Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Uusiutunut" Kodin Kuvalehti on ikävä

Vierailija
03.05.2014 |

Muita, joiden mielestä KK on lasketellut pitkään alamäkeä? Mielestäni se alkoi selkeästi silloin, kun pitkäaikainen päätoimittaja, joka muitaakseni lähti Olivia-lehteen, jäi pois. Pitkästä aikaa ostin pääsiäisen irtonumeron ja ärsyynnyin sekä Ville Niinistön omakehusta että kommenttipalstan mummojen kirjoittelusta, miten omia lapsia ei hoideta lapsenlapsia ei hoideta, koska "me ollaan jo omat hoidettu". KK on samanlaista itsekeskeistä jauhantaa kuin ET ja Oma aika.

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia lapsia ei auteta, piti kirjoittamani...

Vierailija
2/120 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen pettynyt. Siitä on tullut sekava, silppumainen, epälooginen. Ulkoasu on mainoslehtismäinen ja jutukin muuttuneet pinnallisemmiksi. Vähän sellainen omahyväinen ja minä-keskeinen on se lehden ihmiskuva nyt. Lisäksi tympivät ne "toimitus innoittuu" -lässytykset ja romanttisesti asetellut villahuovat ja höyryävät mukit. Eikö tuolta sisustusblogisälältä ole enää missään turvassa? On muuten  ainoa naistenlehti, jota luen. vm-70

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 15:41"]Minäkin olen pettynyt. Siitä on tullut sekava, silppumainen, epälooginen. Ulkoasu on mainoslehtismäinen ja jutukin muuttuneet pinnallisemmiksi. Vähän sellainen omahyväinen ja minä-keskeinen on se lehden ihmiskuva nyt. Lisäksi tympivät ne "toimitus innoittuu" -lässytykset ja romanttisesti asetellut villahuovat ja höyryävät mukit. Eikö tuolta sisustusblogisälältä ole enää missään turvassa? On muuten  ainoa naistenlehti, jota luen. vm-70

[/quote]

KKlle käynyt sama kuin muillekin aikakauslehdille. Yritetään matkia nettityylistä kirjoittelua ja olla nuorekkaita ja metsään menee. Eivät tajua, että lehden pitäisi erottua olemalla syväluotaava ja perehtyvä, ei salamana luettu kuin joku blogipostaus.

Sama pinnallisuus myös Kotilieden, Tiede-lehden, Mondon ym riesa. Itse ostan nykyään ulkolaisia lehtiä enkä tilaa enää mitään. Scientific American, Geo, Filter, näissä vielä hyvät, pitkät jutut.

Vierailija
4/120 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On heikentynyt koko ajan vuosien saatossa. Naurettavin ja ärsyttävin on se ihme artikkeli jossa esitellään lukijoiden parhaat pannulaput, avaimenperät, puhelimet jne. En osta enkä tilaa koko lehteä.

Vierailija
5/120 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta turiset. MInä en ainakaan hae mitään blogityylistä luettavaa, päinvastoin! En ole kiinnostunut blogeista ollenkaan. Lehden pitää olla sellainen, että sen voi taittaa vaikka nurinniskoin kaksinkerroin ja asettua rauhassa lukemaan hyvässä sykkyrässä sohvannurkassa. Ei tuollaista lessalukemistoa, josta selataan vain kuvat.

Tuli muuten mieleen Pirkan tai Tiimarin lehtiset viimeisimmästä numerostakin.

Vierailija
6/120 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 15:48"]

On heikentynyt koko ajan vuosien saatossa. Naurettavin ja ärsyttävin on se ihme artikkeli jossa esitellään lukijoiden parhaat pannulaput, avaimenperät, puhelimet jne. En osta enkä tilaa koko lehteä.

