Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksoivatko vanhempasi autokoulusi? Maksatko omien lastesi autokoulun?

Vierailija
02.05.2014 |

?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin omani kesätyörahoilla ja yo-lahjarahoilla. Lasten ajokortteja avustan jos vaan pystyn, mutta toivon heidän osallistuvan itsekin.

Vierailija
22/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani maksoivat veljelleni ajokortin mutta minä en heidän mielestään sitä tarvinnut tyttönä. Omille lapsillemme maksamme ajokortin jos he haluavat ajokortin. Tai sitten jos vain toinen lapsista haluaisi niin toinen saisi saman summan rahana tai tavarana mitä ajokorttiin meni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoivat puolet ja kunhan omia lapsia saan niin alan säästää heidän ajokortteja varten. Sitten kun aika koittaa katsotaan kuka maksaa mutta olen ainakin valmistautunut.

Vierailija
24/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät maksaneet, ei ollut varaa.

Ajoin ajokortin vasta kun olin avoliitossa mieheni kanssa. Mieheni opetti opetusluvalla.

Toivon syvästi että pystyn kustantamaan lapsilleni ajokortit, ajamisen opettelu on parempi aloittaa ajoissa.

Vierailija
25/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin opetusluvalla, faija opetti. On myös luvannut kustantaa lapsenlapsensa mopo- ja ajokortin aikanaan. Pitää niitä kansalaisvelvollisuuksina.

Vierailija
26/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät maksaneet kuin ihan murto-osan, kesätöillä rahoitin aikanaan. Tarkoitus on maksaa omien lasten ajokortit. On sijoitustilit molemmilla ja sinne kertyy pesämunaa ajokorttia varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maksoivat minun ja veljeni, menimme autokouluun jo hieman ennen 18v syntymäpäivää, samoin maksoimme omien lastemme autokoulut, tottakai , se kuuluu yleissivistykseen ja on aika kallis opiskelijan itse maksaa jos ei ole kunnon töitä.

Vierailija
28/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksaneet, omilleni maksan ainakin puolet jollen kokonaan kykene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät maksaneet, eikä minulla siksi ole korttia vieläkään. Nuorempana ei ollut rahaa, nykyään ajattelen, että olkoon, kun olen näin kauan pärjännyt. Maksan lasteni autokoulut, jos pyytävät.

Vierailija
30/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, ja maksamme lasten kortit (4kpl). Olemme säästäneet tätä varten jokaisen syntymästä asti parikymppiä kuussa jokaisen omalle tilille. Täysikäisenä pitäisi olla raha kasassa. Ei tämä muuten neljälle perusduunareiden rahoista onnistuisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani maksoivat isosisarukseni, minun ja pikkusisarukseni ajokortit. Asuttiin maalla, joten ei ollut mitään kyssäreitä ajokortin tarpeellisuudesta. Tavallinen B-kortti saatiin.

Meidän lapset sai valita, haluavatko autokouluun vai vanhempien opetukseen ja B vai C-kortin. Molemmat halusivat B-kortin vanhemman opetuksella (isä opetti molemmat - ja siis lasten omasta toiveesta).

Vierailija
32/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani maksoivat minun autokouluni ja minä maksoin aviomieheni autokoulun :D

 

Toki kustannan kaikkien lastenkin autokoulut, jos ei mitään ihmeempää tule esteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani maksoivat kortit kaikille kolmelle lapselle, ei tarvinnut edes keskustella omien rahojen käyttämisestä (joita ei kyllä ollutkaan). Vanhempien autoilla sain myös ajella aina kun he eivät itse niitä tarvinneet.Nykyään ymmärrän paremmin ettei kaikilla ole ollut mahdollisuuksia tähän ja olenkin todella kiitollinen vanhemmilleni siitä, että olen saanut ajokortin sekä ajaa erilaisilla autoilla 18-vuotiaasta lähtien.

 

Itsekin aion lapsilleni kortit maksaa, maksoi mitä maksoi.

Vierailija
34/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:45"]

Eivät maksaneet, ei ollut varaa.

Ajoin ajokortin vasta kun olin avoliitossa mieheni kanssa. Mieheni opetti opetusluvalla.

Toivon syvästi että pystyn kustantamaan lapsilleni ajokortit, ajamisen opettelu on parempi aloittaa ajoissa.

[/quote] Miten niin "ajamisen opettelu on parempi aloittaa ajoissa"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti maksoi puolet, sanoi että pitää itse hankkia toinen puoli.... Isä sanoi samaa ja siinähän ne rahat sitten olikin kasassa....kesätyörahat meni bilettämiseen, vaikka molemmat vanhemmat luulivat muuta. Avioerosta oli hyötyäkin :)

En tiedä maksanko. Säästän lapselle muutaman kympin kuussa. Jos siitä kasvaa ihan holtiton rahankäyttäjä, niin ehkäpä laitetaan ne säästöt ajokorttiin. Ajokortin se kyllä haluaa, sen verran huonosti kulkee julkiset täällä... Tai onhan tuo voinut muuttaa opiskelujen perään jo alaikäisenäkin.... Mistäpä sitä vielä tietää.

Vierailija
36/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo maksoivaat ja kyllä pyrin maksamaan lasteni autokoulun.

 

Ajotaito on mielestäni perustaito, joka jokaisella pitäisi olla.

Vierailija
37/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan maksaneet, ei puhettakaan. Veljilleni taisivat salaa maksaa ainakin osan, mutta meille tytöille ei. Vanhempani oli sukupuolisyrjiviä ja muutenkin narsistisia. Yli nelikymppisenä minulla ei ole vieläkään korttia eikä mitään muutakaan omaisuutta. Eipä olisi autoonkaan varaa. Yhden erittäin hyvän työpaikan saaminen kaatui kortin puutteeseen. Toivon todellakin, että voisin antaa pojalleni paremmat eväät elämään, mutta tällä hetkellä eletään kädestä suuhun eikä säästöjä ole.

Vierailija
38/38 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokoulu maksoin mansikkamaalta kerätyillä rahoilla itse. Lasten ajokortit maksoin ja kakkosvaiheenkin saivat synttärilahjaksi. Halusin, etteivät lapset joudu opintojaan rahoittamaan lainalla, joten siksi päätin näin. Ajokorttia myös nykyään monessa työssä tarvitsee. Meillä siis jo kakkosvaiheenkin nuorinkin suorittanut, eli ei ihan vauvapalsta ole kyllä mun paikka, mutta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän