Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

elokuussa inseminaatio

30.07.2006 |

Huhuilen pinoon jo elokuun inssiläisiä.

Itselläni kolmas pistoskierto menossa (puregon + pregnyl). Aloitin pistokset kp5 ja nyt menossa kp9. Ensimmäistä seurantaultraa yritän saada ensi viikolle kun klinikka avautuu kesäloman jälkeen. Heinäkuu oli hoitotaukoa. Jos tämä kierto menee samalla kaavalla kuin edellisetkin, niin inssi olisi viikolla 33 (kp24).

myttö

Kommentit (150)

Vierailija
61/150 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on puhetta ollu noista lugeist yms., niin en oo mäkään koskaan niitä saanu. Nyt vasta sain noi kaks puolikasta pregnyl-piikkiä loppukiertoon kp19 ja 23, kun kovasti olin sitä mieltä et mul on aivan liian lyhyt luteaalivaihe. Tänään sit kysyin tolta inssin tehneeltä lääkäriltä(ei siis ollu mun oma lääkäri, kun oli matkoilla)mielipidettä pregnylistä, niin se sano et sen pitäs kyllä olla hyvä tuki loppukiertoon, Mut mistäs noista oikeesti tietää....

Vierailija
62/150 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä sitä vaan, että mulle määrättiin luget toisen pistelykerran oviksen jälkeen, koska ensimmäisellä kerralla kuukautiset alkoivat tiputellen. Tiputtelu ongelmaa minulla on ollut aina eli alun perin on havaittu PCO, joka sitten ilmeisesti poistunut, koska viime vuoden tutkimuksissa siitä ei ole merkkiäkään.. (kuulostaa muuten vähän ihmeelliseltä)

No kuitenkin, eli sain luget, ettei tulisi sitä tiputtelua ja se auttoi. Viimeksi tuli melkein suoraan kuukautiset, vain puoli päivää tiputtelua ja sitten kunnon lorotus. Aikaisemmin siis tiputtelu kestänyt jotain 4-5 päivää..

Nää on kyllä justiinsa niitä henkimaailman hommia.

Kuullaan taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/150 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti alkaa plussauutisia kuulua! Minä kävin tänään ultrassa, ja jo se jännitti... Varsinkin kun kohdun limakalvo oli ihan liian ohut, ilmeisesti clomit ei käy mulle. Nyt sitten opetellaan pistämistä, Menopuria ja Pregnyliä ja maanantaina inssi.Väittivät Menopurin korjaavan kyllä limakalvon, mutta mistä sen tietää... Monet ovat miettineet täällä inssin parasta mahdollista ajoitusta. Kyllähän minäkin olen lukenut, että parasta olisi saada siittiöt kohtuun ennen muniksen irtoamista, mutta hoitsu sanoi juuri tänään että onnistumistilastoissa sillä ei ole ollut mitään merkitystä, onko ovis jo tapahtunut vai ei.

Onnea Blue80! Taisi olla sullekin eka inssi? Muille tsemppiä piinapäiviin! kun edes pääsisi niihin...

Vierailija
64/150 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Killimilli, että pääsit aloittelemaan pistoksia ja inssiin sitten maanantaina. Toivotaan, että munis/munikset ivat kasvaneet hienosti huomisessa ultrassa.

Lugen käytöstä on tosiaan paljon eroja ihan saman klinikan lääkärien välillä. Oma lääkärini esim. aina määrää luget mutta kesäkuussa kun olin toisella saman klinikan lääkärillä oman lääkärin ollessa lomalla, hän ei olisi lugeja määrännyt mutta antoi sitten kuitenkin reseptin kun halusin ja totesi saman kuin jollekin toisellekin täällä, että niistä ei ole todistettavasti apua jos oma hormonitoiminta on ok mutta eipä niistä haittaakaan ole.

Täällä menossa nyt pp 6 eli vielä niiiin monta päivää piinistelyä. Rinnoissa tuntuu outoa kihelmöintiä. Ne eivät ole kosketusarat mutta jotenkin oudosti kihelmöivät. Lisäksi jonkun verran nipistelee alavatsalla. Näistä " oireista" ei kyllä voi sanoa yhtään mitään vielä. Toivon tässä, että rinnat tulisivat kunnolla kosketusaroiksi, koska onnistuneessa inssissä rinnat olivat arat ja epäonnistuneissa taas ei. Luget eivät siis itselleni pahemmin oireita aiheuta

Vierailija
65/150 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti siis vielä jatkaa, että Luget eivät itselleni kauheasti oireita aiheuta, joten sitten on toiveet tosi korkealla, jos rinnat tästä vielä tulevat kunnolla kipeiksi. Parin kolmen päivän kuluttua pitäisi kosketusarkuutta jo olla, jos menisi saman kaavan mukaan kuin ensimmäisen raskauden alkuoireissa.

Vierailija
66/150 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh...Täällä menossa pp9 ja olo on ihan normaali kait - myös pieniä alavatsa nippailuja yms. on, mutta nehän voi olla aivan mitä vain. Rinnat hieman pistelevät ja kuten myös niki72:lla ekassa inssissä joka siis taannoin onnistui rinnat tuli todella kipeiksi - mutta olen kuullut että välttämättä toisessa raskaudessa rinnat ei kipeydy samalla lailla kun välissä on synnytys ja imetys jotka ikäänkuin saaneet rinnat jo " valmiiksi" :) jos tiedätte mitä tarkoitan.

Mieliala herkkyyttä myös havaittavissa - itkettää kaikki vähänkin tunteelliset ja tunteettomatkin (!?) asiat - tosin sekin jäi " päälle" edellisestä raskaudesta eikä siitä siten voi tulkita mitään..blääh - kunpa joku siirtäisi aikaa viikolla eteenpäin...

Koskahan sitä voi testata? Mulla kun siis ensi keskiviikkona inssistä 2 vkoa, mutta Pregnylin pistin jälkeen sen - joten en oikeen tiedä koska testata, voihan olla ettei sitä tarvitse ensi viikolla enää miettiäkkään jos kuukautiset taas alkaa :(

Nyt taas töiden pariin - tsemppiä piinailuihin ja plussatuulia!

-W-

p.s. minullakaan ei ole koskaan näiden kolmen inssin aikana määrätty lugeja - enkä niitä ole siis osannut vaatiakkaan.

Vierailija
67/150 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä yleensä pystyy unohtamaan kaiken tähän liittyvän vähäksi aikaa, mutta nyt oli pakko tulla täällä käymään. Voiko raskauspahoinvointia olla heti inssin jälkeen? Mulla on nyt pp3 ja olen ollut heti ensimmäisestä päivästä asti tosi pahoin voiva ja nyt se tuli vielä heti näin aamusta. Siis ei ihan okseta, mutta koko ajan vähän kuvottaa ja äsken sattui mahasta ihan erilailla kuin aikaisemmin.

Mulla ei mitään kokemusta raskaudesta tai sen alkamisesta, tiedän vain sen, että turha on jokaista nippailua laskea, mutta kun tuntuu jotenkin erilaiselta. Pahoinvoinnin vielä selittäisin hartiajäykkyydellä, mutta toi vatsakipu..

Kysymys kuuluu, että voiko olla mahdollista näin pian jo tuntea jotain (eli siis jos sieltä on joku tulossa)?

Vierailija
68/150 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli testasin eilen illalla ja tänään aamulla Acon10:llä haamut. Mieskin näkee ne, joten kai siinä jotain sitten on. ;)

Hui. :)

Vierailija
69/150 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, ihan mahtavaa!!! Pregnylkään ei enää voi testissä näkyä eli kyllähän se plussa varmasti on :)

Tulehan kertomaan jatkokuulumisia kunhan " järkytyksestä" toivut...

