Miten kristityt kokevat?
Miten kristityt (oikeasti uskovat) kokevat sen että enää kouluissa ei saa opettaa tunnustuksellista uskontoa? Kokevatko he sen hyvänä, että hieno juttu että nyt saadaan keskittyä opettamaan omissa seurakunnissa mitä halutaan, vai kokevatko he sen että huono juttu kun ei saa tarpeeksi Jumalaa tai että huono juttu kun muille ei saa koulussa kertoa juuri siitä omasta uskonnosta? Koetteko sen uskonnonvapautena?
Itse olen siis ateisti joka seuraa joka joulu taisteluita kouluissa ja tarhoissa uskonnonvapauden toteutumisesta ja haluaisin tietää ihan kristittyjen mielipiteitä, koska itse kuulen varmaankin pääasiassa vain ateistien kantaa omien piirieni vuoksi.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kristinuskoa kyseenalaistavat keskusteluketjut poistetaan toistamiseen.
Mitä tämä kertoo meille kristityistä?
Sen takia me aletaan poistamaan myös kristittyjen viestejä ja mahdollisesti, jos onnistuu, myös keskusteluketjua. Itse ovat sen käytöksellään aiheuttaneet.
Jos heiltä tulle saarnoja ja muitakin viestejä, ne poistetaan, koska he poistavat kokonaisia viestiketjuja jossa kyseenalaistetaan kristinuskoa. Eilen poistettiin jälleen useita aloituksia. Jotkut kestivät vain muutaman minuutin tai vähemmän. Kaikki vastustajat käännytetään väkisin kristinuskoon, kuten keskiajalla. Ilmeisesti meillä muilla ei-kristityillä ei ole enää vapaata valinnanvaraa valita muuta kuin kristinuskoa. Pakottamista. Aivan kuin eläisimme keskiajalla.
Ilmeisesti meillä muilla ei-kristityillä ei ole enää vapaata valinnanvaraa valita muuta kuin kristinuskoa. Pakottamista. Aivan kuin eläisimme keskiajalla.
Tämä on todellinen esimerkki todellisesta totalitaarisesta lahkosta. Se on todellakin oppikirjaesimerkki psykologisesta zombifioinnista.
Opetuksen ei tarvitse olla tunnustuksellista, on itse asiassa parempi ettei se ole. Uskonnonopetus silti on tärkeää.
Ja koska Suomi edelleen on maa, jossa valtaosa johonkin uskontokuntaan kuuluvista on kristilliseen uskontokuntaan kuuluvia, ja koska kulttuurimme on historiallisesti voimakkaasti kristillisyyden muovaama, ei-tunnustuksellisen uskonnonopetuksen tulee painottua kristinuskoon.
Joulujuhlien yhteydessä kirkkoon menemisen mahdollisuus tulee edelleen järjestää, mutta kirkkoon kuulumattomat saavat toki jäädä tilaisuudesta pois.
Vastustan kristillisten perinteiden muuntamista kaikille sopivaan muotoon, esim. Suvivirren laulamista uusin ei-kristillisin sanoin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/