Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isoäiti julkaisee lasteni kuvia facessa ilman lupaa

Vierailija
02.05.2014 |

Ja siis jakaa kaikille 500 kaverille ilman mitään yksityisrajoituksia. Olen sanonut asiasta monta kertaa mutta ei kunnioita rajaa ja jatkaa julkaisemista ja sanoo vaan että nämä on hänen kuviansa ja on hänen ilo ja oikeus jakaa omien lastenlastensa kuvia. Ja hän kun tietty saa huomiota facessa kuvien takia.

 

Mitä tekisitte?

 

Olen viittä vaille kieltää lapsista kuvien ottaminenkaan kun ne kuitenkin joutuvat nettiin. :( 

 

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla mummolla on 500 kaveria.

 

 

Vierailija
42/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on sellainen periaate, että lapsestani en laita kuvia facebookiin/nettiin. Saa itse päättää sopivan ikäisenä, että haluaako kuviaan julkaista. Varmaan kiva olisi tuosta isoäidistäkin löytää netistä joku oma vaippakuva KAIKKIEN nähtäviltä. Eikun hetkinen, isoäidin ollessa vaippaikäinen tunnettiin vielä yksityisyys-käsite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:45"]

Harvalla mummolla on 500 kaveria.

 

 

[/quote]

 

No meidän mummolla on. Koska hän lisää kaikki mahdolliset ketkä tapaa kadullakin ja matkoilla. Juuri siksi en luota hänen kykyynsä valita "kavereita" eikä niitä ketkä saavat nähdä lasteni kuvia.

 

ap

Vierailija
44/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:46"]

Mullakin on sellainen periaate, että lapsestani en laita kuvia facebookiin/nettiin. Saa itse päättää sopivan ikäisenä, että haluaako kuviaan julkaista. Varmaan kiva olisi tuosta isoäidistäkin löytää netistä joku oma vaippakuva KAIKKIEN nähtäviltä. Eikun hetkinen, isoäidin ollessa vaippaikäinen tunnettiin vielä yksityisyys-käsite.

[/quote]

 

Oikeasti, olet hysteerinen. Vaippakuva, nolouden huippu? Ei minusta. Mitä se kertoo sinusta? Epävarma ihminen?

 

Vierailija
45/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:45"]

Harvalla mummolla on 500 kaveria.

 

 

[/quote]

 

Missä tynnyrissä te nuoret elätte? Nykymummot lienee virkeitä kuusikymppisiä ja useimmat toimistotöitä tehneet tottuneita tietokoneen käyttäjiä. Jos on paljon jossain seuratoiminnassa ja harrastaa, kavereita kertyy. Tietokoneita ei keksitty 2000-luvulla, vaan paljon aiemmin. Minä olen mummoikäinen, tosin lapsenlapsia ei vielä ole. Minulla on tietotekniikan alan koulutus ja olen pitänyt itseäni ajan tasalla jatkuvasti kouluttautuen. Teidän mummoajatuksenne ovat aika jämähtäneitä, jonnekin 60-luvulle tai 70-luvulle nähdäkseni. 

 

Vierailija
46/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama juttu. Muuten mua ei haittaa, että meidän lasten kuvia laittaa, mutta ärsyttää, kun mummo ei osaa yhtään katsoa, että millaisia kuvia laittaa. Monta kertaa laittanut meillä otettuja kuvia, joissa näkyy kauhea sekasotku taustalla. Hävettää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaako pelkän kuvan vai nimen kanssa? Onko edes sama sukunimi kuin lapsella? 

Minäkään en jaksa nähdä kauhean vakavana uhkana millekään jos vaatettu pipopäinen lapsi on kuvassa tekstillä "mummin kulta hyppii lumihangessa" ilman että lapsen etu- tai sukunimi tulee esiin. Tuskinpa siitä on ikinä mitään  seurauksia lapselle. 

 

Miten kontrolloitte teinienne fb-kavereita ja sivuja?

Vierailija
48/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:44"]

Itse en vaan pysty ymmärtämään, mitä kamalaa lasten kuvien - kunnioittavien ja asiallisten - jakamisessa on. Miksi joku pedofiili kiinnostuisi tavallisesta lapsen kuvasta, jos netti on lapsipornoa tulvillaan? Ja jostain muusta sen kiusaamisaiheen ikätoverit keksii, kun jostain neutraalista lapsuuskuvasta. Riskit ovat olemattomat jopa ihan tavalliseen leikkipuistovierailuun verrattuna.

[/quote]Niin, olis se tosi kiva bongata oman lapsen kuva jonkun pedofiilin feikkiprofiilissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:44"]

Itse en vaan pysty ymmärtämään, mitä kamalaa lasten kuvien - kunnioittavien ja asiallisten - jakamisessa on. Miksi joku pedofiili kiinnostuisi tavallisesta lapsen kuvasta, jos netti on lapsipornoa tulvillaan? Ja jostain muusta sen kiusaamisaiheen ikätoverit keksii, kun jostain neutraalista lapsuuskuvasta. Riskit ovat olemattomat jopa ihan tavalliseen leikkipuistovierailuun verrattuna.

[/quote]Niin, olis se tosi kiva bongata oman lapsen kuva jonkun pedofiilin feikkiprofiilissa.

[/quote]

Oikeasti, olette hysteerisiä. Ja vesileimat on keksitty, jos tätä niin pelkäätte.

Vierailija
50/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin, kun anoppi otti ala-asteikäisestä lapsenlapsestaan kuvia kun likka (ei meidän lapsi) oli alasti. Eivät omat lapseni enään koskaan lähden mummolaan ilman vanhempien valvontaa, kun voi tietää mitä siellä tehdään ja kenelle kuvat päätyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käsitä näitä hysteerikkoja, että mitä pahaa on siinä, että laittaa facebookiin TUTTUJENSA näkyville lasten kuvia. Tuo on ikävää, että ilman lupaa laitetaan toisten kuvia, mutta kun on näitäkin, jotka eivät missään nimessä halua lastensa kuvia nettiin eivätkä siis voi laittaa niitä sitten facebookiinkaan. Sähän voit rajata siellä kuka ne näkee ja kun jaat vain tutuille, niin mitähän kamalaa siinä on? Ei kai ne niiltä tutuilta mihinkään leviä!

Vierailija
52/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sun lapsesta pedofiili ottaa kuvia ulkonakin sun huomaamatta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin aiemmin kuten moni muukin täällä: ketä oikeasti kiinnostaa mun lapsen kuvat.... Mulla oli lapsi mun kanssa profiilikuvassa. Kerran oli täysin vieraalta mieheltä tullut inboxiin todella sairasta läppää lapseeni liittyen. Herätti.

Vierailija
54/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin aiemmin kuten moni muukin täällä: ketä oikeasti kiinnostaa mun lapsen kuvat.... Mulla oli lapsi mun kanssa profiilikuvassa. Kerran oli täysin vieraalta mieheltä tullut inboxiin todella sairasta läppää lapseeni liittyen. Herätti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb omistaa kaikki sinne laitetut kuvat - se saa tehdä niillä mitä tahansa. Ne kuvat näkyy siellä senkin jälkeen kun isoäitiä ei enää ole, ellei isoäiti ehdi poistaa/salata kuvia ennen delaamistaan. Oon käsittäny et kuolintodistus pitää lähettää jenkkeihin, jos halutaan poistaa edesmenneen henkilön tiedot. Byrokraattista...

Vierailija
56/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kaverin lapsen kuva pöllittiin ja jaettiin jollekin ihan härö sivuille. Lapsesta miljoona kommenttia. Osa ihan häoriintyneitää. Ei millään saa sitä kuvaa pois muista nettipalveluista. Ihan hirveetä. Joku kaveri sen eteenpäin jakoi ja latasi sit ulkoomaisoille sivuille.

Ikinä ei mun lasten kuvia nettiin.

Vierailija
57/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltänyt tutuilta ja sukulaisilta lasteni kuvien julkaisun missään somessa tai netissä. On toiminut, jos ovat jossain kuvassa mukana niin selin/rajattu pois eikä ole nimetty tai tagätty. Siis sano ei käy.

Vierailija
58/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:55"]Täällä sama juttu. Muuten mua ei haittaa, että meidän lasten kuvia laittaa, mutta ärsyttää, kun mummo ei osaa yhtään katsoa, että millaisia kuvia laittaa. Monta kertaa laittanut meillä otettuja kuvia, joissa näkyy kauhea sekasotku taustalla. Hävettää!

[/quote]

Meneekö kiiltokuvaelämä pilalle? Hahhahhaa!

Vierailija
59/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa minulle, miksi joku pedofiili haluaisi jonkun "pipopäässämummunkulta" -kuvan profiilikseen. Ja jos kuva jossain pedo-sivulla olisi, niin siellä olisi varmaan aika monta muutakin asiallista lasten kuvaa ja loppujen lopuksi... Mitä haittaa? (jos unohdetaan pedofiiliuden yleinen ällöttävyys)

 

Te olette epäluuloisia hysteerikkoja. En vieläkään tiedä yhtään syytä, miksen voi julkaista lapsistani asiallisia kuvia FB:ssä (julkaisen aika vähän, mutta muutamia olen laittanut vuosien saatossa). Ja täällä osa porukasta haluaa niin kovin korostaa, ettei ketään kiinnosta toisten lasten kuvat. Onpa ilkeästi sanottu. Kyllä mua kiinnostaa. Ei siinä mielessä, että niitä tulostelisin, mutta en koe mitenkään negatiivisestikaan. Ja tykkäämiset on ihan siinä aitoja kuin muutkin tykkäämiset. Onhan se hauska nähdä, kun jonkun lapsi on kasvanut tai alkaa näkyä vanhemman piirteitä jne.

Vierailija
60/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:55"]Täällä sama juttu. Muuten mua ei haittaa, että meidän lasten kuvia laittaa, mutta ärsyttää, kun mummo ei osaa yhtään katsoa, että millaisia kuvia laittaa. Monta kertaa laittanut meillä otettuja kuvia, joissa näkyy kauhea sekasotku taustalla. Hävettää!

[/quote]

 

Meneekö kiiltokuvaelämä pilalle? Hahhahhaa!

[/quote]

En mä elä todellakaan mitään kiiltokuvaelämää, mutta en mä siltikään halua, että likaiset pyykit näkyy kaikille tmv.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi