Lapsi todisti kun hakattiin toisiamme :(
Olin pitkästä aikaa nukkunut ihan hyvin yöllä ja kohtalaisen virkeä. Oli hauska vappukin kahdestaan lapsen kanssa. Lapsi tuli herättyään parisänkyymme ja loikoiltiin siinä. Kaikessa rauhassa virittelin itseäni ylösnousemiseen ja ukko jatkoi "nukkumista". Sitten ukko pilasi tunnelman alkamalla taas jankuttaa ikivanhasta asiasta että miksi en nouse aamulla ylös tekemään jotain... minä en tosiaankaan nouse pilatakseni yöuniani koska tiedän itseni etten saa enää unta jos pompin ylös yötä myöten... mies jankutti ja jankutti. On aiemminkin riidelty aiheesta jota en halua tässä tarkemmin selittää... olen sanonut aiemmim että en halua kuulla sanaakaan siitä aiheesta. Mies jankutti, minä jankutin... lopulta mies vaikeni ja minä jatkoin monologia että minä en todellakaan nouse ylös sen asian takia... lopulta turhauduin ja iskin miestä kyynärpäällä kylkeen. Mies alkoi hakata takaisin nyrkeillä. Lapsi alkoi nauraa ja sanoi että äiti lyö isiä... :(
Olen niin väsynyt henkisesti. Olen puhunut miehen henkisestä väkivallasta eri muodoissaan lastensuojeluun. Ei mitään apua. Olen puhunut muillekin tahoille. Mies uhriutuu ja hokee että minä aina hakkaan sitä. Niin kai se on, että henkinen väkivalta on ihan okei. Se ei tajua miten sen oma suunsoitto on jotain ihan hirveää välillä. Hänellä on kuulemma oikeus nalkuttaa tietyistä asioista.
Ero on vireillä tästä syystä. Olen ajatellut että katsotaan vielä jos tämä muuttuu. On ollut ihan ok viikko. Tuntuu, että mä hajoan täysin henkisesti. Tuntuu että haluan heittää hanskat tiskiin ja luopua omasta uskosta kaikkeen hyvään ja elää kuin pellossa tästä eteenpäin koska kukaan ei välitä mistään mitä teen. Mies ei arvosta että hoidan lasta aamusta iltaan yksin, viihdytän sitä, tuntitolkulla päivittäin... väsymystä en saa valittaa. Tänäänkin mies nauroi että odota vaan kun menet töihin niin sua väsyttää vielä enemmän...
Muutaman päivän ollut ihan ok taas... nukuin hyvin... kerroin että oli hauskat vappujuhlat lapsen kanssa kahdestaan... miestä ei kiinnostanut yhtään... ja mies alkaa taas ilman mitään nalkuttamaan heti kun silmäni aukaisen. Kysyin että mikä sen ongelma on. Että stressaako omat työt. Hänellä on kuulemma oikeus nalkuttaa. Mä sanon ihan suoraan että en todellakaan nouse aamuyöstä 5 enkä 10 minuutiksi minkään asian takia koska tiedän etten saa unta sen jälkeen. Ukko itse lojuu sängyssä vaikka koko päivän. Minulla ei ole samaa oikeutta. Päiväni alkaa tasan siitä kun lapsi herää oli arki tai pyhä. :(
Kommentit (81)
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 09:26"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 08:36"]
Lähde lapsen kanssa turvakotiin, teidän kaikkkien takia.
[/quote]
Nojaa. Ap on myös ongelma ja väkivaltainen jos hän aloittaa lyömisen. Voihan ap selitellä että hän "vähän tökkää kyynärpäällä", mutta todellisuus voi olla se, että se tökkäys vastaa ihan normaalia lyöntiä. Oikeasti sillä kyynärpäällään saa pahaa jälkeä aikaiseksi.
Lapsi sijoitukseen. Jos lapsen reaktio lyömiselle on nauraminen, niin lapsi on nähnyt ennenkin vastaavaa toimintaa. Ap:n taas kannattaa mennä miehineen terapiaan ja ottaa se ero ennenkuin sattuu jotain vakavampaa.
Oikesti tässä enemmän huolestuttaa se, että milloin ap:n päässä napsahtaa lapsen kohdalla, ja hän lyö lastaan. Vastaavia on nähty, useimmiten on vain ajan kysymys.
[/quote]
Kyllä sinne voi mennä, vaikka olisi itse väkivaltainen. Tilanne kartoitetaan ja lapsi olisi turvassa.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 13:32"]
Tämä tämänkin aamun riita koski yhtä asiaa josta olen sanonut jo vuosia sitten, että en tee ja mitä enemmän mies jankuttaa sitä vähemmän teen yhtään mitään ja haluan että antaa minun olla rauhassa sen asian suhteen.
Ap
[/quote]
Olet jo vuosia sitten sanonut että et tee, mutta mies vieläkin jankuttaa?? Outoa.. Onko se se sama asia mikä pitäisi yöllä hoitaa?
Miten yhden lapsen hoitaminen voi olla noinkin rankkaa? En minäkään jaksaisii kuunnella valitusta siitä kuinka on niin raskasta hoitaa YHTÄ lasta kotona.
Ja rivien välistä käy ilmi että ap on aiemminkin ollut miestään kohtaan väkivaltainen eikä sellaista oikeuta mikään.
Oikeesti, mikä se 5-10 min juttu on???
Asia jonka mies haluaa sinun tekevän näyttää nousevan keskiöön, vaikka itse sanot että se on merkityksetön. Jos sama asia on jatkuvan riidan aihe niin kai se mieheenkin jollain lailla vaikuttaa vai muutenko vain teette kaikkenne, jotta toisella olisi paha olla? Pelastakaa edes lapsi.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 11:00"]Oikeesti, mikä se 5-10 min juttu on???
[/quote]
Joku jo aikaisemmin ehdotti ja minusta kuulosti vihjeisiin sopivalta toimelta: Avannepussin tyhjennys.
AP on näyttänyt hylänneen aiheen joka kertoo siitä, että totuus sattuu.
Tottakai itse kertoessa omaa roolia vähätellään. Tuo kyynärpäällä "tökkääminen" voi olla kunnon isku, mutta eihän sitä voi myöntää mahdollisesti jopa murtaneensa puolison kylkiluut.
AP löi ensin ja se on aina väärin.
No.. onhan se käräjilläkin monet kerrat todistettu, että henkinen väkivalta eli pään aukominen ja provosointi ei todellakaan oikeuta ketään lyömään tai muutenkaan käymään käsiks toiseen. Sä voit muuttaa vain itseäs ja oma eläämääs, samalla myös lapsen. Mutta miehen käytöstä sä et voi muuttaa, jos se pään aukominen saa aikaan sen että ahdistut, ni sillon on parempi luovuttaa ja tehdä omasta (+lapsen) elämästä parempaa. Silti sulla ei ole missään vaiheessa oikeutta käydä käsiks toiseen, millään et voi sitä itelles puolustella.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 09:47"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 09:26"]
[/quote]
Nojaa. Ap on myös ongelma ja väkivaltainen jos hän aloittaa lyömisen. Voihan ap selitellä että hän "vähän tökkää kyynärpäällä", mutta todellisuus voi olla se, että se tökkäys vastaa ihan normaalia lyöntiä. Oikeasti sillä kyynärpäällään saa pahaa jälkeä aikaiseksi.
Lapsi sijoitukseen. Jos lapsen reaktio lyömiselle on nauraminen, niin lapsi on nähnyt ennenkin vastaavaa toimintaa. Ap:n taas kannattaa mennä miehineen terapiaan ja ottaa se ero ennenkuin sattuu jotain vakavampaa.
Oikesti tässä enemmän huolestuttaa se, että milloin ap:n päässä napsahtaa lapsen kohdalla, ja hän lyö lastaan. Vastaavia on nähty, useimmiten on vain ajan kysymys.
[/quote]
Kyllä sinne voi mennä, vaikka olisi itse väkivaltainen. Tilanne kartoitetaan ja lapsi olisi turvassa.
[/quote]
Tiedän kyllä, mutta jostain syystä tuosta tekstistä tulee sellainen olo, että ap vain puolustelee omaa väkivaltaisuuttaan ja suurentelevan miehen osuutta. Näitä nyt on vain tullut vastaavia vastaan sen verran paljon, että teksteistäkin paistaa vilpillisyys.
En vähättele, jos mies käyttääkin henkistä väkivaltaa, se on aivan yhtä vakavaa kuin fyysinenkin, mutta jokin tuossa kertomuksessa mättää. Liekö provo? En tiedä, mutta kuten jo sanoin, olen nähnyt vastaavia tapauksia ja niissäkin väkivaltainen nainen puolustelee itseään vetoamalla miehen käyttämään henkiseen väkivaltaan.
Kuulostaa loppuunpalaneelta.
Usko vaan, että elämäs paranee ilman ukkoa. Mitä hyvää saat tuosta?
Eron jälkeen alat pian nauttia omasta rauhasta, saat levätä.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:28"]Siis mitä ihmettä mies halusi, että nouset yöllä tekemään?!
[/quote]
Kuten kerroin alkuviestissä en halua selittää sitä tarkemmin. En halua, että keskustelu kääntyy sivuseikkoihin ja en jaksa enempää herjaamista juuri nyt. Se asia on kuitenkin sellainen mistä jokainen huolehtii ihan itse jos haluaa. Ei tarvitse jankuttaa ja muistuttaa. Ei vaikuta millään tavalla kehenkään muuhun kuin itseeni jos teen tai olen tekemättä. Vituttaa ettei saa käydä aamuyöstä rauhassa edes kusella ja palata sänkyyn nukkumaan kun mies jankuttaa, että samalla vaivalla voisin tehdä tehtävä x:n. Ja se tehtävä x pitäisi tehdä joka ikinen yö. Joka yö pitäisi ottaa riski, että nukun vain 4 tuntia jonka voimin pitäisi jaksaa... no 20 tuntia valveillaoloa kaikkine pikkuaskareineni... :(
Ap
[/quote]Oot kyllä tapaus. No mitä hittoa muka yöllä tarvii tehdä, voi luoja. Mitäs täällä odotit muuta kuin jankkaamista jne. Hiton noita, lapsi pois tuollaiselta! Ja kunnioita miestäsi.
Minua ei tässä tarinassa kiinnosta mikään muu kuin se 5-10min homma.
Mikä se siis on? Kerro ap, niin voisit saada oikeasti rakentavampia vastauksia.
Veren sokeripitoisuuden tarkistaminen? ap taitaa olla diabeetikko joka ei hoida itseään kunnolla.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:56"]
Veren sokeripitoisuuden tarkistaminen? ap taitaa olla diabeetikko joka ei hoida itseään kunnolla.
[/quote]
Väkivaltaisuuskin sopisi oireisiin.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 08:39"]
Eli nainen tässä suhteessa on itkenyt ja hakannut miestään pitemmän aikaa ja jossakin välissä mies ei enää kestä ja lyö yhtälailla takaisin niin mies on se paskapää? WTF. Tasa-arvoahan naiset aina haluavat. Itse kyllä löisin naista siinä missä miestäkin turpiin, jos nainen joskus kimppuun kävisi. Ihan vain tasa-arvon takia.
[/quote]
Miten niin? Suurin osa kommentoijista tuomitsi ennen kaikkea ap:n väkivallan. Kuten oikein onkin. Mikään ei oikeuta väkivaltaa. Jos ap:n mies on niin kamala nalkuttaja, että ap:n on "pakko" lyödä, niin ero on ainoa oikea vaihtoehto. Myöskään mies ei saa lyödä ap:ta, tietenkään. Ylipäätään vaikuttaa siltä, että kummallakin on ongelmia, ja yhdessä ne tiivistyvät. Kummallekin yksilöterapiaa ja ero vakavaan harkintaan.
Veikkaukseni "jutusta": pillukarvojen ajelu. Ap:n mies haluaisi että aamulla olisi sileää posliinia tarjolla sängen sijaan! Ymmärrän, jos ap ei halua tuon takia uhrata yöunen onnistumista.
Hih, mua naurattaa tää, et ap ei halunnut jutun menevän sivuraiteille ja jätti "5-10 min työn" kertomatta ja nyt se on asia, joka tässä eniten häiritsee. Mutta näinhän se menee :DD
Tätä samaa jankkaamista se miehensä kanssa myös on!
Oleellista ei ole ap.n käytös, hän on uhri. Ja mies on pahis, aivan kuten me tässä ketjussa ahdistellaan varmaan ja ollaan kurjia.
Varmaan se miehen hyvyys näkyy siinä että mies tekee töitä ja tuntuu tekevän kotonakin asioita? Naisella on nukahtamisonelmia muttei hoida tätäkään ongelmaa kuntoon vaan vetoaa siihen ettei sitten saisi unta jos alkaa tekemään jotain kotona, eli sillä kuittaa omaa laiskuttaan.
Lopputulos: mies käy töissä ja hoitaa kotiaan, emäntä on kotona ja vetoaa nukahtamisongelmiinsa vaikka oikea syy on laiskuus.
Loppuvetona sanoisin ap.lle että kerrot millainen olet ihmisenä ja parina: miehesi käy töissä ja hän tuntuu tekevän paljon kotona. Sinä kieltäydyt tekemästä teille yhteisessä kodissa tarpeellisia asioita.
Tämä on teille ihan mittelö: jos luovuttaa niin häviää? Onko tuo millekään parisuhteelle terve merkki.
Oletko ajatellut että jos eroatte, sinä teet kaiken yksin? Jaksaisitko? Miten sinun unesi silloin käy?
Mitä jos lopettaisit tuollaiset teinimäiset riidat ja hoitaisit sen sinun onelman: nukkumisen. Ja yrittäisit vähentää sanallista pätemistä, sekin on kiusaa. Ihan siinä missä mieesi tekee samaa. Te olette nurkassa, pois ette pääse ilman apua, en ainakaan usko koska te olette kumpikin kääntynyt sisäänpäin eikä oleellista kotona ole se että puhutaan TEISTÄ vaan kumpakin tuntuu kiinnostavan enempi se että on itse oikeassa.
[/quote]