[/quote]

Kun pitää olla niin nuorekas: Facebook-ryhmät ja kaikki. Eivätkö yhtään tule ajatelleeksi, että ihmiset voisivat pitää konservatiivisuudesta? Yhtä typerää massan mukana menemistä kuin YLE:n "nuorennusleikkauksetkin". Minä tahtoisin uutiset ja aamutoimitukset asiallisena pakettina enkä nuorekkaalla tekonaurulla ja pirtsakkuudella kuorrutettuna.

Vierailija
7/120 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pitkäaikainen päätoimittajamamma lähti Iirikseen ja varmasti syystä, menekki oli lasketellut alaspäin jo pitkän aikaa.

Vierailija
8/120 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että ulkoasuja halutaan uusia ja hakea uusia systeemejä lehden sivuille, niihin tottuminen vaan vie lukijana aikansa. Mutta mielestäni ko. lehdestä on muuttunut muutaman vuoden sisään muutakin: luettava ja etenkin sen syvällisyys, sellainen toimituksellinen ammattimaisuus on vähentynyt. Myöskin pääkirjoitukset on välillä aika törpön tuntuisia, joten olisiko sitten päätoimittajalla vaikutusta asiaan... Ei vaan tunnu enää laatulehdeltä johon haluaa rentoutuen keskittyä vaan sellaiselta "lukaisenpa tästä nyt yhden jutun hammaslääkärin sisäänkutsua odottaessa" -lehdeltä.

Olenkin miettinyt, että tuon voisi ihan hyvin käydä kirjastossa ohimennen lukemassa, kun ei sitä keskittyneen oman ajan fiilistä siihen tarvii enää eikä siitä saa. Harmi!

Vierailija
9/120 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 15:48"]On heikentynyt koko ajan vuosien saatossa. Naurettavin ja ärsyttävin on se ihme artikkeli jossa esitellään lukijoiden parhaat pannulaput, avaimenperät, puhelimet jne. En osta enkä tilaa koko lehteä.

[/quote]

Halpaa sisältöä. Ei tarvita toimittajaa eikä maksaa kuvista, kun lukijat tekee ilmaiseksi. Ja sitten perustellaan sillä, että se on osallistavaa lehtisisältöä. Ja pahkat. Samaa saa netistä ilmaiseksi.

Lehtien pitäisi satsata huolella taustoitettuihin, ajatuksella kuvitettuihin monen sivun lukujuttuihin. Mutta ei, kun mennään aidan matalimmasta kohtaa. Naurettavinta on, kun esitellään jonkun sisustusbloggarin koti tai ruokabloggaajan reseptejä. Ne on jo netisdä nähty, miksi niistä maksaisi?

Vierailija
10/120 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 15:48"]On heikentynyt koko ajan vuosien saatossa. Naurettavin ja ärsyttävin on se ihme artikkeli jossa esitellään lukijoiden parhaat pannulaput, avaimenperät, puhelimet jne. En osta enkä tilaa koko lehteä.

[/quote]

Halpaa sisältöä. Ei tarvita toimittajaa eikä maksaa kuvista, kun lukijat tekee ilmaiseksi. Ja sitten perustellaan sillä, että se on osallistavaa lehtisisältöä. Ja pahkat. Samaa saa netistä ilmaiseksi.

Lehtien pitäisi satsata huolella taustoitettuihin, ajatuksella kuvitettuihin monen sivun lukujuttuihin. Mutta ei, kun mennään aidan matalimmasta kohtaa. Naurettavinta on, kun esitellään jonkun sisustusbloggarin koti tai ruokabloggaajan reseptejä. Ne on jo netisdä nähty, miksi niistä maksaisi?

[/quote]

Samaa kaipaan. Olen sitä mukaa lopettanut lehtien tilauksia, kun niitä uudistettu. Miksi uudistus tarkoittaa aina heppoisempaa sisältöä ja just sitä "nettityyliä"?

Laskin Kotivinkistä, kun vika numero mulle tuli, että siinä oli kolme varsinaista juttua, niisdläin tekstiä max yhden aukeaman verran. Loput oli sellasia koosteita tavaroista, joita voi ostaa Helsingistä. Osta nämä vaatteet. Osta nämä sisustusesineet. Osta nämä kirjat. Osta nämä astiat. Ei se ollut aikakauslehti vaan myyntikuvasto.

