Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iso Aalto-maljakko - mitä käyttömahdollisuuksia?

Vierailija
28.04.2014 |

Kaapissa nököttää tyhjän panttina se perinteinen kirkas iso Aalto-vaasi. En ole koskaan käyttänyt sitä, sillä mielestäni se on kukille liian laakea. Miten muuten tuota voisi käyttää modernissa simppelissä sisustuksessa? Ei kynttiläviritelmiä, kukkia tai varsinkaan mitään kuivakukkasysteemejä. Ideoita?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän sitä ihan salaattimaljana pyhäkäytössä. Rosolli jouluna on etenkin siinä tosi kaunis,

Vierailija
42/60 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 20:10"]

Alvar Aalto kääntyis haudassaan jos tietäisi että hänen suunnittelemissa maljakoissa säilytetään vessapapereita, keittiövälineitä tai mandariineja :o

[/quote]

Mulla on Kindereitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 20:18"]Kerää siihen kiviä, tämä on vakava ehdotus.

Mun mielestä olisi myös hauskannäköistä säilyttää lankoja vaasissa.

Mutta yleensä vaadit ovat tyhjiä, kun niissä ei ole kukkia.

[/quote]

Vois tulla naarmuja tai jopa kiveniskeytymiä maljakkoon... :/

Vierailija
44/60 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten laitat siihen aina teeman mukaiset koristeet: Vappuna serpentiiniä, äitienpäivänä kukkia, kesäteemoja, syysteemoja, joulu, juhannus, ymsymsyms! Eli vaasin funktio voisi olla vaihteleva koriste/säilytysastia tarpeen mukaan. Poltatko suitsukkeita? Niitäkin voisi siinä pitää.

 

Jos et tykkää, niin voisit ottaa sen vain juhlina esille ja muuten säilyttää kaapissa.

 

Mitäs jos laittaisitkin sen pöydälle väärinpäin ja käyttäisit pohjaa jonkinlaisena korokkeena joillekkin kivoille koristeille?

 

Täällä aikaisemmat vastaajat ovat niin mielikuvituksettomia. Ja sitten suuttuvat, kun karkit ja langat eivät ole tarpeeksi erikoisia ihmiselle, joka ei ole kummankan kaa aktiivisesti tekemisissä. Ja joillekkin ne leikkokukat vain ovat tuhlausta, eivätkä siksi halua mitään kuolevaa kotiinsa.

Vierailija
45/60 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs eteiseen vaikka avainten säilytysastiaksi? Tai itse otan taskustani aina kotona tavaraa ja laitan ne eteisen pöydälle. Siitä sitten saan ne taas matkaan, kun tarvitsen (avaimet, työpuhelin, sytkäri, tupakat, aurinkolasit). Pohjalle vaikka pumpulia, niin ei vahingoita vaasia niin paljon. Tosin käytettäväksihän se on tarkoitettu, joten ei naarmut sitä vaasia tuhoa.

Vierailija
46/60 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siinä serveteitä arkena

 

 

 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/60 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kasvatan niissä ruohosipulia yms yrttejä:)

Vierailija
48/60 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sille, joka väitti alvarin kääntyvän haudassaan, niin väitän, että Alvar heittäisi sinua mandariinilla jos voisi. Aalto suunnitteli nimenomaan ajatonta ja käyttökelpoista. Mitäs väärää siinä on, että jokainen sitten keksii kauniille muodolle omanlaisensa käyttötarkoituksen?

 

Itselleni tosin olisi vähän liiankin luksusta arkeen pitää vaasia vessassa tyhjien paperirullien takia :D Ei se silti ole kamala idea, päinvastoin se on hauska!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/60 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipuleita/tomaatteja/pähkinöitä tai eteisen pöydälle avaimille ja muulle sälälle.

Vierailija
50/60 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 20:34"]

Täällä aikaisemmat vastaajat ovat niin mielikuvituksettomia.

[/quote]

Anteeksi ilkeyteni, mutta eiköhän se ole ap, joka tässä on mielikuitukseton. Sitäpaitsi hänellä ei ole omien sanojensa mukaan pikkusälää (eikä siis ilmeisesti sellaisesta pidä), joten mitä ihmettä tässä voisi häntä tarkemmin tuntematta ehdottaa? Turha kai sanoa, että osta pikkusälää.

 

Sukat tai pitsialusvaatteet eivät varmastikaan naarmuta ko. maljakkoa. Eikö se olisi kiva yöpöydällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/60 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ehdotettu led-valoilla täytetty malja on tosi hyvä idea. Syksyllä sinne voisi laittaa käpyjä, jouluna joulupalloja ja keväällä sitten rairuohoa tai ohraa. Jos ns käyttöön haluaa niin parhaiten toimii yleisen "sälän" säilytyspaikkana tai tarjoiluastiana. Tai istuta sinne pari pientä mehikasvia tai kaktusta. Kukkakaupasta saisi varmaan neuvoja. Iten parhaiten moisen istutuksen tekisi, mutta näyttäisi varmasti tosi kivalta. Pitäisiköhän kokeilla itsekin...

Vierailija
52/60 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaasissa terveyssiteitä(veskissä) mutta tamppoonit vois olla vielä hauskemman näköisiä jos niitä käyttäisi. Eikä käänny Aalto haudassaan, se on ihan höpönlöpöä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/60 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voisi käyttää yöastiana makkarissa!

Vierailija
54/60 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on näppärä teline hieromasauvakokoelmalle !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/60 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä aika hölmön näköistä on säilyttää kalliissa vaasissa wcpaprurullia tai avaimia, siteistä puhumattakaan! Tai jos olette sellasia Mandariinit vielä menee.

Käytätte varmaan Picasson tauluja tikkatauluna ja hammasmukeina vanhoja muumikuppeja...

Terv. Alvar Aalto -museon entinen valvoja

Vierailija
56/60 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 21:23"]No kyllä aika hölmön näköistä on säilyttää kalliissa vaasissa wcpaprurullia tai avaimia, siteistä puhumattakaan! Tai jos olette sellasia Mandariinit vielä menee.

Käytätte varmaan Picasson tauluja tikkatauluna ja hammasmukeina vanhoja muumikuppeja...

Terv. Alvar Aalto -museon entinen valvoja

[/quote]

"Tai jos olette sellaisia" jäi vahingossa tuonne ;D

Vierailija
57/60 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 21:23"]

No kyllä aika hölmön näköistä on säilyttää kalliissa vaasissa wcpaprurullia tai avaimia, siteistä puhumattakaan! Tai jos olette sellasia Mandariinit vielä menee.

 

Käytätte varmaan Picasson tauluja tikkatauluna ja hammasmukeina vanhoja muumikuppeja...

 

Terv. Alvar Aalto -museon entinen valvoja

[/quote]

Saahan sitä olla paskantärkeä jos haluaa. Kaikki ei halua.

Vierailija
58/60 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kastemaljaksi sitten. Onko tarpeeksi arvokas konteksti?

Vierailija
59/60 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aalto-maljakot on meillä kyllä ihan käyttöesineitä eikä mitään palvonnan kohteita. Vai siis pitääkö nitä vaan säilyttää pölyttymässä lasivitriinissä, ei saa koska vain katsoa? Todellakaan eivät ole mitään Picassoon verratavia "taideaarteita", hah hah mikä vertaus! Ja muumimukeja meillä käytetään hammasmukeina, mistä arvasit?

Tämä siis kommenttina 56:lle.

Vierailija
60/60 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin jouluna vois vaikka havun/kuusen tai hopeakuusen oksat ja pienet led -valot olla kirkkaassa maljakossa kivoja =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi