Epäily pettämisestä
Naisenvaistoni on herännyt, epäilen, että miehelläni on ylimääräistä säätöä elämässään. Epäilys kohteestakin on vahva.
Haluaisin saada vahvistuksen epäilyille, mutta miten? Suora kysyminen ei ole vaihtoehto vielä, koska tiedän jo, mikä on reaktio. Kännykkää en pääse tutkimaan lukitusten vuoksi (ja eihän se sallittua olekaan).
Miten te ootte vastaavissa tilanteissa toimineet?
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa, miksi ap:n tai kenenkään, joka on vastaavassa tilanteessa, pitäisi saada "vahvistus epäilyksilleen". Jos asiaa ei voi suoraan kysyä, niin mitä pelastettavaa suhteessa enää on?
Sinua ei ole ilmeisesti koskaan petetty? Arveletko että pettäjä välittömästi tunnustaisi puuhailunsa jos kysyy suoraan?
Minulla on tällainen epäilevä rouva. Aina kun jonnekin olen menossa alkaa kauhea huuto, "nyt sä menet huoraamaan!!" jne.
En ole mennyt, enkä mene. Ainut minkä teen on se, että odotan muutaman vuoden kunnes poika täyttää 15 ja sitten jätän tämän mielisairaan akan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli vain mieleen että annatko miehellesi peräluukkua, vai pitääkö hänen hakea sitä muualta?
T. Nainen jonka peräluukussa moni ukkomies käynyt.
Ihan kuin sanoisit tämän vähän ylpeänä..
Ylpeä olenkin. ☺️ On ihanaa antaa varatuille miehille sitä, mitä eivät kotona saa. Jos useammat naiset ymmärtäisi antaa miehelle sitä mitä ne haluaa, moni ei pettäisi. Tänä päivänä monelle miehelle ei pelkkä pi*** riitä.
Mieheni ei halua persettä. Sanoo olevansa hetero. Onneksi olkoon kun saat revitettyä paskaluukkuasi piilohomoille ukkomiehille. Toivottavasti saat edes vaipparahat. Siinähän sitä meriittiä kerrakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ja vaimolla ei ole mitään sopimusta siitä, että ei olla vieraiden kanssa, tai tarkemmin, ei olla koskaan edes puhuttu asiasta. Kenties jonkinlainen oletus?
M33
Hiertäisikö se sinua, jos vaimosi olisi muidenkin kanssa?
Yleensä ihmisiä hiertää jos heille valehdellaan. Lupa olla muiden kanssa on aivan eri asia. Haittaisiko sinua, jos puolisosi valehtelisi koko ajan, vai olisiko se sinulle ihan ok? Siis ettet voi luottaa toisen puheisiin.
Miten te stalkkaamista ehdottelevat itse suhtautuisitte siihen, jos puolisonne seurailisi teitä pyörälenkeillä?
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa, miksi ap:n tai kenenkään, joka on vastaavassa tilanteessa, pitäisi saada "vahvistus epäilyksilleen". Jos asiaa ei voi suoraan kysyä, niin mitä pelastettavaa suhteessa enää on?
Siis ymmärrätkö että ihmiset saattavat tulkita asioita väärin?
Ja se on ihan inhimillistä että toivoo viimeiseen asti että olisi epäilyksineen väärässä eikä oma elämä romahtaisikaan. Siksi ihmiset haluaa saada varmuuden. Hyvä jos sä olet valmis eroamaan saman tien jos päähäsi tulee epäilys että jotain on vialla. Kysyminen suoraan ei auta koska ei kukaan myöntäisi.
Vierailija kirjoitti:
Miten te stalkkaamista ehdottelevat itse suhtautuisitte siihen, jos puolisonne seurailisi teitä pyörälenkeillä?
Ihmettelisin miksei halunnut kotoa lähtien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se on ihan inhimillistä että toivoo viimeiseen asti että olisi epäilyksineen väärässä eikä oma elämä romahtaisikaan. Siksi ihmiset haluaa saada varmuuden. Hyvä jos sä olet valmis eroamaan saman tien jos päähäsi tulee epäilys että jotain on vialla. Kysyminen suoraan ei auta koska ei kukaan myöntäisi.
Ja jos niitä todisteita ei löydy, on se vain todiste siitä, että pettäjä on peittänyt jälkensä hyvin, niinkö?
Jos sulla on asiasta intuitio, niin luota siihen. Se on luultavasti totuus. Itselläni oli vain intuitio. Lopulta totuus selvisi ja se oli juuri sellainen tai jopa pahempi kuin olin ajatellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos se kysyminen ei auta, niin silloinhan sinä olet jo päättänyt, että et enää usko puolisosi puheita. Miten sellaista suhdetta voi jatkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua ei ole ilmeisesti koskaan petetty? Arveletko että pettäjä välittömästi tunnustaisi puuhailunsa jos kysyy suoraan?
Ei ole petetty. Ja uskon, että moni pettäjä kiistää kaiken viimeiseen asti. Siksi en vaivaakaan asialla päätäni. Isompi kysymys on, jos et luota puolisosi sanaan, et voi puhua hänen kanssaan asioista, miksi olet hänen kanssaan? Se, että "voin olla väärässäkin" ei ole vastaus. Et silti luota puolisoosi, vaikka olisitkin väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pettäjät aina kiinni jää. Odottele vaan ihan rauhassa.
Miksi pitää odotella, jos on jo päättänyt, että puoliso ei ole luotettava? Eihän sillä ole mitään väliä, "jääkö kiinni" tai edes pettääkö, kun luottamus puuttuu joka tapauksessa. Miksi jäädä odottelemaan suhteeseen, jossa ei ole rakkautta?
Olen eri, mutta ei se minusta ole noin mustavalkoista. Minulle rakkaus ja luottamus ei ensinnäkään ole täysin sama asia, vaikka ne hyvässä suhteessa toki kulkeekin käsi kädessä. Toiseksi en koe, että luottamus olisi mikään kyllä tai ei -kysymys. 100% sokea luottamus on yleisesti ottaen typerää ja hyvin harva siihen todellisessa elämässä edes sortuu. Kyllä lähes kaikilla käy epäilys vähintään mielessä, jos olosuhteet riittävän vahvasti antaa siihen aihetta.
Samaa mieltä. Minusta on ylipäätään kohtuutonta vaatia täyttä luottamusta aina tilanteesta riippumatta, niin ettei se koskaan saisi notkahtaa hetkeksikään mihinkään suuntaan oli tilanne mikä tahansa. Tuollainen on yksinkertaisesti mahdotonta eikä minustakaan aina siinä aina ole kyse rakkaudesta tai sen puutteesta. Kuulostaa itse asiassa aika manipulatiiviselta ja jopa kiristykseltä. Tietenkin lähtökohtaisesti kumppaniin ja hänen tukeensa pitää voida luottaa, mutta tilanteet ovat aina muuttuvia ja ailahtelevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap ei ainakaan toivo viimeisen asti olevansa väärässä. Hän kirjoittaa: "Haluaisin saada vahvistuksen epäilyille, mutta miten?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli vain mieleen että annatko miehellesi peräluukkua, vai pitääkö hänen hakea sitä muualta?
T. Nainen jonka peräluukussa moni ukkomies käynyt.
Ihan kuin sanoisit tämän vähän ylpeänä..
Ylpeä olenkin. ☺️ On ihanaa antaa varatuille miehille sitä, mitä eivät kotona saa. Jos useammat naiset ymmärtäisi antaa miehelle sitä mitä ne haluaa, moni ei pettäisi. Tänä päivänä monelle miehelle ei pelkkä pi*** riitä.
Mieheni ei halua persettä. Sanoo olevansa hetero. Onneksi olkoon kun saat revitettyä paskaluukkuasi piilohomoille ukkomiehille. Toivottavasti saat edes vaipparahat. Siinähän sitä meriittiä kerrakseen.
Hahaha. Jokainen heteromies haluaa. Miehesi ei vain uskalla sitä tunnustaa, kun olet noin estoinen ja ennakkoluuloinen. Suosittelen avartamaan maailmankuvaasi.
Homppeli kuvittelee kaikkien muidenkin olevan kaltaisiaan ;)
Itse kyllä aloittaisin vakavan keskustelun ja kertoisin miltä minusta tuntuu. Seuraisin miehen reaktiota ja kysyisin ihan suoraan, että petätkö minua. Jos hän on kerran jo pettänyt ja pystynyt kertomaan, niin jos hän ei ihan kylmä narsisti ole, niin varmaan alkaa posket kuumottaa ja sanat alkaa takkuilla. Luultavasti osaat lukea miehen ilmeitä ja eleitä ja näet milloin hän valehtelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää odotella, jos on jo päättänyt, että puoliso ei ole luotettava? Eihän sillä ole mitään väliä, "jääkö kiinni" tai edes pettääkö, kun luottamus puuttuu joka tapauksessa. Miksi jäädä odottelemaan suhteeseen, jossa ei ole rakkautta?
Olen eri, mutta ei se minusta ole noin mustavalkoista. Minulle rakkaus ja luottamus ei ensinnäkään ole täysin sama asia, vaikka ne hyvässä suhteessa toki kulkeekin käsi kädessä. Toiseksi en koe, että luottamus olisi mikään kyllä tai ei -kysymys. 100% sokea luottamus on yleisesti ottaen typerää ja hyvin harva siihen todellisessa elämässä edes sortuu. Kyllä lähes kaikilla käy epäilys vähintään mielessä, jos olosuhteet riittävän vahvasti antaa siihen aihetta.
Samaa mieltä. Minusta on ylipäätään kohtuutonta vaatia täyttä luottamusta aina tilanteesta riippumatta, niin ettei se koskaan saisi notkahtaa hetkeksikään mihinkään suuntaan oli tilanne mikä tahansa. Tuollainen on yksinkertaisesti mahdotonta eikä minustakaan aina siinä aina ole kyse rakkaudesta tai sen puutteesta. Kuulostaa itse asiassa aika manipulatiiviselta ja jopa kiristykseltä. Tietenkin lähtökohtaisesti kumppaniin ja hänen tukeensa pitää voida luottaa, mutta tilanteet ovat aina muuttuvia ja ailahtelevia.
Minulle puoliso on uskollinen, kunnes toisin todistetaan (=hän minulle ilmoittaa) En lähde asiaa erikseen tutkimaan, sehän olisi loputon suo. En oikein keksi tilannetta, jossa lähtisin asiaa erikseen häneltä tenttaamaan tai edes kysymään. Ties vaikka paljastuisi joku vanhojen aikojen syrjähyppy, josta en halua mitään tietääkään.
Joko jäät tietämättömäksi ikuisesti ja elät pettävän miehen kanssa mahdollisesti. Tai sitten nappaat avoimen puhelimen ja lukittaudut sen kanssa kylppäriin ja katsot heti viestit ennen kuin lukitus menee päälle. Pitää olla todella nopea ja välttää miehen refleksit. Se on moraalisesti hankalaa jos mies ei koskaan ole pettänyt ketään ja kaikki olikin kuvitelmaa. Kolmas vaihtoehto voisi olla yksityisetsivä, kysyt suoraan kauniisti tai pyydät miestä näyttämään viestit pari kertaa. Ehkä tiedät jo itse onko mies pelimies vai kiltimpää sorttia. Muita ideoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle puoliso on uskollinen, kunnes toisin todistetaan (=hän minulle ilmoittaa) En lähde asiaa erikseen tutkimaan, sehän olisi loputon suo. En oikein keksi tilannetta, jossa lähtisin asiaa erikseen häneltä tenttaamaan tai edes kysymään. Ties vaikka paljastuisi joku vanhojen aikojen syrjähyppy, josta en halua mitään tietääkään.
En ole se jolle vastasit. Ei kukaan tule todistelemaan tuntemattomille että miehesi muuten pettää, aika harva. Elät aina pettävien kanssa, jos et uskalla katsoa tarkemmin miesten laatua ja mitä todellisuus on. Ei suoraan kysymällä saa vastausta että toinen pettäisi, sinun pitää tutkia asia, jos toinen tuntuu pelimieheltä. Ihan turha taas silloin tutkia, jos mies ei ole naisia millään tavalla kiinnostavaa sorttia. Ei tarvitse epäillä turhaan toista, mutta joissakin tapauksissa ON aihetta, ellei sitten halua elää avoimessa suhteessa.
AP, miten tämä ”naisenvaistosi” heräsi?
Onko miehellä jotain konkreettisia uusia tapoja tai käyttäytymistä, vai onko kyseessä vain intuitio?
Jokainen kykyjensä mukaan.