Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pidä ketjukahviloista. Haluaisin jonkun vanhan mummon pitämään pikkukahvilaan, jossa hän myy itsetekemiään leipomuksia

Vierailija
11.12.2020 |

Sellaista vanhan ajan tunnelmaa.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cafe Amore Oulunkyläntiellä Helsingissä. Ei mummon pitämä, mutta ihanan romanttinen tunnelma ja vanhaa musiikkia. Ja Regatta tietysti, ei todellakaan mikään ketjukahvila

Niin, eihän se Regatan mies ole enää mikään nuori. Vähän kuin olisi jossain kalastajakylässä ja kalastaja myisi pullaa.

Vierailija
42/82 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua on myös alkanut kyllästyttää kaikki ketjukahvilat, ketjuliikkeet, ketjumarketit jne. Kaikki samaa massaa. Totta se toki on, että halpalaatu ja tehokkaampi tuotanto tekee noiden hinnoista halvempia ja kun on varaa niin kulutus kasvaa ja nämä kaupat pärjää paremmin...

Samaa mieltä. Ihan sama mihin ostoskeskukseen menee, näyttävät ihan samalta samoine liikkeineen ja samoine pullineen. Tylsää!

Suomeen pitäisi rakentaa ostari joka on kokonaan hirrestä ja kaikki liikkeet uniikkeja.

Tai ei edes hirrestä, minulle riittäisi, että liikkeet olisivat uniikkeja. Se nyt ei varmaan olisi liikaa pyydetty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjukahviloiden tuotteet on kyllä järkyttäviä lisäainepommeja 🥴 ihan järkytyin kun luin erään kahvilaketjun konditoriatuotteiden ainesosaluetteloa

Vierailija
44/82 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvila Päijänne Vallila. Omista ei kyl oo mummo.

Vierailija
45/82 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan myös lounaspaikkoja joista saa kotiruokaa, "mummoloita".

Vierailija
46/82 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on Kalliossa Cafe Brahe (Länt. Brahenkatu 6). siellä hhäärää n. 70v ihana mummeli ja on tosi hyvät leivonnaiset. Nyt korona-aikaan en tiedä onko ollut auki. Mutta mm. korvapuustit hän on itse leiponut ja suolaiset piirakat jne. 

Nyt alkoi tehdä mieli tuoretta pullaa!

Googletin tätä ja siis kahvilanomistaja Hillevi on jo 76v.  ja leipoo kaiken itse. Ja Helsingissä on kyllä paljon ei-ketjukahviloita, mutta aika vähän kai mummojen pitämiä. Cafe Regatta on myös kiva.

Vierailija
47/82 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karoliinan kahvimylly Leivonmäellä. Ei ole mummoja leipomassa, mutta todella hyvät makeat ja suolaiset leipomukset, erittäin uniikki vanha sisustus ja lähituotteita myynnissäkin.

Vierailija
48/82 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua on myös alkanut kyllästyttää kaikki ketjukahvilat, ketjuliikkeet, ketjumarketit jne. Kaikki samaa massaa. Totta se toki on, että halpalaatu ja tehokkaampi tuotanto tekee noiden hinnoista halvempia ja kun on varaa niin kulutus kasvaa ja nämä kaupat pärjää paremmin...

Samaa mieltä. Ihan sama mihin ostoskeskukseen menee, näyttävät ihan samalta samoine liikkeineen ja samoine pullineen. Tylsää!

Suomeen pitäisi rakentaa ostari joka on kokonaan hirrestä ja kaikki liikkeet uniikkeja.

Tai ei edes hirrestä, minulle riittäisi, että liikkeet olisivat uniikkeja. Se nyt ei varmaan olisi liikaa pyydetty?

Mutta jotenkin suomalaiskansallinen ja tunnelmallinen ja erilainen! En halua muovisenkiiltävää ja lasia ja metallia ja kylmiä kolisevia kahvilatuoleja ja sairaalavalaistusta.

Vierailija
49/82 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en sellaista kaipaa. Ketjukahvila käy ihan hyvin, tykkään esim. Picnicistä ja Fazerin kahvilasta vaikka tästä varmaan saan nyt p*skaryöpyn niskaani. Tykkään käydä kahvilla ihan vain siitä ilosta että pääsee vähän virkistäytymään kahvikupposen äärelle, en kaipaa mitään DIY-hifistelypullaa.

Vierailija
50/82 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää mennä Helsingin ulkopuolelle niin alkaa löytyä. Lahdessa esim. on hyviä pikkukahviloita, ja Porvoossa tietenkin.

Helsingissä on todella paljon kahviloita, jotka ei kuulu mihinkään ketjuun.

Vierailija
51/82 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkesin kesällä Karkkilassa Käsityö Kahvilassa. Oli kiva paikka vaikka emäntä ei ihan vielä tainnut mummo iässä olla. Itse leivottuja pullia ja piirakoita ym. oli tarjolla. Sekä erilaisia paikallisia käsitöitä, hunajaa, jauhoja ja ties mitä. Suosittelen jos satutte siihen suuntaan.

Vierailija
52/82 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaipaan kahvilaa, joka on sisustukseltaan raikas ja siisti. Aivan sama kuka on tiskin takana, vanha tai nuori, kunhan on iloinen ja palveluhaluinen, itkeskelemään pitää mennä sinne takahuoneeseen ja pitää porut siellä. Leivonnaisten pitää olla tuoreita, kyllä niitä kuivuneita saa marketeista. Ikkunanäkymät on tärkeitä, mielenkiintoiset tai missä silmä lepää.

Vierailija
53/82 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä kannattaa pysähtyä aina niissä pientilapaikoissa joissa on paikallisia käsitöitä myynnissä, niissä on usein ihanat kahvilat ja lounaspaikat.

Vierailija
54/82 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykymummot bilettää, osallistuu tissiflashmobeihin ja paneskelee "puumina" nuoria miehiä. 

tervetuloa current yeariin, cis-fasisti 

Vierailija
55/82 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan myös lounaspaikkoja joista saa kotiruokaa, "mummoloita".

Hollolan kirkonkylällä on mahtava "mummola"-lounaspaikka, "Kunnantupa".

Samoin "Kotipiiri" Mäntsälän pohjoispuolella on kiva paikka.

Ja "Kahvila Tähkä" Kärkölässä.

Vierailija
56/82 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en sellaista kaipaa. Ketjukahvila käy ihan hyvin, tykkään esim. Picnicistä ja Fazerin kahvilasta vaikka tästä varmaan saan nyt p*skaryöpyn niskaani. Tykkään käydä kahvilla ihan vain siitä ilosta että pääsee vähän virkistäytymään kahvikupposen äärelle, en kaipaa mitään DIY-hifistelypullaa.

No joskus haluaa vaan sen nopean kahvin ja sen tutun patongin. Mutta joskus taas on kiva istuskella tunnelmallisissa oloissa "erilaisessa" paikassa.

Vierailija
57/82 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan on se että ihmiset ei suostu maksamaan sitä 8€ pullasta ja 5€ kahvista jolla tollanen pikkukahvila sais kulunsa kuitattua.

Tampereella toimii Marin kahvila, jossa kahvi maksaa euron,  ja pullat 1-1.50 kappale (voi olla että hinnat hieman nousseet, viime käynti ennen koronaa).

Leipovat tuoreita pullia pitkin päivää, omistajan ymmärtääkseni vanhemman puoleinen nainen ja myyjinä hemmetin hyvännäköisiä nuoria naisia persetrikoissaan :-)

Asiakkaita tupa täynnä meni mihin kellonaikaan tahansa.

Vierailija
58/82 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mäkin kaipaan. Jos haluan syödä pikaruokaa menen johonkin ketjuun kuulumattomaan kebabpaikkaan. Saan kunnon kokoisen pizzan tai kebabin. Ei niidenkään myymistä varten tarvita ketjua tai maksaa ketjumaksuja

Vierailija
59/82 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan naapurissa, Hgin keskustassa, tuollainen kahvila. Tosin pitäjä ei ole "vanha mummu", vaan n. nelikymppinen nainen, mutta leipoo itse kaikki tarjolla olevat tuotteet. Lounaaksi tekee aina jonkun keiton, jonka voi syödä paikan päällä tai ottaa mukaan. Kiva pieni paikka kerrostalon kivijalassa, mielellään tuollaista tukee!

Vierailija
60/82 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joskus haluaa vaan sen nopean kahvin ja sen tutun patongin. Mutta joskus taas on kiva istuskella tunnelmallisissa oloissa "erilaisessa" paikassa.

Tarvitseeko kahvia ja patonkeja myydäkseen maksaa ketjumaksuja?