Mies pyysi ettei osteta joululahjoja
Mieheni pyysi ettei osteta tänä(kään) vuonna joululahjoja toisillemme, olen kuitenkin jo hänelle suht kalliin lahjan hommannut, mitä teen? Annanko sen joka tapauksessa vaikka "meidän lapsilta" vai säästänkö vaikka synttärilahjaksi ensi syksyyn.
Olen salaa vähän loukkaantunut, kun en ole edes vuodessa sen yhden lahjan oston arvoinen vaikka sanon että ei minulle mitään tarvitse.
Mies siis vihaa kaupoissa käyntiä, saattaa mennä välillä vuosikin ettei käy missään kaupassa lainkaan.
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu asiasta miehesi kanssa. Jos lopputulema on, ettei hän osta sinulle lahjaa niin toimisin seuraavasti:
Ostaisin itselleni toivomani lahjan ja paketoisin sen aatoksi itselleni. Miehelleni ostaisin lahjan, josta molemmat pääsette nauttimaan esim. liput johonkin kummallekin mieleiseen teatteriin/konserttiin tai juhlaruokailu johonki ravintolaan.
Olen jo ostanut hänelle 1750e tarvikkeen veneeseen, ja tällaiset teatterit, ravintolat yms ei tule kysymykseenkään, ei ikipäivänä suostuisi sellaiseen lähtemään.
Käyttänette venettä yhdessä?
Laita paketin päälle "isille ja äidille"...?Ja otat opiksesi. Jos jo aiemmin on ollut, että mies ehdottaa "ei lahjoja"- ÄLÄ osta mitään ennen kuin keskustelet "tänä vuonna voitais ostaa lahjat, jos et mulle keksi niin voin vinkata"...
Ja tänä vuonna nyt ei kannata lähettää miestä inhoamilleen ostoksille - kenenkään meistä ei pitäisi pyöriä epätietoisena kaupoissa tavaroita hiplaillen ja viruksia keräillen!
Ei käytetä yhdessä, se on hänen.
Mutta täytyypä ottaa nyt vihdoin opiksi, ja olla odottamatta yhtään mitään.
En tietenkään lähettäisi kauppoihin pyörimään, eikä kyllä kirveellä uhaten lähtisikään edes "normaalioloissa".Älä osta sinne veneeseen mitään tuollaista kallista - jos et sitä käytä, et osaa ostaa "juuri oikeaa" ja se vasta on ärsyttävää kun jotain toivoo ja tarvitsee ja saa jotain 'vähän sinnepäin'.
Onko sinun ostamallasi lahjalla samanlainen palautusoikeus kuin joululahjoilla yleensä ?
Minä ottaisin opikseni miehen anti-lahjaisuuden ja palauttaisi hänelle ostamani lahjan kauppaan (ja ostaisin kyllä ehkä itselleni jonkun kivan pienen "yllätyksen" kuusen alle.
Tästä aihe-alueesta tiedän sen verran paljon, että ostamani on juuri oikea.
Olen ostanut sen jo kesällä veronpalautuksista, palautusoikeutta ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa suhteessa saa sut pysymään? En lukenut kaikkia kommentteja, mutta silmiin pisti seuraavat asiat parisuhteessanne:
- sinä pidät kodin siistinä
- sinä kokkaat ja huolehdit joulupöydän kuntoon
- sinä ostat miehelle 1750€ lahjan
- ette käy yhdessä teattereissa/ravintoloissa/konserteissa/veneilemässä
- sinä anelet MIELESSÄSI mieheltä lahjaksi edes pientä suklaarasiaa
- vuodatat pahaa mieltäsi tänne palstalle sen sijaan että keskustelisit miehesi kanssaSiis herää nainen! Arvosta edes itse itseäsi. Ansaitset parempaa.
Tai sitten ei ansaitse, vaan on juuri tuota hakenut. Pääsee valittamaan miehelle ja ulisemaan keskustelupalstoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot ettei sinulle mitään tarvitse? Sitten petyt verisesti kun et mitään saa? Minä laitan toiveista linkit miehelle sähköpostiin. Inhimillistä ja helppoa.
Tää on sitä naisen kryptistä tekstiä, jota täytyy opetella lukemaan, jotta parisuhteen saa pidettyä kasassa.
Millä lailla on kryptistä, jos nainen laittaa sähköpostiin toiveet ja vielä valmiiden linkkien kanssa? Miten tuota pitäisi vielä selkeyttää mielestäsi?
Ap ei aloituksessaan puhunut mistään sähköpostista. Hän on nimenomaan sanonut ettei mitään tarvitse ostaa.
Hän on nimenomaan sanonut, että miehen pitäisi ostaa edes sukkapaketti tai konvehtirasia.
Jos mieheni ostaisi minulle sukkapaketin joululahjaksi, niin luultavasti sukat olisivat väärää kokoa, jotkut huonot heti lörpsähtävät tai sitten muuten vain oudot. Ei kiitos, olen ostanut sukkani jo pitkään yhdestä paikasta ja tiedän tasan, että ne ovat hyviä, kestäviä ja kymmenienkin pesujen jälkeen muodossaan ja nukattomat. En halua myöskään ziljoonaa erilaista sukkatyyppiä, vaan vain sitä samaa, joiden sukat pystyn yhdistämään toiseen pariin, jos toiseen tulee reikä.
Konvehtirasioita meillä on jo nyt yllin kyllin, kun ostin niitä Tokmannilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot ettei sinulle mitään tarvitse? Sitten petyt verisesti kun et mitään saa? Minä laitan toiveista linkit miehelle sähköpostiin. Inhimillistä ja helppoa.
Tää on sitä naisen kryptistä tekstiä, jota täytyy opetella lukemaan, jotta parisuhteen saa pidettyä kasassa.
Millä lailla on kryptistä, jos nainen laittaa sähköpostiin toiveet ja vielä valmiiden linkkien kanssa? Miten tuota pitäisi vielä selkeyttää mielestäsi?
Ap ei aloituksessaan puhunut mistään sähköpostista. Hän on nimenomaan sanonut ettei mitään tarvitse ostaa.
Katsopa mihin kommenttiin tuo kryptisyys oli kommentoitu. Jos haluaa kommentoida aplle, silloin ei lainata jonkun ihan muun viestiä.
Mitäs sinä tuolla kommenttisi alkuosalla sitten tarkotit? Kaksi ensimmäistä lausetta.
Vierailija kirjoitti:
Vastaa nyt ap, miksi pysyt tuossa suhteessa?
Hyvin pitkälti lasten takia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että se on selvä asia että aikuiset ei osta toisilleen lahjoja.
Luule mitä luulet. Meillä saa kaikki paikalla olevat lahjan/lahjoja aattona. Minusta se on tapakasvatusta lapsille siitä että kaikki huomioidaan, eikä lapsen tarvitse ajatella, että onko äiti ollut tuhma kun ei saa mitään.
Tosin meillä suositaan käyttölahjoja ja kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa suhteessa saa sut pysymään? En lukenut kaikkia kommentteja, mutta silmiin pisti seuraavat asiat parisuhteessanne:
- vuodatat pahaa mieltäsi tänne palstalle sen sijaan että keskustelisit miehesi kanssaSiis herää nainen! Arvosta edes itse itseäsi. Ansaitset parempaa.
Tai sitten ei ansaitse, vaan on juuri tuota hakenut. Pääsee valittamaan miehelle ja ulisemaan keskustelupalstoille.
Sanoin jo aiemmin, että en ole koskaan valittanut miehelle sanallakaan! En ole suustani päästänyt ainoatakaan poikkipuolista sanaa ikinä. Joten tällaista on turva väittää 😡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja minkälaisen parisuhdemallin luulet että lapset tuosta saavat? Miksi haluat opettaa tuollaisen elämän heille? Tyttäristäsi tulee samanlaisia marttyyrihiiriä kuin sinusta, ja pojistasi välinpitämättömiä sovinisteja. Jee, hyvää vanhemmuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin jo aiemmin, että en ole koskaan valittanut miehelle sanallakaan! En ole suustani päästänyt ainoatakaan poikkipuolista sanaa ikinä. Joten tällaista on turva väittää 😡
Onko se sitten mielestäsi tervettä ja hyvä esimerkki lapsille, että äiti/nainen vaan kärsii ja on suunnilleen orjan roolissa, ikinä valittamatta sanallakaan? Ihan kuin et olisi ihminen ollenkaan. Miksi haluat opettaa tällaista lapsille?
Vierailija kirjoitti:
Aika moni noista listatuista ongelmista poistuisi jo sillä, jos "ap" keskustelisi puolisonsa kanssa. Ei niin, että "ap" sanelee, miten asioiden pitää olla. Ei voi olla niin, että yhden henkilön mielitekojen mukaan koko kämppä pitää siivota lattiasta kattoon ja komeroiden takaa nuohota putipuhtaaksi. Yhteistaloudessa elettäessä kaikkien mielipide kodinhoitoasioissa pitää olla yhtä merkityksellinen. Yhdessä keskustellen määritellään haluttu mininmitaso, ja jonka eteen kaikki ovat valmiita työskentelemään. Jos joku haluaa, että joka päivä pitää ovenkahvat jynssätä ja komerot siivota tai ikkunat pestä viikottain, se olkoon siivoushullun oma harrastus.
Sama ruoanlaitossa: Yhdessä sovitaan, mitä ja miten syötävät valmistetaan/hankitaan. Ja sovitaan yhdessä, kuka/ketkä ruoat tekevät. Haluaako kukaan muu kuin ap itse ap:n kokkaamia ruokia? Muut vain syövät niitä siksi, ettei ap tästä(kin) asiasta vetäisi hernettä nenäänsä ja olisi pahalla tuulella kuukausimääriä... Perheesi ansaitsee parempaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sitten kehoitan miettimään vakavasti miten pääset pois alamaisen asemasta perheessäsi. Mieti millaisen roolimallin ja käsityksen parisuhteesta välität lapsillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsopa mihin kommenttiin tuo kryptisyys oli kommentoitu. Jos haluaa kommentoida aplle, silloin ei lainata jonkun ihan muun viestiä.
Mitäs sinä tuolla kommenttisi alkuosalla sitten tarkotit? Kaksi ensimmäistä lausetta.
Minä en ole tuo kommentoija. Mutta onhan tuo nyt typerää jos kommentoimassasi viestissä on
Apn kryptisyys
Kommentoija naisen erittäin selkeä toivetapa
... Niin sinä luet vain sen apn kryptisyyden, ja yleistät kuinka NAISET ovat kryptisiä. Ohitit kokonaan sen faktan, kuinka IHAN SAMASSA VIESTISSÄ toinen nainen oli erittäin selkeä. Erittäin valikoivaa lukemista.
Emme osta miehen kanssa lahjoja toisillemme ja lastenkin lahjoista on osa hyväntekeväisyyslahjoja, esim suklaarasian pakettiin ja maininta vuohesta kehitysmaan köyhälle perheelle. Lapsetkin haluavat näitä lahjoja, oppivat ettei materia ole elämän tarkoitus.
Palauta miehen lahja ja osta itsellesi jotain ihanaa jonka avaat jouluaattona.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sitä, ettei osteta toisilleen lahjoja. Ja aina nää miehet on sitä ehdottamassa! Kyllä mun mielestä lahjat pitää vaihtaa syntymäpäivänä sekä jouluna.
Miehille vinkkinä että en tiedä yhtäkään naista joka olisi pohjimmiltaan toista mieltä!
Olen toista mieltä. Sen vähän mitä jokainen oikeasti tarvitsee voi ostaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole tuo kommentoija. Mutta onhan tuo nyt typerää jos kommentoimassasi viestissä on
Apn kryptisyys
Kommentoija naisen erittäin selkeä toivetapa... Niin sinä luet vain sen apn kryptisyyden, ja yleistät kuinka NAISET ovat kryptisiä. Ohitit kokonaan sen faktan, kuinka IHAN SAMASSA VIESTISSÄ toinen nainen oli erittäin selkeä. Erittäin valikoivaa lukemista.
Luepa se kommentti uudestaan ennenkun alat mesoamaan mistään yleistämisestä. Siinä oli kaksi kysymystä ja oletin, että niihin voi vastatakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap koet noin vahvasti ettei puoliso välitä sinusta, miksi olet hänen kanssaan? Mitä oikein saat tuosta marttyyrin roolista?
Marttyyrin roolia vetämällä saa alistettua puolisoaan ja mitätöityä kaiken sen, mitä hän todellisuudessa tekee ap:n hyväksi!