Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pyysi ettei osteta joululahjoja

Vierailija
11.12.2020 |

Mieheni pyysi ettei osteta tänä(kään) vuonna joululahjoja toisillemme, olen kuitenkin jo hänelle suht kalliin lahjan hommannut, mitä teen? Annanko sen joka tapauksessa vaikka "meidän lapsilta" vai säästänkö vaikka synttärilahjaksi ensi syksyyn.
Olen salaa vähän loukkaantunut, kun en ole edes vuodessa sen yhden lahjan oston arvoinen vaikka sanon että ei minulle mitään tarvitse.
Mies siis vihaa kaupoissa käyntiä, saattaa mennä välillä vuosikin ettei käy missään kaupassa lainkaan.

Kommentit (225)

Vierailija
81/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä sitä, ettei osteta toisilleen lahjoja. Ja aina nää miehet on sitä ehdottamassa! Kyllä mun mielestä lahjat pitää vaihtaa syntymäpäivänä sekä jouluna.

Miehille vinkkinä että en tiedä yhtäkään naista joka olisi pohjimmiltaan toista mieltä!

Täällä yksi ilmoittautuu!

Ostan itsellenikin mitä tarvitsen ja INHOAN sitä, että tavaraa kertyy tarpeettomasti.

Mies ostaa vielä yleensä jotain suht kookasta (en käytä koruja enkä todellakaan niitäkään halua!) ja tietenkin pitää ihastella ja säilyttää...

Ja 'lapsenomaisesti' toivoo, että saa jotain muuta kuin 'vain' vaatetta, suklaata ja kirjan 🤯

Vierailija
82/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhu asiasta miehesi kanssa. Jos lopputulema on, ettei hän osta sinulle lahjaa niin toimisin seuraavasti:

Ostaisin itselleni toivomani lahjan ja paketoisin sen aatoksi itselleni. Miehelleni ostaisin lahjan, josta molemmat pääsette nauttimaan esim. liput johonkin kummallekin mieleiseen teatteriin/konserttiin tai juhlaruokailu johonki ravintolaan.

Olen jo ostanut hänelle 1750e tarvikkeen veneeseen, ja tällaiset teatterit, ravintolat yms ei tule kysymykseenkään, ei ikipäivänä suostuisi sellaiseen lähtemään.

Käyttänette venettä yhdessä?

Laita paketin päälle "isille ja äidille"...?

Ja otat opiksesi. Jos jo aiemmin on ollut, että mies ehdottaa "ei lahjoja"- ÄLÄ osta mitään ennen kuin keskustelet "tänä vuonna voitais ostaa lahjat, jos et mulle keksi niin voin vinkata"...

Ja tänä vuonna nyt ei kannata lähettää miestä inhoamilleen ostoksille - kenenkään meistä ei pitäisi pyöriä epätietoisena kaupoissa tavaroita hiplaillen ja viruksia keräillen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni olisi kohteliasta vain tuoda vaikka se muutaman euron konvehtirasia tai ihan mikä vain, saa kuitenkin tulla katosta lattiaan kuurattuun kotiin ja valmiiseen joulupöytään jne.

Ap

Täh?

No jos hän pitää sinua itsestäänselvänä kotiorjana niin ei hän varmaan koe inspiraatiota ostaa lahjojakaan?

Minusta olisi outoa jos mun mies toisi jonkun Juhlapöydän konvehdit -siivouspalkkion...

Kyl teidän voisi kannattaa keskustella ihan perhedynamiikastakin pikkuisen, sieltä se vaimon arvostus lähtee...

Vierailija
84/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhu asiasta miehesi kanssa. Jos lopputulema on, ettei hän osta sinulle lahjaa niin toimisin seuraavasti:

Ostaisin itselleni toivomani lahjan ja paketoisin sen aatoksi itselleni. Miehelleni ostaisin lahjan, josta molemmat pääsette nauttimaan esim. liput johonkin kummallekin mieleiseen teatteriin/konserttiin tai juhlaruokailu johonki ravintolaan.

Olen jo ostanut hänelle 1750e tarvikkeen veneeseen, ja tällaiset teatterit, ravintolat yms ei tule kysymykseenkään, ei ikipäivänä suostuisi sellaiseen lähtemään.

Ja otat opiksesi. Jos jo aiemmin on ollut, että mies ehdottaa "ei lahjoja"- ÄLÄ osta mitään ennen kuin keskustelet "tänä vuonna voitais ostaa lahjat, jos et mulle keksi niin voin vinkata"...