Vierailija
70/150 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea roppakaupalla, toivottavasti tästä lähtee kaikkien aikojen plussa-aalto!!!!!!!!!!!!

-maya-

Vierailija
71/150 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon onnea Aavaaatu plussasta, täytyy toivoa, että tullaan kaikki mukana!!

Vierailija
72/150 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon taustaillut tämän viikkoa tässä pinossa, kun itsellä sama tilanne kuin Aavaaatulla ja ens viikolla edessä eka inssi lahjasiittiöillä (JOS se ovis nyt suostuu tulemaan ja kaikki menee niinkuin pitää). Jännityksellä seuraan teitä kaikkia ja pitelen peukkuja pystyssä, mutta erityisesti Aavaaatun tilanne jänskätti sattuneesta syistä :) Meillekin lääkäri sanoi, että lahjasiittiöillä onnistumisprosentit on aika kovat jos naisessa ei ole vikaa, joten nyt toivotaan sydän sykkyrällä että musta ei löytyis mitään...

Mutta hieno uutinen joka tapauksessa ja toivotaan että plussia paukahtelis lisää kiihtyvällä tahdilla!

Hyviä viikonloppuja toivotellen,

EmmaE

Vierailija
73/150 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon ONNEA! Onko oireilua? Itselläni rupeaa olemaan, mutta pelot jyllää. Oikeaa tunteiden vuoristorataa tällä hetkellä ennen kuin ultraan pääsee parin viikon sisällä. Onnea vielä kerran! :)

Vierailija
74/150 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa edes kuvitella, miten hienolta tuntuu nähdä se viiva tikussa, mutta paljon onnea!!

Itse pitäisi vielä reilu viikko kärvistellä tätä piinailua. Mielialat vaihtelee tosi jyrkästi. Yhtenä hetkenä olen ihan vakuuttunut olevani raskaana ja pian sen jälkeen mieleni valtaa syvä epätoivo ja oikein tunnen kohtuni tyhjyyden. Ja tätä rataa sitten koko ajan.

Mutta näinhän se on varmaan meillä kaikilla.. Tsemppiä!!!

Vierailija
75/150 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en vielä järin kauheasti uskalla hehkutella asiaa. MIKSEI se viiva voi vahvistua? Auttais asiaa huomattavasti.. :D Nyt sitä koko ajan vahtaa kaikkia vatsakipuja ja lämpöjä ja kaikkea, ja joka kerta vessaan mennessä pelkää, että housut on veressä. Hassu minä. Mutta toisaalta tänään on tissikipu palannut kuvioihin ja alavatsalla sekä nivusissa vihlonut oikeastaan koko päivän. Myös etova olo on lievästi kuvioissa. Ei siis mitään suuren suurta, ja mä vaan odotan, että se viiva vahvistuis. Vaikka eiks kaks haamua vois olla yhteensä yks viiva?? :D :D :D

Plussaonnea kaikille!! <3

Vierailija
76/150 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavaa! Lämpimästi onnea. Ja kiva kuulla että lääkäri on ollut oikeassa, hänhän antoi teille hyvät onnistumisprosentit inssin jälkeen!

Itse en juurikaan piinistele enää vaan olen alkanut asennoitua inssiin syyskuussa. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
77/150 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Janese ja muutkin,

Ihan samat fiilikset mullakin. Vaikka välillä olenkin toiveikas, en millään voi uskoa että tämä nyt ekasta inssistä onnistuisi. Sitä paitsi kakki raskaana olleet aina toitottaa, että kyllä nainen sitten tietää olevansa raskaana. Ikään kuin se olisi joku ylimääräinen aisti. Ja minulla on loppujen lopuks ihan tavallinen olo koko ajan. En " tunne" tai " tiedä" mitään yliluonnollista..

Ollaan ajateltu, että kolme kertaa tätä yritetään ennen kun siirrytään IVF-hoitoihin. Katsotaan sitten, miten rankkaa se on ja miten monta kertaa sen jaksaa käydä läpi. (ja miten monta kertaa siihen on varaa).

Mutta kyllä nämä epätoivon tuulet puhaltavat välillä tosi kovaa..

Olisikohan helpompi hyväksyä tilanne jos minussa tai miehessäni olisi jotain lääketieteellistä vikaa? Mutta aina kehutaan miten hyvin kaikki on, mutta silti kahestaan tässä ollaan ja ihmetellään..

Tsemppiä ja voimia kaikkille!!

Vierailija
78/150 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea plussasta ja turvallista matkaa pikkuiselle ensi toukokuuhun asti!

Pakko valaa uskoa vielä inssin onnistumiseen Janeselle ja muillekin. Ensimmäinen inssi voi hyvin onnistua, meikäläinen on siitä hyvä esimerkki. Lisäksi täytyy sanoa, että itse en ainakaan tiennyt olevani raskaana kun esikoisesta plussatestin tein. Olin itseasiassa ihan varma, että en ole raskaana ja tein raskaustestin testipäivän aamuna sillä ajatuksella, että tehdäänpä se negatesti pois alta ja lähdetään illalla baariin. Yllätys oli suuren suuri kun ne kaksi viivaa testiin sain.

Eli eipä vielä heitetä sitä kirvestä kaivoon!

Täällä menossa pp 9 eikä mitään oireita suuntaan tai toiseen. Tai no vatsaa vähän kipristelee välillä ja rinnat ehkä aavistuksen kipeät mutta todellakin vain aavistuksen. Itse asiassa niin vähän, että on paljon mahdollista, että vain kuvittelen aristuksen. Kunpa viikko nyt menisi äkkiä!

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Vierailija
79/150 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikille,

pp9 menossa, mitään erityisiä tuntemuksia ei ole ollut, mitä nyt vatsaa välillä vihlasee + nyt on rinnatkin turvonneet & arat. Elikkä ihan normaaleja oireita tässä vaiheessa kiertoa.

Samat fiilarit mulla on kuin Mette79llä ja Janesella: vaikka väliin tuntuu että nyt on tärpännyt, niin sitä useammin on täysin varma olo että ei ole, ja itku silmässä mietin että eikö tämä voi IKINÄ onnistua... ja mua kanssa ärsyttää se että sanotaan että kyllä sen sitten vaan TIETÄÄ kun on tärpännyt. Ja mistäköhän v-tusta sen sitten tietää, jos oireet on ihan samat kuin ennen menkkoja...

No, viikon päästä ollaan taas vähän viisaampia! Paitsi että jos käytän lugesatsin loppuun asti (=ens vkon keskiviikkoon) niin menkat kyllä siirtyy väh. muutamalla päivällä normaalista. Ja mä kun en yhtään tykkää tehdä niitä raskaustestejä, mielummin vaan odotan että alkaako menkat vai ei. Siinä on jotain niin musertavaa kun testiin ei tule yhtää mitään.

Tää viikko pääsi näköjään alkamaan vähän huonoissa tunnelmissa...

Mitäs muille kuuluu?!

T.Menina

Vierailija
80/150 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..viikko lähteyt käyntiin..juuri kirjoitin pitkät pätkät ja katosi kuin tuhka tuuleen..

PP 12 menossa ja tuntemukset ihan samat kuin aina ennenkin menkkoja...blääh - päätä särkee ja on särkenyt eilisestä ja melkeen koko yönkin - inhottavaa! Tosin mulla oli menkkaolo silloinkin kun odotin ensimmäistä - joten tiedä häntä - jotenkin vaan asennoituu siihen että ei se onnistu...ei putoa niin korkealta. Ehkä tämä on tätä maanantai fiilistä kun on ihana viikonloppu takana ja töihin pakko mennä ja ainakin etelässä satoi ihan kaatamalla vettä:(

Omasta höllmöstä olotilasta huolimatta äärettömän paljon onnea kaikille plussanneille! Ja onnea myös meille muille ja plussarikasta elokuuta!!

-W-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän