Iso Aalto-maljakko - mitä käyttömahdollisuuksia?
Kaapissa nököttää tyhjän panttina se perinteinen kirkas iso Aalto-vaasi. En ole koskaan käyttänyt sitä, sillä mielestäni se on kukille liian laakea. Miten muuten tuota voisi käyttää modernissa simppelissä sisustuksessa? Ei kynttiläviritelmiä, kukkia tai varsinkaan mitään kuivakukkasysteemejä. Ideoita?
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 19:28"]Eikö tulppaanit laadukkaita/kellahda varsistaan noin laakeassa astiassa? Mitä muita kukkia siihen sopii?
[/quote]
Kyllä ne pysyy! Laittaa vettä vain puoleenväliin. No esim neilikat vois sopia?
Välillä mä mietin, millainen on koko suomen infrastruktuuri, kun keskustelun taso on täällä tämä. Ei voi olla totta.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 19:26"]Mä nimeomaan haluaisin sen esille mutta en halua sitä tyhjänä pyörittää, vaan että sillä on jokin funktio. Mietin jotain kaukosäätimien säilytyspaikkaa mutta ei se näytä kivalta. No, kai se on vain laitettava pölyttymään pöydälle, vaikka onkin "ruma koti". Koskettava analyysi edelleen, sen perusteella, että haluan maljakon käyttöön.
[/quote]
Tekstisi eivät varsinaisesti uhku tyylitajua. Ja pölytkin voi siivota!
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 19:32"]Välillä mä mietin, millainen on koko suomen infrastruktuuri, kun keskustelun taso on täällä tämä. Ei voi olla totta.
[/quote]
eikö täällä ihan suhthyvä infrastruktuuri ole? Asfalttia menee lähes joka kolkkaan.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 19:32"]Välillä mä mietin, millainen on koko suomen infrastruktuuri, kun keskustelun taso on täällä tämä. Ei voi olla totta.
[/quote]
eikö täällä ihan suhthyvä infrastruktuuri ole? Asfalttia menee lähes joka kolkkaan.
Tulppaanit sopii hyvin, tosin niitä pitää olla aika paljon. 30 kpl on sopiva ja esim valkoiset tulppaanit on tosi kauniita siinä.
Laitan ruokakaupan kuitit ja katson mikä saldo ja jaamme kulut puoleksi.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 19:37"]Tulppaanit sopii hyvin, tosin niitä pitää olla aika paljon. 30 kpl on sopiva ja esim valkoiset tulppaanit on tosi kauniita siinä.
[/quote]
Mun mielestä 15 on jo tarpeeksi, toki enemmänkin saa olla. Myös vaaleanpunaiset ovat kauniita.
Joo eiköhän tää ollut tässä. Kiitos asiallisesti kommentoineille ja kiitos tyylitajuani ja kotini haukkuneita mieleni pahoittamisesta, vaikka se ei teitä varmasti haittaakaan. Paska mieli tuli, miksi edes vaivauduin kysymään :(
Mulla on iso aaltomaljakko sellaisenaan vitriinissä. Kaunis se on :)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 19:32"]
Välillä mä mietin, millainen on koko suomen infrastruktuuri, kun keskustelun taso on täällä tämä. Ei voi olla totta.
[/quote] Toivottavasti Suomen infrastruktuuria pidetaan kunnossa vahan tuhdimmilla keinoilla kuin vain pelkalla puheella ;).
Keittiössä säilytän kapustat, kauhat jne isommat ruoanlaittovälineet. Kätevä.
Mä olen tarjoillut eri kokoisissa savoy-maljassa (eli perinteisesti ajateltuna aaltovaasissa, mutta oikeasti nimeltään "aalto" on se Aino Aallon lasisarja, johon kuuluu myös vaasi. Juu, olen kotoisin iittalasta ja purkkia, purnukkaa ja lasibesserrvisseröintiä riittää) kylmiä jälkiruokia: kiisseliä, hyytelöä, hedelmäsalaattia, vispipuuroa. Joulun alla yhdessä isohkossa oli pieniä piparkakkuja. Boolimaljana se käy myös, jos boolia tarjoilee. Jos sulla on sen kokoinen vaasi, että siihen mahtuu kaksi appelsiinia, se ei ole vielä kovin iso, joten varmaan omalle perheelle just sopivan kokoinen tarjoiluastia.
Aaltomalja on kukkavaasina ihan ok sitomattomille kimpuille, mutta muotoon sidottujen kanssa se ei oikein tomi.
Ei kannata ottaa av:n mielenpahoittajien kommentteja niin tosissaan, ap. Ei täällä monikaan kirjoittele yhtä muodollisesti ja kohteliaasti, kuin oikeassa elämässä toiselle ihmiselle puhuisi. Tämä on enemmän sellainen höyryjenpäästely- ja liioittelupalsta. Koita löytää järkevä paikka maljakollesi!
Tossa kipossa on musta ongelmana se muoto. Mulla on omenoita yms. Aallossa, siinä samassa koossa ilmeisesti kuin ap:lla (tulppaanimaljakko) ja niitä sopii maljakkoon vain muutamia, kun eivät mahdu niihin aaltoihin.
Alvar Aalto kääntyis haudassaan jos tietäisi että hänen suunnittelemissa maljakoissa säilytetään vessapapereita, keittiövälineitä tai mandariineja :o
Pääsiäisen aikaan kasvatan siinä rairuohoa (ohraa), näkyy kivasti läpi ja ohra saa kasvaa aika pitkäksi siinä.
Kerää siihen kiviä, tämä on vakava ehdotus.
Mun mielestä olisi myös hauskannäköistä säilyttää lankoja vaasissa.
Mutta yleensä vaadit ovat tyhjiä, kun niissä ei ole kukkia.
Syötkö pähkinöitä? Ne voisi mennä kivasti siihen maljaan, ainakin isommat :)
Pasko sinne? Kun ei mikään käy, jumalauta!