Ja tänä vuonna nyt ei kannata lähettää miestä inhoamilleen ostoksille - kenenkään meistä ei pitäisi pyöriä epätietoisena kaupoissa tavaroita hiplaillen ja viruksia keräillen!

Ei käytetä yhdessä, se on hänen.

Mutta täytyypä ottaa nyt vihdoin opiksi, ja olla odottamatta yhtään mitään.

En tietenkään lähettäisi kauppoihin pyörimään, eikä kyllä kirveellä uhaten lähtisikään edes "normaalioloissa".

Vierailija
85/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni olisi kohteliasta vain tuoda vaikka se muutaman euron konvehtirasia tai ihan mikä vain, saa kuitenkin tulla katosta lattiaan kuurattuun kotiin ja valmiiseen joulupöytään jne.

Ap

Nyt viimeistään tajuaa että tämä on pakko olla provo. Kukaan oikea ihminen ei voi olla näin urpo.

Vierailija
86/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoja on kiva antaa ja saada. Se ei ole kaunista, jos sitten vaaditaan vastalahjaa. Ikävää on tietty, jos toinen ei lahjoja halua ostaa, mutta tuleeko siitäkään hyvä mieli, jos pakottaa toisen lahjan ostoon.

Itse ostan paljon lahjoja. Vähän saan takaisin. Nykyinen miesystäväni ei ole kertaakaan hankkinut minulle joululahjaa. Nyt tulee neljäs yhteinen joulu.

Vierailija
87/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ketjun paras kommentti oli se jonka kirjoittaja kertoi laittavansa miehelle sähköpostiviestin jossa linkit toiveisiin.

Voi laittaa eri tyyppisiä ja hintaista vaihtoehtoja. Voi myös lisätä viestiin että

1 mitä toivot minulta lahjaksi, kerro

2 jos haluat voidaan olla kumpikin ostamatta mitään

3 tai hankkia joku yhteinen lahja esim matka tai harrastusvälineet

Jotkut (miehet sekä naiset) on niin urpoja että vaikka saavat tarkan toiveen niin ostavat jotain sinne päin, halvempi tai muuten erilainen kuin mitä saaja toivoi. Sellaisen kanssa on melkein pakko vain sopia että ei osteta kumpikaan mitään.

Vierailija
88/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot ettei sinulle mitään tarvitse? Sitten petyt verisesti kun et mitään saa? Minä laitan toiveista linkit miehelle sähköpostiin. Inhimillistä ja helppoa.

Tää on sitä naisen kryptistä tekstiä, jota täytyy opetella lukemaan, jotta parisuhteen saa pidettyä kasassa.

Vierailija
89/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap koet noin vahvasti ettei puoliso välitä sinusta, miksi olet hänen kanssaan? Mitä oikein saat tuosta marttyyrin roolista?

Vierailija
90/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käytetä yhdessä, se on hänen.

Mutta täytyypä ottaa nyt vihdoin opiksi, ja olla odottamatta yhtään mitään.

En tietenkään lähettäisi kauppoihin pyörimään, eikä kyllä kirveellä uhaten lähtisikään edes "normaalioloissa".

Älä osta sinne veneeseen mitään tuollaista kallista - jos et sitä käytä, et osaa ostaa "juuri oikeaa" ja se vasta on ärsyttävää kun jotain toivoo ja tarvitsee ja saa jotain 'vähän sinnepäin'.

Onko sinun ostamallasi lahjalla samanlainen palautusoikeus kuin joululahjoilla yleensä ?

Minä ottaisin opikseni miehen anti-lahjaisuuden ja palauttaisi hänelle ostamani lahjan kauppaan (ja ostaisin kyllä ehkä itselleni jonkun kivan pienen "yllätyksen" kuusen alle.

Vierailija
91/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että se on selvä asia että aikuiset ei osta toisilleen lahjoja.

Vierailija
92/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ostetaan toisillemme jo ennaltatiedetyt lahjat. Ei siis mitään turhakkeita, vaan käytännön lahjoja ja arjen luksusta. Näin on hyvä:)

Meilläkin ostetaan vain käytännön lahjoja. Ostin viime vuonna vaimolle hulavanteen ja nyt vaa’an.

Vierailija
93/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot ettei sinulle mitään tarvitse? Sitten petyt verisesti kun et mitään saa? Minä laitan toiveista linkit miehelle sähköpostiin. Inhimillistä ja helppoa.

Tää on sitä naisen kryptistä tekstiä, jota täytyy opetella lukemaan, jotta parisuhteen saa pidettyä kasassa.

Millä lailla on kryptistä, jos nainen laittaa sähköpostiin toiveet ja vielä valmiiden linkkien kanssa? Miten tuota pitäisi vielä selkeyttää mielestäsi?

Vierailija
94/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä sitä, ettei osteta toisilleen lahjoja. Ja aina nää miehet on sitä ehdottamassa! Kyllä mun mielestä lahjat pitää vaihtaa syntymäpäivänä sekä jouluna.

Miehille vinkkinä että en tiedä yhtäkään naista joka olisi pohjimmiltaan toista mieltä!

Täällä yksi sellainen nainen. Olen todella onnellinen, että päätettiin miehen kanssa olla ostamatta toisillemme joululahjoja. Sovittiin, että käytetään ne rahat ennemmin vaikka johonkin kivaan yhteiseen juttuun. Ihanaa, kun ei tarvitse väkisin keksiä jotain ostettavaa ihmiselle, joka pystyy itsekin hankkimaan kaiken haluamansa, eikä tarvitse ottaa vastaan mitään lahjaa, mikä ei välttämättä ole tarpeen tai juuri oman maun mukainen.

Joo tämä olikin aivan eri asia jos tehtäisi vaikka jotain mukavaa yhdessä, tai käytäisi vaikka ulkona syömässä tms, mutta ne on pois suljettuja asioita.

Voivoi, mutta kannattaa taas kerran muistaa, että sinä edustat 50 % parisuhteesta. Sinä voit ihan omilla toimillasi vaikuttaa parisuhteen tilaan, jos haluat. Jos et halua, niin se on voivoi.

Vierailija
95/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa suhteessa saa sut pysymään? En lukenut kaikkia kommentteja, mutta silmiin pisti seuraavat asiat parisuhteessanne:

- sinä pidät kodin siistinä

- sinä kokkaat ja huolehdit joulupöydän kuntoon

- sinä ostat miehelle 1750€ lahjan

- ette käy yhdessä teattereissa/ravintoloissa/konserteissa/veneilemässä

- sinä anelet MIELESSÄSI mieheltä lahjaksi edes pientä suklaarasiaa

- vuodatat pahaa mieltäsi tänne palstalle sen sijaan että keskustelisit miehesi kanssa

Siis herää nainen! Arvosta edes itse itseäsi. Ansaitset parempaa.

Vierailija
96/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa suhteessa saa sut pysymään? En lukenut kaikkia kommentteja, mutta silmiin pisti seuraavat asiat parisuhteessanne:

- sinä pidät kodin siistinä

- sinä kokkaat ja huolehdit joulupöydän kuntoon

- sinä ostat miehelle 1750€ lahjan

- ette käy yhdessä teattereissa/ravintoloissa/konserteissa/veneilemässä

- sinä anelet MIELESSÄSI mieheltä lahjaksi edes pientä suklaarasiaa

- vuodatat pahaa mieltäsi tänne palstalle sen sijaan että keskustelisit miehesi kanssa

Siis herää nainen! Arvosta edes itse itseäsi. Ansaitset parempaa.

Tämä. Jokainen rakentaa itse oman vankilansa. Surullista.

Vierailija
97/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä lailla on kryptistä, jos nainen laittaa sähköpostiin toiveet ja vielä valmiiden linkkien kanssa? Miten tuota pitäisi vielä selkeyttää mielestäsi?

Ap ei aloituksessaan puhunut mistään sähköpostista. Hän on nimenomaan sanonut ettei mitään tarvitse ostaa.

Vierailija
98/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aikuiset ostavat toisilleen lahjoja? Ja vielä jotain turhaa krääsää?

Missä on sanottu, että ap, tai kukaan muukaan, ostaa turhaa krääsää?

Vierailija
99/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs niillä tekee? Ärsyttää kaikki tällainen turharoju.

Saati sitten se, että puolisoiden kesken vaihdeltavat lahjat on maksettu lahjansaajan rahoista. Tai yhteistalouden yhteisistä rahoista. Toisin sanoen, lahjansaaja maksaa jostain, mitä ei itse ole saanut valita. Onko edes sellaisen tavaran/palvelun halunnut?

Vierailija
100/225 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on yksi sellainen nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän