Lapsi todisti kun hakattiin toisiamme :(
Olin pitkästä aikaa nukkunut ihan hyvin yöllä ja kohtalaisen virkeä. Oli hauska vappukin kahdestaan lapsen kanssa. Lapsi tuli herättyään parisänkyymme ja loikoiltiin siinä. Kaikessa rauhassa virittelin itseäni ylösnousemiseen ja ukko jatkoi "nukkumista". Sitten ukko pilasi tunnelman alkamalla taas jankuttaa ikivanhasta asiasta että miksi en nouse aamulla ylös tekemään jotain... minä en tosiaankaan nouse pilatakseni yöuniani koska tiedän itseni etten saa enää unta jos pompin ylös yötä myöten... mies jankutti ja jankutti. On aiemminkin riidelty aiheesta jota en halua tässä tarkemmin selittää... olen sanonut aiemmim että en halua kuulla sanaakaan siitä aiheesta. Mies jankutti, minä jankutin... lopulta mies vaikeni ja minä jatkoin monologia että minä en todellakaan nouse ylös sen asian takia... lopulta turhauduin ja iskin miestä kyynärpäällä kylkeen. Mies alkoi hakata takaisin nyrkeillä. Lapsi alkoi nauraa ja sanoi että äiti lyö isiä... :(
Olen niin väsynyt henkisesti. Olen puhunut miehen henkisestä väkivallasta eri muodoissaan lastensuojeluun. Ei mitään apua. Olen puhunut muillekin tahoille. Mies uhriutuu ja hokee että minä aina hakkaan sitä. Niin kai se on, että henkinen väkivalta on ihan okei. Se ei tajua miten sen oma suunsoitto on jotain ihan hirveää välillä. Hänellä on kuulemma oikeus nalkuttaa tietyistä asioista.
Ero on vireillä tästä syystä. Olen ajatellut että katsotaan vielä jos tämä muuttuu. On ollut ihan ok viikko. Tuntuu, että mä hajoan täysin henkisesti. Tuntuu että haluan heittää hanskat tiskiin ja luopua omasta uskosta kaikkeen hyvään ja elää kuin pellossa tästä eteenpäin koska kukaan ei välitä mistään mitä teen. Mies ei arvosta että hoidan lasta aamusta iltaan yksin, viihdytän sitä, tuntitolkulla päivittäin... väsymystä en saa valittaa. Tänäänkin mies nauroi että odota vaan kun menet töihin niin sua väsyttää vielä enemmän...
Muutaman päivän ollut ihan ok taas... nukuin hyvin... kerroin että oli hauskat vappujuhlat lapsen kanssa kahdestaan... miestä ei kiinnostanut yhtään... ja mies alkaa taas ilman mitään nalkuttamaan heti kun silmäni aukaisen. Kysyin että mikä sen ongelma on. Että stressaako omat työt. Hänellä on kuulemma oikeus nalkuttaa. Mä sanon ihan suoraan että en todellakaan nouse aamuyöstä 5 enkä 10 minuutiksi minkään asian takia koska tiedän etten saa unta sen jälkeen. Ukko itse lojuu sängyssä vaikka koko päivän. Minulla ei ole samaa oikeutta. Päiväni alkaa tasan siitä kun lapsi herää oli arki tai pyhä. :(
Kommentit (81)
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 11:47"]
Se on sellainen se wt:n vappu
[/quote]define white trash.
Ilmeisesti joku terveyteen liittyvä juttu ap:llä mikä pitäisi tehdä tiettynä kellonaikana, mutta ap kokee heräävänsä liikaa siinä 5-10 minuutissa, jonka kyllä ymmärrän hyvin.
Kyynärpäällä kylkeen tökkääminen on eri aisa kuin HAKATA NYRKEILLÄ. Ei ole väkivalta hyväksyttävää, EI FYYSINEN EIKÄ HENKINEN kummaltakaan osapuolelta. ON KUITENKIN ERI ASIA HAKATA NYRKEILLÄ kuin tökätä kyynärpäällä.
Itselläni tuli mieleen avanteen tyhjennys...
Minun mies kuulostaa samanlaiselta kuin ap:n mies. Aina nalkuttaa kaikesta, eikä itse tee oikein mitään perheen, vain itsensä eteen.
väkivalta ei liene ollut suurta, jos lasta kerran asia nauratti? Ei oikeasti uhkaavaa? Mutta ymmärrän turhautumistasi.
"Tökätä" (= tuuppia, töniä) kyynärpäällä on eri asia kuin lyödä, siis lujaa, kyynärpäällä. Siten saa aikaan ihan vastaavat vahingot kuin nyrkeillä lyömällä.
Ap:n ja miehensä suhde on tuomittu, se on selvä juttu. Parempi kaikille osapuolille, että eroavat. Mutta kyllä muakin vähän uteluttaa tuo yöllinen toimi, joka on miehelle niin tärkeä. mutta josta hän ei itse tee. Koiran päästäminen ulos tai sisään? Ap:n hygieniaan liittyvä asia? Joku autojuttu (en tiedä autoista)?
Toivottavasti ap:n unikin paranee eron myötä. On tosi ikävää, jos hetken heräily aamuyöstä vie loput yöunet.
Karsea, mutta kiinnostava tarina joka tapauksesta.
Sun mies tekee velvollisuutensa mainitessaan asiasta. Niin aviomiehen kuuluu tehdä. Kun sen asian ottaa säännölliseksi tavaksi niin uudelleen nukahtaminen alkaa onnistumaan hyvinkin. Miksi riitelette tällaisesta asiasta, etkö vaan voisi suorittaa tätä juttua? Kaikilla olisi parempi olla, varsinkin itselläsi. Väkivalta on väärin!!
T: toinen aamuyöllä heräilijä
Sovitte päiväsaikaan, suoritatko jutun yöllä vai et.ja jos suoritat, niin moneltako asian teet. Jos sinun pitää esim terveyden takia asia tehdä, niin luuletko ettei miestäsi kyllästytä vartioida aikuista vaimoaan, joka laiminlyö itsensä. Kerro jo se asia, en keksi mikä voisi olla.
Mies haluaa tietty suihinoton aamuyöstä. Siihen menis se 5-10 min sopivasti :)
kyllä teidän pitää erota. Suhteenne kuulostaa kamalalta. Miestä et voi muuttaa, mutta sinun pitää selvittää tuo fyysinen väkivalta. Se ei voi olla tapa reagoida puheisiin, vaikka olisivat millaisia.
Tiedätkö mitä ap tulee tapahtumaan? Sulla on kohta rikossyytteet päällä ja lapsi jää isälle tai otetaan huostaan. Hänen pahoinpitelyistään ei taida jälkiä jäädä. Sinä niin häviät ja maksat. Menetät myös mahdollisen yhteisen kodin, jää miehelle. Lapsenne maksaa eniten. Olette molemmat miehen kanssa kypsymättömiä ja väkivaltaongelmaisia. Tämä sulla on edessä, vaikka miten koittaisitte tsempata.
Toinen vaihtoehto on, että teet juuri nyt sitä, mihin sun pitäisi ryhtyä. Hakemaan apua väkivaltaan itsellesi. Esimerkiksi turvakodeilla on avopalveluja, joissa autetaan sekä väkivallan uhreja että tekijöitä - ja teidän tapauksia, joissa sekä että. Se on sun ykköshomma, mitä voit tehdä itsesi ja lapsen eteen. Miehen myös.
Toisekseen teidän on välittömästi muutettava erilleen. Väkivaltaa ei voi lopettaa niin, että osapuolet jakavat arkea yhdessä. Tämä erilleen muutto on ainut keino, jolla voit säilyttää suhteesi lapseen. Tuskin muutat erilleen, olet sen verran syvällä tuossa sairaassa kuviossa. Mutta apua sä osaat hakea. No hae sitä suurimpaan hätään eli väkivaltaan! Turvakodille voi soittaa kysyäkseen näistä palveluista, kenties jopa toisen teistä osoite on turvakodissa seuraavat kuukaudet.
Lapsi maksaa vanhempiensa synnit tuhatkertaisin, muista se. Varastatte häneltä hänen tulevaisuutenne. Jonkun saakelin paskan ihmissuhteen takia ja yhdentekevien jankkauksien. Helvetti sun kanssasi ap, nyt puhelin käteen.
Ap:n mies on muslimi ja herättää vaimonsa rukoilemaan joka yö.
Mua jäi häiriysemään, kun kirjoitit, että "viihdytät" lasta. Ei ihme, jos oot loppu. Ei lasta tarvi mitenkään erikseen viihdyttää, eihän se muuten koskaan opi viihtymään itsekseen. Ilmeisesti jo yli 2 vee, kun osaa puhuakin. Sen ikäistä ei tarvi viihdyttää yhtään! Käytte vähän aamupäivällä puistossa. Nuku itsekin päikkärit, kun lapsi nukkuu. Ja sitten kun herää, niin lapsi osaa kyllä itse itsensä viihdyttää. Leluja vaan käteen. Välillä vaikka kyniä ja paperia. Ja anna katsoa DVD:tä, sinun tilanteessa ei tarvi tuntea siitä yhtään syyllisyyttä. Samalla kun lapsi katsoo, niin köllöttele sohvalla vaikka. Tee vaam pakolliset hommat. Yöksi pyydä lääkäriltä unilääke, et tod näk imetä enää.
46 jatkaa
Lääkkeillä nukut pari yötä kunnolla, niin virkistyt.
Älä enää odota mieheltäs mitään kiitoksia, arvostusta tai kehuja. Anna sen huidella omiaan ja keskity sinä lapseen. Tehkää kaikkea mukavaa yhdessä, nauttikaa keväästä. Vietä aikaa ystäviesi kanssa, jos niitä on? Kun lopetat sen odottamisen, että mies jotenkin sua kiittäisi tai arvostaisi, vapaudut paljolta pettymykseltä. Kiitä ja kehu sinä itseäsi.
En vaan ymmärrä. Miksi kukaan jää tuollaiseen suhteeseen, jossa kaikki on vääntämistä ja stressaavaa ja tilanne laukeaa väkivalloin? En ymmärrä, en. Pois heti.
Mä vaan nyt haluan tietää, että mikä se 5-10 minsan juttu on.
Lähde lapsen kanssa turvakotiin, teidän kaikkkien takia.
Eli nainen tässä suhteessa on itkenyt ja hakannut miestään pitemmän aikaa ja jossakin välissä mies ei enää kestä ja lyö yhtälailla takaisin niin mies on se paskapää? WTF. Tasa-arvoahan naiset aina haluavat. Itse kyllä löisin naista siinä missä miestäkin turpiin, jos nainen joskus kimppuun kävisi. Ihan vain tasa-arvon takia.
OT, jos lastensuojelussa tiedetään pahoinpitelyistä, niin miten antavat lapsen edelleen olla kotona?
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 15:20"]
Pillupesu?
[/quote]
Mutta mitä hittoa sen miehen sellaista tarttis alkaa yöllä vaatimaan? En usko.