Mies pyysi ettei osteta joululahjoja
Mieheni pyysi ettei osteta tänä(kään) vuonna joululahjoja toisillemme, olen kuitenkin jo hänelle suht kalliin lahjan hommannut, mitä teen? Annanko sen joka tapauksessa vaikka "meidän lapsilta" vai säästänkö vaikka synttärilahjaksi ensi syksyyn.
Olen salaa vähän loukkaantunut, kun en ole edes vuodessa sen yhden lahjan oston arvoinen vaikka sanon että ei minulle mitään tarvitse.
Mies siis vihaa kaupoissa käyntiä, saattaa mennä välillä vuosikin ettei käy missään kaupassa lainkaan.
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot ettei sinulle mitään tarvitse? Sitten petyt verisesti kun et mitään saa? Minä laitan toiveista linkit miehelle sähköpostiin. Inhimillistä ja helppoa.
Tää on sitä naisen kryptistä tekstiä, jota täytyy opetella lukemaan, jotta parisuhteen saa pidettyä kasassa.
Millä lailla on kryptistä, jos nainen laittaa sähköpostiin toiveet ja vielä valmiiden linkkien kanssa? Miten tuota pitäisi vielä selkeyttää mielestäsi?
Ap ei aloituksessaan puhunut mistään sähköpostista. Hän on nimenomaan sanonut ettei mitään tarvitse ostaa.
Katsopa mihin kommenttiin tuo kryptisyys oli kommentoitu. Jos haluaa kommentoida aplle, silloin ei lainata jonkun ihan muun viestiä.
Mitäs sinä tuolla kommenttisi alkuosalla sitten tarkotit? Kaksi ensimmäistä lausetta.
Minä en ole tuo kommentoija. Mutta onhan tuo nyt typerää jos kommentoimassasi viestissä on
Apn kryptisyys
Kommentoija naisen erittäin selkeä toivetapa... Niin sinä luet vain sen apn kryptisyyden, ja yleistät kuinka NAISET ovat kryptisiä. Ohitit kokonaan sen faktan, kuinka IHAN SAMASSA VIESTISSÄ toinen nainen oli erittäin selkeä. Erittäin valikoivaa lukemista.
Luepa se kommentti uudestaan ennenkun alat mesoamaan mistään yleistämisestä. Siinä oli kaksi kysymystä ja oletin, että niihin voi vastatakin.
Mitä muuta se on kuin yleistämistä, jos vastaat että YHDEN naisen käytös on NAISEN käytöstä? Selitit siis apn käytöksen hänen sukupuolellaan.
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi pariskunnan puoliskojen pitää väkisin ostaa toisilleen lahjoja, jotka maksetaan perheen yhteisistä rahoista? Parhaimmillaan vielä sellaista kamaa, jota ilman olisi jatkossakin voitu elää hyvää elämää! Eikö olisi parempi osoittaa sitä toisesta välittämästä sanoin ja teoin kuin pakkolahjoja hankkien?
Vierailija kirjoitti:
Koko ketjun paras kommentti oli se jonka kirjoittaja kertoi laittavansa miehelle sähköpostiviestin jossa linkit toiveisiin.
Voi laittaa eri tyyppisiä ja hintaista vaihtoehtoja. Voi myös lisätä viestiin että
1 mitä toivot minulta lahjaksi, kerro
2 jos haluat voidaan olla kumpikin ostamatta mitään
3 tai hankkia joku yhteinen lahja esim matka tai harrastusvälineet
Jotkut (miehet sekä naiset) on niin urpoja että vaikka saavat tarkan toiveen niin ostavat jotain sinne päin, halvempi tai muuten erilainen kuin mitä saaja toivoi. Sellaisen kanssa on melkein pakko vain sopia että ei osteta kumpikaan mitään.
Lukeekohan ap: n mies sähköposteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis herranen aika miten lynkkaavia kommentteja taas ihmiselle, kellä kaikesta päätellen jo muutenkin paha olla.
Lapset itkee kun ei saa ponia lahjaksi. Aikuiselta ihmiseltä odottaa jo järkevää käytöstä.
Varsinkin lahjat on miehen mielestä turhia, eikä niitä itse ole vaatimassa aloittajalta
Mutta lauleetaanhan joululaulussa "kukaan ei saa olla lahjaton".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoh hoijaa vaan. On se kyllä niin, että jos ei kiinnosta 2 kertaa vuodessa hankkia jotain sille jonka pitäisi olla maailman rakkain niin suhde on omasta näkökulmasta pystyyn kuollut. Itsellä siis sama tilanne, lahjojenkin antamisesta tullut nihkeätä. Ero tulee, vaikkakin toki aivan muista syistä.
Naisille rakkaus = lahjoja, rahaa ja materiaa.
Taas kerran todistettu. Ja vielä tuhat kertaa uudelleen ennen uutta vuotta tällä palstalla
Materiaahan me kaikki olemme täällä. Ruoankin on oltava materian muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot ettei sinulle mitään tarvitse? Sitten petyt verisesti kun et mitään saa? Minä laitan toiveista linkit miehelle sähköpostiin. Inhimillistä ja helppoa.
Tää on sitä naisen kryptistä tekstiä, jota täytyy opetella lukemaan, jotta parisuhteen saa pidettyä kasassa.
Millä lailla on kryptistä, jos nainen laittaa sähköpostiin toiveet ja vielä valmiiden linkkien kanssa? Miten tuota pitäisi vielä selkeyttää mielestäsi?
Ap ei aloituksessaan puhunut mistään sähköpostista. Hän on nimenomaan sanonut ettei mitään tarvitse ostaa.
Katsopa mihin kommenttiin tuo kryptisyys oli kommentoitu. Jos haluaa kommentoida aplle, silloin ei lainata jonkun ihan muun viestiä.
Mitäs sinä tuolla kommenttisi alkuosalla sitten tarkotit? Kaksi ensimmäistä lausetta.
Minä en ole tuo kommentoija. Mutta onhan tuo nyt typerää jos kommentoimassasi viestissä on
Apn kryptisyys
Kommentoija naisen erittäin selkeä toivetapa... Niin sinä luet vain sen apn kryptisyyden, ja yleistät kuinka NAISET ovat kryptisiä. Ohitit kokonaan sen faktan, kuinka IHAN SAMASSA VIESTISSÄ toinen nainen oli erittäin selkeä. Erittäin valikoivaa lukemista.
Luepa se kommentti uudestaan ennenkun alat mesoamaan mistään yleistämisestä. Siinä oli kaksi kysymystä ja oletin, että niihin voi vastatakin.
Mitä muuta se on kuin yleistämistä, jos vastaat että YHDEN naisen käytös on NAISEN käytöstä? Selitit siis apn käytöksen hänen sukupuolellaan.
Ap puhuu miehestä, niin kai minä saan puhua naisesta. Naisen käytös on naisen käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu asiasta miehesi kanssa. Jos lopputulema on, ettei hän osta sinulle lahjaa niin toimisin seuraavasti:
Ostaisin itselleni toivomani lahjan ja paketoisin sen aatoksi itselleni. Miehelleni ostaisin lahjan, josta molemmat pääsette nauttimaan esim. liput johonkin kummallekin mieleiseen teatteriin/konserttiin tai juhlaruokailu johonki ravintolaan.
Olen jo ostanut hänelle 1750e tarvikkeen veneeseen, ja tällaiset teatterit, ravintolat yms ei tule kysymykseenkään, ei ikipäivänä suostuisi sellaiseen lähtemään.
Käyttänette venettä yhdessä?
Laita paketin päälle "isille ja äidille"...?Ja otat opiksesi. Jos jo aiemmin on ollut, että mies ehdottaa "ei lahjoja"- ÄLÄ osta mitään ennen kuin keskustelet "tänä vuonna voitais ostaa lahjat, jos et mulle keksi niin voin vinkata"...
Ja tänä vuonna nyt ei kannata lähettää miestä inhoamilleen ostoksille - kenenkään meistä ei pitäisi pyöriä epätietoisena kaupoissa tavaroita hiplaillen ja viruksia keräillen!
Ei käytetä yhdessä, se on hänen.
Mutta täytyypä ottaa nyt vihdoin opiksi, ja olla odottamatta yhtään mitään.
En tietenkään lähettäisi kauppoihin pyörimään, eikä kyllä kirveellä uhaten lähtisikään edes "normaalioloissa".Älä osta sinne veneeseen mitään tuollaista kallista - jos et sitä käytä, et osaa ostaa "juuri oikeaa" ja se vasta on ärsyttävää kun jotain toivoo ja tarvitsee ja saa jotain 'vähän sinnepäin'.
Onko sinun ostamallasi lahjalla samanlainen palautusoikeus kuin joululahjoilla yleensä ?
Minä ottaisin opikseni miehen anti-lahjaisuuden ja palauttaisi hänelle ostamani lahjan kauppaan (ja ostaisin kyllä ehkä itselleni jonkun kivan pienen "yllätyksen" kuusen alle.Tästä aihe-alueesta tiedän sen verran paljon, että ostamani on juuri oikea.
Olen ostanut sen jo kesällä veronpalautuksista, palautusoikeutta ei enää ole.
Siis mietit täällä, etteikö mies edes sitä vertaa kodinhengettäriyttäsi ja kulissin toista osapuolisuuttasi arvosta, että toisi edes suklaarasian kun tulee valmiiseen jouluun --- ja ostat hänelle hänen yksin käyttämään veneeseen joululahjaksi 1750€ maksavan härpäkkeen KESÄLLÄ vaikka ennenkin hän on ehdottanut ettette toisianne lahjo.
Etkä saa sitten joulukuussa sanottua että ehdotus on myöhässä koska lahja on jo ostettu...
Mielenvikaista!
Älä ainakaan anna lahjaa miehelle, kun hän ei halua antaa lahjaa sinullekaan, ilmeisesti taaskaan.
Pidä se itselläsi, jos et voi palauttaa. Paras olisi palauttaa tai myydä eteenpäin edes torissa tms ja pitää rahat. Sen jälkeen ottaa ero miehestä, joka ilmiselvästi ei arvosta sinua lainkaan.
Lopettakaa haukkumasta ap:ta. Tyhmäkin ymmärtää, että hän on väkivaltaisessa suhteessa ja mies on alistava. Ap pelkää miestä.
Ero olisi paras lahja itsellesi, ap. Lapsille myös, niin olisi edes yksi koti, jossa heillä on turvallinen olo.
Vierailija kirjoitti:
Koko ketjun paras kommentti oli se jonka kirjoittaja kertoi laittavansa miehelle sähköpostiviestin jossa linkit toiveisiin.
Voi laittaa eri tyyppisiä ja hintaista vaihtoehtoja. Voi myös lisätä viestiin että
1 mitä toivot minulta lahjaksi, kerro
2 jos haluat voidaan olla kumpikin ostamatta mitään
3 tai hankkia joku yhteinen lahja esim matka tai harrastusvälineet
Jotkut (miehet sekä naiset) on niin urpoja että vaikka saavat tarkan toiveen niin ostavat jotain sinne päin, halvempi tai muuten erilainen kuin mitä saaja toivoi. Sellaisen kanssa on melkein pakko vain sopia että ei osteta kumpikaan mitään.
Tuo on ainoastaan säälittävää kerjäämistä. Jopa ahneutta. Ei mitään muuta.
Tiedät kai että tällä tavalla toimii netissä nuoret tytöt, jotka haluaa lahjoja "herrasmiehiltä"?
Sano ap miehellesi, että harmi juttu, kun ei vaihdeta lahjoja. Ehdin ostaa jo sinulle. Olisit saanut sen 1750€ osan veneeseen, mutta laitan sen nyt myyntiin toriin.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa haukkumasta ap:ta. Tyhmäkin ymmärtää, että hän on väkivaltaisessa suhteessa ja mies on alistava. Ap pelkää miestä.
Ero olisi paras lahja itsellesi, ap. Lapsille myös, niin olisi edes yksi koti, jossa heillä on turvallinen olo.
Samaa mieltä!!
Jos ei fyysistä väkivaltaa, niin ainakin henkistä ja todella pahasti. Ei uskalla edes antaa joululahjaa, kun pelkää miehen suuttuvan.
Vierailija kirjoitti:
Siis anteeksi nyt vaan mutta mistä ihmeestä päättelet, että ap on väkivaltaisessa suhteessa - tai edes että mies on alistava?
Moni meistä naisista ottaa itse omakseen tuon kodinhengettären roolin, vaikka sitten napiseekin 'ettei mies tee mitään'. Mutta ihan oikeasti, kun mies meillä kiltisti ja oma-aloitteisesti vaihtaa munkin auton renkaat, leikkaa nurmikon, laittaa jouluvalot, huoltaa moottorit, hakkaa takkapuut jne niin enkai minä nyt niin tyhmä ole, että sanoisin, että voitais tehdä nuo puoliksi, se olis reilumpaa?
Aivan samalla lailla - kun ne kotityöt on aina tullut tehtyä apn toimesta niin miksei mies olisi hiljaa ja tyytyväinen???
Ps. Meillä mies maksaa siivoojan kerran/2vko ja minä imuroin sitten siinä välissä kertaalleen et tavallaan menee tuokin puoliksi, jos siis apn mies on niin kiireinen bisnesmies ettei ehdi yhtään mitään kodin eteen tehdä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sitä, ettei osteta toisilleen lahjoja. Ja aina nää miehet on sitä ehdottamassa! Kyllä mun mielestä lahjat pitää vaihtaa syntymäpäivänä sekä jouluna.
Miehille vinkkinä että en tiedä yhtäkään naista joka olisi pohjimmiltaan toista mieltä!
Meillä oli entisen kumppanini kanssa sellainen käytäntö. Meillä oli aika vähän rahaa ja oltiin yhdessä sovittu, että käytetään liikenevät rahat yhteisiin matkoihin eikä lahjoihin.
Meillä on miehen kanssa yhteinen arpajoulukalenteri. Ostetaan puokkiin 100-200€ edestä siihen arpoja. Voitoilla ostetaan yhdessä sovittuja juttuja kotiin tai tehdään jokin ravintola tms reissu niillä rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaa nyt ap, miksi pysyt tuossa suhteessa?
Hyvin pitkälti lasten takia.
Ap
Taidat valehdella itsellesi tai sitten käsityksesi vanhemmuudesta ei ole terve. Lasten takia nimenomaan täytyy epäterveen suhteen muuttua tai sitten erota. Sinun tehtäväsi vanhempana on huolehtia siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTaidat valehdella itsellesi tai sitten käsityksesi vanhemmuudesta ei ole terve. Lasten takia nimenomaan täytyy epäterveen suhteen muuttua tai sitten erota. Sinun tehtäväsi vanhempana on huolehtia siitä.
Kumpi on parempi? Täysin ilman isää vai niin että välillä näkevät häntä? Koska käytännössä tilanne ei siitä paljoa muuttuisi, lapset ovat kanssani 24/7 Ja isänsä käy välillä kotona. Jos eroaisimme, lapset olisivat edelleen 24/7 kanssani mutta eivät koskaan näkisi isäänsä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTaidat valehdella itsellesi tai sitten käsityksesi vanhemmuudesta ei ole terve. Lasten takia nimenomaan täytyy epäterveen suhteen muuttua tai sitten erota. Sinun tehtäväsi vanhempana on huolehtia siitä.
Kumpi on parempi? Täysin ilman isää vai niin että välillä näkevät häntä? Koska käytännössä tilanne ei siitä paljoa muuttuisi, lapset ovat kanssani 24/7 Ja isänsä käy välillä kotona. Jos eroaisimme, lapset olisivat edelleen 24/7 kanssani mutta eivät koskaan näkisi isäänsä.
Ap
Viikko-viikko systeemi?
Ps. Olen kasvanut perheessä missä äiti pysyi isän kanssa yhdessä "lasten takia" - molemmat voivat suhteessa huonosti ja oma suhteeni isääni olisi aivan varmasti parempi jos jommallekummalla olisi ollut kanttia ottaa se ero.
Nyt sain vain perinnöksi epäterveen perheen mallin, mistä on omassa kodissa ollut melkoinen työstäminen pois.
Kuten sanoin jo aiemmin, sinun/teidän ongelma ei ole lahjat vaan se, että ette osaa keskustella arkisistakaan asioista keskenänne.
Osta lahja myös itsellesi.