Onko joku onnistunut muodostamaan onnellisen ja toimivan uusioperheen, jossa kummallakin puolisolla pienehköjä lapsia edellisestä liitosta?
Otsikossa kysymys. Jos on, niin kiinnostaisi kuulla miten se onnistui? Menikö vaan jotenkin omalla painollaan, vai olitteko valppaina ja puutuitte ns. vaaran paikkoihin nopeasti?
Kiinnostaisi myös kuulla, minkälaista virheistä oppimista on tapahtunut. Kaikki vinkit kehiin siis 😅
T. Innokas äitipuoli
Kommentit (28)
Nopea yhteeveto palstan kirjoituksista tästä aiheesta.
- lähtökohtaisesti uusioperheet ei toimi
- mitä enemän lapsia (minun, sinun ja ,meidän) sen huonommat mahdollisuudet onnistua
- mitä vanhempia lapsia, sitä huonommat mahdollisuudet onnistua
järkikin sanoo että tämmöinen sekametelisoppa on aika luonnoton, siis etttä kaikki OIKEASTI viityisi tässä kuviossa.
Mutta itse sinun on kokeiltava, että uskot.
Juu tuon yhteenvedon olen itsekin ymmärtänyt, siksi kysyinkin onko joku onnistunut siinä kuitenkin ja jos niin miten 😅
Ap
Ei lapsia tuntemattoman oudon aikuisen kanssa samaan asuntoon asumaan ,please. Eivät ole verisukua.
Ei mulla muuta.
Miksette voi asua omissanne ja viettää aikaa yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Välimatkaa on liikaa, onnistuu vain viikonloppuisin ja lomilla.
Ap
No voihan se ihan ok sujua. Mutta fakta, joka ei tule koskaan muuttumaan on se, että teidän perheessä tulee olemaan aina kaksi perhettä, kaksi leiriä. Ja siitä ne suurimmat konfliktit syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Just. Eli elätte vain yhteistä vapaa-aikaa yhdessä nyt, ja silloin kaikilla on kivaa. Mitäpä lottoot, mahtaako kaikilla olla aina kivaa arjen pyörityksessä?
Ethän sinä edes itse tunne tätä miestä, jos vaan vapaa-ajalla olette yhdessä. Ja nyt olisit valmis muuttamaan saman katon alle tämän puolitutun kanssa. Ja lisäämään soppaan vielä sun ja mun lapset. Varmaan tekisi mieli vielä yhteistäkin lasta? Jos lapsia ei olis kuvioissa, niin ehkä joku olis riittävän hullu tuollaisella tuntemisella muuttamaan jonkun kanssa yhteen. Mutta älkää nyt niiden lasten elämää sekoittako, ei ne tuosta ainakaan helpompaa tee.
Meillä oli kummallakin kolme lasta entisestä liitosta, nuorimmat alle kouluikäisiä ja vanhemmat esiteinejä.
Nyt vanhimmat jo melkein aikuisia ja meillä kaksi yhteistä lasta.
Ollaan vissiin aika harvinainen setti sitten palstan mukaan. On lähipiirissäkin muutamia uusioperheitä, joissa sujuu ja on rakkautta ja porukka viihtyy keskenään. :)
Meillä on kyllä onnistunut ja hyvin hitsautunut uusioperhe..ollut toistakymmentä vuotta.. käytämme kyllä ihan sanaa perhe.
Kolme tärkeintä asiaa.. kohtele lapsia tasa-arvoisesti, olette aina samalla puolella ja älkää koskaan antako kenenkään ulkopuolisen neuvoa, antaa ohjeita, määräillä tai sählätä teidän sääntöjä vastaan.
Ottakaa lapsi omaksenne, älkääkä hyppyyttäkö häntä eksän ja nyksän ym. kesken. Lapsella pitää olla oikeus mennä kotiinsa ilman kalenterista tarkistamista, että missä minä ensi viikon asunkaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kyllä onnistunut ja hyvin hitsautunut uusioperhe..ollut toistakymmentä vuotta.. käytämme kyllä ihan sanaa perhe.
Kolme tärkeintä asiaa.. kohtele lapsia tasa-arvoisesti, olette aina samalla puolella ja älkää koskaan antako kenenkään ulkopuolisen neuvoa, antaa ohjeita, määräillä tai sählätä teidän sääntöjä vastaan.
No mites ne lasten toiset vanhemmat eli exät ja heidän suku ja lähipiiri? Ovatko ulkopuolisia ja vain se teidän uusperheyksikkö on lasten oikea perhe?
Älä perusta uusperhehelvettiä, ne eivät toimi saati ole terveitä tai onnellisia kenellekään osapuolelle. Nämä on niin nähty, vaikka alussa ne ruusulasit päässä idea uusperheestä vaikuttaa järkevältä. Mutta se ei sitä ole, älä siis lähde tuohon kelkkaan.
On sivullisesta kumma kun aina pitää muuttaa yhteen, hankkia lapsi ja seuraavalla kierroksella on useampi lapsi ja uusilla kumppaneilla taas lapsia.
Lapsen kaveri laski sisariaan, äidillä kaksi vanhempaa, joilla eri isä, äidillä yksi pienempi lapsi uuden isän kanssa, se oli 3 sisarusta. Isällä 2 nuorempaa uuden vaimon kanssa ja sitten isän vaimon lapsia 2 ( jotka on melkein sisariani) ja sitten isän lapsia edellisistä liitoista kaksi jo täysi-ikäistä.
UUSIOperhe?! Uusiokäyttö tarkoittaa käytöstä poistetun aineen, esineen tai jätteen käyttämistä uudelleen useimmiten raaka-aineena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Just. Eli elätte vain yhteistä vapaa-aikaa yhdessä nyt, ja silloin kaikilla on kivaa. Mitäpä lottoot, mahtaako kaikilla olla aina kivaa arjen pyörityksessä?
Ethän sinä edes itse tunne tätä miestä, jos vaan vapaa-ajalla olette yhdessä. Ja nyt olisit valmis muuttamaan saman katon alle tämän puolitutun kanssa. Ja lisäämään soppaan vielä sun ja mun lapset. Varmaan tekisi mieli vielä yhteistäkin lasta? Jos lapsia ei olis kuvioissa, niin ehkä joku olis riittävän hullu tuollaisella tuntemisella muuttamaan jonkun kanssa yhteen. Mutta älkää nyt niiden lasten elämää sekoittako, ei ne tuosta ainakaan helpompaa tee.
Ihan tällainen huomio sivusta, että aika moni aloittaa suhteen etäsuhteena, ja sitten jossain vaiheessa muutetaan yhteen. Luonnollinen jatkumo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli kumman, vai kummankin, lapset on innokkaana vaihtamassa paikkakuntaa ja muuttamassa omasta toisesta vanhemmasta kauemmaksi, eri paikkakunnalle, jättämässä kaverit ja aloittamassa uudessa koulussa?
Vierailija kirjoitti:
Juu tuon yhteenvedon olen itsekin ymmärtänyt, siksi kysyinkin onko joku onnistunut siinä kuitenkin ja jos niin miten 😅
Ap
Tuollanien on biologian vastaista jokaiselle tuohon osallistuvalle osapuolelle. Onko teillä edes muuta yhteistä, kun nuo lapset ja eksävihat?
Tiedän useamman.
Itselläni ei ollut lapsia kun menin lasteni isän kanssa yhteen, hän oli tuolloin yh. Yhdessä oltiin 19v ja minusta tuli juuri viime viikolla mummopuoli. Meillä uusperhe oli kuin ydinperhe, hoidin miehen lapsen siinä missä sitten yhteisetkin. Olemme edelleen koko kööri hyvissä väleissä, poika on kuin oma poika.
Itsellä kaksi alakouluikäistä, miehellä yksi. Viihdytään kivasti yhdessä porukalla, mutta edessä häämöttää ensimmäisen yhteisen kodin hankinta ja olisi kiva välttää sudenkuopat.
Ap