Olen psykiatrisessa sairaalassa hoidossa. Onko kysyttävää?
Olen ollut täällä torstaista saakka vaikean masennuksen, ahdistuksen ja itsetuhoisuuden vuoksi. En tullessani saanut syötyä, nukuttua tai peseydyttyä. Minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö. Tulin ihan vapaaehtoisesti tänne ja osasto on avo-osasto, ulko-ovi ei siis ole lukittuna.
Kysyttävää?
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 19:48"]
Miten pystyt käyttämään nettiä siellä..?
[/quote]
Useilla avo-osastoilla on internet.Siten.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 19:48"]Miten pystyt käyttämään nettiä siellä..?
[/quote]
Minulla on täällä käytössäni oma älypuhelimeni.
Miten pääsit tuonne..? Minua eivät ottaneet edes itsari-yrityksen jälkeen sisään...
t. toisesta ketjusta
Tietääkö miehesi näistä sekoiluista?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 19:50"]Oletko Törnävän sairaalassa?
[/quote]
En ole. Enkä halua kertoa missä sairaalassa olen.
Eikö teillä rajoiteta netin käyttöä? Mun kaveri kun oli sairaalassa, hän ei saanut käyttää nettiä kuin 20 min kerrallaan ja senkin ajan valvotusti.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 19:48"]
Miten pystyt käyttämään nettiä siellä..?
[/quote]
Useilla avo-osastoilla on internet.Siten.
[/quote]
Anteeksi kun kysyin, luulin, että täällä saa kysellä.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 19:58"]Minä kieltäydyin hoidosta ja sinnittelin kotona, selvisin mutta rankkaa oli. Olisinko selvinnyt nopeammin tai helpommin jos olisin ottanut osastohoidon vastaan?
[/quote]
En osaa sanoa. Nämä ovat yksilöllisiä asioita. Itse halusin apua koska mieleni teki hirttäytyä enkä saanut nukutuksi. Lapseni olisivat jääneet äidittömäksi ja koin että on velvollisuuteni hakea apua.
Ahdistus ollaan täällä saatu kuriin lääkkeillä, jonka seurauksesta olen aika "kuutamolla" suuren osan ajasta. Aika näyttää mitä kotiutumisen jälkeen tulee olemaan. Ainakin olen saanut kauan kaipaamaani taukoa kaikesta. Eihän tämä nyt mikään etelänmatka ole todellakaan mutta saahan nukkua yöt.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:03"]
Eikö teillä rajoiteta netin käyttöä? Mun kaveri kun oli sairaalassa, hän ei saanut käyttää nettiä kuin 20 min kerrallaan ja senkin ajan valvotusti.
[/quote]
Tätä minäkin mietin. Myös, kannattaako nettiä tosiaan käyttää, eikö kannattaisi ennemmin keskittyä siihen paranemiseen? Vai onko tämä osa paranemisprosessia? -15
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 19:24"]
Olen ollut täällä torstaista saakka vaikean masennuksen, ahdistuksen ja itsetuhoisuuden vuoksi. En tullessani saanut syötyä, nukuttua tai peseydyttyä. Minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö. Tulin ihan vapaaehtoisesti tänne ja osasto on avo-osasto, ulko-ovi ei siis ole lukittuna.
Kysyttävää?
[/quote]
Hyvä että hait hoitoa ja sait sitä. Koita pärjätä ja hyviä ajatuksia sinne :) Ei kysyttävää.
Kirjoitat selkeästi mömmöpäissäsi. En minä kyllä kykenisi. Minkälainen on lääkitys= lääkkkeet ynnä määrät?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:01"]Miten pääsit tuonne..? Minua eivät ottaneet edes itsari-yrityksen jälkeen sisään...
t. toisesta ketjusta
[/quote]
Ratkaisevaa taisi olla että kotona en olisi pystynyt lepäämään koska siellä on pieniä lapsia ja minulle stressaava ympäristö. Oli vaara että vahingoitan itseäni. En myöskään saanut nukuttua. Kai niillä oli antaa laitospaikka?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:02"]Tietääkö miehesi näistä sekoiluista?
[/quote]
Tietää. Tapahtuivat ennen kuin tapasimme. Itse asiassa mieheni ON yksi sekoiluistani.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:03"]Eikö teillä rajoiteta netin käyttöä? Mun kaveri kun oli sairaalassa, hän ei saanut käyttää nettiä kuin 20 min kerrallaan ja senkin ajan valvotusti.
[/quote]
Ei täällä rajoiteta nettiä, telkkaria, lehtiä, kirjoja tai pelejä muuta kuin ruoka- ja kokousaikoihin.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:08"]Kirjoitat selkeästi mömmöpäissäsi. En minä kyllä kykenisi. Minkälainen on lääkitys= lääkkkeet ynnä määrät?
[/quote]
Menee deprakine, lito, seronil, melatoniini, atarax ja opamox. Määristä ei niin väliä mutta nuo ovat kaikki säännöllisiä lääkkeitä. Opamox loppuu luonnollisesti kun kotiudun.
Minkä ikäisiä lapsesi ovat ja miten he suhtautuvat sairauteesi?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:03"]
[/quote]
Tätä minäkin mietin. Myös, kannattaako nettiä tosiaan käyttää, eikö kannattaisi ennemmin keskittyä siihen paranemiseen? Vai onko tämä osa paranemisprosessia? -15
[/quote]
Tässä odotellaan että aika kuluu jotenkin. Joku katsoo telkkaria, yksi nukkuu, toinen kutoo... Miksei sitten roikkua netissä? Ei täällä mielisairaalassa oloa koiteta tehdä mahdollisimman hankalaksi vaan päinvastoin.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:14"]Minkä ikäisiä lapsesi ovat ja miten he suhtautuvat sairauteesi?
[/quote]
En halua kertoa minkä ikäisiä ovat lapseni koska en halua tulla tunnistetuksi. Kyllä he ymmärtävät että äiti on välillä väsynyt. Ja silloin isä hoitaa.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:08"]Kirjoitat selkeästi mömmöpäissäsi. En minä kyllä kykenisi. Minkälainen on lääkitys= lääkkkeet ynnä määrät?
[/quote]
Menee deprakine, lito, seronil, melatoniini, atarax ja opamox. Määristä ei niin väliä mutta nuo ovat kaikki säännöllisiä lääkkeitä. Opamox loppuu luonnollisesti kun kotiudun.
[/quote]
Tarkoitin tämänhetkistä lääkitystä. Onko annostus vapaavalintainen avolla?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 19:43"]Pelottaako olla siellä? Onko yöt rauhattomia? Muut potilaat harhaisia tai aggressiivisia?
[/quote]
Ei pelota. Yöt ovat rauhallisia. Olen suuremmaksi osaksi omassa huoneessani. En niin välitä tutustua muihin potilaisiin. Täällä on säännöt, seksuaalisesti ahdistavasta tai aggressivisesta käytöksestä lentää ulos.