Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pyysi ettei osteta joululahjoja

Vierailija
11.12.2020 |

Mieheni pyysi ettei osteta tänä(kään) vuonna joululahjoja toisillemme, olen kuitenkin jo hänelle suht kalliin lahjan hommannut, mitä teen? Annanko sen joka tapauksessa vaikka "meidän lapsilta" vai säästänkö vaikka synttärilahjaksi ensi syksyyn.
Olen salaa vähän loukkaantunut, kun en ole edes vuodessa sen yhden lahjan oston arvoinen vaikka sanon että ei minulle mitään tarvitse.
Mies siis vihaa kaupoissa käyntiä, saattaa mennä välillä vuosikin ettei käy missään kaupassa lainkaan.

Kommentit (225)

Vierailija
61/225 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuisten ihmisten toisiaan tarvitse lahjoa. Mielestäni miehesi ehdotus on hyvä. Mutta jos kerran olet ehtinyt jo lahjan ostaa, niin sano hänelle, että ostit jo. Eihän se sen vaikeampaa kai ole. Sopikaa, ettette osta lahjoja ensi jouluna.

Rakkautta ja joululahjoja ei kannata sotkea keskenään. Kallis joululahja ei kerro mitään rakkaudesta. Rakkautta osoitetaan ihan muilla tavoin kuin rahalla.

Vierailija
62/225 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tässä ole nyt kyse pelkästään lahjasta, vaan siitä että olisin todella onnellinen jos tietäisin hänen käyttäneen minuun ajattelemiseen edes muutaman minuutin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/225 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen kuvakollaasin mun toiveista ja lähetän miehelle. Hän toteuttaa esim neljästä yhden. Helppoa. Kukaan ei pety

Vierailija
64/225 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet ”salaa loukkaantunut”? Herraisä, jos teilläon yhteisiä lapsiakin niin kai teidän pitäisi pystyä puhumaan avoimesti paljon vaikeammistakin asioista kuin joululahjat!

En pysty puhumaa mistään itseeni/ajatuksiini liittyvistä asioista miehelle tai ylipäätään kenellekään. Ja miksi muka pitäisi?

Ap

No vaikka siksi, että miehesi tai muut ihmiset eivät ole ajatustenlukijoita.

Vierailija
65/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei halua ostaa sinulle mitään, niin et ole hänelle tärkeä.

Vierailija
66/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme osta joululahjoja koskaan toisillemme. Ostamme yleensä jotain yhteistä kivaa. Muutama vuosi sitten ostettiin joulukuussa asunto ja sinne vähän uusia huonekaluja, päätettiin että se on yhteinen joululahja. Sittemmin olemme ostaneet jotain aineetonta kivaa, kun koetamma säästää luontoa. Viime ja toissavuonna ostettiin ravintolaan lahjakortti, joka käytettiin tammikuussa. Tänä vuonna siirrettiin lahja ja varattiin hotellista luksusviikonloppu keväälle, toivoen että koronatilanne on jo rauhoittunut silloin. 

Vierailija
67/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu, miehen olisi pitänyt ehdottaa tuota jo kymmenen vuotta sitten.

Sinä voit antaa lahjasi teiltä kaikilta, mutta turha yrittää alkaa vääntämään mitään itkupotkuraivaria siitä, että sinä et saa lahjaa mieheltä.

En minä mitään itkupotkuja vedä, olen vain salaa pettynyt että aina ennen synttäreitä ja joulua ilmoittaa että ei halua mitään ostaa. Tuntuu siltä että en ole edes sen sukkapaketin tai suklaarasian arvoinen

Ap

Eikö hän muuten osoita mitään arvostusta? Minä ehdotin miehelle ettei otettaisi enää lahjoja. Ei se kuitenkaan tarkoittanut sitä etten arvostaisi häntä.

Vierailija
68/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot ettei sinulle mitään tarvitse? Sitten petyt verisesti kun et mitään saa? Minä laitan toiveista linkit miehelle sähköpostiin. Inhimillistä ja helppoa.

En sitten ikinä opi ymmärtämään tätä aikuisten ihmisten lahjojen pyytelyä. Lapsellista ja ahnetta.

Mitä arvoa on sellaisella lahjalla, joka ei tule antajan omasta ilahduttamisen halusta?

Vierailija
69/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot ettei sinulle mitään tarvitse? Sitten petyt verisesti kun et mitään saa? Minä laitan toiveista linkit miehelle sähköpostiin. Inhimillistä ja helppoa.

En sitten ikinä opi ymmärtämään tätä aikuisten ihmisten lahjojen pyytelyä. Lapsellista ja ahnetta.

Mitä arvoa on sellaisella lahjalla, joka ei tule antajan omasta ilahduttamisen halusta?

En minäkään ymmärrä mitä iloa on väkisin ostetusta lahjasta.

Vierailija
70/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on täydellisen onneton lahjojen ostaja. Aatonattona menee jonnekin Clas Ohlsonille ja paniikissa ostaa jotain. Kyllästyin feikkaamaan tyytyväisyyttä, joten ehdotin, että lopetetaan lahjojen osto. Nyrisi, koska on kuulemma kiva avata paketteja. Onhan se varmaan juu, jos lahjan antaja on oikeasti miettinyt mikä saajaa ilahduttaisi. Lopetettiin kuitenkin ja tämä on ihan parasta. Käytän säästyneet rahat itseeni ja ostan itselleni just sen mitä haluan. Täydellistä!

Vierailija
71/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostetaan toisillemme jo ennaltatiedetyt lahjat. Ei siis mitään turhakkeita, vaan käytännön lahjoja ja arjen luksusta. Näin on hyvä:)

Vierailija
72/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu, miehen olisi pitänyt ehdottaa tuota jo kymmenen vuotta sitten.

Sinä voit antaa lahjasi teiltä kaikilta, mutta turha yrittää alkaa vääntämään mitään itkupotkuraivaria siitä, että sinä et saa lahjaa mieheltä.

En minä mitään itkupotkuja vedä, olen vain salaa pettynyt että aina ennen synttäreitä ja joulua ilmoittaa että ei halua mitään ostaa. Tuntuu siltä että en ole edes sen sukkapaketin tai suklaarasian arvoinen

Ap

Eikö hän muuten osoita mitään arvostusta? Minä ehdotin miehelle ettei otettaisi enää lahjoja. Ei se kuitenkaan tarkoittanut sitä etten arvostaisi häntä.

No eipä juurikaan osoita.

Vierailija
73/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olisi kohteliasta vain tuoda vaikka se muutaman euron konvehtirasia tai ihan mikä vain, saa kuitenkin tulla katosta lattiaan kuurattuun kotiin ja valmiiseen joulupöytään jne.

Ap

Vierailija
74/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni olisi kohteliasta vain tuoda vaikka se muutaman euron konvehtirasia tai ihan mikä vain, saa kuitenkin tulla katosta lattiaan kuurattuun kotiin ja valmiiseen joulupöytään jne.

Ap

Jaa, no ei tässä kyllä ole sitten kyse joululahjasta vaan yleisesti huonoista tavoista. Jos mennään toisen luo syömään, niin yleensä tuodaan aina jotain mukana oli sitten joulu tai ei. 

Vierailija
75/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jaa, no ei tässä kyllä ole sitten kyse joululahjasta vaan yleisesti huonoista tavoista. Jos mennään toisen luo syömään, niin yleensä tuodaan aina jotain mukana oli sitten joulu tai ei. 

Ei tässä mennä toisen luo, asumme samassa osoitteessa

Vierailija
76/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä mennä toisen luo, asumme samassa osoitteessa[/quote]

Hyvä kommunikaatio on terveen suhteen aivan peruspilari. Olisin todella huolissani, jos omassa suhteessa en tuon verran saisi toiselle omia toiveitani ja tarpeitani kommunikoitua. Tätäkin taitoa voi ja pystyy opettelemaan. Toinen ei pysty tosiaan ajatuksia lukemaan. Jos ei itse kykene suoraan kommunikoimaan, niin silloin ei voi syyttää ketään muuta kuin itseään. Jokaisen tulee ottaa vastuu siitä omasta osastaan suhteessa. Tuollainen marttyyrius selkeesti jotenkin sua palvelee, jos siitä pidät kiinni, mutta mitään hyvää tai tervettä se ei suhteeseen sua. Itselle hyvä kommunikaatio on aivan sydämemen asia, joten on todella vaikea ymmärtää tällaista passiivis-agressiivista käyttäytymistä.

Vierailija
77/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä sitä, ettei osteta toisilleen lahjoja. Ja aina nää miehet on sitä ehdottamassa! Kyllä mun mielestä lahjat pitää vaihtaa syntymäpäivänä sekä jouluna.

Miehille vinkkinä että en tiedä yhtäkään naista joka olisi pohjimmiltaan toista mieltä!

Täällä yksi sellainen nainen. Olen todella onnellinen, että päätettiin miehen kanssa olla ostamatta toisillemme joululahjoja. Sovittiin, että käytetään ne rahat ennemmin vaikka johonkin kivaan yhteiseen juttuun. Ihanaa, kun ei tarvitse väkisin keksiä jotain ostettavaa ihmiselle, joka pystyy itsekin hankkimaan kaiken haluamansa, eikä tarvitse ottaa vastaan mitään lahjaa, mikä ei välttämättä ole tarpeen tai juuri oman maun mukainen.

Vierailija
78/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä sitä, ettei osteta toisilleen lahjoja. Ja aina nää miehet on sitä ehdottamassa! Kyllä mun mielestä lahjat pitää vaihtaa syntymäpäivänä sekä jouluna.

Miehille vinkkinä että en tiedä yhtäkään naista joka olisi pohjimmiltaan toista mieltä!

Täällä yksi sellainen nainen. Olen todella onnellinen, että päätettiin miehen kanssa olla ostamatta toisillemme joululahjoja. Sovittiin, että käytetään ne rahat ennemmin vaikka johonkin kivaan yhteiseen juttuun. Ihanaa, kun ei tarvitse väkisin keksiä jotain ostettavaa ihmiselle, joka pystyy itsekin hankkimaan kaiken haluamansa, eikä tarvitse ottaa vastaan mitään lahjaa, mikä ei välttämättä ole tarpeen tai juuri oman maun mukainen.

Joo tämä olikin aivan eri asia jos tehtäisi vaikka jotain mukavaa yhdessä, tai käytäisi vaikka ulkona syömässä tms, mutta ne on pois suljettuja asioita.

Vierailija
79/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu asiasta miehesi kanssa. Jos lopputulema on, ettei hän osta sinulle lahjaa niin toimisin seuraavasti:

Ostaisin itselleni toivomani lahjan ja paketoisin sen aatoksi itselleni. Miehelleni ostaisin lahjan, josta molemmat pääsette nauttimaan esim. liput johonkin kummallekin mieleiseen teatteriin/konserttiin tai juhlaruokailu johonki ravintolaan.

Vierailija
80/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu asiasta miehesi kanssa. Jos lopputulema on, ettei hän osta sinulle lahjaa niin toimisin seuraavasti:

Ostaisin itselleni toivomani lahjan ja paketoisin sen aatoksi itselleni. Miehelleni ostaisin lahjan, josta molemmat pääsette nauttimaan esim. liput johonkin kummallekin mieleiseen teatteriin/konserttiin tai juhlaruokailu johonki ravintolaan.

Olen jo ostanut hänelle 1750e tarvikkeen veneeseen, ja tällaiset teatterit, ravintolat yms ei tule kysymykseenkään, ei ikipäivänä suostuisi sellaiseen lähtemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä