elokuussa inseminaatio
Huhuilen pinoon jo elokuun inssiläisiä.
Itselläni kolmas pistoskierto menossa (puregon + pregnyl). Aloitin pistokset kp5 ja nyt menossa kp9. Ensimmäistä seurantaultraa yritän saada ensi viikolle kun klinikka avautuu kesäloman jälkeen. Heinäkuu oli hoitotaukoa. Jos tämä kierto menee samalla kaavalla kuin edellisetkin, niin inssi olisi viikolla 33 (kp24).
myttö
Kommentit (150)
heipä hei,
Eli inssi takanapäin ja fiilikset on laidasta laitaan:o.
Inssin piti olla alunperin vasta huomenna ja eilen illalla piti laittaa irrotus - mutta, mutta.ti/ke välisenä yönä tunsin todella oudon juilinnan alavatsalla ja tunne oli jokseenkin sellainen että tämä oli nyt ovulaatio...ei kun aamulla tikkuttamaan ja plussaahan tuo näytti. Soitin sitten polille jossa varasivat ajan samaan iltapäivään toimenpiteeseen. Mies kävi aamulla todella kiireellisellä aikataululla jättämässä näytteet ja ei kun odottelemaan iltapäivää. Pregnyl siis jäi pistämättä kun luonnollinen ovulaatio alkoi.
Toimenpide meni hienosti ja spermatkin olivat kuulemma huippuluokkaa - munarakkulat eivät olleet vielä irronneet, mutta tilanne oli kuitenkin edistymässä - eli en ollut väärässä eikä siis testikään - ONNEKSI! Kohdunsuun ja limojen tilanne näytti kuulemma upealta!? Hymyilytti hieman tuo adjektiivi...
Lääkäri sanoi että se Pregnyl kannattaa jokatapauksessa pistää heti kun menee kotiin niin ainakin taataan varma irtoaminen, lisäksi kotihommia ainakin pari päivää...
Jännäilyksi siis menee, mutta tällä kertaa ei ainakaan oltu myöhässä kuten viimeksi...nyt kp 12/25 ja viimeksi oli 17/25, ekassa onnistuneessa inssissä oli kp 13 - joten jonkin verran positiivisin mielin mennään.
Kaksi huikean jännää viikkoa edessä ja nyt vaan tuntemuksia kuulostelemaan...TAAS...:) (ihan kun sitä ei tässä olisi muuten joka kuukausi tehnyt!!??)
Killimillille lohtuhali!!!!!
Plussia toivottaen,
-Wiener-
Toinen inssi tarkotus tehdä tässä kuussa, nyt piikitän puregonia huimalla 25IU:n annoksella ja nyt kp8 ja huomenna ultra. Sen takia noin pieni annos, ku viimeks inssiin mentäessä mul oli 4 ISOA munista ja kaks piti ottaa pois...kurjaa hommaa..
Tiedän vaan et munikset ei varmasti oo kasvanu mihinkään vielä, ekassa inssissä piikitin 9päivää. Mul taustalla PCO ja munikset kasvaa hitaasti.
No tuleepahan taas käytyä ultrassa..
Plussaonnea kaikille!!!!!!!!!!!!!!!!
maya
Pistin tänään Pregnylin klo 5.00 koska lh-testi näytti negaa ja huomenna on inssi klo 11.00. Jännittää! Vaikka pitäis yrittää vaan rentoutua... Mahdotonta!!!
Killimilli kyseli että ketkä tietää hoidosta ja piinailee mukana. Ihan hoitojen alussa kertoilin avoimemmin näistä asioista. Nyt kun aikaa on kulunu niin aina vaan harvempi tietää missä mennään... nytkin ainoastaan yksi läheinen ystävä tietää että huomenna on inssi. Töissä hoidoista tietää vain lähiesimies, koska toistuvat lääkärikäynnit piti selittää - ja hän suhtautuikin kivasti, ei kyselly enempää vaan sanoi vaan että hoitojen ehdoilla mennään, että saan olla pois silloin kun tarvetta on. Mun on jotenkin helpompi niellä pettymykset " salassa" eli siis miehen ja yhden luottoystävän kanssa, kuin surra niitä ison ihmisjoukon kera.
Maya79:n kanssa on taidettu jossain pinossa olla aiemminkin piinailemassa - ellen nyt ihan väärin muista?
Hohhoi, väsyttää. Kesäloman jälkeen on nämä aamuheräämiset ottanu aikas koville...
Hyvää viikonloppua ja plussatuulia jokaiselle :)
Saako liittyä seuraan? Kävimme tänään miehen kanssa ensimmäistä kertaa lapsettomuusklinikalla. Hetki tuntui isolta ja tärkeältä. Eka inseminaatio tehdään maanantaina eli 21.8. Taustasta sen verran, että olemme yrittäneet enemmän tai vähemmän 1.5 vuotta tulla raskaaksi, välissä tosin useitakin kuukausia, ettei seksiä ole ollut ovulaation aikaan. " Kunnolla" alettiin yrittää tammikuussa -06. Huoli on kasvanut kuukausien myötä, perustutkimukset tehty ja meillä kaikki muuten kunnossa paitsi että miehellä vähän normaaleja siittiöitä.
Olen käynyt läpi kirjavia tunteita koskien lapsettomuushoitojen aloittamista, surua siitä, että tähän on tultu mutta iloa siitä, että lapsettomuuden taakan jakaa joku muukin itseni ja mieheni lisäksi tästä eteenpäin. Mieletön prosessi kaiken kaikkiaan..
Tällä hetkellä olen kyllä tosi myönteisellä mielellä. Ultrassa näkyi kasvava munasolu ja lääkäri ennusteli sen irtoamista maanantaina. Toivotaan että ajoitus osuisi kohdalleen. Eniten jännittää tulevat kaksi viikkoa, varmaan megaluokan piinailut tiedossa. Mutta ehkä siihen saa apua tästä pinosta!
Peukut on pystyssä kaikkien puolesta. Itse olen nyt aivan ymmärkäisenä onnesta, että ollaan ylipäätään päästy hoitojen piiriin.
moikka taas!!
Menina76 taidettiin pinoilla sillon viime toukokuun inssi pinossa, jos en väärin muista?
Siis nyt kp9 ja siel oli TÖRKEE määrä muniksia, lääkäriä oikein rupes naurattamaan, sano et mun munasarjat oli ku haulikolla ammutut!!?? Mua vaan nauratti..
No oikeella oli kaks isompaa 10mm, sikäli hyvä kun aattelin et ne ei oo mihinkää kasvanu. Viime inssissä oli kp 10 pari 9mm. Eli paremmin nyt ja vielä Puolta pienemmällä annoksella puregonia ja päivää aikasemmin.
Pistän pari päivää isommalla annoksella ja pari pienemmällä. Ti-ja ke välisenä yönä irrotuspiikki ja torstaina pitäs sit olla inssi kp15.
Sit valittelin mun kierron loppuvaiheen lyhyyttä ja tuhruilua, niin arvaatkaas mitä sain lääkkeeks!? No pistän puolikkaan Pregnylin kp19 ja 23. Sen pitäs tukea kiertoa. Saa läträtä oikein olan takaa:)
Et sellasta.
Plussailkaa !!!
-maya
Ensimmäiseksi pahoittelut Killimillille negasta :(
Janeselle tervetuloa pinoon ja onnea tulevaan inssiin! Kyllä se kaksi viikkoa inssin jälkeen on ainakin itselle ollut aika piinaavaa aikaa kun koko ajan seuraa onko oireita, jotka viittaisivat raskauteen.
Inssi meni yllättäen tänään ilman kohdunkaulan suoristamista pihtien kanssa :) Olin jo ehtinyt varautua hieman kivuliaaseen toimenpiteeseen mutta nyt katetri saatiinkin läpi ihan hienosti eikä tuntunut missään. Tai no sormeen kyllä sattui kun purin sitä koko ajan ;)
Ultrassa näkyi, että ovulaatio on tapahtumassa mutta vielä ei ollut munasolu irronnut. Lääkäri suositteli kovasti romantiikkaa kotona viikonlopun aikana. Miehen näyte oli laadultaan paras koskaan otetuista mutta sikäli sillä ei ole onnistumisen kannalta varmaan paljonkaan merkitystä, koska miehen simpoissa ei ole koskaan ollut mitään vikaa. Aina on lääkäri kehunut näytettä loistavaksi yhtä kertaa lukuunottamatta jolloin oli " vain" hyvä.
Nyt sitten piinaillaan reilu kaksi viikkoa. Testiä suositteli tehtäväksi kahden viikon päästä maanantaina mutta luulen, että testailen jo lauantaina 2.9. koska silloin olisi luvassa " kosteat" 40-vuotis juhlat. Uskoisin, että silloin on jo ainakin oireita, jos raskaus on alkanut tai niin ainakin oli ensimmäisen raskauden alussa liki viikkoa ennen plussatestiä.
Toivotan tsemppi kaikille piinailuihin ja plussaonnea kaikille!
Inssi meni kaikin puolin hyvin. Vasemmalla oli parisenttinen (1,8x2,2cm) puhkeamaton rakkula, oikeaa puolta ei lääkäri saanut näkyviin mutta oletettavasti siellä oli toinen vastaavankokoinen mollukka.
Ajoitus oli siis hyvä :) ilmeisesti se on aina parempi jos siittiöt on valmiina odottelemassa kun rakkula puhkeaa.
Mies sai (kerrankin...) näytteen toimitettua helposti ja ajoissa. Näyte oli hyvä, ennen pesua ' hyviä' siittiöitä oli reilu 40 %, pesun jälkeen vajaa 90 %. Sen tarkemmin mulle ei jääny prosentit ja luvut mieleen vaikka sitä labrapaperia sainkin tuijotella...
Eli fiilarit on ihan hyvät! Nyt vaan kaksi viikkoa piinistelyä, täytyy yrittää olla keskittymättä liikaa tuntemusten tarkkailuun... aloitan tiistaina vielä tueksi luget jotka nekin aiheuttaa ties mitä tuntemuksia, jotka aina tuntuu " ihan selviltä raskausoireilta" ...
Ah, täytynee lähteä ulos nautiskelemaan kesäisestä säästä, vielä kun meitä sellaisella hemmotellaan!
Kuulemisiin :)
Hei kaikki,
Olen uusi tuttavuus näillä sfääreillä. Olen aikaisemmin vain lukenut ajatustenvaihtoanne. Olen kai kieltäytynyt uskomaan olevani kategoriassa " lapsettomuus" . Lapsia meillä ei kuitenkaan ole, vaikka kolme vuotta ollaan tahkottu kotikonstein. Syy: selittämätön.
Tänään oltiin ensimmäisessä inssissä ja jännitti kovasti. Kaksi isoa munarakkulaani (halk. 20mm) oli ehtinyt puhjeta, mikä ei liene hyvä merkki... ? Mutta toimenpide suoritettiin kuitenkin. Olen skeptinen ja harmittaa alkaa se lugesteroni-kuuri, kun nyt epäilen sen olevan turhaa. Antakaa anteeksi, syyllistyn pessimismiin, mutta ei sitä aina jaksa olla niin loputtoman postiivinen!
Mutta nyt kun tähän rumbaan on lähdetty, niin periksi ei saa antaa!
Eikö niin?
Lohdutuksen sana sinulle, että meidän 1v2kk vanha inssityttö sai alkunsa inssistä, jossa munasolu oli jo irronnut. Lääkäri sanoi myös meidän kesäkuun inssissä, että tutkimustulosten mukaan onnistumisprosentit ovat ihan samoja oli ovulaatio sitten jo tapahtunut tai vasta tapahtumassa inssin aikaan (siis edellyttäen, että ovulaatio ei ole tapahtunut sitten tosi paljon aiemmin). Aika tarkkaan pystyvät kuitenkin ultrassa näkemään kuinka kauan irtoamisesta on aikaa noin suunnilleen joten uskoisin, että lääkäri olisi jotain sanonut, jos onnistumisen mahdollisuudet olisivat heikentyneet.
Nyt tsemppiä piinistelyyn ja toivottavasti se plussa sieltä tulee parin viikon kuluttua!
Mette79,
tervetuloa mukaan, ollaankin sitten yhdessä vasta-alkajia näillä palstoilla. Ja mitä tulee munasoluihin niin uskonpa että siinäkin meidän tilanteemme liippaa läheltä. Lääkäri arvioi perjantain ultrassa, että mulla irtoaa oikealta puolelta munasolu maanantaina, joten inssi on silloin. Nyt mietin että mahtaako munis irrota jo huomenna, koska tein äsken positiivisen ovistestin. Toisaalta kuten niki72 kirjoitti niin ei sillä välttämättä suurta väliä ole, saattaahan olla että joissakin tapauksissa on vaan hyvä, että munis on jo ehtinyt liikkeelle.
En tiennytkään että inssejäkin voidaan tehdä lauantaisin. Tehdäänkö niitä sunnuntaisinkin? Mulla osuu ovis usein viikonlopulle. Olemme hoidossa Diacorilla Helsingissä.
Ihme kyllä en ainakaan tietoisesti jännitä maanantain inssiä ihmeemmin. Eniten jännittää tuleva kahden viikon piinailu. Miten on, antaako lääkäri testauspäivän myös inssissä niin kuin ivf:ssä tuntuvat tekevän?
Tsemppiä piinailuviikoille!
Kiitos Niki tsemppaavasta viestistä! :-) Olin tänään jännityksestä niin lukossa, etten saanut kysyttyä lääkäriltä oikein mitään.
Janese, ei siinä inssissä mitään jännitettävää olekaan. Olen vaan luonteeltani kauhea hermoilija! Joten kaksi viikkoa tästä eteenpäin olen varmaan ihan raunio.. Väestöliiton lapsettomuusklinikalla tehdään toimenpiteitä lauantaisin. Mutta käsittääkseni ei sunnuntaisin. Ja kyllä sieltä sai päivämäärän jolloin raskaustesti pitäisi tehdä. (se tekee ken uskaltaa..?)
Tosiaan Nikin viestistä sai paljon lohtua, että ei haittaa vaikka munasolu olisikin jo liikkeellä. Joten nyt vaan sinäkin hyvillä mielin eteenpäin!
Ilmoitellaan itsestämme!!
Huomenna kaks viikko. Luget ollut käytössä inssistä asti. (sisäisesti 400mg/pv) Inssin yhteydessä kylläkin tarkistettiin ultralla muniksien tilanne ja ne oli jo kerennyt puhjeta, mutta lääkäri sanoi että limakalvo antaa toiveita vielä...Lääkäri sano, et 2½ viikon päästä testata onko onnistunut...mut en malttanut..tein testin (mammaksi, erityisen herkkä) ja siihen ilmestyi tosi haalea viiva (siis kontrolliviivan lisäksi), kp tänään 23 (norm. kierto 24)..nyt varovaisen toiveekkaana et jos se inssi ja luget sittenkin tuottivat tulosta. Tietääkseni lugesteronien ei pitäisi testiin vaikuttaa??? Nyt on kyllä jalat maassa, kun viime joulunakin haalea viiva tuli ja veritestillä varmistettiin tk:lla raskaus, mut meni kesken, joten nyt pitäs muutama päivä odotella ennen ku testais seuraavan kerran..Mä niin toivoisin et tää kolmen vuoden piina päättyis tähän! On varmasti tosi sekava tämä testi, mut niin olen minäkin tämän kaiken keskellä. Ei kai tässä auta muu kuin toivoa etten joudu korkealta tippumaan...Voi voi...pitää tarttua tuohon imurin letkuun jos sais vähäks aikaa muuta ajateltavaa.
Oli menkat niin pirusti myöhässä, että olen vasta lopettelemassa clomi-kuuria, saa nähdä tehdäänkö inssi vielä elokuun puolella. Minulla siis ensimmäinen ja luovutetut siittiöt käytössä.Saako kysyä, aaavatu, mikä on miehesi oireyhtymä, minkä perusteella päädyitte luovutettuihin? Ei tartte vastata, jos et halua. Mielessä askartelee paljon kysymyksiä. voikohan clomit aikaistaa ovista? Toivoisin ainakin... Mutta jännää on, kun ei tiedä mitä edes kehossa tapahtuu. ensi viikon lopulla ultrataan. en malttaisi odottaa. Olen hyvin skeptinen, että ekasta onnistuisi, mutta toivoa ei tapa mikään kuitenkaan. Millaista elämää olette viettäneet inssin jälkeen? Miten suhtaudutte urheiluun, alkoholiin?
Miehelläni todettiin Klinefelterin oireyhtymä (kirjotettiinkohan se noin.. ?), eli hedelmöityksen yhteydessä on sukusoluissa tapahtunut jotain ja mieheni on saanut yhden ylimääräisen X-kromosomin. Näin se muistaakseni meni. On kuitenkin kuulemma sinänsä edes ihme, että häneltä löytyy edes nuo muutamat hassut siittiöt, tarkoittanee siis sitä, että hän periaatteessa on hedelmällinen, mutta kyllä tässä reilun 2,5 vuoden yrityksen aikana on tullut huomattua, ettei teoria juurikaan kohtaa käytäntöä. :/ Lisäks tällaisilla siittiöillä on suurempi riski saada itse aikaan jokin kehityshäiriö, joten varmempaa käyttää luovutettuja. Tosin se meidän kesäkuinen ICSI tehtiin miehen omilla siittiöillä, mutta kun mun 12 munasolusta saatiin aikaan tasan yksi kakkosluokan alkio, niin ehkä siitäkin jo tajuttiin, ettei se niillä onnistu. Ehkä joskus, mutta nyt toistaseks käytetään luovutettuja. Hoidot on kuitenkin sen verran rankkoja ja kalliita, ettei ihan huvikseen viitsis testailla, että josko onnistuis.. :/
Omaa napaa: menossa pp7 ja tissit on aikasen arat. Liivitkin sattuu. Masussa juilinut tasaiseen tahtiin inssistä alkaen, joten siitä nyt ei voi päätellä juuri mitään. Viikon verran tarttis vielä kärvistellä.
Tsemppiä kaikille!
Nyt on ensimmäinen inseminaatio takanapäin ja voin sanoa että oli aika iisi juttu. Paitsi että kyllä se sitten kumminkin jännitti kun siinä hoitopöydällä makoili. Miehellä siittiöitä pesun jälkeen 48 miljoonaa joista 97 % liikkuvia. Eli aika hyvä tulos käsittääkseni. Mutta mutta, nytpä olen Mette79:n kanssa ihan samoilla viivoilla, nimittäin kuten olin ounastellutkin, minullakin oli munasolu ehtinyt jo irrota. niki72, kerroit että teillä inssityttö saanut alkunsa samankaltaisesta tilanteesta - ihana kuulla tällaisista onnistumisista! - mutta muistatko kuinka kauan aikaisemmin munasolu oli lähtenyt liikkeelle? Tai siis, voikohan sitä edes tietää..? Itse tiedän aika varmuudella, tuntemuksista päätellen, että otollisin aika inssille olisi minulla ollut eilisaamu, eli tuntuu että myöhästyttiin kyllä aika pahasti, inssi oli tänään vasta iltapäivällä. Fiilikset on aika pessimistiset jostain syystä, en ollenkaan usko tärppiin juuri tuosta myöhästymisestä johtuen. Mutta ei pidä luovuttaa vaan asennoitua rauhallisen realistisesti...
Huii ku jännää Blue80! Toivotaan että viiva vahvistuu! ja aavaaatulla lupaavan kuuloisia oireita.
Ja vielä loppuun yksi kysymys, eikö inssejä tehdä millään klinikalla sunnuntaisin?
lupasivat Kuopiossa, et jos ovis aika osuu viikolopulle, niin voivat tehdä silloinkin. Käsittääkseni siis la ja su.
Janese-> minäkin olin tosi epäilevin mielin tuon inssin ajoituksesta, mut nyt alkaa toiveet olla positiivisemmat. Testi näytti tänä aamuna jo hiukan selkeämpää plussaa joten kuulema jotain on ainakin tapahtunut...toivotaan nyt et etenis loppuun asti eikä tulis pois.
Kyselit munasolun irtoamisesen ajankohdan näkemisestä ultrassa. Meidän onnistuneessa inssissä lääkäri silloin sanoi, että munasolu on irronnut joitakin tunteja aikaisemmin, koska munarakkula oli alkanut täyttyä nesteestä. Lisäsi siihen sitten vain, että siihen alkaa sitten kehittyä keltarauhanen. Ei sitä pysty varmaan ihan tarkkaan näkemään mutta sain sellaisen kuvan, että ultrassa pystyy kuitenkin näkemään onko munasolu irronnut vaikka yli vuorokautta aiemmin vai joitakin tunteja aiemmin. En nyt tietenkään voi varmaksi sanoa mutta kyllä luulisin, että lääkäri pystyisi näkemään jos ovulaatio olisi tapahtunut jo yli vuorokausi aiemmin inssistä.
Lohdutan ja tsemppaan sinua vieläkin, että munasolu on voinut irrota myöhemmin kuin omat tuntemukset antavat ymmärtää. Itselläni nipisteli ja pisteli tässä inssissä vasenta puolta (jossa munasolu oli kypsymässä) inssiaamuna ja luulinkin, että se on kumminkin jo irronnut / irtoamassa parhaillaan mutta ultratessaan lääkäri sanoi, että munasolu on vielä paikallaan mutta on muuttunut muodoltaan soikeaksi, joka enteilee irtoamista kyseisen päivän aikana.
Nyt onnea vaan piinistelyyn ja toivotaan parasta!
Blue80:lle paljon onnea plussasta! Kyllä se nyytti tällä kertaa tulee ihan kotiin asti.
Omaa napaa sen verran, että ensimmäisen lugen laitoin eilen ja ai että vihaan niiden käyttöä! Pikkuhousunsuoja housuissa saa nyt sitten kulkea seuraavat kaksi viikkoa. Muuten ei ole mitään tuntemuksia mutta eipä pp 4 mitään pitäisi vielä ollakaan. Kunpa pinistelyaika olisi jo ohi.
Muille onnea piinistelyyn ja testailuihin!
Blue80 ¿ lämpimät onnittelut plussan johdosta! Onko vielä mitään oireita havaittavissa?
Ilpo78 ¿ olen miettinyt ihan samaa että pitäisikö nyt ottaa jotenkin rauhallisemmin. Lääkäri kehottaa elämään normaalia elämää ja niin ajattelin tehdä, vaikka ehkä sitä on kuitenkin vähän varovaisempi, ei esimerkiksi juo mitään kirkkaita viinoja, urheile maksimisykkeillä tai syö vahvoja särkylääkkeitä. Toisaalta en juo kirkkaita muutenkaan kuin pari kertaa vuodessa, harvoin urheilen veren maku suussa ja harvoin joudun syömään lääkkeitä, eli tavallaan mikään ei inssin jälkeen muutu muuta kuin tietoisuus siitä että saattaa olla raskaana.
Niki72 ¿ kiitos lohdutuksen sanoista. Kuulostaa hyvältä teidän inssiajoitus! Ja mukavan tarkasti on lääkäri osannut arvioida munasolun irtoamisajankohdan. Minulle lääkäri ei sanonut mitään muuta kuin että munasolu on irronnut ja että munasarjassa on arpi siinä kohdalla. Muutenkin näyttää olevan klinikoiden käytännöissä eroa. Olen kuullut, että Fertinovassa saisi katsoa ultralla samalla kun lääkäri tekee inseminaatiota kuinka simpat vilistävät kohdussa.
En tiedä miksi on niin pessimistiset fiilikset.. Eilen olin inssin jälkeen ihan maassa, itkeskelin illalla ja mies lohdutteli. Samalla konkretisoitui se että me todella kärsimme lapsettomuudesta ja että olemme todella aloittaneet lapsettomuushoidot. Tunteiden vuoristorataa, siihen saa varmaan varautua jatkossakin.. No mutta iloista päivää kaikille ja kertoilkaahan piinisoireista. Minulla on nännit kipeät kuten joskus harvoin ovat oviksen jälkeen.
Heissan,
kirjoittelin tuolla jossain aikaisemmin.. Nyt on tilanne se, että tänään mennään ekaan inssiin ja jännittää kauheesti. Tiedän ettei ole kovin kivulias toimenpide vissiinkään, mutta mulla sattui munisten aukiolotutkimuskin aika paljon, joten siitä vähän pientä kammoa on jäänyt.
Aamulla toimitettiin miehen tuotteet klinikalle ja siinä oli jännitettävää aamuruuhkassa, että ehtii ajoissa perille. Aattelin kanssa pyytää luget loppukiertoon, koska mulla alkaa yleensä kanssa tiputtelemaan aikaisessa vaiheessa.
Meillä kanssa kaksi vuotta takana lapsettomuutta ja monenlaista tunneskaalaa. Viime syksyn masennus oli ehkä pahinta, mutta toisaalta nykyinen kyyninen suhtautuminen tähän touhuun ei ehkä edistä positiivista tulosta.. ; ( No toivotaan parasta ja katsotaan mitä lääkäri sanoo, toivottavasti jotain kivaa : )
Toivottavasti teillä tärppää sitten tässä kierrossa! Luget pitkittää kiertoa, ainakin mulla n. viikolla. Kannattaa kysyä lääkäriltä, ei niiden käytöstä ainakaan mitään haittakaan ole.
Mä aloitin tänä aamuna lh-testailun, tänään ei ainaskaan näkyny vielä mitään. Toivon oikeastaan ettei huomenna aamullakaan näy mitään, niin saan pistää sen Pregnylin! Meillä se ainut plussa (keskenmennyt) saatiin sellaiseen kiertoon jossa oli Pregnyl käytössä, joten väkisinkin uskon että siinä irrotuspiikissä on jotain taikaa - jos ei muuta niin ainaskin inssi saadaan ajoitettua paremmin. No, inssi on nyt lauantaina joka tapauksessa.
Aika jännityksellä tässä mennään, odotukset ei tosin ole kovin korkealla. Enemmänkin jännittää se lauantai, saako mies näytteen toimitettua ok vai tuleeko siitä taas hurja " taistelu" . Miehelle on tuo purkkiin asiointi niin kovinkovin vaikeeta.. ja siinä on hermot kireellä kummallakin.
Toivotaan tietysti kovin että tämä neljäs inssi toisi toivotun tuloksen, tämän jälkeen kun pitää käydä miettimään IVFää tai ICSItä. Lääkäri tosin jo alustavasti sanoi että ehkä mentäisiin suoraan mikroinjektioon koska sillä on onnistumisprosentti suurempi.
En tosiaankaan tiedä mitä tapahtuu jos tässä kierrossa ei tärppää, ehkä sitä kokeillaan vielä insseillen kerta tai pari. Rankempiin hoitoihin mentäisiin toki heti jos ne ei olisi niin sairaan kalliita!
Että tämmöisissä fiiliksissä täällä tänään :)
Mites muut?