Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isoäiti julkaisee lasteni kuvia facessa ilman lupaa

Vierailija
02.05.2014 |

Ja siis jakaa kaikille 500 kaverille ilman mitään yksityisrajoituksia. Olen sanonut asiasta monta kertaa mutta ei kunnioita rajaa ja jatkaa julkaisemista ja sanoo vaan että nämä on hänen kuviansa ja on hänen ilo ja oikeus jakaa omien lastenlastensa kuvia. Ja hän kun tietty saa huomiota facessa kuvien takia.

 

Mitä tekisitte?

 

Olen viittä vaille kieltää lapsista kuvien ottaminenkaan kun ne kuitenkin joutuvat nettiin. :( 

 

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 15:26"]

"Vääntäkääpä mulle rautalangasta. Jos jakaa lähipiirilleen (esim. nyt vaikka isovanhemmille, tädille, parille parhaalle ystävälle) fb:ssa kuvan lapsestaan, niin täytyykö nyt niin hirveästi mitään pedoja pelätä? Jos täytyy, niin minkälaisia ihmisiä teidän lähipiirissä onkaan! Mä kyllä voin ihan täysin luottaa lähipiiriini, etteivät he jaa mihinkään lataamiani kuvia ilman lupaa."

 

 

"Fb omistaa kaikki sinne laitetut kuvat - se saa tehdä niillä mitä tahansa. Ne kuvat näkyy siellä senkin jälkeen kun isoäitiä ei enää ole, ellei isoäiti ehdi poistaa/salata kuvia ennen delaamistaan. Oon käsittäny et kuolintodistus pitää lähettää jenkkeihin, jos halutaan poistaa edesmenneen henkilön tiedot."

[/quote]Ja kuka sanoo, että ne kuvat oikeesti poistuu, kun ne "poistaa"

*ohis lisää*

Vierailija
22/78 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 14:51"]

 

Toisekseen, se mitä ihmiset eivät tunne tajuavan, on se kuinka laajalle kuvat leviävät. Jos niitä ennen jaettiin muutamalle sukulaiselle, niin nyt teoriassa miljoonat ihmiset voivat nähdä ne.

[/quote]

TEORIASSA joo, mutta käytännössä, haloo nyt vähän. Mä jos jaan seitsemälle mun tuttavalle kuviani fb:ssa, niin on kyllä ihan järkyttävän suuri riski, että ne kuvat joutuu jonkun pervon käsiin!

Ja se että facebook "omistaa" sun kuvat on vain pykälä muiden joukossa. Kun sä poistat sen kuvan sieltä, niin samalla poistat fb:n oikeudet. Toisekseen, kuinka suurena todennäköisyytenä pidätte sitä, että fb käyttäisi sun kultamussukan kuvaa jossakin?

Kyllä on taas hysteerisiä mammoja! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee se. Lapsesikin kiittävät aikanaan.

Vierailija
24/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se ihan oikeasti sitten niin vakavaa? ei ketään ihan oikeasti edes kiinnosta ne lasten kuvat, hänen kaverit tykkää kohteliaisuudesta, ja jos isoäiti haluaa jakaa (oletan että on ihan asiallisia) kuvia, niin mikä siinä hiertää? ymmärrän että ne on lapsiasi ja jokainen päättää omien lasten asioista, mutta hei, relaa vähän, ei ne mihinkään vääriin käsiin ainakaan päädy. 

Vierailija
25/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös facessa ole se joku "ilmianna"-nappula? Klikkaat sitä jokaisen lapsesta otetun kuvan kohdalla ja kuva poistetaan..

Vierailija
26/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan oikeassa.

Mummot kuriin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt ainakin tehnyt harvinaisen selväksi äidilleni, että mun lapsista ei saa julkaista facebookis kuvia. Ja ylipäätään mun lapsista ei saa ottaa kuvia jos ovat vähissä vaatteissa.

Vierailija
28/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan oikeasti, mitä vahinkoa hän sillä saa aikaan? 

 

Joku näkee lapsesi kuvan, so what? Näkeehän kaikki lapsesi tuolla ulkonakin, kadulla, valvontakameroissa, ihan joka puolella. Mutta mitä siitä? Jakaako hän henkilötunnuksetkin ja kotiosoitteen? Tuskin. 

 

Kukaan ei oikeasti ole kiinnostunut lapsistasi tai heidän kuvistaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä siinä nyt niin haitallista on? Ymmärrätte varmaan, ettei moni mummoikäinen voi käsittää tuollaista hysterisointia heidän viattomista pikku kullannupuistaan. Vanhemmat epäilevät jo alle näiden kouluiän, että lapsen lapsuuskuvista myöhemmin saadaan aikaan jokin skandaali tai muu nolo asia.

Vierailija
30/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ni hei, meidän lapsen mummin lähettää viestinä puhelimella kuvia meidän alastomasta lapsesta . Olin järkyttynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:31"]No ihan oikeasti, mitä vahinkoa hän sillä saa aikaan? 

 

Joku näkee lapsesi kuvan, so what? Näkeehän kaikki lapsesi tuolla ulkonakin, kadulla, valvontakameroissa, ihan joka puolella. Mutta mitä siitä? Jakaako hän henkilötunnuksetkin ja kotiosoitteen? Tuskin. 

 

Kukaan ei oikeasti ole kiinnostunut lapsistasi tai heidän kuvistaan. 

[/quote]

Haluaisitko sinä että lapsuuden kuviasi olisi netissä nähtävillä?

Vierailija
32/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teillä mitäväliä-tyypeillä näytä olevan minkäänlaista käsitystä tai aivokapasiteettia ajatella hieman eteenpäin... Noh, ei se mitään. Käyhän se lähipiirin karsiminen typeryksistä noinkin.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin samasta aiheesta mut 200 kuvaviestiä oli lähtenyt mummolta salaa..stna.sano muoril et jossei mene jakeluun ni täytyy miettiä tapaamisten määrää ja jos on anoppi ni uhkaa erolla ja kerro että muistat mainita jokaiselle joka kysyy eron syytä ni kerrot että nyyhkytarinan anopin sekaantumisesta elämään...toimii

Vierailija
34/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten saa näyttää kuvia , muttei alastomattomasta lapsesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paina sitä ilmianna nappulaa, niin saat danomisellesi pontta. Olethan hänelle asiasta sanonut, mutta ei tunnu auttavan.

Netissä EI saa julkaista ilman lupaa toisesta mitään.

Vierailija
36/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään kuvat toisten lapsista eivät kiinnosta ketään muitan kun muutamaa omaa sukulaista.

 

Jos haluaa tehdä kärpäsestä härkäsen niin siitä vaan, EVVVK!

Vierailija
37/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta suurin ongelma on että isoäiti (äitisi?) ei kunnioita sinun rajojasi. Jos äitisi aikoo olla tuollainen niin sitten kiellät kuvien ottamisen. Ne ovat sinun lapsiasi ja oli muiden mielipide sitten mikä tahansa, jos sinä sanot ei kuvia niin ei kuvia. Piste.

Vierailija
38/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:34"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:31"]No ihan oikeasti, mitä vahinkoa hän sillä saa aikaan? 

 

 

 

Joku näkee lapsesi kuvan, so what? Näkeehän kaikki lapsesi tuolla ulkonakin, kadulla, valvontakameroissa, ihan joka puolella. Mutta mitä siitä? Jakaako hän henkilötunnuksetkin ja kotiosoitteen? Tuskin. 

 

 

 

Kukaan ei oikeasti ole kiinnostunut lapsistasi tai heidän kuvistaan. 

[/quote]

 

Haluaisitko sinä että lapsuuden kuviasi olisi netissä nähtävillä?

[/quote]

 

No jos siellä olisi suurimman osan muistakin niin tuskin osaisin ihmetellä asiaa. Kuten tulevaisuudessa on tilanne. Ja mun lapsuuskuvat on kivoja!

 

Vierailija
39/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:37"]

Ei teillä mitäväliä-tyypeillä näytä olevan minkäänlaista käsitystä tai aivokapasiteettia ajatella hieman eteenpäin... Noh, ei se mitään. Käyhän se lähipiirin karsiminen typeryksistä noinkin.

 

[/quote]

 

Samat sanat sinullekin.

 

Vierailija
40/78 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vaan pysty ymmärtämään, mitä kamalaa lasten kuvien - kunnioittavien ja asiallisten - jakamisessa on. Miksi joku pedofiili kiinnostuisi tavallisesta lapsen kuvasta, jos netti on lapsipornoa tulvillaan? Ja jostain muusta sen kiusaamisaiheen ikätoverit keksii, kun jostain neutraalista lapsuuskuvasta. Riskit ovat olemattomat jopa ihan tavalliseen leikkipuistovierailuun verrattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan