinistön omakehusta että kommenttipalstan mummojen kirjoittelusta, miten omia lapsia ei hoideta lapsenlapsia ei hoideta, koska "me ollaan jo omat hoidettu". KK on samanlaista itsekeskeistä jauhantaa kuin ET ja Oma aika.
Kommentit (120)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 09:32"]
Voi mikä pettymys taas, yhä pahemmaksi menee! No:10 oli muuttunut ihan kevyen köykäiseksi ja paperi on käsiin hajoavaa kuin Seiska :O Levoton ulkoasu, palloja, tikkuja, viivoja, skräppäystyylistä silppua ja EI MITÄÄN LUETTAVAA!!!!! Ihan täynnä koko sivun ja puolikkaan sivun mainoksia ja tekstisivuillakin vain muutaman lauseen silppua ja sälää. Ruokaohjeita, sisustusta, ruokaohjeita, sisustusta ja samaa blogityyliä potenssiin korotettuna. Ja eikö taas oltu rintamamiestalon omenapuutarhassa ja niin ihanasti boheemisti hömpsällään kaikella pieteetillä: oli huopaa nojattuolin selkämyksellä niiin tarkasti laskostettuna, että oikein hupsututti.
Selasin ja selasin ja selasin ja olin jo lehden loppupuolella, kun vastaan tuli jotakin luettavaa.
Onko lehden tyyli rahapulan sanelema juttu vain päätoimittajan ÄÄRETTÖMÄN EPÄONNISTUNUT tyylinuorennus? Tuo lehti ajaa itsensä hautaan vuoden sisällä. En ostaisi enää yhtäkään numeroa, ellei meneillään olisi äitini ostama lahjatilaus.
Kommentoija 3 ja 6, vm-70
[/quote]
Samaa mieltä. Noita rennosti aseteltujen torkkuhuopien kuvia voi selata silmät kipeiksi blogeissa ja pinterestissä, ilmaiseksi. Ja jos kiinnostaa mikä naisia puhututtaa voi käväistä av:llä. Ruoka-ohjeita ja inspiraatiota tulee muutenkin joka tuutista.
Vm-kasikytluvun nuori
***Tuo lehti ajaa itsensä hautaan vuoden sisällä***
Kepeät mullat, Kodin Kuvalehti.
Halauksin, vanha entinen tilaajasi
Tämä Minna McGill (?)kö on tuon muutoksen saanut aikaan? Itse asiassa en tajunnut edes tuota uudistusta/muutosta ennenkuin jossain vaiheessa vaan hokasin että KK on huonontunut ja PALJON!
Siellä lukijan palstalla ( tai mikä se nyt onkaan ) on aina vaan niitä mielipiteitä joissa kiitellään muutosta. Eikö KK julkaise negatiivisia kommentteja vai ollaanko me av:läiset ainoat jotka eivät ole pitäneet uudistuneesta Kuvalehdestä.
T. Se yksi aiemmin kommenteinneista joka luki aiemmin lehden kannesta kanteen, nyt heittää sen lehtikeräykseen selailun jälkeen
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 10:13"]
Tämä Minna McGill (?)kö on tuon muutoksen saanut aikaan? Itse asiassa en tajunnut edes tuota uudistusta/muutosta ennenkuin jossain vaiheessa vaan hokasin että KK on huonontunut ja PALJON!
Siellä lukijan palstalla ( tai mikä se nyt onkaan ) on aina vaan niitä mielipiteitä joissa kiitellään muutosta. Eikö KK julkaise negatiivisia kommentteja vai ollaanko me av:läiset ainoat jotka eivät ole pitäneet uudistuneesta Kuvalehdestä.
T. Se yksi aiemmin kommenteinneista joka luki aiemmin lehden kannesta kanteen, nyt heittää sen lehtikeräykseen selailun jälkeen
[/quote]
Mulle kävi vähän samalla lailla Annan kanssa. Havahduin jossakin vaiheessa viime vuonna siihen että lehden lukemiseen meni noin 15 minuuttia eli siis vaan selailin sen läpi. Sitten olin reissussa ja kotiin tullessa odotti 4 Annaa. Selasin ne kaikki läpi noin 20 minuutissa ja sen jälkeen peruin tilauksen netissä. Nyt se kesto tulee pakosti vielä jonkin aikaa, mutta pääsinpä eroon turhasta.
Kodin Kuvalehden olen saanut Annan vaihturina kaveriltani. Nyt myös hän lopetti tilauksen. Vaihdamme enää sanoma- ja paikallislehden.
Vielä Leena Karon aikaan Kodin Kuvalehti oli hyvä. Siinä riitti mielenkiintoista luettavaa ja ulkoasukin oli houkutteleva.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 10:13"]
[/quote]
Ei mikään lehti negatiivisia palautteita julkaise - paitsi yhden, laimean, näytiksi!
AV-palsta on muuten mulla korvannut jo kohta vuoden KAIKKI tilaamani/irtonumeroina ostamani suomalaiset hömppälehdet, mukaan lukien Me Naiset, Kodin Kuvalehti, Kotivinkki, Eeva, Anna.
Kotiliettä en ole lukenut koskaan, sillä olen syntynyt 1940 luvun jälkeen ;-D
Ruotsalainen Damernas värld on mielestäni hyvä naistenlehti. Kiitos pakkoruotsi!
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 11:27"]
Ruotsalainen Damernas värld on mielestäni hyvä naistenlehti. Kiitos pakkoruotsi!
[/quote]
Myös Femina on hyvä! Ja sen saa kirjastosta ainakin Pirkanmaalla.
#94 häveliäästi "unohti" mainita Palstaraamatun :D (siis Seiska)
Tuo muutos lukemisen määrässä on ollut dramaattinen. Ihan jokin aika sitten vielä aikaa sai kulumaan useankin illan ja vanhaan numeroon saattoi tarttua jopa uudelleen, koska aina jäi välistä jokin artikkeli lukematta. Olen säästänyt vanhoja vuosikertoja, koska niissä on vuoden-kahden päästä taas muka ihan uutta luettavaa.
Mutta nämä nykyiset numerot on selattu tosiaan vartissa. Selattu, ei luettu.
Pöhköjä ovat, kun eivät tajua, että olisi oikeasti ollut olemassa lukijakunta, joka tarvitsee sitä lehden ääreen asettumista ja hyvin kirjoitettuja juttuja. Vielä on olemassa ihmisiä, jotka jaksavat lukea jopa kolme aukeamaa hyvää juttua... Tai jopa kirjoja ilman kuvia.
Odotushuoneessa selattavia katselulehtiä on jo ihan tarpeeksi.
Pitää vissiin laittaa lehden FB-sivuille linkki tähän keskusteluun.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 11:31"]#94 häveliäästi "unohti" mainita Palstaraamatun :D (siis Seiska) [/quote]
Näin teki!
:-D
Mä muistelin kanssa vuosien takaa, et KK olisi ihan todella laadukaslehti ja tilasin. No, onhan se kansi aina tosi kaunis, mutta luettavaa siinä ei enää ole :(
Minä lainasin kans kirjastosta kyseisen lehden ja hohhoijaa olipas kummallinen lehti, seiskapäivän tyylinen , silppujuttuja, mainoksia.......... Ei kiinnosta pelkät vaatteet ja meikkaukset.
Ärsyttävää kun poimivat vain kiitteleviä kommentteja palauteosioon. Tässä olisi hyvä ketju luettavaksi siitä mikä oikeasti on vialla.
Minulle tulee Koti ja keittiö ja se on pysynyt tyylilleen uskollisena. Glorian Kodin viimeinen numero oli uudistunut ja jos sillä tyylillä jatkavat, irtisanon pitkäaikaisen tilaukseni. En halua julkkisjuttuja, minua ei kiinnosta blogit ja kyllä, haluan, että ostamani aikakauslehti on painettu kunnon aikakauslehtipaperille, ja haluan runsaan sisällön.Entistä useammin ostan ruotsalaisia lehtiä ja saan vastinetta rahoilleni ja ajalleni.
[/quote]
Olet valitettava yksittäistapaus.
Kodin Kuvalehti on brändi. Arjen asiantuntija. Tarinoiden Tulkki. Suomen Arvostetuin Naistenlehti
terv nimim Magnolia kotipihassa
[/quote]
KK on myös Sultsnaoita Säpinäsussuille. brändi, vaivais-ja invalidien iki-turva, kaikkien wanna-be -graafikkojen aarrearkku: fontit, iik!
Boheemisti vinksallaan myös faktat. Esim. sähkökirjoista kertova "hömpsäys" - kiitos ilmauksesta numero 86 - oli virheitä tulvillaan.
Ilmestyi KK-numerossa 8.
Nimim. lehden naapurilta kierrossa saava