Vierailija
11/120 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 15:41"]Minäkin olen pettynyt. Siitä on tullut sekava, silppumainen, epälooginen. Ulkoasu on mainoslehtismäinen ja jutukin muuttuneet pinnallisemmiksi. Vähän sellainen omahyväinen ja minä-keskeinen on se lehden ihmiskuva nyt. Lisäksi tympivät ne "toimitus innoittuu" -lässytykset ja romanttisesti asetellut villahuovat ja höyryävät mukit. Eikö tuolta sisustusblogisälältä ole enää missään turvassa? On muuten  ainoa naistenlehti, jota luen. vm-70

[/quote]

Mä olen lisäksi pettynyt lehtien pääksupunkikeskeisyyteen. Mielenkiintoisia ihmisiä, paikkoja ja kauppoja löytyy muualtakin Suomesta!

Vierailija
12/120 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 15:36"]Muita, joiden mielestä KK on lasketellut pitkään alamäkeä? Mielestäni se alkoi selkeästi silloin, kun pitkäaikainen päätoimittaja, joka muitaakseni lähti Olivia-lehteen, jäi pois. Pitkästä aikaa ostin pääsiäisen irtonumeron ja ärsyynnyin sekä Ville Niinistön omakehusta että kommenttipalstan mummojen kirjoittelusta, miten omia lapsia ei hoideta lapsenlapsia ei hoideta, koska "me ollaan jo omat hoidettu". KK on samanlaista itsekeskeistä jauhantaa kuin ET ja Oma aika.

[/quote]

Linkkaa tämä ketju KKn toimitukseen!

Vierailija
13/120 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 15:36"]

Muita, joiden mielestä KK on lasketellut pitkään alamäkeä? Mielestäni se alkoi selkeästi silloin, kun pitkäaikainen päätoimittaja, joka muitaakseni lähti Olivia-lehteen, jäi pois. Pitkästä aikaa ostin pääsiäisen irtonumeron ja ärsyynnyin sekä Ville Niinistön omakehusta että kommenttipalstan mummojen kirjoittelusta, miten omia lapsia ei hoideta lapsenlapsia ei hoideta, koska "me ollaan jo omat hoidettu". KK on samanlaista itsekeskeistä jauhantaa kuin ET ja Oma aika.

[/quote]

Ap:n mielestä siis isovanhemmat ovat olemassa vain ja ainoastaan sitä varten, että he hoitavat lapsenlapiaan, jotta lapsensa pääsisivät spinningtunneilleen ottamaan vähän bodia ja sporttia. Jepjepjep...

Serves you right, people. :D :D

Vierailija
14/120 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lopetettiin tilaus 20 vuoden jälkeen (äitini aloittama) aika pian päätoimittajan vaihtumisen myötä. "Tiimari" kuvaa lehden ulkoasua nykyään aika hyvin, somistuskuvat ovat kaikki sellaista pikkunäppärää askartelua, pastellia, krääsää ja vaniljakreemijauhetta. Verratkaapa vaikka Kotilieteen, jossa kuvissa näkyy kestävää designia, aitoja materiaaleja ja oikeita ruoka-aineita.

Lisäksi KK:n sisältö on nykyään lukijoitaan aliarvioivaa, muun muassa se naurettava "5x jotain"-palsta  ja "asiantuntija jolla on mielipide ilmeilee potreteissa"-juttu (tiedättekö mitä tarkoitan?) tuntuvat väkisinväännetyltä. En myöskään ole koskaan löytänyt käyttöä Kodin Kuvalehden resepteille, ne ovat niin epäkäytännöllisiä. Joko lista on täynnä jotain erikoisia aineita 1 rkl kutakin ja silti pääruoka-aineena on joku HK:n sininen, tai sitten resepti vaatii kamalaa rättäämistä niin että jotain minileivoksia pitää koota vaihe vaiheelta eilen, tänään ja juuri ennen tarjoilua ja tuloksena on 6 kerma-keksikasaa, jotka romahtavat jos niitä ei syödä heti, ja joita on mahdoton syödä siististi. Teepä sitten sellaisia ylioppilasjuhliin 80 henkilön noutopöytään. Sen sijaan Kotiliedessä on paljon käyttökelpoisia ja hyviä reseptejä, niitä on tullut käytettyä paljonkin (en tilaa lehteä, reseptit netissä).

Kiitos että sain avautua, jo helpotti.

Vierailija
15/120 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas lopetin yli 20-vuotisen Anna-lehden tilaukseni, koska siellä vain mielisteltiin turhia julkkiksia. Helena "Hjalliksen ex" Karihtalan kritiikitön kehuskelu syksyllä 2012 oli se viimeinen pisara.

Muutaman kerran minulle on soiteltu Annasta perään, mutta olen aina ystävällisesti mutta tiukasti todennut, että en enää tilaa mitään lehtiä. Vain yksi on vängännyt kysymyksen miksi, mutta siihenkin totesin levollisesti samalla lauseella, että en tilaa enää mitään lehtiä. Toivottavasti on mennyt tiedoksi muuallekin.

Vierailija
16/120 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14, oletko lukenut ko. lehteä, vai oletko Demi-ikäluokkaa?

Vierailija
17/120 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitus innoittuu, toimitus on pastellinsävyinen ja toimitus shoppailee Helsingissä. Toimituksen paras ystävätär asuu valkoisessa rintamamiestalossa ja ripustaa hillopurkkilyhtyjä omenapuutarhaan. Maalattu eurolava on rustiikkia. Mille viimeksi nauroit, kampaaja :D

Vierailija
18/120 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiliedessä olen tykännyt juuri haastatteluista. Ei mitään pyrkyrijulkkiksia vaan ihan tavallisiakin ihmisiä nostettu esiin.. kaipaan sellaisia pitkiä juttuja! Ihmisten kesken palstaiin on ihan kiva. Mua ärsyttää ja on jo pitkään ärsyttänyt melkein kaikissa naistenlehdissä se, että ne ovat pelkkää mainosta, osta tätä osta tuota.. kodin kuvaöehdessä sitä ei ole mielestäni niin paljon ollut..

Vierailija
19/120 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 16:32"]Toimitus innoittuu, toimitus on pastellinsävyinen ja toimitus shoppailee Helsingissä. Toimituksen paras ystävätär asuu valkoisessa rintamamiestalossa ja ripustaa hillopurkkilyhtyjä omenapuutarhaan. Maalattu eurolava on rustiikkia. Mille viimeksi nauroit, kampaaja :D

[/quote]

Joo, sisustusjutut jurppii kyllä. Kaikilla on valkoisen sisustuksen tehosteena harmaata tai mustaa, samat Eamesin tuolit ja naulakot, samat Stringhyllyt, sama nokkela trukkilavasta tehty olohuoneen pöytä jne. TYLSÄÄ!

Vierailija
20/120 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 16:27"]

14, oletko lukenut ko. lehteä, vai oletko Demi-ikäluokkaa?

[/quote]

Demiä ei ollut silloin, kun minä olin Demi-ikäluokkaa, meillä oli vain Suosikki ja Intro. :D Olen joskus lueskellut Kodin kuvalehteä ja Kotiliettä, mutta minun makuuni ne ovat aina olleet liian konservatiivisia ja koti-uskonto-isänmaa -henkisiä. Nyt on varmaan mennyt ainakin 15 vuotta, kun olen noihin lehtiin vilkaissutkaan.

Minulla ei ole lapsia, mutta olen ns. isoäiti-ikäluokkaa. Ehkä sen takia minä olen vahvasti isoäitien puolella. ;) :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän