Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi todisti kun hakattiin toisiamme :(

Vierailija
01.05.2014 |

Olin pitkästä aikaa nukkunut ihan hyvin yöllä ja kohtalaisen virkeä. Oli hauska vappukin kahdestaan lapsen kanssa. Lapsi tuli herättyään parisänkyymme ja loikoiltiin siinä. Kaikessa rauhassa virittelin itseäni ylösnousemiseen ja ukko jatkoi "nukkumista". Sitten ukko pilasi tunnelman alkamalla taas jankuttaa ikivanhasta asiasta että miksi en nouse aamulla ylös tekemään jotain... minä en tosiaankaan nouse pilatakseni yöuniani koska tiedän itseni etten saa enää unta jos pompin ylös yötä myöten... mies jankutti ja jankutti. On aiemminkin riidelty aiheesta jota en halua tässä tarkemmin selittää... olen sanonut aiemmim että en halua kuulla sanaakaan siitä aiheesta. Mies jankutti, minä jankutin... lopulta mies vaikeni ja minä jatkoin monologia että minä en todellakaan nouse ylös sen asian takia... lopulta turhauduin ja iskin miestä kyynärpäällä kylkeen. Mies alkoi hakata takaisin nyrkeillä. Lapsi alkoi nauraa ja sanoi että äiti lyö isiä... :(

Olen niin väsynyt henkisesti. Olen puhunut miehen henkisestä väkivallasta eri muodoissaan lastensuojeluun. Ei mitään apua. Olen puhunut muillekin tahoille. Mies uhriutuu ja hokee että minä aina hakkaan sitä. Niin kai se on, että henkinen väkivalta on ihan okei. Se ei tajua miten sen oma suunsoitto on jotain ihan hirveää välillä. Hänellä on kuulemma oikeus nalkuttaa tietyistä asioista.

Ero on vireillä tästä syystä. Olen ajatellut että katsotaan vielä jos tämä muuttuu. On ollut ihan ok viikko. Tuntuu, että mä hajoan täysin henkisesti. Tuntuu että haluan heittää hanskat tiskiin ja luopua omasta uskosta kaikkeen hyvään ja elää kuin pellossa tästä eteenpäin koska kukaan ei välitä mistään mitä teen. Mies ei arvosta että hoidan lasta aamusta iltaan yksin, viihdytän sitä, tuntitolkulla päivittäin... väsymystä en saa valittaa. Tänäänkin mies nauroi että odota vaan kun menet töihin niin sua väsyttää vielä enemmän...

Muutaman päivän ollut ihan ok taas... nukuin hyvin... kerroin että oli hauskat vappujuhlat lapsen kanssa kahdestaan... miestä ei kiinnostanut yhtään... ja mies alkaa taas ilman mitään nalkuttamaan heti kun silmäni aukaisen. Kysyin että mikä sen ongelma on. Että stressaako omat työt. Hänellä on kuulemma oikeus nalkuttaa. Mä sanon ihan suoraan että en todellakaan nouse aamuyöstä 5 enkä 10 minuutiksi minkään asian takia koska tiedän etten saa unta sen jälkeen. Ukko itse lojuu sängyssä vaikka koko päivän. Minulla ei ole samaa oikeutta. Päiväni alkaa tasan siitä kun lapsi herää oli arki tai pyhä. :(

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen surullinen puolestasi, väsymys, pettymys ja epätoivo nostavat aggressiot pintaan. Itsekään en tuntenut enää miestäni kohtaan kuin vihaa, epätoivoa ja väkivaltaisia ajatuksia. Itkettyäni vuosia tilannettamme.

ero toi helpotuksen, vaikka paljon vaikeita tunteita siihenkin liittyi.

Vierailija
62/81 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä tapa kommunikoida keskenänne. Kuka aikuinen ihminen jaksaa jankuttaa kuin uhmaikäinen, jatkaa monologilla ja lopulta lyö. Ei hyvää päivää ,millaista väkeä on sallittu lisääntymän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä mies halusi, että nouset yöllä tekemään?!

Vierailija
64/81 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette molemmat jotenkin outoja. Ehkä ansaitsette toisenne, kuka tietää.

Vierailija
65/81 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 11:47"]

Se on sellainen se wt:n vappu

[/quote]

Putting others down won't make you feel any better.

Ala sen sijan harjoittamaan myötätuntoa kanssaihmisiä kohtaan, niin lisäät  samalla myös omaa hyvää oloasikin.

http://www.vauva.fi/keskustelu/3932115/ketju/wt_aloitukset_putting_others_down_won_t_make_you_feel_any_better

[/quote]

^Anteeksi, mutta multa ei ainakaan heru hirveästi myötätuntoa aikuiselle naiselle, joka lyö toista ihmistä. Ihan sama, vaikka siinä oltaisiin sanallisesti riidelty ja tämä olisi "johtanut" lyömiseen, mutta kun toiseen ei vaan kajota, oli kyse naisesta tai miehestä! Ja hei haloo vielä lapsen nähden! En nyt pysty antamaan myötätuntoa muuta kuin lapselle, joka on joutunut todistamaan sitä, että äiti ja isi riitelevät ja äiti päättää alkaa hakata miestään, niinhän ne asiat ratkeaa?

Vierailija
66/81 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te haukutte naista joka pökkää kyynärpäällä miestä kylkeen, ja mies alkaa sitten hakata naista nyrkeillä??? Mieskö saa tehdä niin, ja vielä lapsen nähden?

Joo, varmasti molemmissa syytä, mutta jos mies ei osaa olla hakkaamatta naista nyrkeillä, oli syy mikä hyvänsä, niin kyllähän tuosta pitäisi rikosilmoitus ja lastensuojeluilmoitus tehdä.

Vierailija
67/81 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 13:02"]

[/quote]

Ala sen sijan harjoittamaan myötätuntoa kanssaihmisiä kohtaan, niin lisäät  samalla myös omaa hyvää oloasikin.

http://www.vauva.fi/keskustelu/3932115/ketju/wt_aloitukset_putting_others_down_won_t_make_you_feel_any_better

[/quote]

^Anteeksi, mutta multa ei ainakaan heru hirveästi myötätuntoa aikuiselle naiselle, joka lyö toista ihmistä. Ihan sama, vaikka siinä oltaisiin sanallisesti riidelty ja tämä olisi "johtanut" lyömiseen, mutta kun toiseen ei vaan kajota, oli kyse naisesta tai miehestä! Ja hei haloo vielä lapsen nähden! En nyt pysty antamaan myötätuntoa muuta kuin lapselle, joka on joutunut todistamaan sitä, että äiti ja isi riitelevät ja äiti päättää alkaa hakata miestään, niinhän ne asiat ratkeaa?

[/quote]

Löihän se mieskin nyrkeillä. Mutta anyway...

Vierailija
68/81 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 13:02"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Löihän se mieskin nyrkeillä. Mutta anyway...

[/quote]

Niin löi, molemmat löivät toisiaan, mutta ap omien sanojensa mukaan aloitti väkivallan? Ja edelleen siksi myötätuntoni ei mene kummallekaan näistä aikuisista vaan lapselle. Ei tuollaista pitäisi joutua kokemaan ja näkemään lapsuudessa, voi jäädä traumoja ja ikäviä muistoja vapusta.

Vierailija
69/81 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainenhan tuossa se peto on. Puhuu ja jauhaa paskaa ja lopulta lyö. Sitten kun mies lyö takaisin, niin nostetaan älämölöt. Kauhea akka.

Vierailija
70/81 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa heti. Tilanne vain pahenee tuosta.

T. Erittäin väkivaltaisen lapsuuden kokenut.

Vierailija
71/81 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:28"]Siis mitä ihmettä mies halusi, että nouset yöllä tekemään?!

[/quote]

Kuten kerroin alkuviestissä en halua selittää sitä tarkemmin. En halua, että keskustelu kääntyy sivuseikkoihin ja en jaksa enempää herjaamista juuri nyt. Se asia on kuitenkin sellainen mistä jokainen huolehtii ihan itse jos haluaa. Ei tarvitse jankuttaa ja muistuttaa. Ei vaikuta millään tavalla kehenkään muuhun kuin itseeni jos teen tai olen tekemättä. Vituttaa ettei saa käydä aamuyöstä rauhassa edes kusella ja palata sänkyyn nukkumaan kun mies jankuttaa, että samalla vaivalla voisin tehdä tehtävä x:n. Ja se tehtävä x pitäisi tehdä joka ikinen yö. Joka yö pitäisi ottaa riski, että nukun vain 4 tuntia jonka voimin pitäisi jaksaa... no 20 tuntia valveillaoloa kaikkine pikkuaskareineni... :(

Ap

Vierailija
72/81 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]Painu sää vittuun täältä jeesustelemasta, wt kommentti oli pelkkää timanttia.

Vierailija
73/81 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:28"]Siis mitä ihmettä mies halusi, että nouset yöllä tekemään?!

[/quote]

Kuten kerroin alkuviestissä en halua selittää sitä tarkemmin. En halua, että keskustelu kääntyy sivuseikkoihin ja en jaksa enempää herjaamista juuri nyt. Se asia on kuitenkin sellainen mistä jokainen huolehtii ihan itse jos haluaa. Ei tarvitse jankuttaa ja muistuttaa. Ei vaikuta millään tavalla kehenkään muuhun kuin itseeni jos teen tai olen tekemättä. Vituttaa ettei saa käydä aamuyöstä rauhassa edes kusella ja palata sänkyyn nukkumaan kun mies jankuttaa, että samalla vaivalla voisin tehdä tehtävä x:n. Ja se tehtävä x pitäisi tehdä joka ikinen yö. Joka yö pitäisi ottaa riski, että nukun vain 4 tuntia jonka voimin pitäisi jaksaa... no 20 tuntia valveillaoloa kaikkine pikkuaskareineni... :(

Ap

[/quote]

Miksi et tee jo illalla ko hommaa niin ei tarvi yöllä tai aamulla tapella asiasta?

Vierailija
74/81 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minkä takia teidän tapaiset ihmiset (sä ja sun mies) tekee lapsia...

Vierailija
75/81 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suhteessa se menee niin, että mies alkaa aukoa päätä jostain asiasta, henkistä väkivaltaa eri alalajineen. Aikani kuuntelen. Mies jatkaa, minä vastaan. Jankutetaan aikamme. Yritän tuoda mielipiteeni ilmi. Turhaan. Mies puhuu päälle, ei anna suunvuoroa. Lopulta minä itken tai lyön... tai itken ja lyön... nykyään mies on sitä mieltä, että hän lyö takaisin. Henkistä väkivaltaa hän ei ole vieläkään lopettanut eikä taida lopettaakaan. Korkeintaan muutaman päivän ollaan sovussa. Hän puhuu kuin ihminen ihmiselle ja kaikki ok. Lastensuojelu tietää tämän kuvion. Missään vaiheessa mies ei ole joutunut perustelemaan omaa ilkeää puhetapaansa. Sen sijaan minun lyömiseni on selkeästi tuomittavissa ja sitäkin mies käyttää lyömäaseena, että hän on uhri ja minä lyön. Hän itse ei lopeta henkistä pahoinpitelyä. Tämä tämänkin aamun riita koski yhtä asiaa josta olen sanonut jo vuosia sitten, että en tee ja mitä enemmän mies jankuttaa sitä vähemmän teen yhtään mitään ja haluan että antaa minun olla rauhassa sen asian suhteen.

Ap

Vierailija
76/81 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:28"]Siis mitä ihmettä mies halusi, että nouset yöllä tekemään?!

[/quote]

Ap

[/quote]

Miksi et tee jo illalla ko hommaa niin ei tarvi yöllä tai aamulla tapella asiasta?

[/quote]

Vaikuttaa siltä, että kyse on jostain mitä pitäisi tehdä vessassakäynnin jälkeen, esim. käsien pesu.

Vierailija
77/81 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 13:32"]Meidän suhteessa se menee niin, että mies alkaa aukoa päätä jostain asiasta, henkistä väkivaltaa eri alalajineen. Aikani kuuntelen. Mies jatkaa, minä vastaan. Jankutetaan aikamme. Yritän tuoda mielipiteeni ilmi. Turhaan. Mies puhuu päälle, ei anna suunvuoroa. Lopulta minä itken tai lyön... tai itken ja lyön... nykyään mies on sitä mieltä, että hän lyö takaisin. Henkistä väkivaltaa hän ei ole vieläkään lopettanut eikä taida lopettaakaan. Korkeintaan muutaman päivän ollaan sovussa. Hän puhuu kuin ihminen ihmiselle ja kaikki ok. Lastensuojelu tietää tämän kuvion. Missään vaiheessa mies ei ole joutunut perustelemaan omaa ilkeää puhetapaansa. Sen sijaan minun lyömiseni on selkeästi tuomittavissa ja sitäkin mies käyttää lyömäaseena, että hän on uhri ja minä lyön. Hän itse ei lopeta henkistä pahoinpitelyä. Tämä tämänkin aamun riita koski yhtä asiaa josta olen sanonut jo vuosia sitten, että en tee ja mitä enemmän mies jankuttaa sitä vähemmän teen yhtään mitään ja haluan että antaa minun olla rauhassa sen asian suhteen.

Ap

[/quote]

Olet sairas pahoinpitelijä.

Vierailija
78/81 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 13:32"]

Meidän suhteessa se menee niin, että mies alkaa aukoa päätä jostain asiasta, henkistä väkivaltaa eri alalajineen. Aikani kuuntelen. Mies jatkaa, minä vastaan. Jankutetaan aikamme. Yritän tuoda mielipiteeni ilmi. Turhaan. Mies puhuu päälle, ei anna suunvuoroa. Lopulta minä itken tai lyön... tai itken ja lyön... nykyään mies on sitä mieltä, että hän lyö takaisin. Henkistä väkivaltaa hän ei ole vieläkään lopettanut eikä taida lopettaakaan. Korkeintaan muutaman päivän ollaan sovussa. Hän puhuu kuin ihminen ihmiselle ja kaikki ok. Lastensuojelu tietää tämän kuvion. Missään vaiheessa mies ei ole joutunut perustelemaan omaa ilkeää puhetapaansa. Sen sijaan minun lyömiseni on selkeästi tuomittavissa ja sitäkin mies käyttää lyömäaseena, että hän on uhri ja minä lyön. Hän itse ei lopeta henkistä pahoinpitelyä. Tämä tämänkin aamun riita koski yhtä asiaa josta olen sanonut jo vuosia sitten, että en tee ja mitä enemmän mies jankuttaa sitä vähemmän teen yhtään mitään ja haluan että antaa minun olla rauhassa sen asian suhteen.

Ap

[/quote]

Huuuuu. Ja joku vielä elää tuollaisessa suhteessa omasta tahdostaan.

Vierailija
79/81 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pointti on se, että jos saan noustua ylös sängystä käydäkseni vessassa niin 5-10 lisäminuuttia ei muka haittaa. Minun kannalta se on kuitenkin riittävä häiriö, etten saa uudestaan unta vähintään pariin tuntiin ja sitten pitäisikin jo herätä. Sitä asiaa ei voi tehdä etukäteen, mutta jälkikäteen voi, vaikkei se ole sama asia kuin tehdä ajallaan.

Olin niin vihainen kaikesta, että sanoin miehelle, että jos hän ei arvosta minua sellaisena kuin olen niin sitten kun kuolen pois niin polttakoot minut vaikka krematoriossa ja heittäkööt tuhkat vessanpöntöstä alas. :(

Ap

Vierailija
80/81 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo tarina.

Kaikkia jää vain kaivelemaan, mikä on asia johon menee 5-10 min ja asia pitää toimittaa yöllä ja joka on henkilökohtainen.

Kokemusta on henkisestä väkivallasta, se on todella hajottavaa, Mutta silti, mikään ei oikeita lyömään toista, ei mikään.

Ja niin vain asia on, että henkistä väkivaltaa on aika mahdotonkin todistaa, mutta fyysinen on helppokin. Eli niin kauan kuin lyöt puolisoasi, olet heikoilla, käytti hän sitten kuinka pahaa henkistä valtaa.

Ja vielä minulle herää epäily, että mikä sinun mielestäsi on tätä henkistä väkivaltaa. Nalkuttaminen? Jos asia menee kertomuksesi mukaan, niin miksi jatkoit itse nalkuttamista ja vielä kopautit kylkeen, miehen jo hiljennettyä.

En missään tapauksessa halua puolustaa yhtäkään henkistä väkivaltaa käyttävää ihmistä, mutta jotenkin tekstistäsi saa vaikutelman, että olisit itse nyt se hankalempi tapaus.

Erohan tuossa kyllä on paikallaan mitä pikimmin.