Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihava tuttu väitti aina lihoneensa syömällä saman verran kaloreita kuin laihat, mutta nyt onkin laihtunut ozempicilla??

Vierailija
26.04.2026 |

Eikö ozempic laihduta nimenomaan siten että se vähentää ruokahalua? Lihomisen taustalla ei ollutkaan mitään mystistä mekanismia vaan se että hän söi liian paljon. Lihavuutta ja laihtumista koskevassa keskustelussa on hirveästi kiertelyä ja tabuja jotka hämmentävät ja synnyttävät vääriä käsityksiä. Ei ihme että nuoret lihovat kun ei sanota suoraan mistä lihominen johtuu.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla on sokeus siihen oikeaan kalorimäärään. Jos syö 2 leipää siihen saa paljon kaloreita pelkästään rasvalla ja juustolla. Lasketaan kalorit perus arvolla jossa rasvaa on vähän ja juustoa yksi siivu. Lopputulos on sentti juustoa ja voita. Aika iso ero.

Vierailija
2/10 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisilla on kova tarve puhua muiden kiloista ja syömisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

120-kiloinen kevyttä toimistotyötä tekevä nainen kuluttaa vuorokaudessa noin 1900 kcal. Se, että väitetään naisen tarvivan päivässä 2000-2300 kcal vuorokaudessa on väärä ohjeistus fyysisesti passiivista elämää varten. Tuo 2000-23000 kcal kului vielä 1970-luvulla kun ei ollut tekniikkaa ja teknologiaa yhtä paljoa käytössä kuin nykyään. 

Silläkin on paljon väliä, minkä laatuista ruokaa syö. Jos käyttää GLP-1 lääkkeitä ja syö liian rasvaista ruokaa, saa herkästi pahoinvointia ja vatsavaivoja. Suurin osa oppii välttämään sitä. Englanninkielisissä ohjeissa korostetaan, että joka aterialla pitää lautaselle laittaa ensimmäisenä vähärasvaista proteiinia ja sitten sen lisäksi kasviksia, marjoja ja hedelmiä sekä hiilihydraatiksi täysjyväviljaa. Tuollaisella ruokavaliolla laihtuu ilman GLP-1 lääkettäkin. Lääke tekee sen, ettei ruokahäly vaivaa ja on helpompaa pitää kiinni säännöllisistä ruoka-ajoista ja pienemmästä annoskoosta. 

Vierailija
4/10 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on PCOS, yli 800kcal saattaa lihottaa. Pahimmillaan. 

Vierailija
5/10 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on PCOS, yli 800kcal saattaa lihottaa. Pahimmillaan. 

Lukekaa kirja Paskat geenit, Emilia Huvinen

Vierailija
6/10 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä uskon, että hän on syönyt saman verran kuin laihat. Pointti on siinä, että se kalorimäärä on ollut hänelle liikaa. Eri ihmisten pitää syödä eri määriä. 

Olen itse normaalipainoinen, mutta kyllä minua ahdistaisi neuvot, että pitää syödä vähemmän ja tyhmää ruokaa. Mitä elämää se on, että on koko ajan nälkä tai ikinä ei saa syödä mitään hyvää.

Vierailija
7/10 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempic muuttaa suolistohormonin toimintaa, minkä ansiosta ravintoaineet imeytyvät heikommin. (Tämä aiheuttaa kylläisyyden tunnetta toki myös) Mutta on mahdollista, että hän on laihtunut ihan siksi, että ruoka ei enää imeydy samalla tavalla.

Vierailija
8/10 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen pitää syödä enintään sen verran kuin kuluttaa, oli se paljon tai vähän. Mitä enemmän lihaksia, sitä enemmän voit syödä lihomatta. Minun mielestä puntarissa pitää käydä aamuin illoin niin tietää just missä mennään. 

Vierailija
9/10 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on hirveän hyvä valehtelemaan itselleen. Addiktioista kärsivät ovat siinä suorastaan mestareita. Kuunnelkaa vaikka työssäkäyvän alkoholistin selityksiä, kuinka on pakko iltaisin juoda viinipullollinen että stressi helpottaa, ja niin edelleen. Ihan samalla lailla liikaa syövät selittelvät itselleen ja muille. Lisäksi tähän ylensyömiseen tai -juomiseen puuttuminen aiheuttaa yleensä ison raivon, jos joku erehtyy samomaan, että pitäisi vähentää sitä syömistä tai juomista.

Vain ihan fyysinen tai fysikaalinen este voi usein lopettaa tuon addiktoituneen käytöksen - olkoon se sitten lääke tai se, ettei viinaa ole.

Vierailija
10/10 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä uskon, että hän on syönyt saman verran kuin laihat. Pointti on siinä, että se kalorimäärä on ollut hänelle liikaa. Eri ihmisten pitää syödä eri määriä. 

Olen itse normaalipainoinen, mutta kyllä minua ahdistaisi neuvot, että pitää syödä vähemmän ja tyhmää ruokaa. Mitä elämää se on, että on koko ajan nälkä tai ikinä ei saa syödä mitään hyvää.

"kyllä minua ahdistaisi neuvot, että pitää syödä vähemmän ja tyhmää ruokaa"

Totta! Pitää unohtaa ne naistenlehtien typerät neuvot, pure kaalia ja juo vettä, lauantaina kananmuna!

Tavallista ruokaa pienemmältä lautaselta, kasviksia ja salaatteja kaveriksi, vettä vettä vettä, 

joskus pullaa ja karkkiakin, kunhan ei joka päivä.

Kun ihminen on kokonaisuus, toisilla nousee hormonit ja kortisolit, eikä laihdu millään, paitsi leikkaus tai lääkkeet!

Antakaa olla mimmonen on, ei tarvitse puuttua toisten syömisiin ai syömättä jättämisiin. ( Silleenkään ei laihdu ei)

Jotain muutakin kuin kuumaa vettä kukalliselta lautaselta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi