Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En pidä ketjukahviloista. Haluaisin jonkun vanhan mummon pitämään pikkukahvilaan, jossa hän myy itsetekemiään leipomuksia

Vierailija
11.12.2020 |

Sellaista vanhan ajan tunnelmaa.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää mennä Helsingin ulkopuolelle niin alkaa löytyä. Lahdessa esim. on hyviä pikkukahviloita, ja Porvoossa tietenkin.

Helsingissä on todella paljon kahviloita, jotka ei kuulu mihinkään ketjuun.

On, mutta yllättävän paljon silti jengi istuu Espresso Housen kaltaisissa paikoissa mieluummin

Ketjuihin kuulumattomissa kahviloissa on yllättävän harvoin panostettu siihen tuotteeseen, jonka kai pitäisi olla päätuote, nimittäin kahviin. Tästä syystä suosin ketjukahviloita.

Onneksi olemme kaikki erilaisia. Minulle kahvilassa tärkeää on miljöö ja kiva tunnelma, eli se, että siellä on kiva istua, yleensä jonkun kanssa. Siis silloin kun sai vielä nähdä ihmisiä. Ei mitään kauppakeskuksen kelmeitä loisteputkia.

Totta, että pikkukahviloissa on usein suodatinkahvia, mutta leivonnaiset pesevät ketjukahvilat mennen tullen.

Kunhan leivonnaiset olisivat tuoreita. Harvoin on.

Niin, jos pulla leivotaan aamuneljältä ja se seisoo tiskissä iltapäiväneljään, onko se tuore?

Vierailija
82/82 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tarviis olla mummoa eikä vaariakaan, olkoon vaikka iso joukko jaksavia nuoria leipomassa ja hääräämässä.

Mutta kaipaan sellaista persoonallista kosketusta, sisustukseen, tuotteisiin ja muutenkin. Olen kyllästynyt juuri näihin ketjuihin, jossa on samat muovikasvit ja kolhot liian pienet trendipöydät, joissa on epämukava istua, listahittien soidessa taustalla repeatilla.

Toivoisin lisää taidetta, hyvää musiikkia (vaikka jazzia) ja käytettyjä keskenään erilaisia huonekaluja. Talvella lämmitetty ulkotila, jossa karvapintaiset istuimet ja makuupaikat koirille. Samassa tilassa voisi olla myös käsityömyyntiä tai askartelutilaa. Sellaista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla