Näin tänään kaupassa keski ikäisen naisen kuka kantoi kahta koria. Menin huomauttamaan että kärryjäkin on
Kummatkaan korit eivät edes olleet täynnä vaan puolillaan. Sanoin että kärryt ovat sitä varten että jos yhteen koriin ei mahdu ostokset. Tuhahti vaan ja lähti pois.
No eipä ole minun ongelma jos ei viisaat neuvoni kelpaa.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa suomea? Pitää sanoa: Näin tänään kaupassa keski ikäisen naisen ketä kantoi kahta koria
hahahaha.... hyvä vitt.ilu.
Mutta jos olet tosissasi, niin molemmat ovat väärin. Kuka ja ketä ovat kysymyssanoja, niitä ei käytetä noin kumpaakaan. Oikea muoto on JOKA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan hänellä oli syynsä siihen, että käytti mieluummin kahta koria kuin kärryä. Jos esimerkiksi osti myös jollekulle toiselle ruokaa samalla kuin itselleen?
Miksi silloin oli syytä käyttää kahta koria?
No ehkä siksi, että omat ja kaverin ostokset eivät mene epähuomiossa sekaisin?
Samalle hihnalle ne laitetaan, vai meinasitko varastaa?
En sinusta tiedä, mutta mä osaan kassalla erotella omat ja kaverin ostokset toisistaan sillä kapulalla. Sit vaan sanon kassahenkilölle että maksan ne erikseen. Ei tarvitse varastaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Suomi, koulutuksen huippumaa...
Kiinnitin huomiota samaan.
Minä en käytä kärryjä juuri koskaan, koska:
- minulla ei ole käteistä mukana ja kärryihin tarvitaan joko kolikko tai sellainen pyöreä lätkä, jota minulla myöskään ei ole mukana, enkä jaksa jonotella kassalle sitä pyytämään
- korien kanssa on helpompi kulkea, ei tarvitse tahkota isoa kärryä, joka vie enemmän tilaa.
Jos joku haluaa vaikkapa ostaa naapurillekin ruuat, ne tietysti on järkevämpää panna eri koriin, niin näkee helpommin, tuliko oikeat asiat ostettua. Kassalla ne tietysti maksetaan erikseen niin, että kuitilla on nätisti vain naapurilta velotettava summa, eikä tarvitse kotona alkaa räknäillä, mitä naapuri onkaan velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n huomautukset ovat yhtä arvokkaita kuin ämpärillinen paskaa.
Eivät ole. Ämpärillisellä paskaa voi lannoittaa monta pensasta tai tehdä siitä multaa kompostissa. Apn huomautuksilla ei voi tehdä mitään, ei edes pyyhkiä peffaa.
Miksi et osaa normaaleja käytöstapoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan hänellä oli syynsä siihen, että käytti mieluummin kahta koria kuin kärryä. Jos esimerkiksi osti myös jollekulle toiselle ruokaa samalla kuin itselleen?
Miksi silloin oli syytä käyttää kahta koria?
No ehkä siksi, että omat ja kaverin ostokset eivät mene epähuomiossa sekaisin?
Samalle hihnalle ne laitetaan, vai meinasitko varastaa?
En sinusta tiedä, mutta mä osaan kassalla erotella omat ja kaverin ostokset toisistaan sillä kapulalla. Sit vaan sanon kassahenkilölle että maksan ne erikseen. Ei tarvitse varastaa mitään.
Entä jos toisetkaan eivät ole omia, vaan ostat kahdelle vieraalle? Käyt listan mukaan läpi poimiessasi ja toiseen kertaan kassalla?
No entä jos hän halusi käsipainot, jotta sai ns. Liikettä käsien lihaksiin?
(jos joku ei älynnyt, niin huvikseenko ne korit siellä kaupassa on? Entä jos ois TODELLA ruuhka-aika, ei kärryjä, mutta kaikki pakolliset hankinnat pitäis tehdä, niin olisiko helpompaa a. Ottaa korit ja kerätä ostokset niihin vai b. Kantaa sylissä ja odottaa että esim. Lasipurkki tippuu ja hajoaa jonkun möhlön "erinomaisten" neuvojen takia joiden johdosta olet erittäin mielekkäällä päällä?)
Mitähän se ap:n persausta kutittaa? Onko koreista pulaa? Entä jos käyttäisi kahta kärryä? Joku syndrooma ap:lla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n huomautukset ovat yhtä arvokkaita kuin ämpärillinen paskaa.
Eivät ole. Ämpärillisellä paskaa voi lannoittaa monta pensasta tai tehdä siitä multaa kompostissa. Apn huomautuksilla ei voi tehdä mitään, ei edes pyyhkiä peffaa.
Mutta hän on antanut ajankulua monelle ihmiselle. Hän viihdyttää meitä ansiokkaasti. Moni on saanut ihanan hetken tuntiessaan itsensä häntä paremmaksi ja viisaaksi ihmiseksi.
Ok, korjaan, 3/5, provo on aina vähintääb kohtalainen kun näin moni menee siihen :D
Mitä sillä on väliä? Keskityhän, ap, vaan omaan suoritukseesi. :)
Tarjouduitko ap hakemaan tuolle naiselle kärryt? Sellaisten hakeminen kesken ostosten teon kun voi olla helpommin sanottu kuin tehty. Monessa kaupassa kärryt pitää ottaa ennen kauppaan sisälle menoa joko ulkokatoksesta tai eteistilasta, eli ei niitä kesken kaiken noin vaan haetakaan, jos on jo aloittanut ostosten keräämisen koriin.
Itse käytän yleensä sellaista vedettävää koria. Joskus intoudun ostamaan enemmän kuin suunnittelin ja kori tulee täyteen. Silloin haen toisen korin käteeni koska kärryt on siellä kassojen ulkopuolella. Ei ole onneksi kukaan vielä tullut ääneen ihmettelemään. 😁
Näin tänään henkilön, JOKA....!
Olin ITSEKIN...
Hevonkukkua koko juttu. Get a life!
Minä raavaana miehenä kerään ostokseni yhteen koriin, johon mahtuu varsin paljon tavaraa. Samalla tulee arvioitu se että jaksaa kantaa tavarat suhteellisen mukavasti kävellen kotiin asti yhdessä tai kahdessa muovikassissa. Kori kädessä pystyy liikkumaan kaupassa huomattavasti nopeammin ja joustavammin kuin kärryjä työnnellässä.
Kaipa joku "Prisma-perhe", joka ostaa kerralla järjettömän määrän pelkästään maitoa saattaa tarvita niitä kärryjä ja he ovat luultavasti liikkelle autolla eivätkä jalan tai polkupyörällä.
Minä ainakin otan korin ihan sen vuoksi, että osaan sen painosta tunnustella että kuinka paljon jaksan kantaa kotiin ruokaa. Kaksi koria = kaksi kassia ruokaa. Siinä vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Minä raavaana miehenä kerään ostokseni yhteen koriin, johon mahtuu varsin paljon tavaraa. Samalla tulee arvioitu se että jaksaa kantaa tavarat suhteellisen mukavasti kävellen kotiin asti yhdessä tai kahdessa muovikassissa. Kori kädessä pystyy liikkumaan kaupassa huomattavasti nopeammin ja joustavammin kuin kärryjä työnnellässä.
Kaipa joku "Prisma-perhe", joka ostaa kerralla järjettömän määrän pelkästään maitoa saattaa tarvita niitä kärryjä ja he ovat luultavasti liikkelle autolla eivätkä jalan tai polkupyörällä.
Minä taas käyn harvoin kaupassa joten kuljetan mielelläni enemmän kerralla. Otan pyörän korin kärryyn, koska pystyn sitten arvioimaan mikä määrä menee siihen, ja loput reppuun, ja jos virhearvio sattuu niin on vielä kassi olalle.
Ihanko ei tietäisi että kaupassa on kärryjä?