Ihmisten törkeys kaupan kassoilla
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6e8477b9-6dba-4b5f-88bd-a46e65550b88
Mikä ihme ihmisiä oikeasti vaivaa? Kuinka idiootti täytyy olla käyttäytyäkseen noin? Ei voi ymmärtää. Toivottavasti joku kohtelee noita ihmisä vielä joskus samalla tavalla.
Kommentit (109)
Kyllä vastaavaa käytöstä on ollut jo vuosikymmeniä
Sitä saa mitä tilaa. Tämä on ihan suoraa seurausta siitä että kaupat kohtelee asiakkaita huonosti. Esimerkiksi markkinointi on harhaanjohtavaa, eikä reklamaatioihin vastata.
Kaaren Prismassa taas henkilökunnasta on tullut röyhkeitä. Ostosten keräilijät tungeksivat ja tönivät kärryineen, jättävät kärryt asiakkaiden tielle yms.
Oikeistopopulismi normalisoi aggressiivisuutta ja pääministeriäkin kauppatytötellään. Siinäpä se.
Kyllä hävettää aikuisten ihmisten puolesta... Änkyröitä tulee aina olemaan, mutta itse sanon aina uhrille kauniin sanan ja koitan lohduttaa, ettei paha mieli jää koko loppupäiväksi päälle. Asiakaspalvelijat ovat itse ammattinsa valinneet ja yleensä tykkäävät työstään ihmisten parissa. Se ei tarkoita sitä, että ihan kaikkea voi heille vuodattaa. Tämä on raskasta ihan meille jokaiselle, joten kauniit sanat ovat entistä tärkeämpiä.
Työskentelen taloushallinnon alalla, yksityisellä sektorilla. Huonosti käyttäytyminen näkyy myös työssäni. Asiakkaalta tulee uhkailuja, haistatteluja yms. Kohteliaisiin pyyntöihin tulee törkeitä vastauksia. Ei aina tiedä, että miten pitäisi tehdä asiat, kun aina näyttää olevan väärinpäin.
Eilen ihmettelin taas kun kassalla jonottaessani takana oleva tuli AIVAN taakseni vaikka lattiassa edelleen paikat missä kohtaa tulisi jonottaa. En käsitä. Ei muutenollut maskiakaan hänellä.
Myyjät eivät tajua, että etenkin vanhemmilla kansalaisilla on ollut tapana tuuppia muita asiakkaita niillä kärryillään voimallisestikin aina mm. kassajonossa sekä kaikkea ihmeellistä kohtelua muutenkin on tullut muilta asiakkailta, kun ei ole sitä kassahihnaa turvana välissä, kuten kassatyöntekijöillä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa. Tämä on ihan suoraa seurausta siitä että kaupat kohtelee asiakkaita huonosti. Esimerkiksi markkinointi on harhaanjohtavaa, eikä reklamaatioihin vastata.
Syytön se osa-aikainen myyjä on mainonnan harhaanjohtavuuteen, liukkaaseen keliin, sun menkkoihin, mummosi kuppaan... Anna palaute netissä tai palautelaatikon kautta. Meillä palautelaatikko käydään kerran kuukaudessa läpi ja ne palautteet, jotka koskevat ketjua, lähetetään johtokunnalle. Ja asialliseen palautteeseen vastataan asiallisesti, ärjymiseen vastaa tyhjä hiljaisuus.
Tammisaaren Lidlissä todistin kun hyvin nuori kassahenkilö ei puhunut riittävän paljon/hyvin ruotsia. Iäkäs rouva asiakas tylytti tätä että olet sitten täysin väärässä paikassa töissä.
Maskit antavat osittaisen anonymiteetin, minkä avulla on mukava huudella. En usko, että korona-ajan stressi on iso tekijä tässä, vaan se on enimmäkseen tuo anonymiteetti. Kuten tälläkin palstalla nähdään, anonymiteetti tekee ihmisistä kroonisesti vttumaisia.
Vierailija kirjoitti:
mt-ongelmat lisääntyneet
Minulla on ollut yli 30 vuotta mielenterveysongelmia, silti osaan käyttäytyä kohteliaasti. Kyllä se on ihan persoonassa se vika.
Iäkkäät, usein reilusti ylipainoiset henkilöt huutavat aerosolit ropisten, miten eivät voi käyttää maskia koska heillä on astma.
Tuskin edes on astmaa ja jos on, astmaatikoille sopivia maskeja saa Allergia- ja Astmaliitolta.
Miksi kaupoissa on vartijat jossei näitä heitetä ulos. Ostokset pois ja pihalle. Eiköhän ne käytöstavat löydy kun alkaa oleen porttikieltoja ja tai naama/ihminen muistissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa. Tämä on ihan suoraa seurausta siitä että kaupat kohtelee asiakkaita huonosti. Esimerkiksi markkinointi on harhaanjohtavaa, eikä reklamaatioihin vastata.
Syytön se osa-aikainen myyjä on mainonnan harhaanjohtavuuteen, liukkaaseen keliin, sun menkkoihin, mummosi kuppaan... Anna palaute netissä tai palautelaatikon kautta. Meillä palautelaatikko käydään kerran kuukaudessa läpi ja ne palautteet, jotka koskevat ketjua, lähetetään johtokunnalle. Ja asialliseen palautteeseen vastataan asiallisesti, ärjymiseen vastaa tyhjä hiljaisuus.
Tämä vastaushan täältä aina tulee. Eihän se ole sen yksittäisen kassatyöntekijän syytä, mutta hänelle maksetaan siitä että hän ottaa kaiken paskan vastaan selkänsä takana piilottelevan kauppiaan puolesta.
Kuten edellä sanoin, reklamaatioihin ei vastata, seuraava vaihe on palaute kasvotusten.
Minulla olisi nyt esimerkiksi blac friday tarjouksen hinnasta reklamoitavaa gigantille, mutta sepä ei ole ihan helppoa. Ainoa suora kavava on MAKSULLINEN puhelinnumero, eli minun pitäisi maksaa siitä että voi kertoa heille heidän tekemästä virheestä. Kyllä muuten kyrpii taas.
Vierailija kirjoitti:
Tammisaaren Lidlissä todistin kun hyvin nuori kassahenkilö ei puhunut riittävän paljon/hyvin ruotsia. Iäkäs rouva asiakas tylytti tätä että olet sitten täysin väärässä paikassa töissä.
Olisi vaan jättänyt ostokset piippaamatta ja käskenyt ulos, koska on nyt ihan väärässä paikassa asioimassa.
Vierailija kirjoitti:
mt-ongelmat lisääntyneet
Korona horjuttaa tuttua ja turvallista. Moni ei osaa olla kiitollinen siitä mitä heille on jo tarjottu ja mitä heidän eteen on tehty. Muiden vikaa on muotia täthän persutkin huutavat joka käänteessä.
Kohta tapellaan niin kuin Amerikan mielenosoituksissa.
Asun pienellä paikkakunnalla ja asioin tässä oman kirkonkylän kaupoissa. En ikimaailmassa ilkeäisi olla mulkero kaupan kassalle, koska A) kauppias viskaisi minut pihalle ja sanoisi että pysy poissa ja B) osuuskaupan tätit soittaisi vartijan, joka kaataisi minut ensin lattialle ja vasta sitten viskaisi pihalle ja sanoisi että pysy poissa. Olen nähnyt näin toimittavan häirikön kohdalla. Lisäksi anoppi kuulisi tästä ja soittelisi kaverinsa läpi ja kertoisi kaikille. Kun kaupoissa on tutut ihmiset töissä, niin huonosti ei vaan voi käyttäytyä.
mt-ongelmat lisääntyneet