Olen psykiatrisessa sairaalassa hoidossa. Onko kysyttävää?
Olen ollut täällä torstaista saakka vaikean masennuksen, ahdistuksen ja itsetuhoisuuden vuoksi. En tullessani saanut syötyä, nukuttua tai peseydyttyä. Minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö. Tulin ihan vapaaehtoisesti tänne ja osasto on avo-osasto, ulko-ovi ei siis ole lukittuna.
Kysyttävää?
Kommentit (66)
Kiitos kaikille tsemppauksesta!
Nyt menen nukkumaan. Tänne voi vielä laittaa kysymyksiä jos haluaa. Luen ketjua huomenna.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:08"]Kirjoitat selkeästi mömmöpäissäsi. En minä kyllä kykenisi. Minkälainen on lääkitys= lääkkkeet ynnä määrät?
[/quote)
Menee deprakine, lito, seronil, melatoniini, atarax ja opamox. Määristä ei niin väliä mutta nuo ovat kaikki säännöllisiä lääkkeitä. Opamox loppuu luonnollisesti kun kotiudun.
[/quote]Mistä tiedät,että Opamox lopetetaan,kun kotiudut? Auttaako Melatoniini,kun muuten jo järeää lääkitystä,joka tukee unensaantiakin? Kuinka kauan olet syönyt psyykelääkkeitä ja onko lääkitys pitänyt kotioloissa.Siis oletko pystynyt huolehtimaan siitä itse aina?
Paljon voimia sinulle ja toipumista! Toivottavasti saat mielialan siellä tasaisemmaksi! Täällä toinen kaksisuuntainen, muutama sairaalajakso myös takana. Nyt oikean lääkityksen ja annostuksen ja kuntoutuksen myötä puoli vuotta todella lieväoireinen jakso. Kaikkea hyvää sinulle!
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 11:08"][quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:08"]Kirjoitat selkeästi mömmöpäissäsi. En minä kyllä kykenisi. Minkälainen on lääkitys= lääkkkeet ynnä määrät?
[/quote)
Menee deprakine, lito, seronil, melatoniini, atarax ja opamox. Määristä ei niin väliä mutta nuo ovat kaikki säännöllisiä lääkkeitä. Opamox loppuu luonnollisesti kun kotiudun.
[/quote]Mistä tiedät,että Opamox lopetetaan,kun kotiudut? Auttaako Melatoniini,kun muuten jo järeää lääkitystä,joka tukee unensaantiakin? Kuinka kauan olet syönyt psyykelääkkeitä ja onko lääkitys pitänyt kotioloissa.Siis oletko pystynyt huolehtimaan siitä itse aina?
[/quote]
Opamoxin lopetuksesta on ollut puhetta. En halua sitä syödä, koska se koukuttaa. Huomenna näen lääkärin ja lääkitystä aletaan purkaa jo varmasti sairaalassa. Deprakine ei minua 1000 mg annoksella juurikaan väsytä. Atarax on minulle se unilääke, ainakin vielä. Lito laittaa koordinaatiokyvyn vähän sekaisin. En osaa tuosta melatoniinista sanoa, on uusi lääke minulle.
Olen syönyt eri tyyppisiä psyykenlääkkeitä on/off v. 2003 alkaen. Ensin masennuslääkkeitä, sitten neuroleptejä ja rauhoittavia ja sitten tasureita.
Olen aina ottanut sovitut lääkkeet, niin myös tätäkin sairaalajaksoa edeltävänä aikana.
Tsemppiä, toivottavasti voit pian paremmin!