Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks nykyään kaikki ovat niin lapsivastaisia?

Vierailija
10.12.2020 |

Olen törmännyt eri foorumeilla viime aikoina samantapaisiin aloituksiin. Haluaisin / puoliso haluaa lapsen ja toinen osapuoli siinä miettii omaa kantaansa. Hyviä ja huonoja puolia. Vastauksista varmaan 75% on, että ei kannata. Olenko nyt ihan väärässä havaintoni kanssa vai onko tämä lpsivastaisuus uus trendi. T: kahden äiti, ei kiitos enempää

Kommentit (212)

Vierailija
121/212 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska nykyiset kakarat on sellaisia hirviöitä että historia ei vastaavaa tunne. Ihan pieninä ovat varmaan söpöjä, mutta jo alakouluiässä alkaa se ihmisille huutelu ja lähikaupan ovenedustan syljellä kastelu. Vittua huudellaan niin kuin papit ennenvanhaan herransiunausta.

Ja jos pidät kuria niille kakaroille, niin joudut sossujen tai pahimmassa tapauksessa poliisin hampaisiin. Kakara kun saa siitä "traumat" ja sen ihmisoikeuksia loukataan.

Kurilla tässä tarkoitat ilmeisesti väkivaltaa ja kaltoinkohtelua. Se on ihan oikein, että siihen sossut ja poliisi puuttuukin. Ja todella hyvä, että ne ketkä haluaisivat lapsia hakata jättävät ne lapset tekemättä.

Vierailija
122/212 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsissa ole mitään vikaa, olen itsekin ollut.

Syy, minkä takia en hirveästi välitä tuntemattomien lasten läsnäolosta on se, että isossa osassa tapauksia perhe elää lapsen ehdoilla. Lapselle ei opeteta pettymyksen sietoa, mikä johtaa siihen, että jokaisesta vähänkin epämieluisasta asiasta alkaa show. 

Vastustan lähinnä huonoja vanhempia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/212 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omia lapsia on kaksi ja he ovat ehdottomasti tärkeintä, mitä tässä maailmassa on. Olen surullinen niiden ihmisten puolesta, jotka eivät tällaista ylitsevuotavaa rakkautta saa koskaan kokea. Toivon sydämeni pohjasta, että saan joskus lapsenlapsia!

Jaa miksi eivät? Kuka sinä olet muiden rakkautta määrittelemään? 

Vierailija
124/212 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten ihmisten hullut, riehuvat kersat ovat paras ehkäisyväline ikinä!!! En halua enää omia. Onneksi löysin miehen joka ei pidä lapsista yhtään.

Vierailija
125/212 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omia lapsia on kaksi ja he ovat ehdottomasti tärkeintä, mitä tässä maailmassa on. Olen surullinen niiden ihmisten puolesta, jotka eivät tällaista ylitsevuotavaa rakkautta saa koskaan kokea. Toivon sydämeni pohjasta, että saan joskus lapsenlapsia!

Jaa miksi eivät? Kuka sinä olet muiden rakkautta määrittelemään? 

Jotkut eivät ilmeisesti tajua, että rakkautta voi saada muiltakin, kuin lapsilta!

Vierailija
126/212 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä että ihmiset eivät kasvata lapsiaan kunnolla minkä vuoksi ne ovat aivan helvetin rasittavia. Metelöiviä, riehuviä ääliöpentuja jotka eivät tottele mitään joka puolella. Miksi haluaisin itselleni samanlaisen riesan mikä vie vielä kaikki rahatkin. Jää oma elämä elämättä.

Tämä johtuu siitä että lapsia ei saa nykyään enää kasvattaa niin kuin heitä kuuluisi. Heti herää "huoli" lapsesta, jos lapsi ei ole ollut tyytyväinen kasvatukseensa, vaan siitä on tullut paha mieli, ja ehkä vähän itkettänytkin. 

Niinpä. Täällä palstallakin on heti hirveä paheksunta jos kertoo kurittaneensa lastaan vähänkään tuntuvammin, jopa jäähypenkille laitto on eräille pöyristymisen aihe.

Tilalle tarjotaan ties mitä positiivisen vahvistamisen tunnepedagogiikkaa.

Jäähypenkkiä ei ole kielletty, mutta lapsen yksin jättäminen suuren tunteen kanssa on kielletty. Alle kouluikäistä ei todellakaan jätetä yksin "häpeämään" minnekään. Kouluikäiselle nyt voikin sanoa, että menepäs rauhoittumaan hetkeksi ja sitten puhutaan.

Vierailija
127/212 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen olevani kummajainen, enkä kehtaa sanoa juuri kellekään, että pidän lähtökohtaisesti kaikista lapsista. Nythän on muotia sanoa, ettei juuri pidä lapsista tai että pitää vain joistain, mutta minä olen aina pitänyt lapsista valtavasti. He ovat ehdottomasti elämän suola! Lapset ovat ihaninta mitä tiedän. Toisena tulee sitten kissat ja koirat... Jos perhepäivähoitajat saisi kunnon palkan ja jos työtä voisi tehdä osa-aikaisesti, eikä tarvitsisi olla tekemisissä lasten vanhempien kanssa, niin siinä olisi minun unelmaduunini.

Olen myös introvertti, joka tarvitsee paljon omaa aikaa. Tämän vuoksi lapsia meillä on vain kaksi, vaikka aiemmin unelmoin isosta perheestä. Lisäksi on kissoja ja koiria. On ihanaa, kun koti on täynnä elämää!

Älä suotta ole surullinen meidän velojen puolesta. Meitä ei harmita tippaakaan jäädä paitsi tuosta "ylitsevuotavasta rakkaudesta" :D Plus, kyllä sitä rakkautta saa muualtakin, kuin lapsilta. 

Miksi lainausmerkit ja nauruhymiö? Olen ihan tosissani. Olen omien lasteni syntymän jälkeen kokenut suurempia onnen tunteita kuin olisin koskaan voinut kuvitellakaan. Tämä on fakta, enkä varmasti ole kokemuksessani ainoa. Ja toki saan niitä onnen tunteita ja suurta rakkautta muualtakin, mutta ei mikään kerta kaikkiaan vedä vertoja lasten rakkaudelle ja sille, että saa rakastaa. En ole patistamassa ketään muuta lapsentekoon, tämä on täysin jokaisen oma asia, mutta on melkoisen loukkaavaa antaa ymmärtää, että tunteeni ja kokemukseni olisivat jotenkin vääriä.

Vierailija
128/212 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi menee, mutta kuinka useasti olette kuulleet velojen valittavan elämäntavastaan/elämästään ja miten usein taas lapsellisten? Niinpä, joten älkääpä tulko sanomaan veloille, että emme tiedä mitä teemme.

Vierailija
129/212 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen olevani kummajainen, enkä kehtaa sanoa juuri kellekään, että pidän lähtökohtaisesti kaikista lapsista. Nythän on muotia sanoa, ettei juuri pidä lapsista tai että pitää vain joistain, mutta minä olen aina pitänyt lapsista valtavasti. He ovat ehdottomasti elämän suola! Lapset ovat ihaninta mitä tiedän. Toisena tulee sitten kissat ja koirat... Jos perhepäivähoitajat saisi kunnon palkan ja jos työtä voisi tehdä osa-aikaisesti, eikä tarvitsisi olla tekemisissä lasten vanhempien kanssa, niin siinä olisi minun unelmaduunini.

Olen myös introvertti, joka tarvitsee paljon omaa aikaa. Tämän vuoksi lapsia meillä on vain kaksi, vaikka aiemmin unelmoin isosta perheestä. Lisäksi on kissoja ja koiria. On ihanaa, kun koti on täynnä elämää!

Älä suotta ole surullinen meidän velojen puolesta. Meitä ei harmita tippaakaan jäädä paitsi tuosta "ylitsevuotavasta rakkaudesta" :D Plus, kyllä sitä rakkautta saa muualtakin, kuin lapsilta. 

Miksi lainausmerkit ja nauruhymiö? Olen ihan tosissani. Olen omien lasteni syntymän jälkeen kokenut suurempia onnen tunteita kuin olisin koskaan voinut kuvitellakaan. Tämä on fakta, enkä varmasti ole kokemuksessani ainoa. Ja toki saan niitä onnen tunteita ja suurta rakkautta muualtakin, mutta ei mikään kerta kaikkiaan vedä vertoja lasten rakkaudelle ja sille, että saa rakastaa. En ole patistamassa ketään muuta lapsentekoon, tämä on täysin jokaisen oma asia, mutta on melkoisen loukkaavaa antaa ymmärtää, että tunteeni ja kokemukseni olisivat jotenkin vääriä.

Onpas uhriutumista. Itse juuri sanoit, etteivät lapsettomat voi koskaan kokea tuollaista uhkeaa tunteiden paloa ja nyt iniset, että sinua kohtaan on tehty jotenkin väärin. 

Vierailija
130/212 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat upeita ja teinit myös eli ilmeisesti pahimman yli päästy. Mulla on taas vauvakuume, omia ei enää tule lisää, odotan rauhassa isovanhemmuutta. Siinäpä se, jos ei ole omia lapsia, ei ole lapsenlapsiakaan. Se on hyvä ottaa huomioon, kun uhoaa, ettei halua lapsia.

Toivon, että lapsia alkaa taas ilmaantua suomalaisiin perheisiin.

Typerää olettaa, että omat lapset ovat jokin pääsylippu isovanhemmuuteen 👎

Vierailija
131/212 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläinen sivuhuomautus, lapset EIVÄT rakasta vanhempiaan vaan ovat BIOLOGISESTI RIIPPUVAISIA heistä.

Riippuvuus ei ole rakkautta ikinä,paitsi joidenkin häiriintyneiden mielissä. 

Vierailija
132/212 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokenut universaalia rakkautta kaikkea elämää kohtaan? Jos/kun et, et tiedä rakkaudesta mitään. Mikään ei vedä vertoja sille. Nyt kuule, tuo lapsen rakastaminen/rakastetuksi tuleminen on faktaa sinun kohdallasi, hieno homma sinulle. Mutta et voi sanoa ettei mikään vedä sille vertoja muuta kuin sinun omalla kohdallasi, sinun elämänkokemuksellasi.

Vierailija
133/212 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat upeita ja teinit myös eli ilmeisesti pahimman yli päästy. Mulla on taas vauvakuume, omia ei enää tule lisää, odotan rauhassa isovanhemmuutta. Siinäpä se, jos ei ole omia lapsia, ei ole lapsenlapsiakaan. Se on hyvä ottaa huomioon, kun uhoaa, ettei halua lapsia.

Jep. Tuollaisia viestejä lukiessa tajuan, kuinka ihania omat vanhempani ovat. He rakastavat minua, ja minä heitä, mutta silti he eivät ikinä ole syyllistäneet minua siitä, että en "anna heille lastenlapsia". Jos oikeasti rakastaa lastaan, hyväksyy myös hänen päätöksensä (vaikka ne eivät osuisi yhteen omien haaveiden kanssa). 

Vierailija
134/212 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen niin ole. Nykyään toki harvemmin, kun lasten saanti ei enää ole nuorten keskuudessa tapana.

Vierailija
135/212 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat jotenkin sairaita ketkä luulevat että lapsia hommaamalla HEISTÄ tulee niin IHKUJA ISOVANHEMPIA!! 

Vierailija
136/212 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläinen sivuhuomautus, lapset EIVÄT rakasta vanhempiaan vaan ovat BIOLOGISESTI RIIPPUVAISIA heistä.

Riippuvuus ei ole rakkautta ikinä,paitsi joidenkin häiriintyneiden mielissä. 

Se hetki kun pieni lapsi onnen hymy naamallaan juoksee illalla kohti päiväkodin pihalla, kietoo kätensä kaulaan ja sanoo, äiti on ihana, kertoo kyllä ihan muusta kuin pelkästä riippuvuudesta. Rakastan muuten omaakin äitiäni näin aikuisena, vaikka en olekaan enää hänestä riippuvainen.

Vierailija
137/212 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennenkin oltiin lapsivastaisia mutta ei ollut kunnollista ehkäisyä ja yhteisönpaine elää "kuten kuuluu" oli vahva ja ihmiset heikkoja. Sen takia meillä on paljon lapsena pahoinpideltyjä aikuisia ,mt-ongelmia ym

Sen määritelmä mikä on lapsen pahoinpitelemistä tiukkenee vuosi vuodelta. Samoin ilmiantokoneiston (lasut) ote lapsiperheistä vaan kiristyy.

Ja helvetin hyvä niin,ennen lapsia sai kohdella miten halusi Ei se niin ole lapset ovat IHMISIÄ ja heitä pitää kohdella ihmisarvoisesti. 

Tässä syksyn mittaan ollut useita tapauksia missä LASU ei ole ollut mailla halmeilla vaikka pitäisi,eikä vanhempipakaan kauheasti enää se Kyllikki-Jorma kiinnosta kun on pillusta tipahtanut pihalle.

Vierailija
138/212 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas uhriutumista. Itse juuri sanoit, etteivät lapsettomat voi koskaan kokea tuollaista uhkeaa tunteiden paloa ja nyt iniset, että sinua kohtaan on tehty jotenkin väärin. 

Koen, että puhutte melkoisen epäkunnioittavasti ja sanojani vääristellen. Yritän olla itse tekemättä samoin. Kyllä, uskon, ettei kukaan voi tietää, miltä lapsen saanti tuntuu, ennen kuin on lapsen saanut. Ja tiedän, että useimmille kokemus on maatakaatava ja elämäämullistava. Siltikään en sano, että jokaisen pitäisi lapsia hankkia, vaan päinvastoin jokainen lapsi ansaitsee syntyä haluttuna ja rakkaudesta. Tämä mielipide ei loukkaa ketään vapaaehtoisesti lapsetonta, jos on sinut omat päätöksensä kanssa.

Vierailija
139/212 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo ovat jotenkin sairaita ketkä luulevat että lapsia hommaamalla HEISTÄ tulee niin IHKUJA ISOVANHEMPIA!! 

Oletko 13-vuotias?

Vierailija
140/212 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koen, että puhutte melkoisen epäkunnioittavasti ja sanojani vääristellen. Yritän olla itse tekemättä samoin. Kyllä, uskon, ettei kukaan voi tietää, miltä lapsen saanti tuntuu, ennen kuin on lapsen saanut. Ja tiedän, että useimmille kokemus on maatakaatava ja elämäämullistava. Siltikään en sano, että jokaisen pitäisi lapsia hankkia, vaan päinvastoin jokainen lapsi ansaitsee syntyä haluttuna ja rakkaudesta. Tämä mielipide ei loukkaa ketään vapaaehtoisesti lapsetonta, jos on sinut omat päätöksensä kanssa.

"Olen surullinen niiden ihmisten puolesta, jotka eivät tällaista ylitsevuotavaa rakkautta saa koskaan kokea."

Eikö tämä ole epäkunnioittavaa? No, kirjoititkin, että yrität, mutta tässä kohtaa kyllä epäonnistuit. Se, että sinä olet kokenut lapsen muodossa parasta rakkautta, ei tarkoita ettei joku toinen voi kokea sitä toisessa muodossa.