Ei ikinä miehen perhettä.
Miesystävän kanssa oltu kolme vuotta suhteessa, osa ajasta asuttu yhdessä.
Ongelmia on joitain mahtunut tuohon aikaväliin ja monet niistä miehen lähisukulaisen aiheuttamia ilkeällä mustasukkaisella käytöksellään, nämä siis lähinnä minulle ja miehelle mielipahaa aiheuttavia, ei meidän välille riitaa tekeviä asioita.
Minulla on lapsia joihin mies suhtautuu etäisen välittävästi jos noin voi kuvailla. On jossainmäärin kiinnostunut lasten hyvinvoinnista, mutta ei halua mitään lasten asioita hoitaa tai ottaa vastuuta. Joskus toki apuna jos tarvitsen jossain apua, esimerkiksi huonekalujen kantamisessa ym raskaita hommia tai pyörän korjaus.
Rahasta on enimmäkseen hyvin tarkka jos kyse on yhteisistä ostoksista, kuten talouden ruokaostokset, pelkää jäävänsä tappiolle tai tahallaan yrittää hyötyä, en osaa sanoa kumpi kyseessä. Yleensä äreä yhteisten ostosten jälkeen jos hänen maksuvuoro. Hänellä tietenkin vähemmän maksuvuoroja kuin minulla koska lapset ovat minun. Omiin hankintoihin riittää rahaa hyvin mikä on tietysti sallittua, mutta ei siis ole kyse siitä, että ei olisi varaa osuuttaan maksaa.
Lahjojen ostaminen muille kuin vanhemmilleen ei ole ilonaihe miehelle eikä hän ostakaan edes minulle aina syntymäpäivälahjaa, lapsilleni ei ollenkaan, mutta ei kyllä sisarustensakaan lapsille. Minun ostamat lahjat ovat myös joka kerta olleet huonoja, sen on sanonut.
Perhe hänelle tarkoittaa vanhempia ja sisaruksia sekä isovanhempia vaikka ei heidän kaikkien kanssa läheinen olekaan eikä luonnollisesti heidän kanssaan asu. Itse ajattelen perheen olevan puoliso ja mahdolliset lapset jotka kotona asuu. Sitten jossain vaiheessa lapset muuttaa pois ja perustaa oman perheen jolloin minä kuulun heidän lapsuudenperheeseen. Miehen ajatusmallilla me emme ole perhe enkä minäkään koskaan tule olemaan hänen perheensä tai perhettään.
On hänessä paljon hyviä piirteitä ja toki muitakin särmiä näiden lisäksi, mutta esimerkiksi noiden asioiden takia olen miettinyt voiko tästä ikinä tulla sellaista suhdetta joka tekisi minut onnelliseksi. Jatkuvasti tunnen olevani riittämätön ja vähempiarvoinen hänelle. Tunnetta ruokkii se, että hän ei huomioi minua suunnitelmissaan millään tavalla vaan minun pitäisi odottaa milloin hän tulee ja menee ja milloin minut halutaan mukaan. Lasten kanssa hän ei mielellään yhdessä käy paikoissa vaan liikun yleensä yksin lasten kanssa.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Mun työtön mies pyysi multa kympin, kun oli kesäpäivänä vienyt mun lapset jätskille (olin itse töissä) - siis vienyt autolla. Jätskit lapset maksoi itse omista viikkorahoistaan. Rannalle matkaa 2km. Tämä oli jäävuoren huippu siltä lokilta ja kyseessä ex.
Kamala. En ymmärrä, että kehtasikin.
Minun miesystävä ei kyllä ikinä edes veisi vaikka maksaisin kympin. Joskus on saattanut ottaa lapsen kyytiin jos ajamassa samaan suuntaan ja lapsi pyytänyt kyytiä, mutta ei asioikseen tykkää viedä eikä vietä aikaa kuin kotona.
Kuulostaa mulqulta mieheltä. Mulla ei ole lapsia mutta miesystävällä on aiemmasta liitosta. Jo suhteen alkuvaiheessa hän teki selväksi, että vaikka ei etsi lapsille uutta äitiä kun äiti heillä jo on, niin ei näe meillä tulevaisuutta ellen aidosti välitä myös hänen lapsista ja kohtele heitä hyvin ja lämpimästi. Ei mitenkään paha vaatimus ottaen huomioon ettei lasten pidä kärsiä vanhempiensa suhteista. Kuulostaa myös siltä, ettet sinä arvosta riittävästi omia lapsiasi etkä myöskään itseäsi. Mulqqu mies käyttää teitä kaikkia hyväkseen.
Mies siis kitisee, kun joutuu oman osuutensa maksamaan ruuista. Tai tuskin edes oikeasti maksaa. Eksän kanssa piti myös maksaa puoliksi, vaikka se söi yhtä paljon kuin minä ja 2 lasta yhteensä. Nykyään menee siis puolet vähemmän ruokaa kuin ennen. Ja lapset kuitenkin jo alakoulussa. Eli kannattaa laskea ne todelliset kulut, riippuu toki kuinka vanhoja lapsia, teinit syö jo enemmän. Ja huomauttaa sille ukolle asiasta. Ja et taivu, vaikka kiukuttelisikin omalla kauppavuorollaan.
Tästä syystä en kaipaa uutta suhdetta, keskityn mieluummin lapsiini. Saa olla ihan täydellinen mies, että huolin. On mulla tosin fwb suhde, tapaamme välillä, kun lapset on isänsä luona. Mutta tämä mies olisi luultavasti samanlainen kuin apn mies, joten en todellakaan suhteeseen alkaisi. Enkä tutustuta lapsiini.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa mulqulta mieheltä. Mulla ei ole lapsia mutta miesystävällä on aiemmasta liitosta. Jo suhteen alkuvaiheessa hän teki selväksi, että vaikka ei etsi lapsille uutta äitiä kun äiti heillä jo on, niin ei näe meillä tulevaisuutta ellen aidosti välitä myös hänen lapsista ja kohtele heitä hyvin ja lämpimästi. Ei mitenkään paha vaatimus ottaen huomioon ettei lasten pidä kärsiä vanhempiensa suhteista. Kuulostaa myös siltä, ettet sinä arvosta riittävästi omia lapsiasi etkä myöskään itseäsi. Mulqqu mies käyttää teitä kaikkia hyväkseen.
On vähän vaikeuksia vaatia itselleni hyvää kohtelua erilaisissa tilanteissa, mutta lapsiin se ei tietenkään saisi ulottua.
Saako kysyä miten mies osallistuu asumiskustannuksiin, kun asutte sinun omistamassa asunnossa? Kun nuo kaupparahatkin niin häntä häiritsevät.
Ikävä kyllä, ei kuulosta kunnon mieheltä.. jos ei näe teitä perheenään, niin heittäisin mäkeen, hänhän ei halua olla osa perhettänne..
Vierailija kirjoitti:
Mies siis kitisee, kun joutuu oman osuutensa maksamaan ruuista. Tai tuskin edes oikeasti maksaa. Eksän kanssa piti myös maksaa puoliksi, vaikka se söi yhtä paljon kuin minä ja 2 lasta yhteensä. Nykyään menee siis puolet vähemmän ruokaa kuin ennen. Ja lapset kuitenkin jo alakoulussa. Eli kannattaa laskea ne todelliset kulut, riippuu toki kuinka vanhoja lapsia, teinit syö jo enemmän. Ja huomauttaa sille ukolle asiasta. Ja et taivu, vaikka kiukuttelisikin omalla kauppavuorollaan.
Tästä syystä en kaipaa uutta suhdetta, keskityn mieluummin lapsiini. Saa olla ihan täydellinen mies, että huolin. On mulla tosin fwb suhde, tapaamme välillä, kun lapset on isänsä luona. Mutta tämä mies olisi luultavasti samanlainen kuin apn mies, joten en todellakaan suhteeseen alkaisi. Enkä tutustuta lapsiini.
Kokonaan omat ruuat voisi olla vaihtoehto sekä omat pesuaineet. Mies vaan on hanakka käyttämään ainakin muiden pesuaineet ja pyykinpesuaineita ei tykkää ostella ym. Pesuainekulut jää minulle varmasti vaikka omat ruuat olisi. Lisäksi siinä helposti käy niin, että miehellä omat ruuat, mutta tarvittaessa syö muiden ja saa hepulit jos joku syö jotain hänen.
Vierailija kirjoitti:
Saako kysyä miten mies osallistuu asumiskustannuksiin, kun asutte sinun omistamassa asunnossa? Kun nuo kaupparahatkin niin häntä häiritsevät.
Ikävä kyllä, ei kuulosta kunnon mieheltä.. jos ei näe teitä perheenään, niin heittäisin mäkeen, hänhän ei halua olla osa perhettänne..
Mies maksaa osan asumiskustannuksista. Hänen mielestään enempää ei kuulu koska muuten hän maksaisi minun lainaa.
Heivaa ulos. Siis kämpästä nyt vähintään ja äkkiä, käyttää vaan rahallisesti hyväkseen. Ja ehkä koko elämästä, riippuen kuinka hankalaksi alkaa ku elatus loppuu.
Itsekäs hyväksikäyttäjä. Epäreilu.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä olet ylipäätään päätynyt yhteen tuollaisen miehen kanssa? Vaikuttaa kyllä tosi tunnekylmältä mieheltä. Ja mitä tuo tarkoittaa että sukulainen aiheuttaa mustasukkaisuutta?
Lähisukulainen on ollut mustasukkainen miehestä ja hänen minuun kohdistamasta huomiosta. Pahoittanut mielensä minun ja miehen yhdessä tekemistä mukavista asioista, kuin olisin vienyt miehen häneltä.
Ehkä syy miehen ajattelutapaan löytyy tuolta lähisuvusta... siellä selvästi syyllistetään.
Olen samaa mieltä, että lähisuku on muokannut miehen käytöstä ja se näkyy. Ja minulla on kokemusta.
Minulla on kaveri, jonka kanssa toteutuu aika lailla kaikki sun kertomat ongelmakohdat. Lasten huomioimattomuus, taloudellinen hyötyminen, ei lahjoja eikä huomioimista, jne. Emme ole parisuhteessa, mutta olen monesti miettinyt, että parisuhde tuon ihmisen kanssa olisi hyvin ongelmallinen.
Taustalla tällä ihmisellä on turvaton lapsuus. Kotona oli väkivaltaa ja mielenterveysongelmia, peliriippuvuutta, jne.
Nämä ongelmat näkyvät nykyäänkin, ja vanhemmat saivat minun ennenkokemattoman kohtauksen, kun heille selvisi ystävyytemme. Sain häirintäviestejä ja huutopuheluja ja uhkailuja. Yksiselitteisesti mielisairasta toimintaa. On myös taloudellista hyväksikäyttöä, manipulointia ja tukahduttavaa puhumattomuutta edelleenkin. Nämä asiat ovat jättäneet mieheen pahat jäljet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä olet ylipäätään päätynyt yhteen tuollaisen miehen kanssa? Vaikuttaa kyllä tosi tunnekylmältä mieheltä. Ja mitä tuo tarkoittaa että sukulainen aiheuttaa mustasukkaisuutta?
Lähisukulainen on ollut mustasukkainen miehestä ja hänen minuun kohdistamasta huomiosta. Pahoittanut mielensä minun ja miehen yhdessä tekemistä mukavista asioista, kuin olisin vienyt miehen häneltä.
Ehkä syy miehen ajattelutapaan löytyy tuolta lähisuvusta... siellä selvästi syyllistetään.
Olen samaa mieltä, että lähisuku on muokannut miehen käytöstä ja se näkyy. Ja minulla on kokemusta.
Minulla on kaveri, jonka kanssa toteutuu aika lailla kaikki sun kertomat ongelmakohdat. Lasten huomioimattomuus, taloudellinen hyötyminen, ei lahjoja eikä huomioimista, jne. Emme ole parisuhteessa, mutta olen monesti miettinyt, että parisuhde tuon ihmisen kanssa olisi hyvin ongelmallinen.
Taustalla tällä ihmisellä on turvaton lapsuus. Kotona oli väkivaltaa ja mielenterveysongelmia, peliriippuvuutta, jne.
Nämä ongelmat näkyvät nykyäänkin, ja vanhemmat saivat minun ennenkokemattoman kohtauksen, kun heille selvisi ystävyytemme. Sain häirintäviestejä ja huutopuheluja ja uhkailuja. Yksiselitteisesti mielisairasta toimintaa. On myös taloudellista hyväksikäyttöä, manipulointia ja tukahduttavaa puhumattomuutta edelleenkin. Nämä asiat ovat jättäneet mieheen pahat jäljet.
Kuulostaa todella hurjalta. Onneksi minun tapauksessa tilanne ei ole lähellekään noin paha. Osa sukulaisista pitääkin minusta.
Kuitenkin uskon, että osa puheista vaikuttanut mieheen. Osin hänellä saattaa olla haluttomuutta oman elämän luomiseen ja hän pitää siitä, että lapsuudenperhe on tiiviisti hänen elämässä, kantaa huolta hänen asioistaan ja samalla hän siltä osin sulkee minua pois.
Kuulostaa tunnekylmältä, keskenkasvuiselta ja hyvin itsekeskeiseltä ihmiseltä. En näkisi itse syytä olla tuon oloisen ihmisen kanssa parisuhteessa. Ei tietenkään tarvitse elättää kenenkään muun lapsia ja kulut tulee jakaa oikeudenmukaisesti. Jotenkin kuulostaa siltä ettei teillä oo kummallakaan kauheen hyvä olla tossa suhteessa.
Kuulostaa siltä, että AP vain tarvitsee vahvistuksen päätökselle jättää taakseen huono parisuhde. Ei tuollaista tarvitse katsella, parempi yksin kuin k-pään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään ketjun naisista ei alkaisi sinkkuna elättämään ja hoitamaan yh-miehen lapsilaumaa.
Valehtelette jos muuta väitätte
Aivan. Meillä ukko hoitaa omansa. Ja maksaa hänen kulut
Minä voin välillä jotain touhuta lapsen kanssa. Ja joskus ostaa jotain pientä. Olen omani hoitanut. Ja niiden kulut jo maksanut.
kyllä vaatii mieheltä sisua jos tuonlaiseen suhteeseen alkaa. naiset kuvittelevat että se käytettyn revan anto silloin tällöin korvaa kaiken. jos akka kuvittelee tuonlaisia miehen on parempi poistua heti. itse riipuin vastaavassa suhteessa 8.v ennenkuin tajusin lähteä. enkä ole katunut. suhde söi sisältä ja rahallisesti. olin höynäytettävä idiootti jota akka piti normaalina että minä maksan hänen äpäriensä harrastukset
eipä toistu kirjoitti:
kyllä vaatii mieheltä sisua jos tuonlaiseen suhteeseen alkaa. naiset kuvittelevat että se käytettyn revan anto silloin tällöin korvaa kaiken. jos akka kuvittelee tuonlaisia miehen on parempi poistua heti. itse riipuin vastaavassa suhteessa 8.v ennenkuin tajusin lähteä. enkä ole katunut. suhde söi sisältä ja rahallisesti. olin höynäytettävä idiootti jota akka piti normaalina että minä maksan hänen äpäriensä harrastukset
Ei tässä mies lasten kuluja maksa.
Omalta kohdalta voin sanoa että mun miehellä kesti aikansa tottua tilanteeseen. Mulla siis 2 lasta edellisestä suhteesta. Just oli tuollaista käyttäytymistä kun ap kuvaili. Mutta johtui siitä ettei ollut kauheasti ennen lasten kanssa tekemisissä.
Mutta nyt melki 11 vuotta myöhemmin. Meillä homma toimii on toki vaatinut paljon töitä. Mutta mies on isä hahmo lapsille. Ja on meillä 1 yhteinen kin lapsi matkanvarrella tullut.
Keskustele rehellisesti miehen kanssa ja kerro mitä tunnet mitä ajattelet
Jos asuisitte eri osoitteissa ja molemmat olisi tyytyväisiä tähän aikuisten seurustelusuhteeseen niin suhde voisi olla täydellinen.
Jos nyt eroaisin en enää miestä ottaisi vaivoiksi saman katon alle ja lasten elämää sotkemaan. Kuitenkin seksin, läheisyyden ja kumppanuudenkin tarpeen tyydytykseen haluaisin löytää vakituisen suhteen.
Ymmärrän miestäsi. En kokisi tarvetta tutustua tämän mielikuvitusmiehen sukuun.
Nyt teillä tilanne vaan se että elätte tätä seurustelusuhdetta perheenä.
Mies on selvästi pihi. Oliko rahan säästyminen hänen motiivina yhteenmuuttoon?
Erilleen muutto pikaisesti lienee nyt hyvä ratkaisu. Sinä haluat elää perheenä, mies ei. Tuo miehen piheys on myös ongelma mistä pitää keskustella. Kerro myös että sinulle on tullut taloudellista tappiota miehen muutettua.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tunnekylmältä, keskenkasvuiselta ja hyvin itsekeskeiseltä ihmiseltä. En näkisi itse syytä olla tuon oloisen ihmisen kanssa parisuhteessa. Ei tietenkään tarvitse elättää kenenkään muun lapsia ja kulut tulee jakaa oikeudenmukaisesti. Jotenkin kuulostaa siltä ettei teillä oo kummallakaan kauheen hyvä olla tossa suhteessa.
Samaa mieltä tuosta raha-asiasta, mutta vielä sitä enemmän suhteessamme surettaa se, että en ole varma tulenko koskaan olemaan hänelle arvokas sillä tavalla, että hän kokisi minut elämänkumppaniksi, perheekseen. Lapseni eivät takuulla tule koskaan kuulumaan hänen perheeseen, vaikka kuinka yhdessä asuisivat ja lapset hänestä välittävät.
Miehen perhe on aina muualla, ympäri Suomea. Minun yksi elämänhaave on ollut saada oma perhe, ehkä minun perheeni on lapset jotka aikanaan lähtevät ja perustavat omansa jolloin minä elän yksin. Olen varmaan myöhässä jos haluaisin oikeaa kiintymystä ja perheentunteen parisuhteeseen, olisi pitänyt osata vuosia sitten valita oikein.
Varmasti voi vaikuttaa kaikki ne asiat joita sanottu, erityisesti koska nämä ihmisethän ovat edelleen miehen perhe, minä olen vain naisystävä.